Facebook postaje Meta i okreće se ka novim tehnologijama - šta to znači za korisnike?

Facebook postaje Meta i okreće se ka novim tehnologijama – šta to znači za korisnike?

Možda i najveća novost koja nam je došla iz Facebooka u prethodnim godinama je jučerašnje rebrendiranje ove kompanije u ime 'Meta' (skraćeno od Metaverzum), u okviru koje će se naći i servisi WhatsApp, Instagram i Oculus.

Ova vest je potvrđena juče na zvaničnoj Facebook Connect konferenciji na kojoj je CEO ove kompanije, Mark Zakenberg, najavio jedno sasvim novo poglavlje za kompaniju koje je bazirano na boljem korisničkom iskustvu, kvalitetnijem povezivanju ljudi i većem uplivu modernih tehnologija. Ideja je da pomenute promene koje dolaze kroz Metaverzum (Meta) brend (čiji će sastavni deo biti i WhatsApp, Instagram i Oculus), donesu jedan sasvim novi način komunikacije – što je, u ovom slučaju, u potpunom fokusu kompanije.

Kako su naveli iz nekadašnjeg Facebooka, nova Meta platforma omogući će jedan potpuno novi doživljaj interneta. Govoreći na konferenciji o samom kvalitetu nove platforme, iz pomenute kompanije su najavili da će Metaverzum pružiti sasvim novo iskustvo korisnika i njegove komunikacije sa drugim osobama.

Na ovaj način, modernim metodama komunikacije (VR, video, chat), Meta želi da razbije barijere distance koje udaljavaju osobe širom sveta. U tom slučaju, korisnicima će kroz novu platformu biti omogućeno da se druže sa ljudima, porodicom, da rade, zabavljaju se kroz video igre, kupuju stvari uz dodatna nova iskustva, koja bar za sada ostaju nepoznata.

“Kako bismo objasnili i definisali šta mi trenutno predstavljamo i šta se nadamo da ćemo izgraditi, mogu ponosno da objavim da će misija brenda Meta ostati ista – okupljanje ljudi u online svetu, dok se aplikacije u našem vlasništvu neće menjati i one ostaju iste”, rekao je Zakenberg na jučerašnjem događaju.

Ono što posebno u ovom slučaju treba istaći jeste da pomenuta promena dolazi u više nego pogodnom trenutku za Facebook koji je poslednjh meseci, a slobodno možemo da kažemo i godina, na udaru javnosti zbog mnogih kontraverzi.

Osim afera kao što su Cambridge analitika, uticaj na proteste u Mjanmaru, curenje podataka o korisnicima, dezinformacije u vezi vakcina protiv COVID-19 virusa, Facebook se susreo i sa problemom o podacima koji su izašli u javnost, a u kojima se navode pogrešni koraci i propusti koje je kompanija godinama pravila za vreme izgradnje svoje platforme.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Koliko će se nove promene odraziti na korisnike i koji su naredni koraci?

Više o ovim promenama, potencijalnim problemima i budućim koracima Mete, razgovarali smo sa Igorom Černiševskim, Managing direktorom agencije Method u okviru Wireless medije. On pre svega smatra da je pozadina odluke o rebrendiranju višeslojna. Prema njegovim rečima, sa jedne strane u pitanju je otklon od Facebooka kao brenda, koji u poslednje vreme ima velike probleme i nosi negativnu konotaciju:

Duboko verujem da su, pre ove odluke, istraživali i shvatili da tas na vagi brend imidža preteže na negativnu stranu, pre svega kao posledica skandala sa curenjem podataka korisnika, Cambridge Analytics i poslednje situacije sa svedočenjem bivše zaposlene Frances Haugen pred kongresom. Sa druge strane, novi brend je idealna “kapa” za širenje biznisa i stavlja fokus na “metaverse”, kao budućnost kompanije. Fokus nove kompanije će biti mnogo širi od društvene mreže i Facebook će biti samo jedna od platformi nove kompanije.

Igor takođe ocenjuje da ova promena neće ni na koji način uticati na korisničko iskustvo, s obzirom na to da će Facebook aplikacija i sajt i dalje ostati Facebook, kao i u slučaju Instagrama i WhatsAppa, dok je ovde u pitanju rebrendiranje krovne kompanije, slično kao u slučaju Google i Alphabet – kao i da nema nikakve opasnosti iz domena korisničkog iskustva i navika.

Govoreći više o tome kako bi novi brend i promene koje sa njim dolaze mogle da utiču na marketinške aktivnosti i brendove koji zavise od ove društvene mreže i servisa u njenom vlasništvu, naš sagovornik kaže da kratkoročno neće biti nikakvih promena:

I dalje ćemo se oglašavati u okviru istog FB ekosistema koristeći iste kanale i formate. Dugoročno, Metaverse potencijalno pruža mogućnosti koje do sada nismo videli, oglašavanje u okviru virtuelnog okruženja uz upotrebu AR i VR tehnologija. Meni je sa profesionalne strane to veoma interesantno i jedva čekam da vidim kako će se taj segment razvijati.

Naš sagovornik veruje da nas u budućnosti čeka postepeni transfer korisničkog iskustva na nove tehnologije i novu Metaverse platformu. FB tvrdi da se podaci koji su prikupljeni na osnovu ponašanja i akcija korisnika pri korišćenju Oculus VR ne koriste za prikazivanje personalizovanih oglasa, ali Igor dodaje da će se to desiti u budućnosti.

Očekujem dalji razvoj VR i AR tehnologija kroz Oculus i njihovu implementaciju u postojeće platforme – Facebook, Instagram i Whatsapp pre svega. Suštinski, izgradnju ekosistema u kojima ćemo interakcije sa kolegama, prijateljima i okruženjem imati u virtuelnom više nego u fizičkom obliku”, zaključio je Černiševski na kraju.

Jednostavno, Facebook se godinama tražio da bi izgradio idealno korisničko iskustvo. Ono što ostaje da se vidi jeste da li će se Meta možda više okrenuti ka hardveru i, recimo, gejmingu i može li sa novim promenama da otvori jedno sasvim novo poglavlje – koje bi moglo da bude ispisano sa manje afera, a više benefita za korisnike i kompanije širom sveta.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

For The Win! konferencija je tokom koje Beograd postaje epicentar evropskog gejminga

Konferencija For the Win!, od 25. do 26. maja okupiće u Beogradu regionalnu i evropsku 'game-dev' zajednicu, uz govornike iz kompanija kao što su Google, Outfit7, Two Desperados, 3 Lateral ili Activision/Blizzard/King, kao i organizacija ISFE, UKIE, EGDF, IGDA i mnogih drugih.

Kultura 2.0

Stari model rada iz kancelarije od 9 do 5 je prevaziđen, hibridni model je realnost – potvrđuju domaće IT kompanije

Pandemiji je došao kraj, ali rad od kuće je i dalje na snazi. Zato naše sagovornike pitamo da li će zvanični povratak u kancelariju ikada više biti opcija.

Office Talks Podcast

Šta se dešava kada dobijete otkaz? Saveti za radnike i poslodavce

Gošća 141. epizode Office Talks podkasta bila je Tijana Žunić Marić koja je advokat i partner u advokatskoj kancelariji Žunić. Sa njom smo razgovarali o tome kako se IT firme suočavaju sa otkazima.

Propustili ste

Društvene mreže

Zašto udruženje Fruškać mora da plati 115.000 dinara odštete zbog ‘deljenja’ na Instagramu?

Da li naš Zakon prepoznaje pravila upotrebe društvenih mreža, te koja su naša prava, a koje obaveze prilikom deljenja sadržaja, pitali smo Anju Berić iz advokatske kancelarije Žunić Law.

Office Talks Podcast

Stanje marketing agencija u 2023.

Gost 145. epizode Office Talks podkasta bio je Nikola Parun koji dolazi iz agencije Ovation BBDO, a sa kojim smo imali priliku da razgovaramo o stanju u industriji digitalnog marketinga u Srbiji nakon pandemije korona virusa.

Karijere

Istraživanje Puls HR zajednice: Privlačenje zaposlenih je najveći izazov IT kompanija

Sudeći prema istraživanju koje je sproveo HelloWorld, najveći izazov za IT kompanije u protekle dve godine bio je privlačenje IT kandidata, što je istaklo 61% ispitanika.

Karijere

Dražen Šumić je novi direktor Microsoft razvojnog centra u Srbiji

Kao direktor Microsoft razvojnog centra u Srbiji, Dražen Šumić će biti zadužen za dalji strateški razvoj centra u Beogradu, koji važi za jedan od najvažnijih razvojnih centara u Evropi.

Karijere

Žarko Stevanović iz Potere: Svetski šampion u znanju po zanimanju je programer!

Žarka već godinama gledate kao jednog od tragača u kultnom kvizu Potera gde je gotovo nepobediv. A, da li ste znali da je on po profesiji programer koji pored kvizova, karijeru gradi u sferi kompjuterskih nauka?

Najava

Prvi Polkadot Day u Srbiji: Istražite Polkadot ‘blockchain’ ekosistem

Ovaj događaj u organizaciji MVP Workshop-a deo je Belgrade Blockchain Week-a i održaće se na Fakultetu organizacionih nauka 5. juna, sa početkom u 11 časova.