5 Employer Branding saveta sa konferencije u Lisabonu

5 Employer Branding saveta sa konferencije u Lisabonu

Employer Branding stručnjaci iz najpoznatijih svetskih kompanija na konferenciji World Employer Branding Day u Lisabonu govorili su o najboljim praksama iz ove oblasti. I, šta je njima dalo rezultate?

Employer Branding, ili brendiranje poslodavca kako mi u Infostudu više volimo da kažemo, nije nova disciplina ni u HR-u niti u komunikacijama. Postoji otkada je aktuelan pojam zapošljavanja i odnos firma – zaposleni, a statistika kaže da se tek polovina kompanija strateški bavi ovim pitanjem.

Svako želi najbolje radnike, kao i da promoviše kvalitete koje nudi kao poslodavac, ali novi momenat je to da se na tržištima kao što je naše sve više stavlja fokus na deficitarnost kvalitetnih kandidata, a onda se javlja i potreba da se strateški postavimo prema tom novom problemu.

Kako doći do najboljih mogućih kandidata, ne samo na osnovu bezličnih parametara, već uzimajući u obzir kulturu i zajedničke vrednosti? Zašto između stručnjaka za ljudske resurse i komunikacije ponekad bude nesporazuma oko toga u čijem dvorištu je ta lopta?

Neke od odgovora na ova pitanja čuli smo na četvrtom World Employer Branding Day koji je ovog maja u Lisabonu okupio oko 700 stručnjaka iz ove oblasti sa svih meridijana.

Razmišljajte strateški

EVP (Employee Value Proposition) obuhvata sve ono što zaposleni dobija u zamenu za svoj rad, a odnosi se ne samo na zaradu i pakete beneficija, već i na mnogo širi spektar činilaca uključujući i organizacionu kulturu, kvalitet menadžmenta, mogućnosti za dalji razvoj karijere, razvojni put same kompanije. EVP ne mora da bude tolstojevskog obima i stila, ali neophodan je temelj za sve EB aktivnosti.

Ta vrsta dokumenta ne nastaje samo u HR i marketing sektorima već je deo strateškog pravca kompanije i svakako je uključenost menadžmenta u ovoj fazi kreiranja strategije ne samo poželjna, već i neophodna.

U ovom pravcu je razmišljala kompanija Mars, koja je pre svega morala da reši problem raznovrsnih brendova pod istom kapom, koji je ovom multinacionalnom gigantu pravio šum u komunikaciji prema potencijalnim kandidatima širom sveta. Kelly Marek Bartkiewicz, EB specijalisa Marsa upravo je poentirala time kako EB strategija mora biti usklađena sa kursom poslovnog razvoja kompanije i kao drugi izazov koji su uspešno prevazišli navela je primenu globalnog EVP-ja na decentralizovane ogranke, među različitim kulturama.

Budite autentični

Ni jedan poslodavac ne želi u svom timu ljude koji se ne uklapaju u radnu kulturu i vrednosti kompanije. Ako vam se dešava da imate visoku fluktuaciju i da istraživanjima stepena zadovoljstva zaposlenih, kao što je naš Pulser, dobijete niske ocene, ili samo znate i osećate da atmosfera u kompaniji nije najbolja, preispitajte koliko se vaš EVP i komunikacija prema kandidatima istinski poklapa sa iskustvom zaposlenih.

Svi se trudimo da kompanije predstavimo kao predivno mesto za rad, ali to je dobro samo ukoliko je tačno. Ukoliko npr. rad od kuće nije deo vaše kulture, nego samo izuzetak od pravila, odolite iskušenju da to komunicirate kao vrednost za kandidate.

Svante Rendlert, Business & People Advisor u firmi Great Result, doneo je, po mom mišljenju, jedno od predavanja sa najviše poenti, a jedna od njih bila je da autentičnost brenda poslodavca leži pre svega u angažovanosti zaposlenih, koja se ne ogleda u prostoj motivaciji, već u emotivnoj komponenti koja čini pojedinca povezanog sa kompanijom.

Negujte i poštujte različitosti

Diversity je definitivno bila reč konferencije. Potenciranje različitosti u organizacijskoj kulturi, zapošljavanje osetljivih grupa i apsolutno poštovanje svačijeg nacionalnog, verskog ili seksualnog identiteta je obavezno u građenju zdrave korporativne kulture.

Sjajno predavanje Holi Lignel iz LinkedIna upravo je skrenulo pažnju na to da je moguće osnažiti brend poslodavca isticanjem različitosti. To, pak, ne bi značilo ništa bez inkluzivnog pristupa zapošljavanju i razvijanja osećanja pripadnosti zaposlenih organizaciji.

Amazon se takođe susreće sa izazovima raznovrsnosti kultura, kao globalni brend, a Feacebook je dao primer bivše vojne inženjerke koja je zbog seksualnog opredeljenja bila na meti strogog okruženja. Kroz kratak video o njenom životu i radu u kompaniji, predstavili su jedan od svojih ključnih principa u zapošljavanju.

Pričajte priče

Ljudi ne žele statistike iz vaše kompanije, njih će privući priče vaših zaposlenih sa kojima mogu da se identifikuju – kako žena policajac balansira između posla i privatnog života ili kako se programer u banci snalazi među bankarima.

Ono što te priče treba da sadrže jeste životnost, puno primera i na kraju konkretne savete na koji način se određeni izazovi prevazilaze. Tako će kandidati videti i profil ljudi sa kojima će raditi, ali će se i upoznati sa radnom pozicijom i okruženjem iz prve ruke. Za to su nam blog tekstovi, video testemonijali i live uključenja zaposlenih glavni komunikacijski alati, za čiju produkciju ne treba žaliti resurse.

Netflix je, recimo, kao kanal za pričanje priča odabrao podcast, koji preporučuju kao efikasno i jeftino rešenje. Kuriozitet je da se brendiranjem poslodavca u ovoj gigantskoj platformi bavi samo jedan čovek, koji je pre par godina sam raspisao radno mesto za EB specijalistu na koje ga je menadžement postavio nakon konkursa koji nije zatvoren. Priznao je da je šest meseci sa posla odlazio očajan, ali sad je ok.

Zapošljavamo ljude, a ne profile

Na kraju dana, kada primamo nekoga u svoju poslovnu porodicu, bilo bi dobro da ne gubimo iz vida da je to osoba sa sopstvenim identitetom. Način na koji će se uklopiti u našu kompaniju u velikoj meri uticaće i na poslovne rezultate, i ne samo to.

Najveći šoumen na konferenciji Johan Driessens, CEO (Chief Enthusiasm Officer) & founder u kompaniji Branded.Careers, koji se za potrebe ove konferencije maskirao u Supermena, dao je pregled pet ključnih motivatora koji rezultiraju zadovoljnim zaposlenima: mogućnost da budu to što jesu, mogućnost da postanu ono što žele (lifelong learning), prijateljstvo, poverenje i dobra atmosfera.

Bilo je dosta sjajnih primera kreativnih Employer Branding kampanja, a definitivno je na mene najveći utisak ostavila kampanja #humanchemistry, koja je spojila sve dobre prakse o kojima se na ovoj konferenciji govorilo. Dobra strategija, sjajna realizacija, spajanje vrednosti kompanije sa njenom istinskom svrhom i najvažnije od svega, zaposleni su ispričali tu priču. Zapravo su svrha i identitet poslodavca ključni parametri u razvoju brenda. Kada jednom dođete do toga ko ste, zbog čega postojite i šta nudite, velike su šanse da privučete prave kandidate – jer, kako zračimo, tako privlačimo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Tehnologija

Zašto je AI za nas i dalje kao tinejdžerski seks?

U misiji da demistifikujemo AI i konačno isteramo na čistac realne probleme i obesmislimo sav taj AI 'hype' organizujemo prvi internacionalni Brain Summit. Do tada, koje predrasude u vezi veštačke inteligencije vi imate?

Startapi i poslovanje

Beogradski Workpuls analizira efikasnost zaposlenih za preko 1.000 klijenata širom sveta

U trenutku kada se u mnogim kompanijama javlja dodatna potreba za optimizacijom radnih procesa i povećanjem efikasnosti, nameće se i potreba za savremenim alatima koji im u tome mogu pomoći. Jedan od njih je i Workpuls.

Startapi i poslovanje

Oh Monday poslaće vam svakog ponedeljka spisak ‘remote’ poslova u inostranim kompanijama

Usvajanje novih zakonskih odluka o paušalnom oporezivanju podiglo je ogromnu prašinu u IT zajednici. I dok jedni polako počinju da se prilagođavaju, drugi razmišljaju da li postoji način da ostanu u Srbiji a da rade za inostranu kompaniju - u čemu im može pomoći domaći projekat Oh Monday - nedeljni pregled poslova 'na daljinu' direktno u inbox.

Mobilno

Bus Plus aplikacija konačno dostupna i za iOS uređaje

Posle dugo čekanja i najavljivanja, za korisnike mobilnih uređaja kompanije Apple konačno je dostupna Bus Plus aplikacija - koja će im omogućiti bolje i jednostavnije praćenje gradskog prevoza u Beogradu.