Facebook obezbedio 90 miliona naloga obuhvaćenih napadom, ali mu preti kazna po GDPR-u

Facebook obezbedio 90 miliona naloga obuhvaćenih napadom, ali mu preti kazna po GDPR-u

Facebook je prethodnih dana radio na resetovanju i zaštiti naloga korisnika, otkako se prošle nedelje dogodio hakerski napad kojim je obuhvaćeno više od 90 miliona naloga.

U zvaničnom saopštenju koje je društvena mreža juče objavila, jasno se navodi da pomenuti napad hakera, koji su otkrili inženjeri ove kompanije, predstavlja ozbiljan problem jer direktno ugrožava korisnike i njhove naloge. Iz Facebooka navode da su uspeli da poprave i resetuju podatke za svih 90 miliona korisnika koji su bili pogođeni napadom.

Naime, hakeri su uspeli da ukradu podatke za prijavu od čak 50 miliona naloga, dok je i preostalih 40 miliona oštećeno otkako su treća lica uspela da pronađu slabost u kodu opcije „View As“ – koja omogućava korisniku da vidi kako njegov profil izleda drugim korisnima.

Na ovaj način, napadači su lako mogli da preuzmu kontrolu nad nalozima.

Nema dokaza da su hakeri oštetili third-party aplikacije

Shvativši ovaj problem ozbiljno, iz Facebooka su uspeli da resetuju podatke za prijavu sa ciljem da dodatno obezbede svoje korisnike, navodi se u saopštenju. Kako bi nova bezbednosna ažuriranja bila aktivna, korsnici će morati (ukoliko već nisu) da se ponovo uloguju na ovu mrežu, kao i na druge aplikacije koje koriste Facebook Login.

Sa druge strane, iz kompanije su dobili veliki broj upita od strane korisnika koji su bili zabrinuti povodom toga kako i na koji način će se ovaj napad i krađa podataka odraziti i na ostale aplikacije koje koriste pomenutu Facebook Login opciji – poput Instagrama i drugih aplikacija.

Iz društvene mreže odgovaraju da su detaljno analizirali njihovu login opciju u third-party aplikacijama, te da nisu pronašli nikakve dokaze da su hakeri uspeli da pristupe nekoj od ovih aplikacija, a samim tim i podacima korisnika.

Da li Facebooku preti kazna Evropske unije?

Kako piše TechCrunch, potpredsednik menadžmenta proizvoda u Facebooku, Gaj Rosen, navodi da svi programeri koji koriste SDK (Software Development Kit) ove kompanije i oni koji su proveravali validnost svojih korisnika i njihovnih prijavnih podataka – automatski su zaštićeni od trenutka kada je Facebook resetovao pristupne tokene na ovoj mreži.

Ipak, ne koriste svi programeri Facebook alate koji su za njih namenjeni, te iz ove kompanije planiraju da naprave univerzalni alat koji će pomoći programerima da manuelno identifikuju korisnike njihovih aplikacija koji su potencijalno pogođeni napadom, kako bi mogli da ih odjave.

Prema rečima Keti Dormer, portparola Facebooka, za sada se na zna kada bi tačno novi set alata mogao da bude lansiran. Ova kompanija može da ima ozbiljne probleme i sa uredbom o zaštiti podataka o ličnosti tj. GDPR-om, s obzirom na to da je čak pet miliona ljudi u Evropi oštećeno pomenutim napadom.

Regulatorno telo EU na ovaj način može da kazni Facebook u iznosu od čak 1,6 milijardi dolara, ili 4% od godišnjeg globalnog prihoda, ukoliko se otkrije da iz ove društvene mreže nisu uradili dovoljno da zaštite podatke svojih korisnika.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.