Kako svoju destinaciju učiniti privlačnom savremenom putniku?

Kako svoju destinaciju učiniti privlačnom savremenom putniku?

Prethodne subote imao priliku da prisustvujem konferenciji “e-Turizam 2015.” koja se održala u Beogradu, a koja se na vrlo profesionalan način pozabavila temom primene Interneta i novih tehnologija u turizmu.

djanluka
Đanluka Laterca, TripAdvisor: Otvaranje e-Turizam konferencije (Foto: e-Turizam promo)

Crowne Plaza se ispostavila kao savršeno mesto na kome se tokom celodnevnih predavanja moglo čuti o najrazličitijim načinima na koje se savremena tehnologija može iskoristiti u službi digitalnog marketinga, pogotovo kada govorimo o promociji turističkih destinacija, hotelskog smeštaja i lokalnih atrakcija.

Samu konferenciju započeo je Đanluka Laterca, regionalni direktor TripAdvisor-a, čije je uvodno predavanje postavilo ton ostatku događaja. Kao predstavnik kompanije koja defakto kontroliše najveći deo sadržaja kreiranog od strane korisnika kada su ocene destinacija i smeštaja u pitanju, istakao je ne samo vrednost online već možda i važnije postavljanje temelja offline reputacije.

Bilo da ste ugostitelj, predstavnik lokalne zajednice ili destinacije, morate se postarati da svoju uslugu i predstavljanje krajnjem korisniku održavate na najvišem nivou, bez kompromisa, ne ignorišući negativne komentare.

publika
Puna sala hotela Crowne Plaza pokazala nam je da je digitalni marketing “vruća” tema u srpskom turizmu (Foto: promo)

Nakon sjajnog uvoda, sada već prilično zagrejanu publiku dočekali su ekipa iz agencije Homepage i kompanije WebPro, uz osvrt na važnost društvenih mreža kao primarnih marketinških i komunikacijskih kanala, dodatno postavljajući pitanje koliko zapravo znate o svojim klijentima koji kupuju online.

Izađite iz kalupa, pišite svoja pravila

Nešto iza podneva, Istok Pavlović je na delu pokazao zašto ga često možete videti kao govornika na konferencijama kada je digitalni marketing u pitanju. Ono što je pored jako interesantne prezentacije ostavilo utisak na mene jeste rečenica:

Lepota je dosadna. Na društvenim mrežama se najviše deli nešto čudno, duhovito i kreativno.

Preuzmite rizik, nemojte biti konzervativni (to beše još nečiji slogan davno, ne?). Na celu ovu priču se nekako prirodno nadovezao i Miloš Petrović, govoreći o blogerima i njihovom uticaju na Internetu. Ako vam neko iz prve ruke prenese utiske o destinaciji, to će svakako ostaviti veći trag od klasično plaćene recenzije u još jednom od “onih” magazina (ne, ne tih!).

istok

Pred sam kraj dana, iskustva u vođenju kanala na društvenim mrežama, sa nama su podelili Marko Škorić iz Turističke Organizacije Srbije, kao i Nemanja Boljević ispred Turističke Organizacije Crne Gore. Preuzmite rizik i iskoristite blogere – bio je zaključak predavanja.

Ana Mriković, izvršni direktor Digital Communications Institute i Ivan Brozović, account manager iz agencije Degordian složili su se da su fokus na ono što ljudi traže i zadovoljavanje potražnje glavni aspekti digitalnog marketinga. Empatija je takođe nešto što nikada ne treba da zaboravimo.

Nemojte samo prodavati i hvaliti sebe, samo pokazivanje da razumete nečiju situaciju može biti dovoljno.
“Nemojte samo prodavati i hvaliti sebe, samo pokazivanje da razumete nečiju situaciju može biti dovoljno.” – Ana Mirković (Foto: promo)

Prilično dugačak dan kao što se da videti, međutim kada shvatite da se u Srbiji sve više i više prepoznaje značaj digitalnog marketinga u turizmu, to vam nekako da dodatnu energiju. Kao neko ko je već priličan broj godina uključen u online aktivnosti i kreiranje kampanja za pan-evropske regije, ono što mogu da kažem jeste da su ovakvi događaji od neprocenjive vrednosti svima – bez obzira na nivo znanja kojim pojedinci vladaju.

Unapred se radujem sledećoj konferenciji koja se održava 2016. godine, pa ko zna, možda u međuvremenu upravo neko u Srbiji postavi sledeći standard kada je digitalni marketing u turizmu u pitanju – sada znamo da se itekako možemo takmičiti sa ostatkom sveta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Gradovi budućnosti grade se iz Srbije (Nortal)

Gost 94. epizode Office Talks podcasta bio je Dragan Gajić, globalni CTO estonske kompanije Nortal koja i u Srbiji poseduje razvojni centar - isti onaj iz kojeg se upravo kreiraju rešenja za gradove budućnosti.

Startapi i poslovanje

Lansiran Founder Institute Serbia akcelerator program

Domaći i regionalni ekosistem neprestano se razvija poslednjih godina i sve je više startap timova koji nude rešenja za brojne lokalne, ali i globalne probleme.

Društvene mreže

Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Šef Instagrama Adam Moseri najavio je da će popularna društvena mreža ove nedelje početi da testira NFT sa odabranim kreatorima u Sjedinjenim Američkim Državama.