Žrtve korona virusa nisu samo Kinezi, već i domaći dropšiperi

Žrtve korona virusa nisu samo Kinezi, već i domaći dropšiperi

Korona virus osim što je podigao svet na noge i alarmirao stotine miliona ljudi i zdravstvenih organizacija, polako je počeo da se 'širi' i na ekonomiju i poslovanje, kvareći biznise mnogima, pa i našim dropšiperima koji preprodaju robu iz Kine.

Najmnogoljudnija zemlja sveta suočava se sa jednom od najvećih svetskih zdravstvenih kriza u prethodnih nekoliko godina. I dok politički vrh Kine polako počinje da upumpava preko 150 milijardi dolara u ekonomiju pogođenju širenjem pomenutog virusa, mnoge strane kompanije, organizacije i pre svega prodavnice su ili zatvorene ili rade smanjenim intezitetom – jer su kineske vlasti zabranile pošiljke pre 10. februara.

Već smo pisali o tome šta ako naručujete robu sa AliExpressa i da li se virus može proširiti tim putem, a sada je ovaj globalni zdravstveni problem direktno pogodio i dropšipere za koje je tržište Kine veoma važno.

Čitava konfuzija koja nastaje na relaciji prodavac-kupac, podigla je na noge većinu ljudi koji se bave dropshipping-om na Balkanu, što je za mnoge i primarni posao. Otuda se i na Facebook stranici Balkanski Dropshipperi povela zanimljiva diskusija o tome kako ljudi koji se bave ovim poslom mogu da prevaziđu i reše neke od problema kada je reč o kretanju robe.

Poslovanje je prilično uzdrmano – otkrivaju domaći dropšiperi

I dok neki ne gledaju previše ozbiljno na čitavu situaciju, već čekaju da se stvari sa pomenutim globalnim problemom sa virusom primire, drugi na sve načine pokušavaju da pronađu adekvatna alternativna rešenja i za svoje web prodavnice i biznise koji su direktno pogođeni situacijom u Kini.

Kako bismo iz prvog ugla saznali na koji način čitava situacija pogađa ljude koji se bave dropshipping-om, porazgovarali smo sa devojkama koje se već određeno vreme bave ovim poslom. Gledajući čitavu situaciju iz poslovnog ugla i komentarišući situaciju u Kini, Lidija Stepanović ističe sledeće za Netokraciju:

Kupci se retko interesuju odakle dolazi roba, pa malo njih i zna da je najvećim delom iz Kine. Ipak, poslovanje nam je prilično uzdrmano. Nismo obustavili prodaju i oglašavanje na sopstveni rizik lošeg feedback-a zbog troškova održavanja prodavnica, ali su nam svi budžeti višestruko smanjeni, a samim tim recipročno i profit.

Igrom slučaja se ovo sve događa u vreme Kineske Nove godine, pa je teško odrediti zbog čega tačno dobavljači obustavljaju rad. Za sada čekamo tu sredinu februara u nadi da će se situacija popraviti – kako za Kineze, tako i za naše bankovne račune.

Sa druge strane, Tamara Ilić Miljanić koja se takođe već neko vreme bavi ovim poslom napominje da svi dobavljači sa kojima je do sada radila pa čak i neke logističke kompanije koje se bave nabavkom i slanjem proizvoda iz Kine, su je obavestili isto – da su kineske vlasti zabranile slanje pošiljki pre 10. februara, te dodaje:

Na AliExpress-u neki dobavljači tvrde da pošiljke mogu biti poslate i ranije, međutim, iako im je plaćeno, nijedna od pošiljki od prethodne dve nedelje nije poslata. Iz ovoga mogu da zaključim da ukoliko neki proizvođači šalju svoje pošiljke, to čine u suprotnosti sa zabranama kineskih vlasti: a vrlo je nejasno i koje metode slanja koriste, jer jedna od najpopularnijih metoda za internacionalno slanje posiljki iz Kine je E-Packet, ali mnoge druge ne rade shodno uputstvima vlasti.

Da li treba pauzirati reklame na Facebooku?

Upitavši Tamaru koji problemi je muče u vezi njenog posla s obzirom na situaciju, ona kaže da je to upravo brzina dostave pošiljki. Kako kaže, kupci iz Amerike, Kanade, Australije, a i Zapadne Evrope očekuju svoju robu u relativno brzom vremenskom roku od nekoliko dana. Međutim, Tamara ističe da se dropšiperi trenutno suočavaju sa neizvesnošću u pogledu rokova dostave, jer je najbolji slučaj da sve zaostale pošiljke budu poslate 10. februara i da ta ista pošiljka stigne za desetak dana:

Ovo je moguće ukoliko izuzmemo mogućnost da kineske vlasti jos produže zabranu rada fabrika i logističkih kompanija, zatim rasčišćavanje zaostalih pošiljki u periodu od Kineske Nove godine, pa do 10. februara. Dakle, za vraćanje na staro, biće potrebno i nekoliko meseci. Kako kupci postaju sve nestrpljiviji, rastu i rizici od refundacija i tzv. Chargeback-ova, što uz sve plaćene porudžbine i reklame, prosto znači – gubitak novca.

Na kraju, Tamara je podelila i konkretne savete za sve ljude koji se bave ovim poslom a koji su pogođeni krizom izazvanom epidemijom virusa. Ona nam otkriva da mnogi dropšiperi koje je slušala predlažu pauziranje Facebook reklama i privremeno zatvaranje online prodavnica, dok se situacija ne razjasni. Ipak, naša sagovornica ima drugačiji stav:

Meni bi ovo, recimo, bila poslednja opcija. Ukoliko ste se nekada oglašavali preko Facebook-a, znate da se prvo novac ulaže u podatke – dakle testiranje najprofitabilnijih oglasa. Tek posle izvesnog vremena počinje optimizacija, i vi zapravo počinjete da zarađujete.

Jedan deo ove optimizacije se gubi posle nekoliko dana, i Facebook „zaboravlja“ ono što je naučio o vašim potencijalnim mušterijama. Ukoliko pauzirate oglase možete izgubiti podatke i, naravno, novac koji ste uložili u prikupljanje istih.

Kako bi bar na neki način uticala na novonastalu situaciju, Tamara kaže da je ona lično prešla na sledeće alternative: kontaktirala je dobavljače sa AliExpress-a koji imaju skladišta u Americi, Australiji i Evropi i počela sa ovih lokacija da ispunjava narudžbine. Sa ovih mesta slanje pošiljki se neometano obavlja.

„Ovo je privremeno rešenje jer je cena skuplja a zalihe su ograničene, ali dobra opcija da se dobije na vremenu – tačnije orijentaciji na Print on Demand, gde se proizvodi poput šolja dukseva, ranaca, štampaju sa vašim dizajnom i šalju iz Amerike i Evrope“, zaključuje na kraju Tamara.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.

Novost

Google imenovao svog predstavnika u Srbiji – saopštava SHARE Fondacija

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti obratio se kompaniji Google i nakon pregovora sa njihovim pravnim timom, ova kompanija odredila je svog predstavnika u Srbiji u skladu sa domaćim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.