Ni nakon Cambridge Analytica skandala, Facebook nije ukinuo pristup ličnim podacima korisnika

Ni nakon Cambridge Analytica skandala, Facebook nije ukinuo pristup ličnim podacima korisnika

Kompanija iz Menlo Parka dospela je juče ponovo u žižu javnosti, kada se u medijima pojavila informacija da je Facebook nikada nije opozvao pristup ličnim podacima korisnika za preko 100 kompanija među kojima su Netflix, Apple, Amazon i Microsoft.

Kršeći pravila privatnosti (po ko zna koji put), iz Facebook-a su juče priznali da su omogućili detaljniji uvid u lične podatke korisnika. Neke od najpoznatijih kompanija i servisa na svetu kao što su Apple, Netflix, Microsoft, Amazon, ali i ruski Yandex, imali su posebne ugovore sa ovom društvenom mrežom kako bi zadržali pristup ličnim podacima korisnika.

Tako su Netflix i Spotify imali pristup privatnim porukama korisnika, zaposleni u Microsoftu su imali uvid u kompletnu listu prijatelja korisnika, dok je Amazon na jednom mestu imao sve osnovne informacije korisnika počev od imena, pa sve do podataka kao što su e-mail adresa ili broj telefona – piše Technology Review.

Podsećamo, pomenuti dogovor Facebook-a sa ovim kompanijama važi još od 2017. godine, dok je većina njih i danas na snazi. Međutim, ono što predstavlja najveći problem jeste to što pristup specijalnim podacima nije povučen čak ni posle mnogobrojnih skandala sa Facebook-om koji su isplivali na videlo ove godine, a nakon kojih su predstavnici kompanije obećavali da je pristup ukinut.

Iako se u svetu sve više govori o zaštiti podataka korisnika (u Evropi je donesena i Urebda o zaštiti podataka o ličnosti), čini se da kompanije zarad svojih interesa konstantno prelaze tu finu liniju poverenja svojih korisnika.

Čak i nakon svih skandala, Facebook nije zapao u dublju poslovnu krizu, niti se korisnička baza nije značajno smanjila. A opet stalno govorimo kako ne volimo Facebook, niti njegovog osnivača čije će svedočenje pred Senatom ostati upamćeno kao jedan od ključnih momenata 2018. godine.

Da li je rešenje da izbrišemo Facebook nalog?

Najveći deo korisničke baze Facebook-a koja broji čak dve milijarde korisnika, pokazao je da ne mari previše za to što je ova kompanija omogućila trećoj strani uvid u njihove lične podatke. Štaviše, malo ko i razume o čemu je zapravo reč. Prosečni korisnici uglavnom gledaju benefite koje dobijaju u vidu besplatnih servisa i ne mare previše za svoje lične podatke.

Upravo ti korisnici kojih i jeste najviše, značajni su za Facebook jer njihovo zadržavanje na platformi omogućava kompaniji iz Menlo Parka da zadrži dominantan položaj na tržištu. Položaj koji se neće tako lako promeniti, što smo videli iz prve ruke tokom leta.

Kada su stanovnici Evropske unije u pitanju, stvari bi mogle biti drugačije, ali i to ne možemo tvrditi sa sigurnošću. Sa svim skandalima koji okružuju Facebook kompanija se već suočila sa prvim naznakama kazne po GDPR-u, no pitanje je može li i jedna takva mera zaustaviti core poslovanja ovog giganta – a to je upravo trgovina našim podacima.

Ako ste ipak izgubili veru u ovu društvenu mrežu, kao i u servise u njenom vlasništvu nakon curenja svih podataka – rešenje u vidu brisanja naloga uvek je dostupno.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.