Facebook obezbedio 90 miliona naloga obuhvaćenih napadom, ali mu preti kazna po GDPR-u

Facebook obezbedio 90 miliona naloga obuhvaćenih napadom, ali mu preti kazna po GDPR-u

Facebook je prethodnih dana radio na resetovanju i zaštiti naloga korisnika, otkako se prošle nedelje dogodio hakerski napad kojim je obuhvaćeno više od 90 miliona naloga.

U zvaničnom saopštenju koje je društvena mreža juče objavila, jasno se navodi da pomenuti napad hakera, koji su otkrili inženjeri ove kompanije, predstavlja ozbiljan problem jer direktno ugrožava korisnike i njhove naloge. Iz Facebooka navode da su uspeli da poprave i resetuju podatke za svih 90 miliona korisnika koji su bili pogođeni napadom.

Naime, hakeri su uspeli da ukradu podatke za prijavu od čak 50 miliona naloga, dok je i preostalih 40 miliona oštećeno otkako su treća lica uspela da pronađu slabost u kodu opcije „View As“ – koja omogućava korisniku da vidi kako njegov profil izleda drugim korisnima.

Na ovaj način, napadači su lako mogli da preuzmu kontrolu nad nalozima.

Nema dokaza da su hakeri oštetili third-party aplikacije

Shvativši ovaj problem ozbiljno, iz Facebooka su uspeli da resetuju podatke za prijavu sa ciljem da dodatno obezbede svoje korisnike, navodi se u saopštenju. Kako bi nova bezbednosna ažuriranja bila aktivna, korsnici će morati (ukoliko već nisu) da se ponovo uloguju na ovu mrežu, kao i na druge aplikacije koje koriste Facebook Login.

Sa druge strane, iz kompanije su dobili veliki broj upita od strane korisnika koji su bili zabrinuti povodom toga kako i na koji način će se ovaj napad i krađa podataka odraziti i na ostale aplikacije koje koriste pomenutu Facebook Login opciji – poput Instagrama i drugih aplikacija.

Iz društvene mreže odgovaraju da su detaljno analizirali njihovu login opciju u third-party aplikacijama, te da nisu pronašli nikakve dokaze da su hakeri uspeli da pristupe nekoj od ovih aplikacija, a samim tim i podacima korisnika.

Da li Facebooku preti kazna Evropske unije?

Kako piše TechCrunch, potpredsednik menadžmenta proizvoda u Facebooku, Gaj Rosen, navodi da svi programeri koji koriste SDK (Software Development Kit) ove kompanije i oni koji su proveravali validnost svojih korisnika i njihovnih prijavnih podataka – automatski su zaštićeni od trenutka kada je Facebook resetovao pristupne tokene na ovoj mreži.

Ipak, ne koriste svi programeri Facebook alate koji su za njih namenjeni, te iz ove kompanije planiraju da naprave univerzalni alat koji će pomoći programerima da manuelno identifikuju korisnike njihovih aplikacija koji su potencijalno pogođeni napadom, kako bi mogli da ih odjave.

Prema rečima Keti Dormer, portparola Facebooka, za sada se na zna kada bi tačno novi set alata mogao da bude lansiran. Ova kompanija može da ima ozbiljne probleme i sa uredbom o zaštiti podataka o ličnosti tj. GDPR-om, s obzirom na to da je čak pet miliona ljudi u Evropi oštećeno pomenutim napadom.

Regulatorno telo EU na ovaj način može da kazni Facebook u iznosu od čak 1,6 milijardi dolara, ili 4% od godišnjeg globalnog prihoda, ukoliko se otkrije da iz ove društvene mreže nisu uradili dovoljno da zaštite podatke svojih korisnika.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.