Ni nakon Cambridge Analytica skandala, Facebook nije ukinuo pristup ličnim podacima korisnika

Ni nakon Cambridge Analytica skandala, Facebook nije ukinuo pristup ličnim podacima korisnika

Kompanija iz Menlo Parka dospela je juče ponovo u žižu javnosti, kada se u medijima pojavila informacija da je Facebook nikada nije opozvao pristup ličnim podacima korisnika za preko 100 kompanija među kojima su Netflix, Apple, Amazon i Microsoft.

Kršeći pravila privatnosti (po ko zna koji put), iz Facebook-a su juče priznali da su omogućili detaljniji uvid u lične podatke korisnika. Neke od najpoznatijih kompanija i servisa na svetu kao što su Apple, Netflix, Microsoft, Amazon, ali i ruski Yandex, imali su posebne ugovore sa ovom društvenom mrežom kako bi zadržali pristup ličnim podacima korisnika.

Tako su Netflix i Spotify imali pristup privatnim porukama korisnika, zaposleni u Microsoftu su imali uvid u kompletnu listu prijatelja korisnika, dok je Amazon na jednom mestu imao sve osnovne informacije korisnika počev od imena, pa sve do podataka kao što su e-mail adresa ili broj telefona – piše Technology Review.

Podsećamo, pomenuti dogovor Facebook-a sa ovim kompanijama važi još od 2017. godine, dok je većina njih i danas na snazi. Međutim, ono što predstavlja najveći problem jeste to što pristup specijalnim podacima nije povučen čak ni posle mnogobrojnih skandala sa Facebook-om koji su isplivali na videlo ove godine, a nakon kojih su predstavnici kompanije obećavali da je pristup ukinut.

Iako se u svetu sve više govori o zaštiti podataka korisnika (u Evropi je donesena i Urebda o zaštiti podataka o ličnosti), čini se da kompanije zarad svojih interesa konstantno prelaze tu finu liniju poverenja svojih korisnika.

Čak i nakon svih skandala, Facebook nije zapao u dublju poslovnu krizu, niti se korisnička baza nije značajno smanjila. A opet stalno govorimo kako ne volimo Facebook, niti njegovog osnivača čije će svedočenje pred Senatom ostati upamćeno kao jedan od ključnih momenata 2018. godine.

Da li je rešenje da izbrišemo Facebook nalog?

Najveći deo korisničke baze Facebook-a koja broji čak dve milijarde korisnika, pokazao je da ne mari previše za to što je ova kompanija omogućila trećoj strani uvid u njihove lične podatke. Štaviše, malo ko i razume o čemu je zapravo reč. Prosečni korisnici uglavnom gledaju benefite koje dobijaju u vidu besplatnih servisa i ne mare previše za svoje lične podatke.

Upravo ti korisnici kojih i jeste najviše, značajni su za Facebook jer njihovo zadržavanje na platformi omogućava kompaniji iz Menlo Parka da zadrži dominantan položaj na tržištu. Položaj koji se neće tako lako promeniti, što smo videli iz prve ruke tokom leta.

Kada su stanovnici Evropske unije u pitanju, stvari bi mogle biti drugačije, ali i to ne možemo tvrditi sa sigurnošću. Sa svim skandalima koji okružuju Facebook kompanija se već suočila sa prvim naznakama kazne po GDPR-u, no pitanje je može li i jedna takva mera zaustaviti core poslovanja ovog giganta – a to je upravo trgovina našim podacima.

Ako ste ipak izgubili veru u ovu društvenu mrežu, kao i u servise u njenom vlasništvu nakon curenja svih podataka – rešenje u vidu brisanja naloga uvek je dostupno.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.