5 Employer Branding saveta sa konferencije u Lisabonu

5 Employer Branding saveta sa konferencije u Lisabonu

Employer Branding stručnjaci iz najpoznatijih svetskih kompanija na konferenciji World Employer Branding Day u Lisabonu govorili su o najboljim praksama iz ove oblasti. I, šta je njima dalo rezultate?

Employer Branding, ili brendiranje poslodavca kako mi u Infostudu više volimo da kažemo, nije nova disciplina ni u HR-u niti u komunikacijama. Postoji otkada je aktuelan pojam zapošljavanja i odnos firma – zaposleni, a statistika kaže da se tek polovina kompanija strateški bavi ovim pitanjem.

Svako želi najbolje radnike, kao i da promoviše kvalitete koje nudi kao poslodavac, ali novi momenat je to da se na tržištima kao što je naše sve više stavlja fokus na deficitarnost kvalitetnih kandidata, a onda se javlja i potreba da se strateški postavimo prema tom novom problemu.

Kako doći do najboljih mogućih kandidata, ne samo na osnovu bezličnih parametara, već uzimajući u obzir kulturu i zajedničke vrednosti? Zašto između stručnjaka za ljudske resurse i komunikacije ponekad bude nesporazuma oko toga u čijem dvorištu je ta lopta?

Neke od odgovora na ova pitanja čuli smo na četvrtom World Employer Branding Day koji je ovog maja u Lisabonu okupio oko 700 stručnjaka iz ove oblasti sa svih meridijana.

Razmišljajte strateški

EVP (Employee Value Proposition) obuhvata sve ono što zaposleni dobija u zamenu za svoj rad, a odnosi se ne samo na zaradu i pakete beneficija, već i na mnogo širi spektar činilaca uključujući i organizacionu kulturu, kvalitet menadžmenta, mogućnosti za dalji razvoj karijere, razvojni put same kompanije. EVP ne mora da bude tolstojevskog obima i stila, ali neophodan je temelj za sve EB aktivnosti.

Ta vrsta dokumenta ne nastaje samo u HR i marketing sektorima već je deo strateškog pravca kompanije i svakako je uključenost menadžmenta u ovoj fazi kreiranja strategije ne samo poželjna, već i neophodna.

U ovom pravcu je razmišljala kompanija Mars, koja je pre svega morala da reši problem raznovrsnih brendova pod istom kapom, koji je ovom multinacionalnom gigantu pravio šum u komunikaciji prema potencijalnim kandidatima širom sveta. Kelly Marek Bartkiewicz, EB specijalisa Marsa upravo je poentirala time kako EB strategija mora biti usklađena sa kursom poslovnog razvoja kompanije i kao drugi izazov koji su uspešno prevazišli navela je primenu globalnog EVP-ja na decentralizovane ogranke, među različitim kulturama.

Budite autentični

Ni jedan poslodavac ne želi u svom timu ljude koji se ne uklapaju u radnu kulturu i vrednosti kompanije. Ako vam se dešava da imate visoku fluktuaciju i da istraživanjima stepena zadovoljstva zaposlenih, kao što je naš Pulser, dobijete niske ocene, ili samo znate i osećate da atmosfera u kompaniji nije najbolja, preispitajte koliko se vaš EVP i komunikacija prema kandidatima istinski poklapa sa iskustvom zaposlenih.

Svi se trudimo da kompanije predstavimo kao predivno mesto za rad, ali to je dobro samo ukoliko je tačno. Ukoliko npr. rad od kuće nije deo vaše kulture, nego samo izuzetak od pravila, odolite iskušenju da to komunicirate kao vrednost za kandidate.

Svante Rendlert, Business & People Advisor u firmi Great Result, doneo je, po mom mišljenju, jedno od predavanja sa najviše poenti, a jedna od njih bila je da autentičnost brenda poslodavca leži pre svega u angažovanosti zaposlenih, koja se ne ogleda u prostoj motivaciji, već u emotivnoj komponenti koja čini pojedinca povezanog sa kompanijom.

Negujte i poštujte različitosti

Diversity je definitivno bila reč konferencije. Potenciranje različitosti u organizacijskoj kulturi, zapošljavanje osetljivih grupa i apsolutno poštovanje svačijeg nacionalnog, verskog ili seksualnog identiteta je obavezno u građenju zdrave korporativne kulture.

Sjajno predavanje Holi Lignel iz LinkedIna upravo je skrenulo pažnju na to da je moguće osnažiti brend poslodavca isticanjem različitosti. To, pak, ne bi značilo ništa bez inkluzivnog pristupa zapošljavanju i razvijanja osećanja pripadnosti zaposlenih organizaciji.

Amazon se takođe susreće sa izazovima raznovrsnosti kultura, kao globalni brend, a Feacebook je dao primer bivše vojne inženjerke koja je zbog seksualnog opredeljenja bila na meti strogog okruženja. Kroz kratak video o njenom životu i radu u kompaniji, predstavili su jedan od svojih ključnih principa u zapošljavanju.

Pričajte priče

Ljudi ne žele statistike iz vaše kompanije, njih će privući priče vaših zaposlenih sa kojima mogu da se identifikuju – kako žena policajac balansira između posla i privatnog života ili kako se programer u banci snalazi među bankarima.

Ono što te priče treba da sadrže jeste životnost, puno primera i na kraju konkretne savete na koji način se određeni izazovi prevazilaze. Tako će kandidati videti i profil ljudi sa kojima će raditi, ali će se i upoznati sa radnom pozicijom i okruženjem iz prve ruke. Za to su nam blog tekstovi, video testemonijali i live uključenja zaposlenih glavni komunikacijski alati, za čiju produkciju ne treba žaliti resurse.

Netflix je, recimo, kao kanal za pričanje priča odabrao podcast, koji preporučuju kao efikasno i jeftino rešenje. Kuriozitet je da se brendiranjem poslodavca u ovoj gigantskoj platformi bavi samo jedan čovek, koji je pre par godina sam raspisao radno mesto za EB specijalistu na koje ga je menadžement postavio nakon konkursa koji nije zatvoren. Priznao je da je šest meseci sa posla odlazio očajan, ali sad je ok.

Zapošljavamo ljude, a ne profile

Na kraju dana, kada primamo nekoga u svoju poslovnu porodicu, bilo bi dobro da ne gubimo iz vida da je to osoba sa sopstvenim identitetom. Način na koji će se uklopiti u našu kompaniju u velikoj meri uticaće i na poslovne rezultate, i ne samo to.

Najveći šoumen na konferenciji Johan Driessens, CEO (Chief Enthusiasm Officer) & founder u kompaniji Branded.Careers, koji se za potrebe ove konferencije maskirao u Supermena, dao je pregled pet ključnih motivatora koji rezultiraju zadovoljnim zaposlenima: mogućnost da budu to što jesu, mogućnost da postanu ono što žele (lifelong learning), prijateljstvo, poverenje i dobra atmosfera.

Bilo je dosta sjajnih primera kreativnih Employer Branding kampanja, a definitivno je na mene najveći utisak ostavila kampanja #humanchemistry, koja je spojila sve dobre prakse o kojima se na ovoj konferenciji govorilo. Dobra strategija, sjajna realizacija, spajanje vrednosti kompanije sa njenom istinskom svrhom i najvažnije od svega, zaposleni su ispričali tu priču. Zapravo su svrha i identitet poslodavca ključni parametri u razvoju brenda. Kada jednom dođete do toga ko ste, zbog čega postojite i šta nudite, velike su šanse da privučete prave kandidate – jer, kako zračimo, tako privlačimo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.