Lakše do posla (i novih kolega) uz Facebook oglase za posao

Lakše do posla (i novih kolega) uz Facebook oglase za posao

Društvena mreža započela je sa testiranjem nove funkcije pod nazivom 'Jobs', koja je namenjena ljudima u potrazi za različitim poslovima ali i poslodavcima koji nude posao. Na ovaj način, Facebook bi direktno mogao da ugrozi poziciju LinkedIn-a, iz razloga što je nova platforma otvorena i namenjena za slabije kvalifikovane ali i sve ostale ljude koji su u potrazi za zaradom.

facebook-poslovi
Uz novu funkciju na Facebooku otvara se nova šansa za brendove ali i druge korisnike koji su u potrazi za poslom. TechCrunch.com

Kako bi iskoristile pun potencijal prisutnosti na pomenutoj društvenoj mreži, različite kompanije, ali i drugi manji biznisi uskoro dobijaju novu opciju putem koje bi u okviru svog statusa mogle da objave otvoreno radno mesto za određenu poziciju u firmi. Konkurs za posao tako će se pojaviti na posebnom “Jobs” odeljku koji je sastavni deo stranice određenog poslodavca, a koji je i dalje u fazi testiranja – te je za sada dostupan u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi.

Sa druge strane, svi zainteresovani za potencijalno radno mesto, odabirom Apply Now dugmeta koje se nalazi na objavljenom postu, mogu jednostavno aplicirati i poslati svoje podatke poslodavcu putem Facebook Messengera – nakon čega ova društvena mreža priprema sve bitne informacije o korisniku kao i njegovu profilnu fotografiju, ne bi li se ubrzao sam proces.

Odluka Facebooka o lansiranju nove opcije zasniva se između ostalog i na stvaranju novog izvora prihoda za ovu kompaniju, s obzirom na to da bi različiti biznisi morali dodatno da ulože ne bi li svoje postove pretvorili u oglase – uz generisanje što većeg interesovanja korisnika putem News Feeda. Takođe, brendovi bi željenu viralnost mogli da dobiju i zahvaljujući šerovanju posta, ali i tagovanjem ljudi od strane svojih prijatelja koji žele da im ukažu na otvoreno radno mesto.

Facebook vs. LinkedIn (Microsoft)

Povodom nove funkcije, oglasio se i potpredsednik za oglašavanje pri Facebooku, Endrju Bosvort koji za TechCrunch ističe da je cilj istražiti na koji način bi ova društvena mreža mogla da postane znatno korisnija u svakodnevnom životu, kako manjim poslodavcima, tako i svim ljudima koji su u potrazi za zaradom, a koji ipak nisu visoko kvalifikovani. Na ovaj način, Facebook bi direktno mogao da ugrozi LinkedIn koji je od nedavno u vlasništvu Microsofta, a čija je platforma zatvorenija i više fokusirana ka poslovima koji zahtevaju visoko obrazovane radnike sa različitim veštinama.

Velika zainteresovanost za novi proizvod

Ove prilike na tržištu Facebook je prepoznao kao veliku šansu za svoju novu platformu, koja bi se umnogome zasnivala na otvorenosti ka svim biznisima i različitim poslovima koje traži veliki broj ljudi. Na taj način, sa dve milijarde korisnika, ova društvena mreža i njen News Feed nameću se kao idealan izbor za mnoge radnike različitih profila koji možda nenadano nalete na poziciju koju su tražili i ranije. Međutim, kako je privatnost primarna stvar mnogih korisnika, potencijalni problem u čitavoj priči mogao bi da predstavlja nepoverenje u poslodavce koji pregledaju njihove podatke prilikom apliciranja za posao.

Ukoliko ostavimo moguće prepreke sa strane, bitno je napomenuti da su pojedina istraživanja pokazala kako je za novi proizvod Facebooka pokazana velika zainteresovanost i entuzijazam, te se u narednom periodu, nakon testne faze, mogu očekivati i dodatne opcije poput sortiranja oglasa za posao uz mogućnost obeležavanja nivoa obrazovanja ljudi – ali i drugih detalja koji bi samo doprineli boljem korisničkom iskustvu. Za sada ostaje pitanje kada bi nova funkcija mogla da bude dostupna i u ostalim delovima sveta – te koliko bi ista mogla doprineti zapošljavanju putem Facebooka. Za te, ali i druge podatke, moraćemo još da sačekamo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.