Žrtve korona virusa nisu samo Kinezi, već i domaći dropšiperi

Žrtve korona virusa nisu samo Kinezi, već i domaći dropšiperi

Korona virus osim što je podigao svet na noge i alarmirao stotine miliona ljudi i zdravstvenih organizacija, polako je počeo da se 'širi' i na ekonomiju i poslovanje, kvareći biznise mnogima, pa i našim dropšiperima koji preprodaju robu iz Kine.

Najmnogoljudnija zemlja sveta suočava se sa jednom od najvećih svetskih zdravstvenih kriza u prethodnih nekoliko godina. I dok politički vrh Kine polako počinje da upumpava preko 150 milijardi dolara u ekonomiju pogođenju širenjem pomenutog virusa, mnoge strane kompanije, organizacije i pre svega prodavnice su ili zatvorene ili rade smanjenim intezitetom – jer su kineske vlasti zabranile pošiljke pre 10. februara.

Već smo pisali o tome šta ako naručujete robu sa AliExpressa i da li se virus može proširiti tim putem, a sada je ovaj globalni zdravstveni problem direktno pogodio i dropšipere za koje je tržište Kine veoma važno.

Čitava konfuzija koja nastaje na relaciji prodavac-kupac, podigla je na noge većinu ljudi koji se bave dropshipping-om na Balkanu, što je za mnoge i primarni posao. Otuda se i na Facebook stranici Balkanski Dropshipperi povela zanimljiva diskusija o tome kako ljudi koji se bave ovim poslom mogu da prevaziđu i reše neke od problema kada je reč o kretanju robe.

Poslovanje je prilično uzdrmano – otkrivaju domaći dropšiperi

I dok neki ne gledaju previše ozbiljno na čitavu situaciju, već čekaju da se stvari sa pomenutim globalnim problemom sa virusom primire, drugi na sve načine pokušavaju da pronađu adekvatna alternativna rešenja i za svoje web prodavnice i biznise koji su direktno pogođeni situacijom u Kini.

Kako bismo iz prvog ugla saznali na koji način čitava situacija pogađa ljude koji se bave dropshipping-om, porazgovarali smo sa devojkama koje se već određeno vreme bave ovim poslom. Gledajući čitavu situaciju iz poslovnog ugla i komentarišući situaciju u Kini, Lidija Stepanović ističe sledeće za Netokraciju:

Kupci se retko interesuju odakle dolazi roba, pa malo njih i zna da je najvećim delom iz Kine. Ipak, poslovanje nam je prilično uzdrmano. Nismo obustavili prodaju i oglašavanje na sopstveni rizik lošeg feedback-a zbog troškova održavanja prodavnica, ali su nam svi budžeti višestruko smanjeni, a samim tim recipročno i profit.

Igrom slučaja se ovo sve događa u vreme Kineske Nove godine, pa je teško odrediti zbog čega tačno dobavljači obustavljaju rad. Za sada čekamo tu sredinu februara u nadi da će se situacija popraviti – kako za Kineze, tako i za naše bankovne račune.

Sa druge strane, Tamara Ilić Miljanić koja se takođe već neko vreme bavi ovim poslom napominje da svi dobavljači sa kojima je do sada radila pa čak i neke logističke kompanije koje se bave nabavkom i slanjem proizvoda iz Kine, su je obavestili isto – da su kineske vlasti zabranile slanje pošiljki pre 10. februara, te dodaje:

Na AliExpress-u neki dobavljači tvrde da pošiljke mogu biti poslate i ranije, međutim, iako im je plaćeno, nijedna od pošiljki od prethodne dve nedelje nije poslata. Iz ovoga mogu da zaključim da ukoliko neki proizvođači šalju svoje pošiljke, to čine u suprotnosti sa zabranama kineskih vlasti: a vrlo je nejasno i koje metode slanja koriste, jer jedna od najpopularnijih metoda za internacionalno slanje posiljki iz Kine je E-Packet, ali mnoge druge ne rade shodno uputstvima vlasti.

Da li treba pauzirati reklame na Facebooku?

Upitavši Tamaru koji problemi je muče u vezi njenog posla s obzirom na situaciju, ona kaže da je to upravo brzina dostave pošiljki. Kako kaže, kupci iz Amerike, Kanade, Australije, a i Zapadne Evrope očekuju svoju robu u relativno brzom vremenskom roku od nekoliko dana. Međutim, Tamara ističe da se dropšiperi trenutno suočavaju sa neizvesnošću u pogledu rokova dostave, jer je najbolji slučaj da sve zaostale pošiljke budu poslate 10. februara i da ta ista pošiljka stigne za desetak dana:

Ovo je moguće ukoliko izuzmemo mogućnost da kineske vlasti jos produže zabranu rada fabrika i logističkih kompanija, zatim rasčišćavanje zaostalih pošiljki u periodu od Kineske Nove godine, pa do 10. februara. Dakle, za vraćanje na staro, biće potrebno i nekoliko meseci. Kako kupci postaju sve nestrpljiviji, rastu i rizici od refundacija i tzv. Chargeback-ova, što uz sve plaćene porudžbine i reklame, prosto znači – gubitak novca.

Na kraju, Tamara je podelila i konkretne savete za sve ljude koji se bave ovim poslom a koji su pogođeni krizom izazvanom epidemijom virusa. Ona nam otkriva da mnogi dropšiperi koje je slušala predlažu pauziranje Facebook reklama i privremeno zatvaranje online prodavnica, dok se situacija ne razjasni. Ipak, naša sagovornica ima drugačiji stav:

Meni bi ovo, recimo, bila poslednja opcija. Ukoliko ste se nekada oglašavali preko Facebook-a, znate da se prvo novac ulaže u podatke – dakle testiranje najprofitabilnijih oglasa. Tek posle izvesnog vremena počinje optimizacija, i vi zapravo počinjete da zarađujete.

Jedan deo ove optimizacije se gubi posle nekoliko dana, i Facebook „zaboravlja“ ono što je naučio o vašim potencijalnim mušterijama. Ukoliko pauzirate oglase možete izgubiti podatke i, naravno, novac koji ste uložili u prikupljanje istih.

Kako bi bar na neki način uticala na novonastalu situaciju, Tamara kaže da je ona lično prešla na sledeće alternative: kontaktirala je dobavljače sa AliExpress-a koji imaju skladišta u Americi, Australiji i Evropi i počela sa ovih lokacija da ispunjava narudžbine. Sa ovih mesta slanje pošiljki se neometano obavlja.

„Ovo je privremeno rešenje jer je cena skuplja a zalihe su ograničene, ali dobra opcija da se dobije na vremenu – tačnije orijentaciji na Print on Demand, gde se proizvodi poput šolja dukseva, ranaca, štampaju sa vašim dizajnom i šalju iz Amerike i Evrope“, zaključuje na kraju Tamara.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Propustili ste

Kultura 2.0

Teško je zaobići Netflix u Srbiji kada su TV okupirali rijaliti i politika

'Streaming' servisa je sve više, pa se zato pitam da li će se tradicionalna televizija svesti na sportske prenose, politiku i rijaliti programe ili će i dalje imati šta da ponudi?

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?