Kako svoju destinaciju učiniti privlačnom savremenom putniku?

Kako svoju destinaciju učiniti privlačnom savremenom putniku?

Prethodne subote imao priliku da prisustvujem konferenciji “e-Turizam 2015.” koja se održala u Beogradu, a koja se na vrlo profesionalan način pozabavila temom primene Interneta i novih tehnologija u turizmu.

djanluka
Đanluka Laterca, TripAdvisor: Otvaranje e-Turizam konferencije (Foto: e-Turizam promo)

Crowne Plaza se ispostavila kao savršeno mesto na kome se tokom celodnevnih predavanja moglo čuti o najrazličitijim načinima na koje se savremena tehnologija može iskoristiti u službi digitalnog marketinga, pogotovo kada govorimo o promociji turističkih destinacija, hotelskog smeštaja i lokalnih atrakcija.

Samu konferenciju započeo je Đanluka Laterca, regionalni direktor TripAdvisor-a, čije je uvodno predavanje postavilo ton ostatku događaja. Kao predstavnik kompanije koja defakto kontroliše najveći deo sadržaja kreiranog od strane korisnika kada su ocene destinacija i smeštaja u pitanju, istakao je ne samo vrednost online već možda i važnije postavljanje temelja offline reputacije.

Bilo da ste ugostitelj, predstavnik lokalne zajednice ili destinacije, morate se postarati da svoju uslugu i predstavljanje krajnjem korisniku održavate na najvišem nivou, bez kompromisa, ne ignorišući negativne komentare.

publika
Puna sala hotela Crowne Plaza pokazala nam je da je digitalni marketing „vruća“ tema u srpskom turizmu (Foto: promo)

Nakon sjajnog uvoda, sada već prilično zagrejanu publiku dočekali su ekipa iz agencije Homepage i kompanije WebPro, uz osvrt na važnost društvenih mreža kao primarnih marketinških i komunikacijskih kanala, dodatno postavljajući pitanje koliko zapravo znate o svojim klijentima koji kupuju online.

Izađite iz kalupa, pišite svoja pravila

Nešto iza podneva, Istok Pavlović je na delu pokazao zašto ga često možete videti kao govornika na konferencijama kada je digitalni marketing u pitanju. Ono što je pored jako interesantne prezentacije ostavilo utisak na mene jeste rečenica:

Lepota je dosadna. Na društvenim mrežama se najviše deli nešto čudno, duhovito i kreativno.

Preuzmite rizik, nemojte biti konzervativni (to beše još nečiji slogan davno, ne?). Na celu ovu priču se nekako prirodno nadovezao i Miloš Petrović, govoreći o blogerima i njihovom uticaju na Internetu. Ako vam neko iz prve ruke prenese utiske o destinaciji, to će svakako ostaviti veći trag od klasično plaćene recenzije u još jednom od “onih” magazina (ne, ne tih!).

istok

Pred sam kraj dana, iskustva u vođenju kanala na društvenim mrežama, sa nama su podelili Marko Škorić iz Turističke Organizacije Srbije, kao i Nemanja Boljević ispred Turističke Organizacije Crne Gore. Preuzmite rizik i iskoristite blogere – bio je zaključak predavanja.

Ana Mriković, izvršni direktor Digital Communications Institute i Ivan Brozović, account manager iz agencije Degordian složili su se da su fokus na ono što ljudi traže i zadovoljavanje potražnje glavni aspekti digitalnog marketinga. Empatija je takođe nešto što nikada ne treba da zaboravimo.

Nemojte samo prodavati i hvaliti sebe, samo pokazivanje da razumete nečiju situaciju može biti dovoljno.
„Nemojte samo prodavati i hvaliti sebe, samo pokazivanje da razumete nečiju situaciju može biti dovoljno.“ – Ana Mirković (Foto: promo)

Prilično dugačak dan kao što se da videti, međutim kada shvatite da se u Srbiji sve više i više prepoznaje značaj digitalnog marketinga u turizmu, to vam nekako da dodatnu energiju. Kao neko ko je već priličan broj godina uključen u online aktivnosti i kreiranje kampanja za pan-evropske regije, ono što mogu da kažem jeste da su ovakvi događaji od neprocenjive vrednosti svima – bez obzira na nivo znanja kojim pojedinci vladaju.

Unapred se radujem sledećoj konferenciji koja se održava 2016. godine, pa ko zna, možda u međuvremenu upravo neko u Srbiji postavi sledeći standard kada je digitalni marketing u turizmu u pitanju – sada znamo da se itekako možemo takmičiti sa ostatkom sveta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

5 milijardi evra vredan ekonomski paket upravo je predstavljen

Vlada Srbije upravo je predstavila niz ekonomskih mera u cilju očuvanja privrede zbog pandemije korona virusa.

Tehnologija

Kako naručiti hranu putem Interneta – vodič za vaše roditelje, bake i deke

Naručivanje hrane putem Interneta nikada nije bilo lakše, ali se naši roditelji i stariji ukućani verovatno do sada nisu susreli sa tim procesom. Ne brinite, imamo rešenje.

Mobilno

Da li biste kupili telefon brenda za koji nikad ranije niste čuli?

Ako me pitate koji je telefon trenutno najbolji na tržištu, ne bih mogao da vam dam pravi odgovor. Zapravo, najbolji telefon je onaj koji najviše odgovara zahtevima pojedinačnog korisnika.

Kultura 2.0

Do kraja aprila đaci će programiranje učiti u virtuelnim učionicama

Inicijativa "Digitalna Srbija" i Fondacija Petlja do kraja aprila omogućiće prve funkcionalnosti virtuelne učionice za nastavnike i učenike na časovima informatike i računarstva, dok će tokom naredne školske godine postepeno biti uvođeni i drugi predmeti.

Internet marketing

$340 miliona pomoći u Google reklamama za mala i srednja preduzeća širom sveta

Kompanija Google (Alphabet) u zvaničnom blog postu najavila je niz mera koje će ovaj gigant preduzeti ne bi li doprineo borbi protiv korona virusa i ekonomskih posledica koje će pandemija ostaviti za sobom.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.