5 Employer Branding saveta sa konferencije u Lisabonu

5 Employer Branding saveta sa konferencije u Lisabonu

Employer Branding stručnjaci iz najpoznatijih svetskih kompanija na konferenciji World Employer Branding Day u Lisabonu govorili su o najboljim praksama iz ove oblasti. I, šta je njima dalo rezultate?

Employer Branding, ili brendiranje poslodavca kako mi u Infostudu više volimo da kažemo, nije nova disciplina ni u HR-u niti u komunikacijama. Postoji otkada je aktuelan pojam zapošljavanja i odnos firma – zaposleni, a statistika kaže da se tek polovina kompanija strateški bavi ovim pitanjem.

Svako želi najbolje radnike, kao i da promoviše kvalitete koje nudi kao poslodavac, ali novi momenat je to da se na tržištima kao što je naše sve više stavlja fokus na deficitarnost kvalitetnih kandidata, a onda se javlja i potreba da se strateški postavimo prema tom novom problemu.

Kako doći do najboljih mogućih kandidata, ne samo na osnovu bezličnih parametara, već uzimajući u obzir kulturu i zajedničke vrednosti? Zašto između stručnjaka za ljudske resurse i komunikacije ponekad bude nesporazuma oko toga u čijem dvorištu je ta lopta?

Neke od odgovora na ova pitanja čuli smo na četvrtom World Employer Branding Day koji je ovog maja u Lisabonu okupio oko 700 stručnjaka iz ove oblasti sa svih meridijana.

Razmišljajte strateški

EVP (Employee Value Proposition) obuhvata sve ono što zaposleni dobija u zamenu za svoj rad, a odnosi se ne samo na zaradu i pakete beneficija, već i na mnogo širi spektar činilaca uključujući i organizacionu kulturu, kvalitet menadžmenta, mogućnosti za dalji razvoj karijere, razvojni put same kompanije. EVP ne mora da bude tolstojevskog obima i stila, ali neophodan je temelj za sve EB aktivnosti.

Ta vrsta dokumenta ne nastaje samo u HR i marketing sektorima već je deo strateškog pravca kompanije i svakako je uključenost menadžmenta u ovoj fazi kreiranja strategije ne samo poželjna, već i neophodna.

U ovom pravcu je razmišljala kompanija Mars, koja je pre svega morala da reši problem raznovrsnih brendova pod istom kapom, koji je ovom multinacionalnom gigantu pravio šum u komunikaciji prema potencijalnim kandidatima širom sveta. Kelly Marek Bartkiewicz, EB specijalisa Marsa upravo je poentirala time kako EB strategija mora biti usklađena sa kursom poslovnog razvoja kompanije i kao drugi izazov koji su uspešno prevazišli navela je primenu globalnog EVP-ja na decentralizovane ogranke, među različitim kulturama.

Budite autentični

Ni jedan poslodavac ne želi u svom timu ljude koji se ne uklapaju u radnu kulturu i vrednosti kompanije. Ako vam se dešava da imate visoku fluktuaciju i da istraživanjima stepena zadovoljstva zaposlenih, kao što je naš Pulser, dobijete niske ocene, ili samo znate i osećate da atmosfera u kompaniji nije najbolja, preispitajte koliko se vaš EVP i komunikacija prema kandidatima istinski poklapa sa iskustvom zaposlenih.

Svi se trudimo da kompanije predstavimo kao predivno mesto za rad, ali to je dobro samo ukoliko je tačno. Ukoliko npr. rad od kuće nije deo vaše kulture, nego samo izuzetak od pravila, odolite iskušenju da to komunicirate kao vrednost za kandidate.

Svante Rendlert, Business & People Advisor u firmi Great Result, doneo je, po mom mišljenju, jedno od predavanja sa najviše poenti, a jedna od njih bila je da autentičnost brenda poslodavca leži pre svega u angažovanosti zaposlenih, koja se ne ogleda u prostoj motivaciji, već u emotivnoj komponenti koja čini pojedinca povezanog sa kompanijom.

Negujte i poštujte različitosti

Diversity je definitivno bila reč konferencije. Potenciranje različitosti u organizacijskoj kulturi, zapošljavanje osetljivih grupa i apsolutno poštovanje svačijeg nacionalnog, verskog ili seksualnog identiteta je obavezno u građenju zdrave korporativne kulture.

Sjajno predavanje Holi Lignel iz LinkedIna upravo je skrenulo pažnju na to da je moguće osnažiti brend poslodavca isticanjem različitosti. To, pak, ne bi značilo ništa bez inkluzivnog pristupa zapošljavanju i razvijanja osećanja pripadnosti zaposlenih organizaciji.

Amazon se takođe susreće sa izazovima raznovrsnosti kultura, kao globalni brend, a Feacebook je dao primer bivše vojne inženjerke koja je zbog seksualnog opredeljenja bila na meti strogog okruženja. Kroz kratak video o njenom životu i radu u kompaniji, predstavili su jedan od svojih ključnih principa u zapošljavanju.

Pričajte priče

Ljudi ne žele statistike iz vaše kompanije, njih će privući priče vaših zaposlenih sa kojima mogu da se identifikuju – kako žena policajac balansira između posla i privatnog života ili kako se programer u banci snalazi među bankarima.

Ono što te priče treba da sadrže jeste životnost, puno primera i na kraju konkretne savete na koji način se određeni izazovi prevazilaze. Tako će kandidati videti i profil ljudi sa kojima će raditi, ali će se i upoznati sa radnom pozicijom i okruženjem iz prve ruke. Za to su nam blog tekstovi, video testemonijali i live uključenja zaposlenih glavni komunikacijski alati, za čiju produkciju ne treba žaliti resurse.

Netflix je, recimo, kao kanal za pričanje priča odabrao podcast, koji preporučuju kao efikasno i jeftino rešenje. Kuriozitet je da se brendiranjem poslodavca u ovoj gigantskoj platformi bavi samo jedan čovek, koji je pre par godina sam raspisao radno mesto za EB specijalistu na koje ga je menadžement postavio nakon konkursa koji nije zatvoren. Priznao je da je šest meseci sa posla odlazio očajan, ali sad je ok.

Zapošljavamo ljude, a ne profile

Na kraju dana, kada primamo nekoga u svoju poslovnu porodicu, bilo bi dobro da ne gubimo iz vida da je to osoba sa sopstvenim identitetom. Način na koji će se uklopiti u našu kompaniju u velikoj meri uticaće i na poslovne rezultate, i ne samo to.

Najveći šoumen na konferenciji Johan Driessens, CEO (Chief Enthusiasm Officer) & founder u kompaniji Branded.Careers, koji se za potrebe ove konferencije maskirao u Supermena, dao je pregled pet ključnih motivatora koji rezultiraju zadovoljnim zaposlenima: mogućnost da budu to što jesu, mogućnost da postanu ono što žele (lifelong learning), prijateljstvo, poverenje i dobra atmosfera.

Bilo je dosta sjajnih primera kreativnih Employer Branding kampanja, a definitivno je na mene najveći utisak ostavila kampanja #humanchemistry, koja je spojila sve dobre prakse o kojima se na ovoj konferenciji govorilo. Dobra strategija, sjajna realizacija, spajanje vrednosti kompanije sa njenom istinskom svrhom i najvažnije od svega, zaposleni su ispričali tu priču. Zapravo su svrha i identitet poslodavca ključni parametri u razvoju brenda. Kada jednom dođete do toga ko ste, zbog čega postojite i šta nudite, velike su šanse da privučete prave kandidate – jer, kako zračimo, tako privlačimo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Startapi i poslovanje

Tumačenje Testa samostalnosti: Ko ga primenjuje, kada i nad kim?

U srpskoj IT zajednici se intenzivno vodi diskusija u vezi načina primene Testa samostalnosti, a u okviru koje su se javile brojne nedoumice. Ovaj tekst razrešava neke od njih.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Internet marketing

Budžeti za digitalno oglašavanje u najvećoj meri stopirani – ali se brendovi polako vraćaju u igru

Kako brendovi treba da se postave za vreme pandemije i trebaju li više da ulažu u digitalne kanale?

Startapi i poslovanje

Pitali smo IT kompanije kako su organizovale rad na daljinu i koje savete imaju za svoje kolege

Sa kojim se to izazovima susreću IT kompanije sada kada svi njihovi zaposleni rade od kuće?

Intervju

Šta radi Chief Revenue Officer i zašto je baš ova osoba potrebna vašem biznisu?

Relativno mlada profesija naziva 'Chief Revenue Officera' nastala je u Silicijumskoj dolini i polako se širi među kompanijama širom sveta. O njenoj ulozi i važnosti u IT industriji razgovaramo sa Vedranom Rašićem.

Novost

‘Korona’ zabeležila 750.000 spominjanja širom ex-Yu Interneta

Korona virus, trenutno najpopularnija svetska tema, okupirao nas je u potpunosti - i online i offline. Zahvaljujući analizi Mediatoolkita saznali smo koliko smo, u poslednjih mesec i po dana, na Internetu pretraživali o ovom virusu i u regionu i u Srbiji.