Žrtve korona virusa nisu samo Kinezi, već i domaći dropšiperi

Žrtve korona virusa nisu samo Kinezi, već i domaći dropšiperi

Korona virus osim što je podigao svet na noge i alarmirao stotine miliona ljudi i zdravstvenih organizacija, polako je počeo da se 'širi' i na ekonomiju i poslovanje, kvareći biznise mnogima, pa i našim dropšiperima koji preprodaju robu iz Kine.

Najmnogoljudnija zemlja sveta suočava se sa jednom od najvećih svetskih zdravstvenih kriza u prethodnih nekoliko godina. I dok politički vrh Kine polako počinje da upumpava preko 150 milijardi dolara u ekonomiju pogođenju širenjem pomenutog virusa, mnoge strane kompanije, organizacije i pre svega prodavnice su ili zatvorene ili rade smanjenim intezitetom – jer su kineske vlasti zabranile pošiljke pre 10. februara.

Već smo pisali o tome šta ako naručujete robu sa AliExpressa i da li se virus može proširiti tim putem, a sada je ovaj globalni zdravstveni problem direktno pogodio i dropšipere za koje je tržište Kine veoma važno.

Čitava konfuzija koja nastaje na relaciji prodavac-kupac, podigla je na noge većinu ljudi koji se bave dropshipping-om na Balkanu, što je za mnoge i primarni posao. Otuda se i na Facebook stranici Balkanski Dropshipperi povela zanimljiva diskusija o tome kako ljudi koji se bave ovim poslom mogu da prevaziđu i reše neke od problema kada je reč o kretanju robe.

Poslovanje je prilično uzdrmano – otkrivaju domaći dropšiperi

I dok neki ne gledaju previše ozbiljno na čitavu situaciju, već čekaju da se stvari sa pomenutim globalnim problemom sa virusom primire, drugi na sve načine pokušavaju da pronađu adekvatna alternativna rešenja i za svoje web prodavnice i biznise koji su direktno pogođeni situacijom u Kini.

Kako bismo iz prvog ugla saznali na koji način čitava situacija pogađa ljude koji se bave dropshipping-om, porazgovarali smo sa devojkama koje se već određeno vreme bave ovim poslom. Gledajući čitavu situaciju iz poslovnog ugla i komentarišući situaciju u Kini, Lidija Stepanović ističe sledeće za Netokraciju:

Kupci se retko interesuju odakle dolazi roba, pa malo njih i zna da je najvećim delom iz Kine. Ipak, poslovanje nam je prilično uzdrmano. Nismo obustavili prodaju i oglašavanje na sopstveni rizik lošeg feedback-a zbog troškova održavanja prodavnica, ali su nam svi budžeti višestruko smanjeni, a samim tim recipročno i profit.

Igrom slučaja se ovo sve događa u vreme Kineske Nove godine, pa je teško odrediti zbog čega tačno dobavljači obustavljaju rad. Za sada čekamo tu sredinu februara u nadi da će se situacija popraviti – kako za Kineze, tako i za naše bankovne račune.

Sa druge strane, Tamara Ilić Miljanić koja se takođe već neko vreme bavi ovim poslom napominje da svi dobavljači sa kojima je do sada radila pa čak i neke logističke kompanije koje se bave nabavkom i slanjem proizvoda iz Kine, su je obavestili isto – da su kineske vlasti zabranile slanje pošiljki pre 10. februara, te dodaje:

Na AliExpress-u neki dobavljači tvrde da pošiljke mogu biti poslate i ranije, međutim, iako im je plaćeno, nijedna od pošiljki od prethodne dve nedelje nije poslata. Iz ovoga mogu da zaključim da ukoliko neki proizvođači šalju svoje pošiljke, to čine u suprotnosti sa zabranama kineskih vlasti: a vrlo je nejasno i koje metode slanja koriste, jer jedna od najpopularnijih metoda za internacionalno slanje posiljki iz Kine je E-Packet, ali mnoge druge ne rade shodno uputstvima vlasti.

Da li treba pauzirati reklame na Facebooku?

Upitavši Tamaru koji problemi je muče u vezi njenog posla s obzirom na situaciju, ona kaže da je to upravo brzina dostave pošiljki. Kako kaže, kupci iz Amerike, Kanade, Australije, a i Zapadne Evrope očekuju svoju robu u relativno brzom vremenskom roku od nekoliko dana. Međutim, Tamara ističe da se dropšiperi trenutno suočavaju sa neizvesnošću u pogledu rokova dostave, jer je najbolji slučaj da sve zaostale pošiljke budu poslate 10. februara i da ta ista pošiljka stigne za desetak dana:

Ovo je moguće ukoliko izuzmemo mogućnost da kineske vlasti jos produže zabranu rada fabrika i logističkih kompanija, zatim rasčišćavanje zaostalih pošiljki u periodu od Kineske Nove godine, pa do 10. februara. Dakle, za vraćanje na staro, biće potrebno i nekoliko meseci. Kako kupci postaju sve nestrpljiviji, rastu i rizici od refundacija i tzv. Chargeback-ova, što uz sve plaćene porudžbine i reklame, prosto znači – gubitak novca.

Na kraju, Tamara je podelila i konkretne savete za sve ljude koji se bave ovim poslom a koji su pogođeni krizom izazvanom epidemijom virusa. Ona nam otkriva da mnogi dropšiperi koje je slušala predlažu pauziranje Facebook reklama i privremeno zatvaranje online prodavnica, dok se situacija ne razjasni. Ipak, naša sagovornica ima drugačiji stav:

Meni bi ovo, recimo, bila poslednja opcija. Ukoliko ste se nekada oglašavali preko Facebook-a, znate da se prvo novac ulaže u podatke – dakle testiranje najprofitabilnijih oglasa. Tek posle izvesnog vremena počinje optimizacija, i vi zapravo počinjete da zarađujete.

Jedan deo ove optimizacije se gubi posle nekoliko dana, i Facebook “zaboravlja” ono što je naučio o vašim potencijalnim mušterijama. Ukoliko pauzirate oglase možete izgubiti podatke i, naravno, novac koji ste uložili u prikupljanje istih.

Kako bi bar na neki način uticala na novonastalu situaciju, Tamara kaže da je ona lično prešla na sledeće alternative: kontaktirala je dobavljače sa AliExpress-a koji imaju skladišta u Americi, Australiji i Evropi i počela sa ovih lokacija da ispunjava narudžbine. Sa ovih mesta slanje pošiljki se neometano obavlja.

“Ovo je privremeno rešenje jer je cena skuplja a zalihe su ograničene, ali dobra opcija da se dobije na vremenu – tačnije orijentaciji na Print on Demand, gde se proizvodi poput šolja dukseva, ranaca, štampaju sa vašim dizajnom i šalju iz Amerike i Evrope”, zaključuje na kraju Tamara.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Wonder Dynamics Nikole Todorovića otvara studio u Novom Sadu – podrška stigla i od Stivena Spilberga!

U savetodavnom odboru ovog startapa nalaze se poznati američki investitori, vodeći stručnjaci za razvoj veštačke inteligencije i neka od najvećih imena svetske kinematografije među kojima su Stiven Spilberg i Džo Ruso. Sa Nikolom Todorovićem, koji je jedan od osnivača, razgovaramo o njegovom odlasku u SAD, građenju karijere u Holivudu i pokretanju startapa sa glumcem Tajem Šeridanom, zvezdom filma Ready Player One.

Novost

Nebojša Radović je novi direktor za akviziciju korisnika u kompaniji Zynga koja stoji iza igre FarmVille

Američka kompanija Zynga, pored čuvene mobile igre FarmVille, stoji iza velikog broja svetski popularnih igara koje igraju milioni igrača širom sveta. Njen novi direktor za akviziciju korisnika je Nebojša Radović.

Novost

Kompanija Quantox Technology organizuje novi humanitarni CS:GO turnir – početni fond 1.000.000 dinara

Od 3. do 4. aprila kompanija Quantox Technology organizovaće drugi po redu humanitarni turnir u popularnoj video igri CS:GO. Cilj je da se prikupe novčana sredstva za sve one koji se bore sa zdravstvenim poteškoćama.

Propustili ste

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi softverski inženjer?

Jelena Lazić iz kompanije Centili deli svoja razmišljanja.

Office Talks Podcast

Planovi Playrixa za studio u Srbiji

Gost redakcije Netokracije u novog epizodi Office Talks podcasta bio je Mirko Topalski, CEO game dev kompanije PlayrixRS. Sa njim nakon prošlogodišnjeg intervjua po drugi put detaljno razgovaramo o poslovanju u industriji razvoja igara u Srbiji nakon akvizicije Eipixa od strane ruskog giganta Playrixa.

Startapi i poslovanje

Listty kao ‘Instagram za muziku’ otkriva nam šta naši prijatelji slušaju i zašto je muzika bolja kada se deli sa drugima

Ako čujete dobru pesmu verovatno želite da je podelite sa svojim prijateljima. Startap iz Srbije sa servisom Listty omogućava upravo to i nastoji da objedini najbolje od poznatih muzičkih servisa u okviru jedne aplikacije.

Startapi i poslovanje

Otvoren poziv za startape iz Srbije za ViennaUP konferenciju, prijavite se već sada

Grad Beč nekoliko godina unazad organizuje niz događaja za startape koji su se kroz različita izdanja pretvorili u jedan od najvećih inovacijskih festivala u regionu - Vienna UP. Ove godine počinje 27. aprila i trajaće do 12. maja.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Startapi i poslovanje

€1.000.000 privredi Srbije iz SAD kroz projekat Tesla Nation

Ovaj projekat nastoji da razvije privredne veze Srbije i sveta uz pomoć dijaspore i kompanija koje su se udružile da ga podrže, a cilj mu je da promoviše Srbiju u inostranstvu kao zemlju inovatora i izuzetnih IT profesionalaca.