Kako sam zahvaljujući 'networkingu' pronašla sebe u IT kompaniji?

Kako sam zahvaljujući ‘networkingu’ pronašla sebe u IT kompaniji?

Verovali ili ne, istraživanja pokazuju da se na 85% otvorenih radnih pozicija u svetu ljudi zaposle pomoću 'networkinga'. Uz to, 72% ljudi kaže da na njihov prvi utisak utiče stisak ruke. Posle ovih podataka, mislim da nam je svima jasno koliko je poslovno povezivanje važno za vašu buduću karijeru.

Ukoliko vam možda senzibilitetom ne odgovara ovaj način neformalnog poslovnog povezivanja na konferencijama, meetup-ovima i sl, on je i po statistikama, a i u mom ličnom iskustvu jako bitan, pa čak i neizbežan. Kako se, dakle, uspešno „osloboditi“ i ući u poslovne krugove?

Budite prisutni

Studentske organizacije su odlična polazna tačka networking-a za studente. Imaćete priliku da upoznate mnogo ljudi sa kojima delite interesovanja i na taj način ostvarite kontakte i steknete prvo radno iskustvo.

Prilika da upoznate ljude koji se bave digitalom jeste posećivanje konferencija. Skup dobre energije, novih ljudi, novih znanja. Na prvoj posećenoj konferenciji, upoznala sam svoje prve poslodavce.

Naše tržište ima veliki broj ovakvih događaja, na vama je da pronađete onaj koji vama najviše odgovara, a možete početi sa nekim od navedenih: Webiz, DigitalDay, ITkonekt, Agile Serbia Conference, Ladies of New Business… (koje možete pronaći i u Netokracijinom kalendaru godišnjih događaja).

Edukujte se

Svi smo svesni koliko digital i tehnologija brzo napreduju. Ukoliko želite da budete u toku sa promenama i da svoju karijeru gradite u ovoj branši, ono što bi bilo poželjno jeste čitanje blogova i portala. Primeri stranih sajtova koje sam pratila su: Moz, MarketingLand, CopyHackers, a važno je pratiti i domaću scenu, pa s tim u vezi preporučujem i one kao što su Netokracija i Moja firma. Ono što je meni uvek pomagalo, jesu oficijalni blogovi različitih platformi, na primer Facebook, i meni omiljeni MailChimp blog, upravo iz razloga što sam u svojoj karijeri imala priliku da se bavim email marketingom.

Ono što bih vam gotovo uvek preporučila jeste da čitate svakodnevno teme koje vas zanimaju, subscribe-ujte se na newsletter-e i budete u toku sa dešavanjima iz industrije u kojoj radite.

Kada ste stalno u toku sa aktuelnim temama, sigurna sam da vam neće predstavljati problem pojavljivanje na konferencijama i započinjanje razgovora baš o tim istim aktuelnim novostima kako u svetu, tako i na domaćoj sceni. Verujte mi, imaćete sigurno sagovornika za neku temu koja je po vašem mišljenju interesantna.

Budite iskreni prema sebi i imajte jasan cilj

Ovo je mantra kojom se ja vodim. Najviše cenim iskrenost kod ljudi. Budite iskreni prema sebi pre svega i imajte jasan cilj kojem težite.

Po principu toga trebalo bi da birate konferencije koje ćete posećivati, ali i organizaciju u koju ćete da se učlanite. Birajte koga želite da čujete na konferenciji, sa kim želite da popričate o temi koja je baš vama interesantna. Birajte mesto i birajte sagovornika.

I tada kada se nađete u situaciji da upoznate novu osobu, iskrenost je ono što će sagovornik prepoznati, međutim strast i želja za učenjem je ono što će sagovornik sigurna sam uvideti.

I najvažnije, razlikujte cilj od očekivanja. Možda ćete na početku želeti da se bavite marketingom, a završićete u IT industriji. To je moja priča.

Budite na digitalu

Ukoliko želite da se bavite digitalom, bilo bi poželjno da budete prisutni na društvenim mrežama, da imate želju za isprobavanjem novih.

Društvene mreže su odlično mesto za networking. Ukoliko znate da pišete, pišite o vama interesantnim temama na vašim društvenim mrežama; ukoliko vas zanima neka određena tema, čitajte, istražujte i pišite komentare na blogovima koji pišu o tim temama; ukoliko vas interesuje rad nekog influensera, pratite ga na društvenim mrežama i ne plašite se da mu postavite pitanje.

Budite prisutni i budite vidljivi!

Vera je nakon četiri godine rada u marketinškoj agenciji prešla u kompaniju i danas je zadužena za projektni menadžment u IT firmi Levi9.

Ne plašite se promene i izlaska iz komfor zone

Iskustvo sa klijentima na produkcionim projektima u marketinškim agencijama mi je pomoglo da razumem da je to oblast kojom želim da se bavim, da je to cilj kome želim da težim.

Tražeći idealnu sebe, počela sam da se interesujem za projektni menadžment. Počela sam da istražujem o kompanijama koje se time bave i tako sam saznala za Levi9 – kompaniju u kojoj danas radim.

Kako sam poznavala neke od zaposlenih, saznala sam i na koji način vrše selekciju zapošljavanja, na čemu se zasniva njihov princip rada. Zapratila sam Levi9 na društvenim mrežama, pratila njihov rad, i počela da čitam o kompleksnijim IT projektima, o scrum metodologiji, Jira softveru, samom projektnom menadžmentu. Upotrebila sam svoj networking i prethodno stečeno iskustvo i išla ka svom cilju.

Najbitnije od svega, nisam se plašila da izađem iz svoje komfor zone, i da posle četiri godine rada u marketinškim agencijama pređem u IT industriju i iskusim rad u IT kompaniji. Verujte mi, vredelo je.

Čemu sav taj networking!?

Čemu stvarno sav taj networking? Meni je lično pomogao da širim svoje znanje, da slušam i upijam različita iskustva ljudi, da delim znanje koje sam stekla. Da napredujem u svojoj karijeri, da na kraju dana promenim struku kojom se bavim. Pomogao mi je da otkrijem samu sebe.

Možda će vam sve ovo zvučati kao oni otrcani naslovi – „Kako da sa ovih 7 stvari učinite da se on zaljubi u tebe“, ali sam sigurna da nikada ne postoji pravi i jedinstven način. Svi smo mi individue, pojedinci, ali ono u šta sam sigurna jeste da slušate sebe i budete iskreni pre svega prema tome ko ste vi, a onda i prema drugim ljudima; imajte svoj cilj, i radom na sebi ćete doći do njega.

Ima jedna rečenica koju volim da kažem – ukoliko mislite da ne možete, onda zaista i ne možete. Tako da sve što vam preostaje jeste da napravite prvi korak i posetite projekat #DigitalnaKarijera u vašem gradu! I ne zaboravite čuveni stisak ruke 😊

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.