Prethodne subote imao priliku da prisustvujem konferenciji “e-Turizam 2015.” koja se održala u Beogradu, a koja se na vrlo profesionalan način pozabavila temom primene Interneta i novih tehnologija u turizmu.

Crowne Plaza se ispostavila kao savršeno mesto na kome se tokom celodnevnih predavanja moglo čuti o najrazličitijim načinima na koje se savremena tehnologija može iskoristiti u službi digitalnog marketinga, pogotovo kada govorimo o promociji turističkih destinacija, hotelskog smeštaja i lokalnih atrakcija.
Samu konferenciju započeo je Đanluka Laterca, regionalni direktor TripAdvisor-a, čije je uvodno predavanje postavilo ton ostatku događaja. Kao predstavnik kompanije koja defakto kontroliše najveći deo sadržaja kreiranog od strane korisnika kada su ocene destinacija i smeštaja u pitanju, istakao je ne samo vrednost online već možda i važnije postavljanje temelja offline reputacije.
Bilo da ste ugostitelj, predstavnik lokalne zajednice ili destinacije, morate se postarati da svoju uslugu i predstavljanje krajnjem korisniku održavate na najvišem nivou, bez kompromisa, ne ignorišući negativne komentare.

Nakon sjajnog uvoda, sada već prilično zagrejanu publiku dočekali su ekipa iz agencije Homepage i kompanije WebPro, uz osvrt na važnost društvenih mreža kao primarnih marketinških i komunikacijskih kanala, dodatno postavljajući pitanje koliko zapravo znate o svojim klijentima koji kupuju online.
Izađite iz kalupa, pišite svoja pravila
Nešto iza podneva, Istok Pavlović je na delu pokazao zašto ga često možete videti kao govornika na konferencijama kada je digitalni marketing u pitanju. Ono što je pored jako interesantne prezentacije ostavilo utisak na mene jeste rečenica:
Lepota je dosadna. Na društvenim mrežama se najviše deli nešto čudno, duhovito i kreativno.
Preuzmite rizik, nemojte biti konzervativni (to beše još nečiji slogan davno, ne?). Na celu ovu priču se nekako prirodno nadovezao i Miloš Petrović, govoreći o blogerima i njihovom uticaju na Internetu. Ako vam neko iz prve ruke prenese utiske o destinaciji, to će svakako ostaviti veći trag od klasično plaćene recenzije u još jednom od “onih” magazina (ne, ne tih!).
Pred sam kraj dana, iskustva u vođenju kanala na društvenim mrežama, sa nama su podelili Marko Škorić iz Turističke Organizacije Srbije, kao i Nemanja Boljević ispred Turističke Organizacije Crne Gore. Preuzmite rizik i iskoristite blogere – bio je zaključak predavanja.
Ana Mriković, izvršni direktor Digital Communications Institute i Ivan Brozović, account manager iz agencije Degordian složili su se da su fokus na ono što ljudi traže i zadovoljavanje potražnje glavni aspekti digitalnog marketinga. Empatija je takođe nešto što nikada ne treba da zaboravimo.

Prilično dugačak dan kao što se da videti, međutim kada shvatite da se u Srbiji sve više i više prepoznaje značaj digitalnog marketinga u turizmu, to vam nekako da dodatnu energiju. Kao neko ko je već priličan broj godina uključen u online aktivnosti i kreiranje kampanja za pan-evropske regije, ono što mogu da kažem jeste da su ovakvi događaji od neprocenjive vrednosti svima – bez obzira na nivo znanja kojim pojedinci vladaju.
Unapred se radujem sledećoj konferenciji koja se održava 2016. godine, pa ko zna, možda u međuvremenu upravo neko u Srbiji postavi sledeći standard kada je digitalni marketing u turizmu u pitanju – sada znamo da se itekako možemo takmičiti sa ostatkom sveta.