Good Game: Kako gejming turnir može da poveže IT kompanije regiona?

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Da team building i društveno-odgovorni projekti mogu da funkcionišu zajedno, pokazalo je Good Game esports takmičenje koje će se prvi put održati u Beogradu od 20. – 21. septembra, nakon tri godine nastupa u Zagrebu. Pod nazivom „Misija Beograd“, ovaj turnir osim dobre zabave i odmeravanja snage beogradskih kompanija u video igrama – ima još veću težinu. Reč je o tome da će finansijska sredstva prikupljena na turniru biti uložena u mlade startape i preduzenitke na početku svog poslovanja.

Tim povodom, razgovarali smo sa Nikolom Stolnikom, osnivačem Good Game Global kompanije, koji je za Netokraciju govorio o prvim koracima u nastanku turnira, širenju u regionu i izazovima na tom putu, ali i o tome šta sve takmičare i posetioce očekuje u Beogradu. Između ostalog, osvrnuli smo se i na to koliko su ovakvi B2B esports turniri važni sa društvenog aspekta i razvoja same IT zajednice.

Već na samom početku, Nikola kaže da je čitav koncpet Good Game turnira nastao kao ideja 2015. godine kada se vratio na Balkan nakon dve i po godine provedene u Irskoj:

U Dablinu sam radio za Google, gde se druženje uglavnom zasniva na pabovima. Kako nisam neki ljubitelj istih, morali smo da se snalazimo drugačije. Tako smo organizovali mini LAN druženja za prijatelje iz raznih tehnoloških kompanija, što mi se učinilo kao zgodan koncept za testiranje na stvarnom tržištu.

Koncept živi u realnom obliku od 2016, te pod kompanijom Good Game Global od 2018. S obzirom na konstantno povećanje obima posla, broja događaja i novih tržišta, jako sam zadovoljan dosadašnjim feedbackom publike.

‘Ideja nam je da umrežimo zaposlene najboljih IT kompanija regiona’

Ovaj dvodnevni B2B gaming turnir ponudiće učesnicima iskustvo profesionalnog esports takmičenja, a sama organizacija podrazumeva Food Court, VR iskustva, retro zona, live stream, komentatore, afterparty i drugo.

S obzirom na to da se ovde radi o potpuno originalnom konceptu, Stolnik dodaje da je jedan od glavnih izazova organizacije i promocije turnira (pored same produkcije) bio edukacija publike i otvaranje očiju javnosti prema gejmingu kao alatu za networking, team building i employer branding. Štaviše, kako nam sagovornik otkriva, vremenom dolazi sve više brend ambasadora koji šire dobru reč o Good Game-u – što znatno olakšava situaciju realizacije turnira u regionu.

Govoreći o konkretnim benefitima koje samo takmičenje pruža kompanijama, Nikola kaže da je to prvenstveno networking i da je razočaravajuće koliko malo veza postoji između zaposlenih u najboljim kompanijama regiona i koliko je zapravo veliki potencijal sektora umrežavanja:

Mi kroz ovaj turnir nudimo jednu prijatnu, pozitivnu, dinamičnu okolinu koja pruža priliku za umrežavanje najboljeg od privatnog sektora. No sama priroda takmičenja dovodi novi nivo team-buildinga, gde tim zaposlenih predstavlja kompaniju i takmiči se protiv timova drugih kompanija u CS:GO video igri.

Takav jedan pozitivan rivalitet otvara oči učesnicima i takmičarima u novu dinamiku zajedništva unutar jedne kompanije, i kolega koji ih bodre u takmičarskom putu. Stvaraju se nove konekcije među ljudima, timovima i kompanijama, koje inače ne bi postojale.

Ovogodišnji turnir u Zagrebu je okupio veliki broj učesnika, dok se od prvog GoodGame takmičenja u Beogradu očekuje da opravda očekivanja – povezujući IT kompanije regiona koje će se predstaviti publici sa svojim esport timovima.

Turnir se sve više širi, krajnji cilj je globalno finale timova

Pored toga, Nikola smatra da su naše kompanije takmičarski upravo i najpoželjniji poslodavci, upravo zbog toga što prepoznaju nove trendove i projekte poput Good Game-a. Međutim, ovaj turinir nije samo fokusiran na nadmetanje kolega iz IT kompanija, već ima i znatno odgovorniju društvenu ulogu. Naime, svaka kompanija takmičar svojim učestvovanjem pomaže da se prikupe sredstva koja se kroz Liftoff program doniraju mladim preduzetnicima regiona – što će biti slučaj i u Beogradu.

Naime, svi regionalni događaji u Zagreb, Ljubljani, Skopju i Beogradu, učestvovaće u raznim obimima u budžetu projekta Liftoff, putem koga će se mladim preduzetnicima donirati sredstva za finansiranje poslovnih projekata. Prema rečima našeg sagovornika, budžet koji se i ove godine cilja iznosi 13.500 evra, a ukoliko bude i premašen to će svakako biti uspeh.

Kako nam je Nikola otkrio, događaj u Beogradu će se znatno razlikovati od prvog GoodGame-a koji je održan u Zagrebu, upravo zbog velikog rasta kvaliteta dobijenog  iskustvom kroz godine. „S obzirom na to da je ovo tek prvi događaj ove vrste na novoj lokaciji, ciljamo 16 kompanija takmičara, a na primer u Zagrebu smo ove godine imali 30 takmičarskih timova“, rekao je Stolnik i dodao sledeće:

Ovo je ustvari drugi planirani GG u Beogradu. 2016. nošeni elanom prvog ikad GG u Zagrebu javila se želja da organizujemo događaj i u Beogradu, no zbog ograničenih resursa nismo bili u mogućnosti da realizujemo projekat. Par godina rasta projekta i kompanije omogućila nam je da, uz potporu Samsung-a i MPG-a, ostvarimo dugogodišnji san.

Na kraju, Nikola nam je otkrio i više detalja o narednim planovima za pomenuti turnir u prestonici Srbije, za koji kaže da ga vidi kao potencijalno najveći projekat u naredne dve-tri godine. Kako kaže, Beograd ima daleko najveći tržišni potencijal, najveći broj potencijalnih kompanija učesnika i posetitelja, te da on zajedno sa svojim timom ima velike planove za Good Game u narednih par godina.

„No, ne zanosimo se. Sve sutra može nestati. Za sada nam je plan da imamo godišnje događaje u Beogradu, Zagrebu, Ljubljani, Skopju, Suzhou, Berlinu, te u najavi imamo Kopenhagen, Šangaj, Bukurešt i San Francisko. Ko zna šta će još doći na red. Glavni veliki cilj je zapravo da šampione svih lokacija jednom godišnje dovedemo na jednu lokaciju sveta na takozvano finale kupa“, zaključio je Nikola na kraju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Internet marketing

Budžeti za digitalno oglašavanje u najvećoj meri stopirani – ali se brendovi polako vraćaju u igru

Kako brendovi treba da se postave za vreme pandemije i trebaju li više da ulažu u digitalne kanale?

Startapi i poslovanje

Pitali smo IT kompanije kako su organizovale rad na daljinu i koje savete imaju za svoje kolege

Sa kojim se to izazovima susreću IT kompanije sada kada svi njihovi zaposleni rade od kuće?

Intervju

Šta radi Chief Revenue Officer i zašto je baš ova osoba potrebna vašem biznisu?

Relativno mlada profesija naziva 'Chief Revenue Officera' nastala je u Silicijumskoj dolini i polako se širi među kompanijama širom sveta. O njenoj ulozi i važnosti u IT industriji razgovaramo sa Vedranom Rašićem.

Novost

‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Korona virus, trenutno najpopularnija svetska tema, okupirao nas je u potpunosti - i online i offline. Zahvaljujući analizi Mediatoolkita saznali smo koliko smo, u poslednjih mesec i po dana, na Internetu pretraživali o ovom virusu i u regionu i u Srbiji.