Good Game: Kako gejming turnir može da poveže IT kompanije regiona?

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Da team building i društveno-odgovorni projekti mogu da funkcionišu zajedno, pokazalo je Good Game esports takmičenje koje će se prvi put održati u Beogradu od 20. – 21. septembra, nakon tri godine nastupa u Zagrebu. Pod nazivom „Misija Beograd“, ovaj turnir osim dobre zabave i odmeravanja snage beogradskih kompanija u video igrama – ima još veću težinu. Reč je o tome da će finansijska sredstva prikupljena na turniru biti uložena u mlade startape i preduzenitke na početku svog poslovanja.

Tim povodom, razgovarali smo sa Nikolom Stolnikom, osnivačem Good Game Global kompanije, koji je za Netokraciju govorio o prvim koracima u nastanku turnira, širenju u regionu i izazovima na tom putu, ali i o tome šta sve takmičare i posetioce očekuje u Beogradu. Između ostalog, osvrnuli smo se i na to koliko su ovakvi B2B esports turniri važni sa društvenog aspekta i razvoja same IT zajednice.

Već na samom početku, Nikola kaže da je čitav koncpet Good Game turnira nastao kao ideja 2015. godine kada se vratio na Balkan nakon dve i po godine provedene u Irskoj:

U Dablinu sam radio za Google, gde se druženje uglavnom zasniva na pabovima. Kako nisam neki ljubitelj istih, morali smo da se snalazimo drugačije. Tako smo organizovali mini LAN druženja za prijatelje iz raznih tehnoloških kompanija, što mi se učinilo kao zgodan koncept za testiranje na stvarnom tržištu.

Koncept živi u realnom obliku od 2016, te pod kompanijom Good Game Global od 2018. S obzirom na konstantno povećanje obima posla, broja događaja i novih tržišta, jako sam zadovoljan dosadašnjim feedbackom publike.

‘Ideja nam je da umrežimo zaposlene najboljih IT kompanija regiona’

Ovaj dvodnevni B2B gaming turnir ponudiće učesnicima iskustvo profesionalnog esports takmičenja, a sama organizacija podrazumeva Food Court, VR iskustva, retro zona, live stream, komentatore, afterparty i drugo.

S obzirom na to da se ovde radi o potpuno originalnom konceptu, Stolnik dodaje da je jedan od glavnih izazova organizacije i promocije turnira (pored same produkcije) bio edukacija publike i otvaranje očiju javnosti prema gejmingu kao alatu za networking, team building i employer branding. Štaviše, kako nam sagovornik otkriva, vremenom dolazi sve više brend ambasadora koji šire dobru reč o Good Game-u – što znatno olakšava situaciju realizacije turnira u regionu.

Govoreći o konkretnim benefitima koje samo takmičenje pruža kompanijama, Nikola kaže da je to prvenstveno networking i da je razočaravajuće koliko malo veza postoji između zaposlenih u najboljim kompanijama regiona i koliko je zapravo veliki potencijal sektora umrežavanja:

Mi kroz ovaj turnir nudimo jednu prijatnu, pozitivnu, dinamičnu okolinu koja pruža priliku za umrežavanje najboljeg od privatnog sektora. No sama priroda takmičenja dovodi novi nivo team-buildinga, gde tim zaposlenih predstavlja kompaniju i takmiči se protiv timova drugih kompanija u CS:GO video igri.

Takav jedan pozitivan rivalitet otvara oči učesnicima i takmičarima u novu dinamiku zajedništva unutar jedne kompanije, i kolega koji ih bodre u takmičarskom putu. Stvaraju se nove konekcije među ljudima, timovima i kompanijama, koje inače ne bi postojale.

Ovogodišnji turnir u Zagrebu je okupio veliki broj učesnika, dok se od prvog GoodGame takmičenja u Beogradu očekuje da opravda očekivanja – povezujući IT kompanije regiona koje će se predstaviti publici sa svojim esport timovima.

Turnir se sve više širi, krajnji cilj je globalno finale timova

Pored toga, Nikola smatra da su naše kompanije takmičarski upravo i najpoželjniji poslodavci, upravo zbog toga što prepoznaju nove trendove i projekte poput Good Game-a. Međutim, ovaj turinir nije samo fokusiran na nadmetanje kolega iz IT kompanija, već ima i znatno odgovorniju društvenu ulogu. Naime, svaka kompanija takmičar svojim učestvovanjem pomaže da se prikupe sredstva koja se kroz Liftoff program doniraju mladim preduzetnicima regiona – što će biti slučaj i u Beogradu.

Naime, svi regionalni događaji u Zagreb, Ljubljani, Skopju i Beogradu, učestvovaće u raznim obimima u budžetu projekta Liftoff, putem koga će se mladim preduzetnicima donirati sredstva za finansiranje poslovnih projekata. Prema rečima našeg sagovornika, budžet koji se i ove godine cilja iznosi 13.500 evra, a ukoliko bude i premašen to će svakako biti uspeh.

Kako nam je Nikola otkrio, događaj u Beogradu će se znatno razlikovati od prvog GoodGame-a koji je održan u Zagrebu, upravo zbog velikog rasta kvaliteta dobijenog  iskustvom kroz godine. „S obzirom na to da je ovo tek prvi događaj ove vrste na novoj lokaciji, ciljamo 16 kompanija takmičara, a na primer u Zagrebu smo ove godine imali 30 takmičarskih timova“, rekao je Stolnik i dodao sledeće:

Ovo je ustvari drugi planirani GG u Beogradu. 2016. nošeni elanom prvog ikad GG u Zagrebu javila se želja da organizujemo događaj i u Beogradu, no zbog ograničenih resursa nismo bili u mogućnosti da realizujemo projekat. Par godina rasta projekta i kompanije omogućila nam je da, uz potporu Samsung-a i MPG-a, ostvarimo dugogodišnji san.

Na kraju, Nikola nam je otkrio i više detalja o narednim planovima za pomenuti turnir u prestonici Srbije, za koji kaže da ga vidi kao potencijalno najveći projekat u naredne dve-tri godine. Kako kaže, Beograd ima daleko najveći tržišni potencijal, najveći broj potencijalnih kompanija učesnika i posetitelja, te da on zajedno sa svojim timom ima velike planove za Good Game u narednih par godina.

„No, ne zanosimo se. Sve sutra može nestati. Za sada nam je plan da imamo godišnje događaje u Beogradu, Zagrebu, Ljubljani, Skopju, Suzhou, Berlinu, te u najavi imamo Kopenhagen, Šangaj, Bukurešt i San Francisko. Ko zna šta će još doći na red. Glavni veliki cilj je zapravo da šampione svih lokacija jednom godišnje dovedemo na jednu lokaciju sveta na takozvano finale kupa“, zaključio je Nikola na kraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

E-commerce

Boban ranac osvojio je Srbiju zahvaljujući Oskaru koji je u e-commerce ušao – slučajno

Jedan Novosađanin, potraga za praktičnim rancem i slučajni susret sa Kickstarter kampanjom neke holandske firme bili su dovoljni da Srbija dobije Bobana.