Ni nakon Cambridge Analytica skandala, Facebook nije ukinuo pristup ličnim podacima korisnika

Kompanija iz Menlo Parka dospela je juče ponovo u žižu javnosti, kada se u medijima pojavila informacija da je Facebook nikada nije opozvao pristup ličnim podacima korisnika za preko 100 kompanija među kojima su Netflix, Apple, Amazon i Microsoft.

Kršeći pravila privatnosti (po ko zna koji put), iz Facebook-a su juče priznali da su omogućili detaljniji uvid u lične podatke korisnika. Neke od najpoznatijih kompanija i servisa na svetu kao što su Apple, Netflix, Microsoft, Amazon, ali i ruski Yandex, imali su posebne ugovore sa ovom društvenom mrežom kako bi zadržali pristup ličnim podacima korisnika.

Tako su Netflix i Spotify imali pristup privatnim porukama korisnika, zaposleni u Microsoftu su imali uvid u kompletnu listu prijatelja korisnika, dok je Amazon na jednom mestu imao sve osnovne informacije korisnika počev od imena, pa sve do podataka kao što su e-mail adresa ili broj telefona – piše Technology Review.

Podsećamo, pomenuti dogovor Facebook-a sa ovim kompanijama važi još od 2017. godine, dok je većina njih i danas na snazi. Međutim, ono što predstavlja najveći problem jeste to što pristup specijalnim podacima nije povučen čak ni posle mnogobrojnih skandala sa Facebook-om koji su isplivali na videlo ove godine, a nakon kojih su predstavnici kompanije obećavali da je pristup ukinut.

Iako se u svetu sve više govori o zaštiti podataka korisnika (u Evropi je donesena i Urebda o zaštiti podataka o ličnosti), čini se da kompanije zarad svojih interesa konstantno prelaze tu finu liniju poverenja svojih korisnika.

Čak i nakon svih skandala, Facebook nije zapao u dublju poslovnu krizu, niti se korisnička baza nije značajno smanjila. A opet stalno govorimo kako ne volimo Facebook, niti njegovog osnivača čije će svedočenje pred Senatom ostati upamćeno kao jedan od ključnih momenata 2018. godine.

Da li je rešenje da izbrišemo Facebook nalog?

Najveći deo korisničke baze Facebook-a koja broji čak dve milijarde korisnika, pokazao je da ne mari previše za to što je ova kompanija omogućila trećoj strani uvid u njihove lične podatke. Štaviše, malo ko i razume o čemu je zapravo reč. Prosečni korisnici uglavnom gledaju benefite koje dobijaju u vidu besplatnih servisa i ne mare previše za svoje lične podatke.

Upravo ti korisnici kojih i jeste najviše, značajni su za Facebook jer njihovo zadržavanje na platformi omogućava kompaniji iz Menlo Parka da zadrži dominantan položaj na tržištu. Položaj koji se neće tako lako promeniti, što smo videli iz prve ruke tokom leta.

Kada su stanovnici Evropske unije u pitanju, stvari bi mogle biti drugačije, ali i to ne možemo tvrditi sa sigurnošću. Sa svim skandalima koji okružuju Facebook kompanija se već suočila sa prvim naznakama kazne po GDPR-u, no pitanje je može li i jedna takva mera zaustaviti core poslovanja ovog giganta – a to je upravo trgovina našim podacima.

Ako ste ipak izgubili veru u ovu društvenu mrežu, kao i u servise u njenom vlasništvu nakon curenja svih podataka – rešenje u vidu brisanja naloga uvek je dostupno.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Kultura 2.0

Kako postati digitalni nomad – iz ugla dvojca iza ‘Us two and the view’?

Jovana i Milan početkom godine rešili su da promene svoju poslovnu rutinu i da kancelariju zamene plažom ili džunglom. Kako im je to pošlo za rukom i koji su im trenutno najveći izazovi kao digitalnim nomadima?

Startapi i poslovanje

Mogu li protesti zadržati Car:Go – prvu IT kompaniju koja je izašla na ulice?

Saga zvana Car:Go i dalje traje. Novi protesti protiv ministarke Mihajlović i blokiranje ulica najavljeni su za petak. Pitamo se - da li je ovo pravi potez?

Propustili ste

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako voditi korisničku podršku ako radite u SaaS industriji?

Negativna iskustva sa korisničkom poprilično su česta. Međutim, kada vam uspešnost biznisa zavisi od takvih predrasuda morate uraditi sve da ih prevaziđete. Kako se to radi u SaaS kompanijama?

E-commerce

Ivan Kovačević o ‘omnichannel’ prodaji: Kako uspešno kombinovati ‘offline’ i ‘online’?

Direktor Digital Shopper hub-a u hrvatskoj agenciji Bruketa&Žinić&Grey sledeće nedelje na Webiz edukaciji govoriće o redefinisanju uloge fizičkog prodajnog mesta i spajanju 'online' i 'ofline' prodajnog sveta. Koji je njegov savet 'retaileri'-ima?

Karijere

Ladies of New Business: Zašto je preduzetništvo širi pojam od samostalnog vođenja biznisa?

Šesta po redu konferencija Ladies of News Business održana je juče u prostorijama ICT Hub-a. Tokom tročasovnog programa publika je imala priliku da sazna kako napraviti balans između privatnog i poslovnog života, kao i koliko je važno kontinuirano usavršavanje.

Startapi i poslovanje

Uprkos problemima u Srbiji, CarGo proširio svoje poslovanje – na Beč

Srpska softverska kompanija CarGo Technologies širi svoje poslovanje na još jedan evropski grad - Beč, čime će se naći rame uz rame sa svetski poznatim brendom Uber.

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.