Magija se desi onda kada korisnike stavite na prvo mesto

CityExpert: Magija se desi onda kada korisnike stavite na prvo mesto

Izdavanje i kupovina stanova danas su udaljeni svega par klikova mišem. Tih prednosti svesni su i momci iz beogradskog startapa CityExpert koji je nedavno podigao investiciju od 700.000 evra, a koji u ovom trenutku generiše više od 1.000 nekretnina te opslužuje 900.000 korisnika - i to samo na teritoriji Beograda. O budućim planovima, skaliranju tima i širenju na druge gradove, porazgovarali smo sa osnivčima.

city_1
Milan, Stefan, Darko Igor, Darko i Boris momci su koji uvode revoluciju na tržištu nekretnina u Beogradu (Foto: CityExpert)

Da je na početku svakog startapa potrebno osluškivati korisnike i njihove potrebe za određenim proizvodom i uslugom, odavno smo se uverili. Beogradska ekipa koja stoji iza servisa CityExpert tek nedavno se našla u fokusu javnosti i to nakon vesti da je tim osigurao investiciju od fonda SC Ventures u iznosu od 700.000 evra koja će biti uložena u tehnološki napredak same platforme, ali i u skaliranje tima. Ko su momci koji se mogu pohvaliti najvrednijom investicijom u jednu domaću IT kompaniju, otkrivamo u razgovoru sa Borisom Prpićem, suosnivačem CityExperta.

Visoke provizije, malo informacija = loše korisničko iskustvo

Tržište nekretnina u našoj zemlji danas okuplja veliki broj korisnika koji potragu za budućim stanom započinju i završavaju upravo na Internetu. I baš iz tih razloga, Prpić kaže da je projekat nastao vođen negativnim iskustvom osnivača, a od samog starta ideja je bila da se stvori interaktivan i inovativan servis koji će olakšati proces pretrage nekretnina i osloboditi zakupce velikih provizija:

Kako su se negativna iskustva uglavnom svodila na nepotpune informacije i nepreglednost samih oglasa na različitim portalima, uvideli smo da na tržištu nekretnina postoji prostor da se unesu određene inovacije.

Tako smo došli na ideju da apsolutno svakoj nekretnini u našoj ponudi pružimo detaljnu prezentaciju koja obuhvata fotografiju svake prostorije, interaktivnu mapu nekretnine, kao i video turu kako bi korisnici „osetili“ nekretninu bez potrebe da istu pogledaju uživo. Naravno, tu su i sve potrebne informacije kao što su troškovi, a išli smo toliko daleko da opisujemo i vrstu poda, čak beležimo i visinu svake prostorije.

Besplatno za korisnike, zarada nakon izdavanja

Kako zapravo funkcioniše CityExpert? Boris kaže da je servis baziran na dva pristupa: na usluzi posredovanja i usluzi oglašavanja. Kako on navodi, u usluzi posredovanja vlasnici nekretnina se odlučuju za saradnju tako što će uslugu platiti nakon izdavanja tj. zaključenja ugovora, dok u usluzi oglašavanja vlasnici ostavljaju svoj broj telefona kako bi stupili direktno u kontakt sa klijentom, te plaćaju mesečnu pretplatu za oglašavanje na portalu, dodaje Prpić, izjavivši jednu bitnu stvar za same korisnike:

U oba slučaja, osobe koje su u potrazi za novim domom ili poslovnim prostorom, nemaju nikakve finansijske obaveze prema našoj kompaniji, jer je za njih usluga potpuno besplatna i to je nešto što nas pored celog koncepta izdvaja u ovoj branši i što ćemo zadržati kroz dalje poslovanje.

Sam tim danas broji više od 50 zaposlenih, no šestoro je osnivača koji su u ovaj projekat ušli sa iskustvom iz različitih sektora. Prpić ističe da tri člana imaju tehnološkog iskustva, ali i da on sam već duže vreme „plovi“ domaćom startap zajednicom – kao vlasnik sajta googlasi.com i konsultant za transakcije putem kriptovalute bitkoin.

Terenske ekipe dnevno dodaju 20 novih nekretnina na sajt, a svaku od lokacija detaljno proverava CityExpert ekipa - kako bi sve istaknute informacije bile tačne.
Terenske ekipe dnevno dodaju 20 novih nekretnina na sajt, a svaku od lokacija detaljno proverava CityExpert ekipa – od širokougaonih fotografija stanova, do visine plafona i drugih mera.

‘Investicija dokaz da smo na pravom putu’

Po čemu se CityExpert toliko razlikuje od konkurencije, upitali smo Borisa. I pored očiglednog razloga koji je istaknut i kao moto kompanije (lako do stana bez provizije), tu je svakako i produkcija koja stoji iza svake nekretnine pojedinačno – širokougaone fotografije koje korisnicima pružaju mogućnost da u okviru jedne fotografije vide barem polovinu određene prostorije. Potencijalni zakupci na taj način stiču bolji osećaj samog prostora i atmosfere koju uređenje te prostorije nudi. Tim konstantno eksperimentiše sa različitim formatima među kojima je u ponudi već uveliko i video snimak stana, a nisu daleko ni od najnovijih tehnologija kao što su 360 video ili VR, napominje Prpić.

Iako napredni u tehničkom pogledu, konkurencije svakako ima – što u vidu drugih servisa, što u vidu agencija za nekretnine kod kojih uspeh ove beogradske ekipe nije prošao nezapaženo. Kako momci na to gledaju?

Druge servise generalno ne gledamo kao konkurenciju jer oni su u većini slučajeva standardni portali. Sa druge strane, mi smo fuzija agencije i portala. Usluge su nam potpuno drugačije jer informacije koje mi pružamo, koje se nalaze na našem sajtu, detaljno su proverene od strane naše ekipe – mi ne služimo samo kao web prostor na kome će korisnici okačiti oglas.

stan
Širokougaone fotografije i mapa prikaza svake nekretnine najupečatljivije su informacije koje budućim zakupcima pružaju potpunu sliku o stanu ili kući.

Podsećanja radi, ova beogradska kompanija je osigurala investiciju u vrednosti od 700.000 evra od South Central Ventures fonda još početkom meseca. U pitanju je svakako najveća investicija u jednu domaću tehnološku kompaniju koja posluje na ovim prostorima, a nas je zanimalo koji su dalji planovi tima kada je skaliranje u pitanju, te da li možemo očekivati CityExpert i u drugim gradovima širom Srbije, regiona?

Investicija je svakako odlična odskočna daska, ali i dokaz da smo na pravom putu i da radimo stvari na ispravan način. U procesu smo istraživanja kako stranog, tako i domaćeg tržišta i sada sa sigurnošću možemo reći da u bližoj budućnosti očekujemo proširenje našeg biznisa.

Konkretan grad i vreme ulaska na sledeće tržište još uvek nismo u mogućnosti da otkrijemo, ali ono što možemo reći jeste da smo trenutno fokusirani na poslovanje u Beogradu kako bi napravili zdrave temelje na kojim ćemo se kasnije lakše širiti.

Slede nova zapošljavanja i širenje na druge gradove

S obzirom na to da kompanija svakodnevno dobija veliki broj povratnih informacija od korisnika, Prpić ističe da u skladu sa tim podacima čitava ekipa nastoji da korisnicima pruži što bolje i realnije iskustvo – iskustvo koje će im uštedeti i vreme i novac. Investicija će svakako pomoći i da se proširi broj terenskih ekipa neophodnih za prikupljanje detaljnih informacija o nekretninama.

Kako kaže, CityExpert je trenutno u fazi tehničkog razvoja nove platforme koja će samom biznisu omogućiti još brže i bolje skaliranje, a korisnicima napredniju i lakšu pretragu. Iako nije mogao da otkriva da li sa novim tržištima planiraju i drugačiji poslovni model od trenutnog po kome se od prvog izdavanja vlasnicima nekretnina naplaćuje 49% od zakupa za prvi mesec, Prpić zaključuje da je cilj od prvog dana pružiti pristupačnu uslugu koja će se i ovoga puta odraziti na drugim tržištima.

Ostavi komentar

  1. Zdravko Elez

    Zdravko Elez

    23. 6. 2016. u 15:46 Odgovori

    Podrška timu CityExperta u nameri da istraju na putu unošenja novina u promet – prodaju i izdavanje – nekretnina bez posrednika. Nadam se da ce to uneti pravu revoluciju na tržiste nekretnina i da će doprineti profesionalizaciji brojnih agencija, kojima je primarni cilj bila porovizija, a znato manje kvalitetna usluga klijentima.

  2. Filip

    Filip

    24. 6. 2016. u 15:10 Odgovori

    Bravo za ceo tim, ideju i viziju..i naravno hvala pre svega za dobru uslugu!
    U poslednjih godinu dana sam se nuždom selio tri puta i izdavao svoj stan dva puta i zahvaljujucći vama sve sam to „preživeo“ sa najlepsim mogucim iskustvom! Pre svega iz fotelje, sigurno i brzo, sa damama koje su me zivkale i podsecale za gledanje stanova da slucajno ne bih cekao ili izvisio za dogovor- stvarno stvar koja se ne vidja u Srbiji cesto, sa jasnim prikazom stanova koji se nude, odlicnim sistemom pretrage po delovima grada i bez besmisleno velikih troskova od kojih čovek pomisli da je potpuni idiot kad ih plati (izdavo ili iznajmljivao das jednu kiriju provodadziji sto te spojio sa gazdom stana koji ima na deset web stranica- besmisleni i nepriuštivo! I naravno, kada god je neko u dristvu u ovih zadnjih godinu dana spomenuo rec „stan“, moja supruga i ja sa ushićenjem počnemo da pričamo o „jednoj agenciji“ kakvu još nisu videli….
    Pozdrav i drzitevse da ostanete dobri kako ste poceli.

  3. Dragana

    Dragana

    27. 6. 2016. u 21:35 Odgovori

    Odlican posao!!! Ukoliko vam bude bio potreban saradnik u Kragujevcu na raspolaganju sam.U trgovini sam dugi niz godina i licno izdajem svoj stan.Puno pozdrava i sve najbolje.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Propustili ste

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.

Tehnologija

10 zanimljivih gedžeta koji mogu biti vaši na Crni petak!

Crni petak, dan poznat po velikim popustima na razne proizvode polako nam se bliži. Ako želite da izbegnete stampedo ljudi u šoping centrima, mi smo za vas pripremili zanimljive gedžete koje možete kupiti preko domaćih web prodavnica.