DIRECT MEDIA United Solutions predstavila medijske trendove za 2020. godinu

Brendovi, znate li na koje medijske trendove morate obratiti pažnju u 2020. godini?

DIRECT MEDIA United Solutions i ove godine izdvojila je medijske trendove koji će na domaćem tržištu dominirati u narednih 365 dana.

„U oblasti medija nepromenljiva je jedino promena, a fragmentacija je novi standard“, istakla je Ljubica Vukčević, Head of Research &Insight u DIRECT MEDIA United Solutions, najavivši presek medijskih trendova koji će, po njihovom mišljenju, dominirati na domaćem tržištu u toku naredne godine.

Neki od tih trendova, dodaje ona, bili su aktuelni i tokom 2019. godine i u toku naredne biće nadograđeni kroz mikrotrend ili novu oblast primene, a neki su potpuno novi i njihovu primenu će vreme tek potvrditi.

Detaljni prikaz svih medijskih trendova za 2020. godinu biće dostupan na zvaničnom sajtu, a mi vam u nastavku predstavljamo njihov kraći presek.

Konzumacija video sadržaja je u stalnom rastu

Kako pokazuju podaci TGI Srbija, 76% korisnika Interneta gleda videe, dok gotovo polovina Internet korisnika to čini preko dva sata dnevno. Ovaj trend, naglašavaju agencijski predstavnici, prepoznali su i oglašivači, pa je tako u 2018. gotovo 20% digital miksa zauzeo video format. Video će biti aktuelan i u 2020. godini, ali će se u okviru ukupnog trenda promeniti određeni mikrotrendovi:

  • Video-first platforme postaju važnije od mobile-first
  • Duže forme video zapisa će biti dominantne jer omogućavaju brendovima da sa korisnicima uspostave dublju emotivnu vezu.

Dominacija televizije

Trendovi o kojima su iz ove agencije pričali i prošle godine – pristup na zahtev, video na zahtev, samostalni striming, prikazivanje na više ekrana, fleksibilne pretplate, originalni sadržaji, biće prisutni i u 2020. godini, a posebno mesto u okviru toga zauzeće projekat Vida koji omogućava personalizovano oglašavanje putem TV-a.

Influenser marketing nastavlja da raste

Veća promena na našem tržištu ove godine, ocenjuju oni, je to što se fokus sa Instagram influensera pomerio ka Youtube influenserima, a to nas očekuje i u narednom periodu.

Objave sa mogućnošću kupovine

Neka istraživanja pokazuju da je 72% korisnika Instagrama kupilo neki proizvod preko aplikacije. Ipak, kako iz Srbije trenutno nije moguće postaviti Instagram shop, ovaj trend kod nas je još uvek u začetku, ali ga bez sumnje očekuje veliki rast kada ta opcija bude omogućena.

Nestajući sadržaji su veoma bitni

Instagram i Snapchat Stories predstavljaju savršene primere takvih vrsta sadržaja – onih koji se zadrže samo kratko vreme i nestanu. Prema nedavnom izveštaju kompanije Hootsuite, 64% marketara je već uključilo Instagram priče u svoje strateške planove ili namerava da to učini, naglašavaju iz Direct-a.

Korisnici sve više vremena provode na alternativnim platformama

Jedna od tih platformi je i TikTok, koji je prema broju preuzimanja rangiran više od Tvitera, Linkedina, Pinteresta i Snapcheta. U januaru ove godine, to je bila najviše preuzimana aplikacija na Android platformi.

Formiranje zajednica na društvenim mrežama

U 2019. godini zatvorene zajednice i grupe poput Reddit-a doživele su procvat, a ako brendovi žele da njihovo poslovanje preživi u uslovima organskih društvenih mreža u 2020. godini, ovakva vrsta humanizacije brenda biće neophodna – zaključuju iz DIRECT MEDIA United Solutions-a.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.

Novost

Google imenovao svog predstavnika u Srbiji – saopštava SHARE Fondacija

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti obratio se kompaniji Google i nakon pregovora sa njihovim pravnim timom, ova kompanija odredila je svog predstavnika u Srbiji u skladu sa domaćim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.