5 Employer Branding saveta sa konferencije u Lisabonu

5 Employer Branding saveta sa konferencije u Lisabonu

Employer Branding stručnjaci iz najpoznatijih svetskih kompanija na konferenciji World Employer Branding Day u Lisabonu govorili su o najboljim praksama iz ove oblasti. I, šta je njima dalo rezultate?

Employer Branding, ili brendiranje poslodavca kako mi u Infostudu više volimo da kažemo, nije nova disciplina ni u HR-u niti u komunikacijama. Postoji otkada je aktuelan pojam zapošljavanja i odnos firma – zaposleni, a statistika kaže da se tek polovina kompanija strateški bavi ovim pitanjem.

Svako želi najbolje radnike, kao i da promoviše kvalitete koje nudi kao poslodavac, ali novi momenat je to da se na tržištima kao što je naše sve više stavlja fokus na deficitarnost kvalitetnih kandidata, a onda se javlja i potreba da se strateški postavimo prema tom novom problemu.

Kako doći do najboljih mogućih kandidata, ne samo na osnovu bezličnih parametara, već uzimajući u obzir kulturu i zajedničke vrednosti? Zašto između stručnjaka za ljudske resurse i komunikacije ponekad bude nesporazuma oko toga u čijem dvorištu je ta lopta?

Neke od odgovora na ova pitanja čuli smo na četvrtom World Employer Branding Day koji je ovog maja u Lisabonu okupio oko 700 stručnjaka iz ove oblasti sa svih meridijana.

Razmišljajte strateški

EVP (Employee Value Proposition) obuhvata sve ono što zaposleni dobija u zamenu za svoj rad, a odnosi se ne samo na zaradu i pakete beneficija, već i na mnogo širi spektar činilaca uključujući i organizacionu kulturu, kvalitet menadžmenta, mogućnosti za dalji razvoj karijere, razvojni put same kompanije. EVP ne mora da bude tolstojevskog obima i stila, ali neophodan je temelj za sve EB aktivnosti.

Ta vrsta dokumenta ne nastaje samo u HR i marketing sektorima već je deo strateškog pravca kompanije i svakako je uključenost menadžmenta u ovoj fazi kreiranja strategije ne samo poželjna, već i neophodna.

U ovom pravcu je razmišljala kompanija Mars, koja je pre svega morala da reši problem raznovrsnih brendova pod istom kapom, koji je ovom multinacionalnom gigantu pravio šum u komunikaciji prema potencijalnim kandidatima širom sveta. Kelly Marek Bartkiewicz, EB specijalisa Marsa upravo je poentirala time kako EB strategija mora biti usklađena sa kursom poslovnog razvoja kompanije i kao drugi izazov koji su uspešno prevazišli navela je primenu globalnog EVP-ja na decentralizovane ogranke, među različitim kulturama.

Budite autentični

Ni jedan poslodavac ne želi u svom timu ljude koji se ne uklapaju u radnu kulturu i vrednosti kompanije. Ako vam se dešava da imate visoku fluktuaciju i da istraživanjima stepena zadovoljstva zaposlenih, kao što je naš Pulser, dobijete niske ocene, ili samo znate i osećate da atmosfera u kompaniji nije najbolja, preispitajte koliko se vaš EVP i komunikacija prema kandidatima istinski poklapa sa iskustvom zaposlenih.

Svi se trudimo da kompanije predstavimo kao predivno mesto za rad, ali to je dobro samo ukoliko je tačno. Ukoliko npr. rad od kuće nije deo vaše kulture, nego samo izuzetak od pravila, odolite iskušenju da to komunicirate kao vrednost za kandidate.

Svante Rendlert, Business & People Advisor u firmi Great Result, doneo je, po mom mišljenju, jedno od predavanja sa najviše poenti, a jedna od njih bila je da autentičnost brenda poslodavca leži pre svega u angažovanosti zaposlenih, koja se ne ogleda u prostoj motivaciji, već u emotivnoj komponenti koja čini pojedinca povezanog sa kompanijom.

Negujte i poštujte različitosti

Diversity je definitivno bila reč konferencije. Potenciranje različitosti u organizacijskoj kulturi, zapošljavanje osetljivih grupa i apsolutno poštovanje svačijeg nacionalnog, verskog ili seksualnog identiteta je obavezno u građenju zdrave korporativne kulture.

Sjajno predavanje Holi Lignel iz LinkedIna upravo je skrenulo pažnju na to da je moguće osnažiti brend poslodavca isticanjem različitosti. To, pak, ne bi značilo ništa bez inkluzivnog pristupa zapošljavanju i razvijanja osećanja pripadnosti zaposlenih organizaciji.

Amazon se takođe susreće sa izazovima raznovrsnosti kultura, kao globalni brend, a Feacebook je dao primer bivše vojne inženjerke koja je zbog seksualnog opredeljenja bila na meti strogog okruženja. Kroz kratak video o njenom životu i radu u kompaniji, predstavili su jedan od svojih ključnih principa u zapošljavanju.

Pričajte priče

Ljudi ne žele statistike iz vaše kompanije, njih će privući priče vaših zaposlenih sa kojima mogu da se identifikuju – kako žena policajac balansira između posla i privatnog života ili kako se programer u banci snalazi među bankarima.

Ono što te priče treba da sadrže jeste životnost, puno primera i na kraju konkretne savete na koji način se određeni izazovi prevazilaze. Tako će kandidati videti i profil ljudi sa kojima će raditi, ali će se i upoznati sa radnom pozicijom i okruženjem iz prve ruke. Za to su nam blog tekstovi, video testemonijali i live uključenja zaposlenih glavni komunikacijski alati, za čiju produkciju ne treba žaliti resurse.

Netflix je, recimo, kao kanal za pričanje priča odabrao podcast, koji preporučuju kao efikasno i jeftino rešenje. Kuriozitet je da se brendiranjem poslodavca u ovoj gigantskoj platformi bavi samo jedan čovek, koji je pre par godina sam raspisao radno mesto za EB specijalistu na koje ga je menadžement postavio nakon konkursa koji nije zatvoren. Priznao je da je šest meseci sa posla odlazio očajan, ali sad je ok.

Zapošljavamo ljude, a ne profile

Na kraju dana, kada primamo nekoga u svoju poslovnu porodicu, bilo bi dobro da ne gubimo iz vida da je to osoba sa sopstvenim identitetom. Način na koji će se uklopiti u našu kompaniju u velikoj meri uticaće i na poslovne rezultate, i ne samo to.

Najveći šoumen na konferenciji Johan Driessens, CEO (Chief Enthusiasm Officer) & founder u kompaniji Branded.Careers, koji se za potrebe ove konferencije maskirao u Supermena, dao je pregled pet ključnih motivatora koji rezultiraju zadovoljnim zaposlenima: mogućnost da budu to što jesu, mogućnost da postanu ono što žele (lifelong learning), prijateljstvo, poverenje i dobra atmosfera.

Bilo je dosta sjajnih primera kreativnih Employer Branding kampanja, a definitivno je na mene najveći utisak ostavila kampanja #humanchemistry, koja je spojila sve dobre prakse o kojima se na ovoj konferenciji govorilo. Dobra strategija, sjajna realizacija, spajanje vrednosti kompanije sa njenom istinskom svrhom i najvažnije od svega, zaposleni su ispričali tu priču. Zapravo su svrha i identitet poslodavca ključni parametri u razvoju brenda. Kada jednom dođete do toga ko ste, zbog čega postojite i šta nudite, velike su šanse da privučete prave kandidate – jer, kako zračimo, tako privlačimo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Propustili ste

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.