Ni nakon Cambridge Analytica skandala, Facebook nije ukinuo pristup ličnim podacima korisnika

Ni nakon Cambridge Analytica skandala, Facebook nije ukinuo pristup ličnim podacima korisnika

Kompanija iz Menlo Parka dospela je juče ponovo u žižu javnosti, kada se u medijima pojavila informacija da je Facebook nikada nije opozvao pristup ličnim podacima korisnika za preko 100 kompanija među kojima su Netflix, Apple, Amazon i Microsoft.

Kršeći pravila privatnosti (po ko zna koji put), iz Facebook-a su juče priznali da su omogućili detaljniji uvid u lične podatke korisnika. Neke od najpoznatijih kompanija i servisa na svetu kao što su Apple, Netflix, Microsoft, Amazon, ali i ruski Yandex, imali su posebne ugovore sa ovom društvenom mrežom kako bi zadržali pristup ličnim podacima korisnika.

Tako su Netflix i Spotify imali pristup privatnim porukama korisnika, zaposleni u Microsoftu su imali uvid u kompletnu listu prijatelja korisnika, dok je Amazon na jednom mestu imao sve osnovne informacije korisnika počev od imena, pa sve do podataka kao što su e-mail adresa ili broj telefona – piše Technology Review.

Podsećamo, pomenuti dogovor Facebook-a sa ovim kompanijama važi još od 2017. godine, dok je većina njih i danas na snazi. Međutim, ono što predstavlja najveći problem jeste to što pristup specijalnim podacima nije povučen čak ni posle mnogobrojnih skandala sa Facebook-om koji su isplivali na videlo ove godine, a nakon kojih su predstavnici kompanije obećavali da je pristup ukinut.

Iako se u svetu sve više govori o zaštiti podataka korisnika (u Evropi je donesena i Urebda o zaštiti podataka o ličnosti), čini se da kompanije zarad svojih interesa konstantno prelaze tu finu liniju poverenja svojih korisnika.

Čak i nakon svih skandala, Facebook nije zapao u dublju poslovnu krizu, niti se korisnička baza nije značajno smanjila. A opet stalno govorimo kako ne volimo Facebook, niti njegovog osnivača čije će svedočenje pred Senatom ostati upamćeno kao jedan od ključnih momenata 2018. godine.

Da li je rešenje da izbrišemo Facebook nalog?

Najveći deo korisničke baze Facebook-a koja broji čak dve milijarde korisnika, pokazao je da ne mari previše za to što je ova kompanija omogućila trećoj strani uvid u njihove lične podatke. Štaviše, malo ko i razume o čemu je zapravo reč. Prosečni korisnici uglavnom gledaju benefite koje dobijaju u vidu besplatnih servisa i ne mare previše za svoje lične podatke.

Upravo ti korisnici kojih i jeste najviše, značajni su za Facebook jer njihovo zadržavanje na platformi omogućava kompaniji iz Menlo Parka da zadrži dominantan položaj na tržištu. Položaj koji se neće tako lako promeniti, što smo videli iz prve ruke tokom leta.

Kada su stanovnici Evropske unije u pitanju, stvari bi mogle biti drugačije, ali i to ne možemo tvrditi sa sigurnošću. Sa svim skandalima koji okružuju Facebook kompanija se već suočila sa prvim naznakama kazne po GDPR-u, no pitanje je može li i jedna takva mera zaustaviti core poslovanja ovog giganta – a to je upravo trgovina našim podacima.

Ako ste ipak izgubili veru u ovu društvenu mrežu, kao i u servise u njenom vlasništvu nakon curenja svih podataka – rešenje u vidu brisanja naloga uvek je dostupno.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.