DIRECT MEDIA United Solutions predstavila medijske trendove za 2020. godinu

Brendovi, znate li na koje medijske trendove morate obratiti pažnju u 2020. godini?

DIRECT MEDIA United Solutions i ove godine izdvojila je medijske trendove koji će na domaćem tržištu dominirati u narednih 365 dana.

„U oblasti medija nepromenljiva je jedino promena, a fragmentacija je novi standard“, istakla je Ljubica Vukčević, Head of Research &Insight u DIRECT MEDIA United Solutions, najavivši presek medijskih trendova koji će, po njihovom mišljenju, dominirati na domaćem tržištu u toku naredne godine.

Neki od tih trendova, dodaje ona, bili su aktuelni i tokom 2019. godine i u toku naredne biće nadograđeni kroz mikrotrend ili novu oblast primene, a neki su potpuno novi i njihovu primenu će vreme tek potvrditi.

Detaljni prikaz svih medijskih trendova za 2020. godinu biće dostupan na zvaničnom sajtu, a mi vam u nastavku predstavljamo njihov kraći presek.

Konzumacija video sadržaja je u stalnom rastu

Kako pokazuju podaci TGI Srbija, 76% korisnika Interneta gleda videe, dok gotovo polovina Internet korisnika to čini preko dva sata dnevno. Ovaj trend, naglašavaju agencijski predstavnici, prepoznali su i oglašivači, pa je tako u 2018. gotovo 20% digital miksa zauzeo video format. Video će biti aktuelan i u 2020. godini, ali će se u okviru ukupnog trenda promeniti određeni mikrotrendovi:

  • Video-first platforme postaju važnije od mobile-first
  • Duže forme video zapisa će biti dominantne jer omogućavaju brendovima da sa korisnicima uspostave dublju emotivnu vezu.

Dominacija televizije

Trendovi o kojima su iz ove agencije pričali i prošle godine – pristup na zahtev, video na zahtev, samostalni striming, prikazivanje na više ekrana, fleksibilne pretplate, originalni sadržaji, biće prisutni i u 2020. godini, a posebno mesto u okviru toga zauzeće projekat Vida koji omogućava personalizovano oglašavanje putem TV-a.

Influenser marketing nastavlja da raste

Veća promena na našem tržištu ove godine, ocenjuju oni, je to što se fokus sa Instagram influensera pomerio ka Youtube influenserima, a to nas očekuje i u narednom periodu.

Objave sa mogućnošću kupovine

Neka istraživanja pokazuju da je 72% korisnika Instagrama kupilo neki proizvod preko aplikacije. Ipak, kako iz Srbije trenutno nije moguće postaviti Instagram shop, ovaj trend kod nas je još uvek u začetku, ali ga bez sumnje očekuje veliki rast kada ta opcija bude omogućena.

Nestajući sadržaji su veoma bitni

Instagram i Snapchat Stories predstavljaju savršene primere takvih vrsta sadržaja – onih koji se zadrže samo kratko vreme i nestanu. Prema nedavnom izveštaju kompanije Hootsuite, 64% marketara je već uključilo Instagram priče u svoje strateške planove ili namerava da to učini, naglašavaju iz Direct-a.

Korisnici sve više vremena provode na alternativnim platformama

Jedna od tih platformi je i TikTok, koji je prema broju preuzimanja rangiran više od Tvitera, Linkedina, Pinteresta i Snapcheta. U januaru ove godine, to je bila najviše preuzimana aplikacija na Android platformi.

Formiranje zajednica na društvenim mrežama

U 2019. godini zatvorene zajednice i grupe poput Reddit-a doživele su procvat, a ako brendovi žele da njihovo poslovanje preživi u uslovima organskih društvenih mreža u 2020. godini, ovakva vrsta humanizacije brenda biće neophodna – zaključuju iz DIRECT MEDIA United Solutions-a.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Kultura 2.0

I klijenti su ljudi, što lako zaboraviš kad te od njihovih zahteva zaboli glava

Tekst pred vama predstavlja ilustraciju dinamike tima agencije Flexis, koja se zasniva na jednostavnoj istini: mi odgovore nalazimo u miksu ideja, stavova i različitih perspektiva 'account' i dizajn tima, svesni da jedni bez drugih ne možemo. A i ne želimo.

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.