Ni nakon Cambridge Analytica skandala, Facebook nije ukinuo pristup ličnim podacima korisnika

Ni nakon Cambridge Analytica skandala, Facebook nije ukinuo pristup ličnim podacima korisnika

Kompanija iz Menlo Parka dospela je juče ponovo u žižu javnosti, kada se u medijima pojavila informacija da je Facebook nikada nije opozvao pristup ličnim podacima korisnika za preko 100 kompanija među kojima su Netflix, Apple, Amazon i Microsoft.

Kršeći pravila privatnosti (po ko zna koji put), iz Facebook-a su juče priznali da su omogućili detaljniji uvid u lične podatke korisnika. Neke od najpoznatijih kompanija i servisa na svetu kao što su Apple, Netflix, Microsoft, Amazon, ali i ruski Yandex, imali su posebne ugovore sa ovom društvenom mrežom kako bi zadržali pristup ličnim podacima korisnika.

Tako su Netflix i Spotify imali pristup privatnim porukama korisnika, zaposleni u Microsoftu su imali uvid u kompletnu listu prijatelja korisnika, dok je Amazon na jednom mestu imao sve osnovne informacije korisnika počev od imena, pa sve do podataka kao što su e-mail adresa ili broj telefona – piše Technology Review.

Podsećamo, pomenuti dogovor Facebook-a sa ovim kompanijama važi još od 2017. godine, dok je većina njih i danas na snazi. Međutim, ono što predstavlja najveći problem jeste to što pristup specijalnim podacima nije povučen čak ni posle mnogobrojnih skandala sa Facebook-om koji su isplivali na videlo ove godine, a nakon kojih su predstavnici kompanije obećavali da je pristup ukinut.

Iako se u svetu sve više govori o zaštiti podataka korisnika (u Evropi je donesena i Urebda o zaštiti podataka o ličnosti), čini se da kompanije zarad svojih interesa konstantno prelaze tu finu liniju poverenja svojih korisnika.

Čak i nakon svih skandala, Facebook nije zapao u dublju poslovnu krizu, niti se korisnička baza nije značajno smanjila. A opet stalno govorimo kako ne volimo Facebook, niti njegovog osnivača čije će svedočenje pred Senatom ostati upamćeno kao jedan od ključnih momenata 2018. godine.

Da li je rešenje da izbrišemo Facebook nalog?

Najveći deo korisničke baze Facebook-a koja broji čak dve milijarde korisnika, pokazao je da ne mari previše za to što je ova kompanija omogućila trećoj strani uvid u njihove lične podatke. Štaviše, malo ko i razume o čemu je zapravo reč. Prosečni korisnici uglavnom gledaju benefite koje dobijaju u vidu besplatnih servisa i ne mare previše za svoje lične podatke.

Upravo ti korisnici kojih i jeste najviše, značajni su za Facebook jer njihovo zadržavanje na platformi omogućava kompaniji iz Menlo Parka da zadrži dominantan položaj na tržištu. Položaj koji se neće tako lako promeniti, što smo videli iz prve ruke tokom leta.

Kada su stanovnici Evropske unije u pitanju, stvari bi mogle biti drugačije, ali i to ne možemo tvrditi sa sigurnošću. Sa svim skandalima koji okružuju Facebook kompanija se već suočila sa prvim naznakama kazne po GDPR-u, no pitanje je može li i jedna takva mera zaustaviti core poslovanja ovog giganta – a to je upravo trgovina našim podacima.

Ako ste ipak izgubili veru u ovu društvenu mrežu, kao i u servise u njenom vlasništvu nakon curenja svih podataka – rešenje u vidu brisanja naloga uvek je dostupno.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.