Netokracijina radionica: 'Employer Branding' nastaje iz iskrene komunikacije, a završava se na zadržavanju zaposlenih

Kvalitetan ‘Employer Branding’ nastaje iz iskrene komunikacije, a završava se na zadržavanju zaposlenih

Na jučerašnjoj Employer Branding Belgrade konferenciji u organizaciji Netokracije, predstavnici HR odeljenja kompanija Levi9, Hooloovoo, 3AP, Infostud i Ubisoft razgovarali su sa publikom o različitim praksama pozicioniranja kompanija na tržištu rada, te na koji način se najbolje predstaviti kandidatima kao poslodavac.

Prepuna sala u ICT Hub-u sinoć je okupla stručnjake kojima Employer Branding nije luksuz, već realna potreba – pogotovo kolegama koje dolaze iz IT industrije. Tehnološke kompanije se danas suočavaju sa sve većom fluktuacijom zaposlenih, te je potraga za stručnim kadrovima i njihovog zadržavanja postao izazov za sebe.

Na koji način prevazići te barijere kada je u pitanju zapošljavanje i privlačenje kandidata u trenutku kada je konkurencija sve veća, govorili su Sonja Ivković (Learning & Development Partner, Levi9), Nikola Vrgović (CMO, Hooloovoo), kao i Milica Lazić i Luka Paunović, članovi EB tima kompanije Ubisoft u Srbiji. Nakon predavanja usledile su i mentorske sesije koje su, pored naših kolega iz Netokracije, vodili i predstavnici kompanije 3AP i Infostud – gde se uglavnom govorilo o vođenju projekta, fleksibilnom radu, odnosu prema zaposlenima i slično.

‘Kroz 999 reasons projekat uključili smo zaposlene u Employer Branding kampanju’

Stefan Vojinović

Priliku da otvori ovaj tročasovni događaj imala je Sonja Ivković iz kompanije Levi9 koja je publici objasnila šta se dešava kada 9 nije samo broj. Fokus njenog predavanja bila je #999 reasons kampanja koja je pokrenuta ove godine, a ideja je bila da se napravi velika anketa među zaposlenima koji bi jednom kratkom rečenicom opisali zašto vole da rade u Levi9 kompaniji.

Za ovu kampanju, pojašnjava dalje Sonja, odlučili su se sa ciljem da se poveća vidljivost samog brenda, zato su se oglašavali offline što nije karakteristično za IT firme, dok je čitava ideja potekla iz Holandije. Ona pojašnjava:

Na početku smo imali ideju da zaposlene uključimo kao copywriter-e jer smo smatrali da je to autentičan način da se sama kompanija opiše baš onakva kakva i jeste. Komentari koje smo dobijali su bili različiti, bilo je onih intimne prirode ali i tehnoloških.

Neko je pisao da je na svom poslu zbog dobre kafe, prijatelja, soba za zabavu i hrane, što je sasvim ok, ali to je postao standard kada govorimo o privlačenju zaposlenih.

Mi smo hteli da znatno dublje zađemo u iskustva, mišljenja, potreba i osećanja zaposlenih. Svi ti odgovori na kraju su završili na bilbordima ili na zgradama, što je bio finalni korak ove marketiške ali i EB kampanje.

Međutim, šta se dešava posle, kada kampanja ispuni zacrtane ciljeve i očekivanja? Sonja kaže da se brend pre svega u gradi trajnim odnosima, trajnim ulaganjem i brigom o zaposlenima, kao i kontinuiranim razvojem, te da uspešnost kampanje nije samo po sebi cilj. Iz tog razloga, dodaje, nastala je Levi9 akademija sa ciljem da se dodatno promoviše i integriše mentorski razvoj, online treninzi, interni skupovi, tehnički i soft skills kursevi koji će biti deo same akademije. Zaključivši svoje predavanje, Sonja ističe sledeće:

Ne želimo da ljudi budu sa nama samo zato što smo kul, već zato što na ovom poslu mogu da napreduju, a to je jedini način da se i mi kao kompanija razvijamo.

Kako je Matori developer uneo osveženje na domaćoj IT sceni

Stefan Vojinović

U nastavku događaja Nikola Vrgović, CMO domaće kompanije Hooloovoo, publici je govorio o neobičnoj i krajnje kreativnoj EB kampanji za ovu kompaniju o kojoj u poslednjih godinu dana priča cela industrija, a koja je imala za cilj zapošljavanje senior programera. Iz toga se, objašnjava Vrgović, stvorila projekcija Matorog developera – osobe koja poseduje sve osobine njihovog željenog zaposlenog, kako sa profesionalne, tako i sa privatne strane. Objasnivši dalje kako izgleda atmosfera u ovoj kompanji i kako je nastala ideja za ovu kampanju, Nikola ističe:

Ono što sve nas veže u kompaniji jeste kulutra koju smo svi prihvatili i koje se čvrsto držimo. Ta kultura sadrži neke aksiome koje bismo hteli da održimo i veoma nam je bitno da kad neko ima određenu ideju, tu ideju gura do kraja, da bude kategoričan. Poenta je da te ideje iznesemo zajedno do kraja i to je ono što nas veže kao tim, da gledamo da dan kao tim provedemo kvalitetno. Kultura je nešto što komuniciramo spolja i želimo da ona bude razumljiva i da je čuvamo i gradimo.

Nismo više u fazonu da tražimo „nindža Java ubice“, kao što je to bio slučaj na početku, već tražimo nekoga „ko ume Javu“. Upravo tu leži ona jednostavnost tog običnog čoveka koji nama treba. Kampanja Matori developer je samo personifikacija običnog čoveka, njegovih hobija i radnih zadataka – to smo mi sami projektovali. On je trebalo da bude programer u kojem će se drugi programeri prepoznati.

Matori, dakle, predstavlja sve ono što Hooloovoo jeste – nekog ko voli svoj posao, ali bez preterivanja, jer je veoma važno da kvalitetno iskoristi i ostatak dana. Kako Nikola kaže, kompanija od početka ima ideju da postane najbolji poslodavac u Srbiji, a to zahteva unapređenje svakog segmenta poslovanja, malo po malo:

Trudimo se da sve što naš klijent (Kindred) ponudi zaposlenima, mi to isto ponudimo našim kandidatima. Jedan od ciljeva bio je da nam najviše jedna osoba ode do 2020. godine. Otišlo nam je ipak petoro ljudi i nismo uspeli na tom planu. Želeli smo da to komuniciramo sa zajednicom, napisali smo blog post i pustili među ljude. Reakcije su bile pune razumevanja.

Ove godine smo proširili HR sektor i sada nas ima petoro. Nismo imali klasičnu kampanju i ljudima smo pričali o nama realno, onakvi kakvi zaista jesmo, što je i bio cilj kampanje – da ljudima damo izuzetno jasnu sliku o tome šta je Hooloovoo i kako izgleda radna atmosfera. Trudimo se nekako da kroz komunikaciju sa programerima i drugim zaposlenima budemo transparentni koliko god možemo.

Veliki izazovi za velike brendove rešavaju se na Redditu?

Stefan Vojinović

Publika je na kraju formalnog dela ove konferencije imala priliku da čuje i kako Employer Branding izgleda iz ugla velike kompanije kao što je Ubisoft, o čemu su detaljno govorili Milica Lazić i Luka Paunović, članovi EB tima ove poznate gaming kompanije koja ima svoj ogranak u Srbiji od 2016. godine.

Kako se pozicionirati kao poslodavac danas je jedno od najizazovnijih pitanja za velike brendove. Ipak, kako Milica na početku ističe, Ubisoft u Srbiji je tokom prvih dana izgledao kao startap, ali već 2018. godine se tim širi, razvija se HR odeljenje i samim tim se povećava fokus na regrutovanje kandidata:

Ljudi nas prepoznaju kao interesantnog poslodavca i u startu gaje emotivan odnos prema našoj kompaniji, otuda smo i dobijali takve poruke, a bilo je veoma izazovno odgovoriti svim tim ljudima.

Zbog toga smo od samog starta osećali veliki pritisak jer gaming zajednica očekuje mnogo od nas. Mnogi kandidati nam se prijavljuju i očekuju da će raditi na najpoznatijim igrama i da će imali veliki kreativni dopirnos, što ipak nije bilo moguće. Ali, morali smo polako da ulazimo u zajednicu i počeli smo da posećujemo i pravimo događaje poput Game Jam-a.

Kako najveći deo vremena HR ekipa u Ubisoftu mora da vodi računa o tome šta sme, a šta ne sme da izađe iz studija u javnost, upravo zbog sve snažnije konkurencije, komunikacija sa ljudima odvija se na neki alternativni način. Kao deo Employer Branding kampanje u Srbiji, ova kompanija iskoristila je platformu Reddit za komunikaciju o Ubisoftu, objašnjava Luka:

Mnogobrojna pitanja koja smo dobijali od ljudi sam selektovao i dalje prosleđivao kolegama kako bismo saznali šta ljudi misle o nama i kako nas percipiraju. Neka pitanja koje smo dobili jeste da li se u gaming industriji ostaje duže na radnom mestu (radi poštovanja rokova objave igre), kolike su plate, koliko ljudi mogu da utiču u kreativnim procesima. Izazov je odgovoriti na ova pitanja ali činjenica jeste da se mora poslati i predstaviti realna slika o ovoj industriji.

Ova Reddit kampanja, dodaje on, omogućila im je da se bliže povežu sa zajednicom pozicionirajući dodatno kompaniju. „Na kraju dana, cilj nam je da privučemo ljude sa onim što možemo da pružimo trenutno u kompaniji. Pored toga, poenta je i saradnja sa kolegema, saradnja sa gaming zajednicom i slično. Dakle sve ono što će na kraju dana da nas dovede do novih kolega“, zaključili su učesnici na kraju.

Mentorske sesije kao važna edukacija prisutnih na temu Employer Brandinga

Stefan Vojinović

Nakon predavanja usledile su i moderatorske diskusije predstavnika kompanija sa publikom. U zasebnom izlaganju, predstavnici kompanije 3AP su kroz konstruktivnu diskusiju preneli učesnicima pojedine metode i procese koje kompanija primenjuje prema zaposlenima, ali i tokom Employer Branding kampanja. Kako kažu iz ove kompanije, glavni fokus je stvaranje uslova za zaposlene koji se zasnivaju na human centric principu – što podrazumeva kvalitetan odnos prema zaposlenima ali i fleksibilnost u radu, kao što je na primer biranje projekata na kojima treba raditi.

Oni takođe dodaju da je iskrenost, transparentnost i uključivanje ljudi u komunikaciju prilikom predstavljanja kompanje na društvenim mrežama nešto što svakako donosi rezultat i što se ljudima najviše dopada. Ideja je, kako ističu, da jasno i precizno predstave podelu ko šta radi u kompaniji i to na kraju javno prezentuju.

Pored predstavnika pomenute kompanije, diskusije su držale kolege iz Netokracije koje su ovoj temi prišle iz ugla medijskog biznisa, dok je drugi deo publike učestvovao i u diskusiji Infostuda o tome da li je među domaćim stručnjacima konačno sazrela svest o nužnosti saradnje HR-a, marketinga i PR-a.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.