Tri razloga zašto taksisti u bici sa CAR:GO na kraju ipak gube

Peti dan protesta taksista u Beogradu, finalni dan pred najavljenu pauzu do trećeg maja. Dok čekamo da se kolone vozila u protestnoj vožnji formiraju, ostaje nam samo da analiziramo najćešće izgovorenu rečenicu u srpskim medijima prethodnih dana – da li je CAR:GO beogradskim taksistima zaista nelojalna konkurencija i šta to taksisti zahtevaju?

Kao i pojava Ubera sada već davne 2009. godine, i pojava srpske kompanije CAR:GO u Beogradu 2015. izazvala je dosta „komešanja“ u javnosti. Skoro tri godine kasnije, povici o nelegalnosti sistema i ugrožavanju taksista sve su jači, a kulminacija dosadašnjeg protesta predstavlja jučerašnji TV duel Boška Vukojevića, predstavnika Privredne taksi komore Srbije i Vuka Guberinića, osnivača i CEO-a prevoznika CAR:GO na televiziji N1.

Da li CAR:GO zaista posluje na „crno“, suprotno Zakonu o saobraćaju, po kom posluju taksi udruženja? Da li i kako „ugrožava bezbednost 17 hiljada porodica“, kako je Vukojević juče izjavio? I, najbitnije od svega, da li su svi izjave o nelojalnoj konkurenciji i kršenju zakona samo izraz donkihotovske borbe taksista sa vetrenjačama odn. sa modernom tehnologijom i digitalizacijom urbanog prevoza?

Kako je Guberinić izjavio, rad servisa CAR:GO kao „limo servisa“ regulisan je Zakonom o turizmu, budući da ovaj prevoznik nema taksimetar, call centar niti tablu na krovu. S druge strane, ukoliko pogledamo spisak uslova koje vozač u njegovoj kompaniji mora da zadovolji, videćemo da su samo neki od uslova posedovanje vozačke dozvole i aktivni vozački staž više od pet godina, položen test poznavanja grada, posedovanje vlastitog vozila ne starijeg od deset godina, položen psihološki test i sl.

Mogu li se mnogi taksisti pohvaliti ovim?

Gledano iz ugla digitala, realna predviđanja raspleta situacije bliskoj u budućnosti ipak su naklonjena online uslugama, a naznake toga mogu se videti već danas.

1) Licence (medaljoni) ne znače automatsku sigurnost od tehnoloških promena

Počev od 2009. godine, tipičan predstavnik gubitnika digitalizacije u oblasti saobraćaja su njujorški taksisti. Taksi prevoz je i dan danas u tom gradu regulisan kroz kupovinu „medaljona“, licenci koje omogućavaju upravljanje čuvenim žutim taksi vozilima u „Velikoj jabuci“ i čija je cena poslednjih godina dostigla astronomsku vrednost od nekoliko stotina hiljda dolara, što su mnogi taksisti ujedno videli kao zalog za penziju tj. vrednost koju mogu prodati drugim taksistima kada prestanu sa pružanjem ovih usluga, limitirajući tako broj taksista na dozvoljenu cifru uslovljenu izdatim licencama.

Guberinić, CEO servisa CAR:GO i Boško Vukojević, predstavnik Privredne taksi komore Srbije, na N1 su razmenili stavove o tome da li se rad CAR:GO servisa može smatrati nelegalnim.

Povećanjem broja nelegalnih taksista, kao i ride-sharing servisa poput Ubera, cena medaljona drastično je opala, a potreba za licenciranim taksi prevozom po većoj ceni takođe je oslabila. Jer, tako diktira tržište. Zakon ponude i potražnje i u ovoj oblasti slep je na bilo kakvu kapitalističku nepravdu i vrlo lako se prilagođava svemu što je novo i jeftino.

Ako pogledamo primer onoga što se trenutno događa u Beogradu, jasno nam je da je situacija poprilično slična. CAR:GO, srpski Uber, stavio je ovdašnje taksiste u isti položaj kao u Uber taksiste u Njujorku. I zato je jedan od argumenata predstavnika taksista u pomenutoj emisiji bio da licenca ipak znači određeni standard koji, kako se insinuira, vozači CAR:GO-a ipak nemaju (što je međutim netačno, ukoliko se vratimo na gorepomenute uslove koji vozači ove kompanije moraju da ispune).

Ako smo se kao društvo opredelili za kapitalizam i slobodno tržište, jasno je da se kolektivno ne možemo okretati državi za rešavanje problema koji su direktan odraz stanja tržišta. Možda samo kolektivno još uvek nismo shvatili pojam kapitalizma, te se okrećemo socijalističkom modelu kao žal za prošlim vremenima.

2) Uslužna vožnja nije raketna nauka

Još jedan od argumenata koji se povodom ove situacije često može čuti iz redova tradicionalista, jeste da stotinak vozača CAR:GO-a sgurno ne poznaju grad dovoljno, te svojim klijentima ne mogu obezbediti kvalitet vožnje poput zvaničnih taksi udruženja.

To nas, još jednom, vraća na pitanje digitalizacije – da li u metropoli od milion i po stanovnika morate baš da poznajete svaki centimetar grada kada vam na raspolaganju stoji Google Maps i drugi servisi za navigaciju?

Da li u gradu od oko milion i po ljudi vozači moraju da znaju naziv svake ulicu i gde se ona nalazi? Google mapa kaže ne.

Vozači koji prema CAR:GO-ovim standardima po gradu voze duže od pet godina verovatno ga dosta dobro poznaju (što će posvedočiti i njihov test poznavanja grada), a na raspolaganju im je i GPS. Iz ovog ugla, ne vidim kako možemo govoriti o lošijem korisničkom iskustvu.

3) Ni taksisti, ni država, već korisnici i njihove želje

I na kraju, kao i uvek, ostaje pitanje ko će doneti finalnu presudu. U svetu materijalizma i kapitalizma, jasno je da pobedu odnosi onaj ko obezbedi bolji proizvod, kvalitetniji, jeftiniji, jednostavniji, brži i to su faktori na koji nijedna država ne može (ili makar ne bi trebala) da utiče.

Ukoliko svet posmatramo iz ugla milenijalaca koji teže da neke svoje svakodnevne potrebe zadovalje na klik, jasno je da je korisničko iskustvo koje ovaj privatni prevoznik nudi iz njihovog ugla daleko bolje – sva plaćanja se vrše elektronskim putem, vozilo se naručuje putem aplikacije, nema call centara i provirivanja kroz prozor da li je vozilo stiglo, jer to pokazuje sama aplikacija.

U zemlji koja se nalazi na rascepu starog i novog, u kojoj postoji određena vrsta otpora prema modernoj tehnologiji, a koja ipak toliko želi da se digitalizuje, najbolje je da sami korisnici presude da li nešto valja ili ne – da li će David pobediti Golijata? Nezavisni sudija kojeg čine upravo korisnici, tada će odlučiti da li će stotinak vozača CAR:GO-a nadjačati šest hiljada taksista, pa i manje – budući da se protestima nisu pridružili svi.

Kakvo je vaše mišljenje o CAR:GO servisu i novonastaloj situaciji? Da li jedan manji broj njihovih vozača zaista ugrožava beogradske taksite? Javite nam se u komentarima, želimo da čujemo vaše mišljenje.

Ostavi komentar

  1. Minja guberinić

    Minja guberinić

    27. 4. 2018. u 17:28 Odgovori

    Mislim da je nekorektno da njih legalnih 6.500 ( veliko je pitanje koliko su legalni, da li imaju odgovarajuće škole, da li su legalni na osnovu dozvola??) napadaju stotinak progresivnih, sabremenih, urednih vozača car go. Pa kako to oni ugrožavaju taksiste? Tako što voze jeftinije? Pa neka i oni smanje cene, ovo je slobodno tržište.
    Zašto ćute vlasti u Beogradu? Zašto dozvoljavaju da taxisti maltretiraju Beograđane?

    • Petar trninic

      Petar trninic

      28. 4. 2018. u 00:26 Odgovori

      Legalni su 100% oni koji su u firmi. Imaju skole dozvole i obaveze. Taksisti se bore da se „divljaci“ koji deru narod skinu sa ulica, i protiv carngo zato sto nisu zakonski ispravni, ne placaju porez, nema osiguranja, nema skole, nema tehnickih posebnih pregleda za taxi… i sami taksisti su rekli neka poveca grad broj taksista ali neka budu legalni sa skolom i svim. Ovako imate u Bgu 6500 taksista a uz to 2000 divljaka zato je bolne prosiirit na 8500 a skloniti divljake… carngo nije dobar ko definise cenu gdemu je dozvola registracija pa ne moze svako da vozi profesinalno kao sto ne moze svako da radi bilo kakav posao bez dozvole

    • Black Shadow

      Black Shadow

      28. 4. 2018. u 11:27 Odgovori

      Minja, taxista je legalan samim tim što poseduje dozvolu izdatu od nadležnih organa (imaju odgovarajuće škole( Saobraćajna škola – vozač) , položen ispit iz poznavanja grada (organizuje grad BG par puta godišnje u saobraćajnim školama u Zemunu i na C. Krstu), položenu „C“ kategoriju (min 3g, ako se pitate šta će taxisti dozvola za kamion, da napomenem da PROFESIONALNI VOZAČ mora imati „C“ kat, ne postoji profesionalac sa B), lekarsko uverenje za PROFESIONALNE VOZAČE, uverenje da se protiv vas ne vodi krivični postupak) i još mnogo papira, a kad ispunite uslove onda vas čeka i estetski pregled vozila( jednom ili 2 puta godišnje u zavisnosti od kategorizacije), kao što pomenuh lekarski (na 3 god), PP aparat (na 6 mes), TEHNIČKI PREGLED vozila (6 mes) bez obzira na starost i kategoriju. Ima još papirologije, ovo nije ni 1/2.
      pozdrav 🙂

    • Dragan

      Dragan

      28. 4. 2018. u 13:01 Odgovori

      Pozdrav, svako ima pravo da kaze nesto u svoju korist, a ja vas pitam, kako vi znate da li su svi 6700 taxista regularni, valjda je drzava donela zakone i propise koje mi gradjani, kao i vi treba da postujete.
      I u pravu ste zasto drzava ne reaguje i ne proveri vase finansije i da li vasi vozaci imaju osnovno znanje o prevozu putnika, i da li prijavljujete porez za takav nacin prevoza i da li potpisujete naloge za svaku voznju i da li su ljudi koji obavljaju neregularne voznje uopste iz Beograda tj prijavljeni u Bgd-u i i na kraju postoji snimak gde vas kolega koji se javlja na telefon a u vezi posla kaze da je farsa oko napada na vozaca vase firmr kao i da ste digli prasinu oko toga da bi dobili na publicitetu kao i da je namerno izazivao.
      Snimak razgovora postoji.
      Hvala na razumevanju i Bog sve vidi!!!

    • Taksista

      Taksista

      29. 4. 2018. u 11:55 Odgovori

      Zato što zakon propisuje uslove za obavljanje taksi prevoza kao i cenu istog (prepušteno lokalnoj samoupravi). LIMO servis se svuda u svetu naplaćuje po satu, a ovi to rade po putanji što njihovo poslovanje smešta u TAKSI POSLOVANJE pa samim tim moraju biti registrovani za taksi i poštovati norme koje propisuje zakon. To bi bilo isto kao kada bi sa dozvolom za skuter vozio šleper. Pa šta ima veze imam dozvolu za vožnju.

    • Black Shadow

      Black Shadow

      28. 4. 2018. u 11:08 Odgovori

      Izvinite, a šta je to teško platiti taxi vozaču, sada ima kompanija čiji vozači imaju čitače kartica, a može i keš? Pa kad udjete u prodavnicu, jel Vam se automatski skidaju sredstva sa računa ili morate da imate karticu ili keš?
      A frizer i obućar iz kraja?
      Budimo realni, retki od nas sedaju u taxi 5 X dnevno pa da im je takva ,,drama“ ,
      pozdrav i svako dobro

      • Rokokoko

        Rokokoko

        28. 4. 2018. u 19:36 Odgovori

        Izvinite, a šta je toliko teško shvatiti da se svet kreće napred i da jednostavno postoje trendovi koji se dopadaju krajnjim korisnicima.
        Ko ste vi da tražite zabranu takvog servisa, ukoliko postoje ljudi kojima takav servis odgovara?

    • Dragan

      Dragan

      28. 4. 2018. u 13:10 Odgovori

      Mozda ali gde je tu sigurnost, ko ti garantuje da tvoji podaci nece biti zloupotrebljeni kada izvrsis registraciju za placanje i da li bi svoje dete stavio u kola coveku koji nema iskustva u voznji i koji nema elementarno poznavanje grada Beograda, i na kraju ko su ti ljudi koji voze???
      Za svakog taxistu imaju podaci u vise DRZAVNIH USTANOVA.
      Poz i Bog sve vidi!!!

    • Zorica Markovic

      Zorica Markovic

      21. 5. 2018. u 15:24 Odgovori

      Car GO – Ssajni! Pristojni, uredni, ljubazni i na sve – znatno jeftiniji!!! Jesmo hteli kapitalizam, trzisnu a ne dogovornu ekonomiju, pa imamo je! Prema Zakonu o suzbijanju monopola,
      CarGo bi morao opstati.

  2. Marko markovic

    Marko markovic

    27. 4. 2018. u 18:26 Odgovori

    Onaj koji je pisao tekst ocigledno nema pojma o cemu govori vec se samo bez ikakvog istrazivanja bavi akutelnom temom. Nisam taksista nemam veze ali se istim vozim. Vozila taksija prolazne rigorozne testove ispravnosti, moraju biti cista inace se placaju kazne ko meni u carngo garantuje ispravnost vozila kad sam i sam video uslove b dozvola i auto nista vise. Taksisti prolaze lekarskr preglede profesionalca moraju biti apsolutno fizicki sposobni, imaju osiguranje za putnike u vozilu, ko garantujeda ce doci vozilo jer sam narucio carngo pa nije dosao i nikom nista… kada taksi firmin ne dodje odma stize novo voizlo a taj taksista koji nije dosao biva kaznjen, ko garantuje da ce ki naplatiti carngo kako treba digitalni racunar moze da se podesi a taksimetar je plombiran i ako ga cackaju mogu izgubiti posao zauvek. Znaci neka nam dodje carngo meni bolje bice taksi jeftiniji ali posle nemojte kukati kad nadrljate ili se povredite kod ne profesinalnog vozaca… ipak placam da me vozi profesinoalac a ne neki zika…

      • Marko markovic

        Marko markovic

        28. 4. 2018. u 00:22 Odgovori

        Definisite mi to sigurno ne mora on biti kriv za nezgodu ?A i to vasoh 5 godina polozis voznju sa 16godina a sa 21vozis ljude po gradu? Gde je obavezno zakonsko osiguranje za putnike to postoji i u gspu i u taksiju. Gde je zavrsena skola(saobracajna) dajte molim vas budite realni ne biste svakome dali da vas vozi plus kako ce vaziti za njega zakoni, alkohol, ispravnost vozila….protiv zakona je obavljanje delatnosti na taj nacin kako oni funkcionisu… gde su garancije da ce mi neko nadokanditi ili garantovati datu uslugu…. ocigledno kao sto sam i rekao ovo je pisao neko samo da bi aktuelnu temu isprstio bez imalo istrazivanja… bezbednost i sigurnost na prvom mestu… vracamo se u kameno doba gde potrosaci uvek nadrljaju…

      • Bojan

        Bojan

        28. 4. 2018. u 11:19 Odgovori

        Marko niko nije rekao staza 5 godina nego da ima dozvolu 5 godima mozda je kupio a mozda nije ni vozio tako da je tu iskustvo diskutabilno.a koliko ja znam taxisti moraju da imaju polozenu C ili D kategoriju I radnog iskustva tj.staza min.2 godine….procitaj ti tekst.a I mozda neces stici posto kad god komentarisem na temu car go neko obrise moje komentare.toliko o misljenj korisnika(gradjana)

    • Zoran

      Zoran

      28. 4. 2018. u 00:35 Odgovori

      Licno poznajem taksistu koji radi u Pink taksiju koji je maltene slep na jedno oko pojtplati lekarski pregled i vozi. O kakvim profesjonalcima pricas. Vecina tih ljudi (cast izuzecima) nezna ni jedan strani jezik kola kako koja a o ljubaznosti i to je jakoo diskutabilno. Nisam se vozio sa car go pa o njima ne mogu da dam sud. Ono sto je cinjenica je da taksisti u Bgd imaju bezobrazno visoke cene u odnosu na taksiste u drugim gradovima a svi placaju po istoj ceni gorivo

    • branislav cvetkovic

      branislav cvetkovic

      28. 4. 2018. u 01:05 Odgovori

      marko markovicu pa ti si covece zaostao u vremenu.
      prvo bi trebao da se informises, svi vozaci car go app imaju placeno osiguranje putnika.drugo provozaj se sa nama pa komentarisi.evo ja cu za dzabe da te prevezem ako treba i to do aerodroma tasi ce ti uzeti minimum 1800 rsd a sa nama od centra je 1200 rsd. a mogu i divljaci da te voze ali posle njih neces u inostranstvu imati ni za vodu.

    • Marko Markovic

      Marko Markovic

      28. 4. 2018. u 09:20 Odgovori

      Ocigledno nemas ni ti pojma, obzirom da se nisi vozio car go vozilima pa navodis neke neosnovane argumente. Ja jesam vec 30tak puta sjeo u car go vozila. Profesionalni vozaci, cista vozila, jeftinije cijene. Nzm sta bi korisnik vise pozelio. Pritom idealna stvar za ljude koji nisu dolaze iz inostranstva. Apsolutno sto se mene tice rijetko cu vise sjesti u taxi a da nije car go.

    • Zero cool

      Zero cool

      28. 4. 2018. u 09:57 Odgovori

      Jeo si ti lud liče koji profesionalac od toliko taxista u beogradu ima njih stotinak koji su profesionalci u svom poslu. Automobili su uglavnom prljavi za klimu ilo grejanje nisu čuli. I ne lupetaj gluposti ovde „profesionalci“ maltretiraju građane već danima zato što ne mogu vise da deru svoje klijente.

    • Njuskava

      Njuskava

      28. 4. 2018. u 11:48 Odgovori

      Jeste li sigurni da taksi vozila prolaze rigorozne kontrole?Koliko puta mi se desilo da se vozim prljavim i starim vozilom a da taksista smrdi na znoj, ali ima uredno istaknutu dozvolu I sve ostalo sto potvrdjuje da je legalni taksista….

    • Miša

      Miša

      28. 4. 2018. u 13:27 Odgovori

      Vi ste potpuno u pravu. Ko meni garantuje da se ti uslovi koje je CarGo postavio, zaista i poštuju. Samo reč vlasnika. Kako može da se proveri da su vozači i vozila registrovani u apr-u i da su zaduženi porezom, jer ostvaruju prihode na tržištu? Kako znamo da je vozilo ispravno a vozač zdrav kako to nalaže zakon. Kad ispune uslove koje država propisuje neka rade. Ovako su nelojalna konkurencije i kako vidimo u Evropi se Uber zabranjuje.

    • Pera petrovic

      Pera petrovic

      28. 4. 2018. u 16:53 Odgovori

      To sto kazes da nisi taksista,verovatno ti ni mama ne veruje. Nismo mi najgluplji na svetu, pa da ne prihvatimo novinu u prevozu. Jedino posteno neka trziste odluci. Ne moze se uredbom odredjivati broj zaposlenih u nekoj profesiji. Zamisli kada bi rekli, u Beogradu moze da bude samo 7000 advokata? Samo trziste da odredi. Da ili ne.

    • Bogdan

      Bogdan

      3. 5. 2018. u 19:26 Odgovori

      Molim? X puta su me sva Taxi preduzeca ispalila na ulici…i sta sad? Kao imam kome da se zalim?? Taksista mi uznemiravao suprugu dok ju je vozio… jedino mi ostalo da ga ubijem… kome bre da se obratis? Kakvi pregledi (pogotovo psiholoski) to je samo ali SAMO taksa da drzava uzme pare a sluzba da se podmiti… taksisti ne znaju kad se promeni naziv ulice…to je kao da lekar ne cita o novim lekovima koji su postali dozvoljeni u Srbiji a ticu se njegove specijalizacije… razumem taksiste koji brane sebe, ali pricati da je neko neutralan te da navodi ove gluposti kao argumente, nek se vrati u Bec ili Berlin…ovo je Beograd (a inace svaki taksi u Austriji mora da ukuca adresu u navigaciju bilo da zna ili ne… nije to sramota… to je dokaz i putniku da ga ne zavlacis… pogotovo turistu…)

  3. Aleksandar

    Aleksandar

    27. 4. 2018. u 21:13 Odgovori

    Tekst je očigledno naručen i pun neistina. Ovi „inovatori“ su klasičan primer izvrgavanja ruglu Zakona ove zemlje. Nama taksi preduzetnicima Država organizuje ispit iz poznavanja grada i zato se zove državni ispit, a ne ta vaša sprdnja koju vi zovete poznavanje grada. Gde god se pojavio taj prevarantski servis uber ili nešto tako dešavao se haos. Da ne pominjemo koliko vozača je optuženo za ozbiljna krivična dela, najviše za silovanja… Takođe kao što je Evropski sud u Strazburu pre par dana doneo odluku koju i naša zemlja mora da poštuje, uber i slične prevarantske kompanije mogu biti zabranjene zato što se više ne mogu registrovati kao digitalne kompanije, nego kao kompanije koje obavljaju taksi delatnost. Baš da vidimo koji porez su platili vaši vozači, pokažite. Ima mnogo toga, ali dolazimo do toga da ćemo se zahvaljujući vama ujediniti i budite sigurni ovde nećete moći da opstanete….

    • Marko Crnjanski

      Marko Crnjanski

      27. 4. 2018. u 22:17 Odgovori

      Pre svega, tekst nije naručen, već je proistekao iz činjenica i nedavnih dešavanja o kojima svi možemo da posvedočimo. Očigledno Aleksandre, da niste shvatili poentu.

      Na kraju, korisnici su ti koji će dati poslednji sud.

      Pozdrav,
      MC

      • Bojan

        Bojan

        28. 4. 2018. u 11:31 Odgovori

        Objasni poentu Marko molim te posto ni ja nisam shvatio …..niko nije rekao da korisnik nema pravo da bira kako I sa kim ce da se preveze dali na klik sto vec postoji(taxify,naksis….)ili ce regularno da pozove taxi nego dali je ta firma registrovana I dali ispunjava sve uslove koji su neophodni za obavljanje taxi delatnosti….posto to sto car go radi je upravo taxi delatnost a registrovana je kao ginekoloska ordinacija,kao nismo mi taksi ili vama nije bitno ko ce da vas vozi sve dok je jeftinije

        • Зоки

          Зоки

          2. 5. 2018. u 14:57 Odgovori

          Поента је у томе што ти не разумеш време у којем живиш, као и сви други који лупетају овде против технологије. То се зове неразумевање промена.
          Ово што је вас таксисте задесило зове се „дисруптивна иновација“ или „иновација рушења“ која потпуно мења целе индустрије у свету. О томе је на пример Исток Павловић писао у Политици још 2015. године, ево: http://www.politika.rs/scc/clanak/332223/Digitalni-preokret
          То што ви традиционални таксисти то не пратите и не знате, не значи да не постоји и да се промена неће десити. Напротив, само је питање времена када ћете сви бити као CAR:GO.

  4. Digitalizacija

    Digitalizacija

    27. 4. 2018. u 22:35 Odgovori

    Čini mi se da su taksisti malo ljuti što neće moći da „šure“ turiste po gradu 😂
    Inače koristim i cargo i taxi, ali samo od onih udruženja koja primaju platne kartice… vremena se menjaju, deal with it!

  5. Vasa Zec

    Vasa Zec

    27. 4. 2018. u 23:39 Odgovori

    Kako ovi taksisti rekose ulazite na mala vrata, a sad sa ovim protestom su vas uveli na velika vrata. Nisam ni znao za CarGo do ovog protesta. 🙂

  6. Milica Vučić

    Milica Vučić

    27. 4. 2018. u 23:47 Odgovori

    Car:go je najbolja stvar ikad,vozači su fini,mnogo je jeftinije od taksija i uvek dođu tu gde treba,nije se desilo da ne dođu ili da se pogrešno naplati.I usput,auta su čista.
    Vi svi koji ste zatucani,pustite ljude da imaju svoje mišljenje i stav prema ovome.Vozite se taksijem,mi ostali ćemo car:go-om.

  7. Jelena

    Jelena

    27. 4. 2018. u 23:52 Odgovori

    Car:go neuporedivo bolji! Cista vozila, kulturni i normalni vozaci – uvek! Nikad mi se nije desilo da sam usla u smrdljiv auto u kom vozac pali cigaretu. Nikad mi se nije desilo da vozac „nema sitno“ za kusur. Takodje nije bilo rizicnih situacija u saobracaju – mirna i stalozena voznja – nezavisno od guzve.

  8. Александар Божић

    Александар Божић

    28. 4. 2018. u 03:56 Odgovori

    Драги МЦ.
    -Лажете да сте иновативни, јер користите апликацију којс се већ годинама користи.
    -Лажете да ваши возачи плаћају порез и дажбине јер немају могућност и обавезу (по закону).
    -Лажете да имају плаћено „осигурање свих путника у возилу“ јер немају ту могућност и обавезу(по закону).
    -Лажете да имају положено познавање града, јер то не може да се полаже пред неким ИТ курсистом.
    Итд, итд, итд…..

  9. Black Shadow

    Black Shadow

    28. 4. 2018. u 09:11 Odgovori

    Marko
    Pozovi ccar go i kaži da bi želeo da postaneš njihov vozač, videćeš da ti je potreban samo auto i voz dozvola 2 g. Nikakvo iskustvo, auto može i dačija 12g stara, vozaču uzimaju 30%

  10. Black Shadow

    Black Shadow

    28. 4. 2018. u 12:08 Odgovori

    1) Licence (medaljoni) ne znače automatsku sigurnost od tehnoloških promena
    Tačno; država nikad nije izdala licence taxi preduzetnicima, da je to uradila na vreme mi sad ne bi imali potrebe da ovde komentarišemo
    2) Uslužna vožnja nije raketna nauka
    Tačno!
    Ali vožnja taxijem podrazumeva da Vas prevozi TAXI PREDUZETNIK/CA sa matičnim brojem firme i PIBom (APR), kojem je dozvola izdata od nadležnog organa (uz prethodno ispunjene uslove) čiji rad je javan i u nadležnosti gradskih inspekcijskih organa i komunalne policije, polisu osiguranja za vozilo (uvećanu 20%) kao i polisu osiguranja za PUTNIKE U JAVNOM SAOBRAĆAJU!
    Ko hoće da se bavi raketama, ovde definitivno nije dobro mesto za to 🙂
    3) Ni taksisti, ni država, već korisnici i njihove želje

    U svetu materijalizma i kapitalizma, jasno je da pobedu odnosi onaj ko obezbedi bolji proizvod, kvalitetniji, jeftiniji, jednostavniji, brži i to su faktori na koji nijedna država ne može (ili makar ne bi trebala) da utiče.

    Tako je!
    Ali u uređenom svetu i kapitalizmu je DRŽAVA jasno postavila uslove za obavljanje neke delatnosti, uredno vas oporezuje po manje-više realnoj stopi ali vas i kažnjava za sve greške u radu!
    Dakle,
    Vozačko iskustvo duže od pet godina – Kad se javite za posao dovoljno je da imate vozačku dozvolu 2 (DVE) godine
    Test poznavanja grada – NEMA
    Posedovanje vozačke dozvole dovoljno 2 (DVE) god
    Sopstveni automobil ne stariji od 10 godina – NETAČNO (imaju DACIA logan 2006. g
    Sopstveni uređaj Android uređaj (minimum 4.0)
    Poznavanje grada – NE POSTOJI
    Poznavanje savremenih tehnologija (aplikacije, pametni telefoni…)
    Solidni profili na društvenim mrežama – na ovo mogu samo da se 🙂
    Test ličnosti – sprovodi ga sekretarica u roku od dva minuta kolko traje razgovor za posao

    Pozz

    • Black Shadow

      Black Shadow

      28. 4. 2018. u 12:12 Odgovori

      Zaboravih,
      provizija tj procenat koji ova kompanija uzima od vozača je masnih 30% i isplaćuje se jednom nedeljno U KEŠU, NA RUKE, valjda u skladu sa digitalizacijom!
      Živeli i svako dobro Vam želim 🙂

  11. Bane kostic

    Bane kostic

    28. 4. 2018. u 13:02 Odgovori

    Poenta je da jeste naruceno ili nemate pojma o novinarstvu jer u becu je zabranjena slicna usluga i jos dobijena kazna odstete od 100000 evra …krivicno se goni po vozacu zbog utaje poreza u francuskoj i britaniji ….ako zelite da vidite koja sam sve kvalifikacije morao da polozim da bih dobio dozvolu ja sam vam na raspolaganju i uradio sam screenshot svih komentara i moj ukoliko cenzurisete kao i sve ostalo

  12. Nenad Mikic

    Nenad Mikic

    28. 4. 2018. u 13:05 Odgovori

    Pozdrav momci, mislim da treba da bude inovacija i zdrava konkurencija, a car go to nije samim tim sto vozaci ne placaju porez, mogu da rade sa vozilima starim i 30 godina, nemaju drzavni i poznavanje grada, ne moraju da rade sestomesecni pregled vozila, pa samim tim ne mogu da budu lojalna konkurencija. Da ne pricam o osiguranju putnika u vozilima u slucaju udesa. Po meni je odlican Uber, car go i cameo, ali samo za vlasnike, za vozace nikako!

  13. Pera detlic

    Pera detlic

    28. 4. 2018. u 13:14 Odgovori

    Ovde trziste reguluse sve. Ako postoje ljudi koji zele da koriste cargo sve je uredu. Zasto bi zabranjivali konkurenciju i trzisnu utakmicu. Arena je otvorena za svakog….

  14. Miki

    Miki

    28. 4. 2018. u 13:17 Odgovori

    Vozio sam se sa Car-go prijatelj je registrovan. Pozvali smo dole iz Sava Male. I sad cekali smo vozilo 25 minuta decko je dosao i krenuli do restorana Uzice na autokomandi. Decko nije znao gde je autokomanda jer nam je usput rekao da je iz Panceva. I tako krenusmo nekako u nekom razdrdanom punticu ( 95god) a nas vozac je 98 godiste preko sajma pa se okrenuo nazad jer nije znao gde da se iskluci onda uz Senjak preko Topcidera gde su mu policajci pisali prijavu zbog probne dozvole. I na kraju nas doveze do autokomande posle nekih 45 minuta. Eto toliko o njihovim uslugama. Vise ih nismo nikad zvali. Taj mali nam je usput rekao da potpisuju ugovo dva jedan je interni a radi od jutra do sutra.

  15. Aleksandar Cucukovic

    Aleksandar Cucukovic

    28. 4. 2018. u 13:29 Odgovori

    Ljudi se uporno opiru promenama, ali na kraju, korisnik odluči da koristi ono što mu je najlakše, najbrže i jeftinije. Taksi lobi jeste veliki i jak, ali želja korisnika za promenama je mnogo jača. Iskreno, sjajno je ovo što se dešava jer kao i Uber 2009te, tako sada CarGo ima besplatnu reklamu i ovo im samo može pomoći da rastu i razvijaju se.

  16. Ненад

    Ненад

    28. 4. 2018. u 13:39 Odgovori

    Таксисти су сами себе довели у незавидан положај захваљујући скандалозним односом према клијентима и употребом возила у неисправном стању.

  17. Ненад

    Ненад

    28. 4. 2018. u 13:41 Odgovori

    Таксисти су сами себе довели у незавидан положај захваљујући скандалозном односу према клијентима и употребом возила у неисправном стању.

  18. Branislav Radojcic

    Branislav Radojcic

    28. 4. 2018. u 13:43 Odgovori

    Ja inace nikada ne ostavljam komentare, ali sad moram: moj drug (inace konobar) u slobodno vreme vozi za CarGo. On ima 3 godine dozvolu i NISTA VISE! Kakve crne uslove pominjete? Vozi stari Peugeot 307. Nema socijalno, zdravstveno i ne placa bilo kakav porez. Sto je u ovoj zemlji normalno. Pritom, uopste nije jeftiniji od taxija. Vozio je zenu od Airport Citya do Vidikovca za 1000 din. To je isto kao taxi. Ja sve ovo pisem zato sto bi voleo da i on ima nesto od toga sto to radi, a ne da se bavi sivom ekonomijom. Sem toga, ja ne znam koji se to taxi odupire digitalizaciji?! Izvolite na Play Store i skinite aplikacije za nasa udruzenja i narucujte vozilo do mile volje! A danas skoro svi taksisti imaju i citace kartica, pa mozete i tako da placate. Uopste ne razumem poentu ovog teksta, ja kao povremeni korisnik taxija vidim da ovde nesto nije u redu. Izgleda da je ovaj tekst stvarno narucen. I jos da kazem da sa taxijem nikada nisam imao problem (samo pazim da ne sednem kod divljaka). Uvek me voze relativno normalni i pristojni ljudi od kojih gomila je pravnika, ekonomista… Eto, toliko od mene…

  19. Jovan Marić

    Jovan Marić

    28. 4. 2018. u 13:47 Odgovori

    O kom poznavanju grada vi pričate? I nije tačno za starost kola, lično sam video kola 2001,2002 godište u car go. A za vozačko iskustvo smo zvali da pitamo, 2 godine je potrebno. Nemoj te obmanjujete narod.

  20. Jane bojic

    Jane bojic

    28. 4. 2018. u 14:01 Odgovori

    Pisac teksta ocigldeno nije upucen o delu zakona ,kojem je drzava od 2011 dala lokalnim samoupravama da odredjuju cenu taksi prevoza .
    Od tada ne postoji mogucnost popusta i cenovne konkurentnosti taksista u „digitalnih servisa“
    Toliko o tome ….

  21. Uglješa

    Uglješa

    28. 4. 2018. u 14:26 Odgovori

    Jako neozbiljan tekst ,u celom tom sistemu krajnjem korisniku uslugu pruža neko ko nije pravno lice niti je profesionalni vozač …dakle i ako dodje do problema vi glavonje iz Car Go nećete nadrljati jer se već ogradjujete kako ste vi posrednici,verovatno vozače koji rade kod vas niste ni obavestili da za taksiranje bez otvorene firme za bavljenje prevozom putnika podležu zakonu po kojem je predvidjeno trajno oduzimanje vozila i kazna od 100000 do 1000000 rsd za onoga ko vrši taksi delatnost bez potrebnih dozvola za rad.Tako da vasi ljudi zapravo taksiraju bez krovne oznake i to je vaša delatnost,a o tome kako ste vi inovativni možete pricati Afrčkim plemenima.Mogu samo da kazem da verovatno medju taksistima ima više inžinjera informacionih tehnologija nego u vašoj “visokotehnološkoj” firmi,vidim da ste u Americi odlično usavršili tehnike manipulacije i reklamiranja puštanjem lažnih informacija putem interneta i društvenih mreža -dobro uvežban stari utabani Američki sistem obmane mase,svaka čast kolega imate 10-ku za to…Ali vi se bavite Taksijem 🙂

  22. David Danić

    David Danić

    28. 4. 2018. u 15:44 Odgovori

    Moje iskustvo sa car:go-om nije sjajno vozio me njihov vozač koji je bio drociran, kako sam to ustanovio, naručim vožnju dođe vozilo mlađi momak za volanom, krećemo, primećujem da ima tikove. Čudnu gestikulaciju, u jednom trenutku nam se susretne pogled vidim cale mu oči, a smrdi na travu kao da je iz pušnice izašao, kad smo završili vožnju, odmah sam deinstalirao aplikaciju. Nikad više, zbog 50-100 dinara jeftinije vožnje da se traumiram nema šanse! Zanima me dal njihovi vozači imaju lekarske preglede, dal podležu lekarskim uverenjima?

  23. Stefan Matijevic

    Stefan Matijevic

    28. 4. 2018. u 19:09 Odgovori

    Ocigledno, Marko, da Vi niste shvatili poentu, niti ovog komentara, niti problematike.

    Nije poenta da li se korisniku dopada Car:GO jeftinija usluga u odnosu na taxi prevoz. Bravo, dopada mi se kako ste to shvatili. Poenta je da i jedni i drugi voze prevoznike po gradu, ali su jednu babe, a drugi zabe. Samo jedna strana mora biti licencirana, da polaze ispit iz poznavanja grada, da osigura putnike, da placa clanarinu taxi sluzbi. Dakle, kada zelite da vozite taxi po Beogradu, nije neophodno samo da imate auto. Ako pored toga ne
    stavite taxi tablu, ako ne postujete i placate sve ovo, Vi ste divlji taxista na koje se svi zalimo.

    Dakle, kako je moguce da su jedni jedno, a drugi drugo? Nije pitanje da li je koristan ispit poznavanja grada, to je obavezno za sve taxiste. Nije problem digitalizacija, razne taxi sluzbe vec rade na svom softveru. Problem je u sledecoj tvrnji: „Ja imam cenu polaska vozila, cenu predjenog kilometra, cenu cekanja, prevozim ljude po gradu, ali se ne pridrzavam pravila koje svaki taxi prevoznik mora da ispostuje po zakonu, jer ja nisam taxi, nemam dispecera.“

    Ne razumem stvarno. Ja lecim i to naplacujem, ali nisam doktor, jer nemam med. sestru? O ceni necu ni da pricam. Receno je vec sto puta – taxisti ne odredjuju cenu, vec grad Beograd!

    Da se razumemo, ja sam korisnik i biram bolje i jeftinije. Medjutim, pravno gledano, ne slazem se sa pravljenjem izuzetaka, samo zato sto neko ima sajt umesto dispecera. Ovako moze svako da izokrene pricu i da radi mimo svih pravila.

    Uber je prvi pronasao ovu rupu u sistemu. Kao taxi sluzba, ti nemas mnogo izbora, kao i svi drugi. Medjutim, ako to isto upakujem u nesto drugo, ja cu biti izuzetak i kreiracu cenu i pravila po potpuno drugim uslovima. Zbog toga je donesena ta presuda u Strazburu, jer je zakon previse labav.

    To znaci samo jedno – da su se inovativna gospoda iz Car:GO (citaj 150. servis istog tipa, prvi u Srbiji) malo prevarili. Uhvatili su se za nesto sto nije bilo reseno. Ako je Uber uspevao do sada da funkcionise kako jeste, ma koliko se to meni kao korisniku dopada, morace da postuje pravila kao i svi drugi, ma kako se oni predstavili.

    Sto se tice ovog teksta, mogu da kazem da sam veoma razocaran. Pratim ovaj sajt od prve hrvatske verzije, a kao neko ko je zaljubljen u preduzetnistvo i internet, ne mogu da verujem da jedan novinar moze da izabere stranu na osnovu ljubavi prema internetu, a potpuno obilazeci nas zakon i pravila preduzetnistva. Na kraju krajeva, jedan novinar bi trebalo da bude objektivan i prikaze celokupan problem i obe strane, a ne da nabraja razloge zbog cega car:GO da pregazi citavu profesiju. A da… Vi niste novinari, vi nemate stampano izdanje. Vi ste blogeri.

    Pozdrav

  24. Joe Smithy

    Joe Smithy

    28. 4. 2018. u 19:15 Odgovori

    Hocete reci postuje se slovo zakona, ali ne i duh istog? U Principu, Uber, Lyft, CAR:GO… niko ne spada u tzv. sharing economy, vec cheating economy. CAR:GO radi manje-vise isto sto i taksi, ali se drugacije zove. Licno bi izjednacio sve zahteve za limuzine i taksi prevoznike, da imaju iste standarde za vozace i vozila, i da placaju istu kolicinu poreza. I da… uveo bi im obavezu izdavanja fiskalnog racuna i obavezi primanja platnih kartica.

    Ovo je nepopularno reci jer je CAR:GO cedo domace startup scene (i imaju podrsku i Startit-a), i imaju podrsku u vidu lobiranja, ali oni izigravaju sistem. I sami taksisti su blokirali grad do kolapsa zbog fiskalnog… I jedni i drugi se bogate preko nase grbace.

  25. topgun

    topgun

    28. 4. 2018. u 22:21 Odgovori

    postovana gospodo, na nasem trzistu vec postoji savremeni model prevoza putnika u drumskom saobracaju, koji okuplja taksi vozace sa taksi dozvolama grada Beograda, cija vozila imaju obelezja TAXIfy, i TAXI eu, znaci preuzimanje voznje preko aplikacije. Svako taxi vozilo koliko znam mora da ima REGISTARSKE TAXI TABLICE, propisano vidljivi taximetar sa nalepnicom, vidljiv cenovnik, kao i obavestenje o duznosti taksi vozaca i putnika sa telefonom BEOKOMA za zalbe i takodje vidljiv znak zabranjena upotreba duvana. Mislim da je sve to dovoljno jasno. To kao i sve ostalo je dogovoreno na pregovorima davnih 2000tih godina, jasno preciziravsi minimum motor euro 3 i klimatizovano vozilo, cisto i uredno, sa gradskom upravom, ministarstvom za infrastrukturu i turizma, kao i cena taxi usluga koja se nije menjala zadnjih nekoliko godina… Svaki drugi vid pruzanja taxi usluga je privredni prestup, te molim Ministrastvo turizma, infrastrukture i nadlezne iz gradske uprave da reaguju i oduzmu pravo na rad svim privrednim subjektima koji to vrse na nelegalan nacin. Sto se tice LIMOUSERVISA, to je servis VIP i nemoze biti nikada povoljniji, od klasicnog taxi prevoza. Taj servis za neupucene rade kompanije ili kompanija, registrovana i uglavnom su to luksuzna vozila ili vozila stara 5 godina, primer Toronta Kanada za neupucene… Ovo kod nas lici na jedan savremeni Egipat ili Kairo… Tako da postovani gdin Guberinic Vuce, preregistrujte Vasu sifru delatnosti i okupite ovih 6500 taxista koji i ako mozete preuzmite posao od postojecih udruzenja i firmi sa svojim najpovoljnijim uslovima. Vi vrlo dobro znate sta znaci privredni prestup i saobracajni prekrsaj. Ako je pravna drzava Vi ste u ozbiljnom prekrasaju…, da nenavodimo vec sa gubitkom bilo kakvog poslovanja na teritoriji Srbije.
    Nadam se da sam bar malo pojasnio, sistem rada logostike, a postovanim korisnicima taksi usluga, bolje prijavljujte nadleznim organima sve neregularnosti koristite regularne aplikacije nego imaginaran prevoz jer mozete svakako doziveti neke nekad neprijatnosti.
    Hvala…

  26. Batica

    Batica

    28. 4. 2018. u 22:33 Odgovori

    Kako se posluje preko aplikacije….
    Ja napravim aplikaciju preko koje možete da naručite vožnju na liniji gradskog prevoza 16 i gde će karta biti 50 din.
    Zatim objavim da su mi potrebni vozači sa vozilima, odobrim da mogu da koriste aplikaciju a oni meni 25% od prometa a njima ostatak. I eto jeftin prevoz gradskim
    Eto sad izgleda može da obavlja gradski prevoz ko god hoće i da naplaćuje koliko hoće i da ima koliko hoćeš vozila

  27. Misha

    Misha

    29. 4. 2018. u 10:04 Odgovori

    Mislim da treba pustiti da tržište samo reguliše ovaj tkzv. problem. Ljudi će sami na osnovu iskustva odabrati koji vid transporta im više odgovara. A što se tiče uslova, smatram da je većina nebitna. Na primer, ništa ne znači 5 godina posedovanja dozvole, neko je ili dobar voćač ili nije, a to vreme brzo pokaže. Takođe, C kategorija je apsolutna glupost, kao i saobraćajna škola. Poznavanje grada nepotrebno kada postoje navigacije. Starost vozila takođe nebitna, ja npr. vozim auto star 14 god. i sve sam promenio na njemu, sada je bolji i sigurniji od većine vozila koja su stara 5-10 godina na kojima ništa nije menjano.
    Ja koristim usluge i jednih i drugih, kad god idem negde gde znam da ću piti. Preferiram Car go zato što su ljubazniji i prijatniji vozači i ne moram da se bavim kešom, ali ih ima malo pa kada su razne slave više koristim klasični taxi.

  28. Ivan Ivanic

    Ivan Ivanic

    29. 4. 2018. u 20:45 Odgovori

    Nije problem ni cena, poznavanje grada, nego nelojalna konkurencija..Taxisti treba da placaju porez, da poznaju grad i jedan svetski jezik i da imaju osiguranje koje pokriva putnike, sve osim toga je nelojalna konkurencija i ne bi smelo da se dogadja…p.s.samo sam korisnik taxi usluga, nisam clan ni taxi udruzenje, ni Car go-a…

  29. Zorica Marković

    Zorica Marković

    1. 5. 2018. u 23:01 Odgovori

    Otpor uvođenju novih tehnologija je nezaustavljiv. Protest taxista je pomalo i tužan,unapred je osuđen na neuspeh. Dolaze nove generacije mladih, digitalno pismenih vozača koji će u ovim inovacijama prepoznati šansu za sebe. Zakon tržišta. Setimo se : gde su nestale one velike, super „moderne“ pisaće mašine Olimpia? Otišle u muzej. Niko ih više ne koristi. Mlin za ručno mlevenje kafe? Tv antene sa krovova? Videorekorderi? Ženski pojas za čarape sa „žabicama“? Toliko toga nestaje iz naših života jer ih potiskuju bolja, savremenija i efikasnija rešenja. Neminovnost.
    Za taxiste je najbolje rešenje da se hitno digitalno opismene i smisle neko novo, još bolje rešenje od CarGo i Ubera. To je uslov za njihov opstanak. Surovo, ali istinito.

  30. Batica

    Batica

    7. 5. 2018. u 10:19 Odgovori

    Slobodno tržište ne podrazumeva odsustvo regulative, pogotovo ne u slučaju javnog prevoza. A prevoz od tačke A do tačke B nikako ne može biti „limo“ prevoz već samo TAXI.

  31. Ig*r

    Ig*r

    7. 5. 2018. u 12:19 Odgovori

    У целој полемици око текста нико није дао одговор на питање зашто је уопште законом ограничен број такси возила у једном граду? Сви су стручњаци у области јавног превоза али нико не одговара на наведено питање а одговор носи крај целој дискусији.

    Тransportation network companies (попут Убера, Лифта па и домаће фотокопије Кар:гоа) нису решиле проблем саобраћаја ни у једном граду у којем постоје нити су унапредиле положај радника у транспортној делатности. Па у чему је онда њихова вредност осим у „хајпу“ који је створен код претежно младих?
    Реалност је да финансијске институције траже области у којима могу да инвестирају и на крају је дошао и саобраћај на ред само што је ту много теже зарадити новац (што доказује и годишњи извештаји Убера и Лифта који су и након пет година постојања у дубоком минусу).

    Таксисти имају много „лоших јабука“ у својим редовима и морали би се првенствено тиме позабавити а када доведу своје чланове у ред лако ће се изборити са конкуренцијом и модернизовати.

  32. Aleksandar Vučić

    Aleksandar Vučić

    11. 5. 2018. u 13:10 Odgovori

    Taksisti su jedni od najgorih vozača na ulicama… barem 50% gradjana koji poseduju samo B kategoriju voze bolje od velike većine „profesionalnih“ vozača taksija… pre bi dao detetu od 18 godina sa tek položenim vozavkim ispitom da me vozi… I ako je nesiguran, barem vozi pažljivo, a taksisti nikada nisu čuli za retrovizor i migavac…uleću gde stignu, zaustavljaju se gde god hoće, prestrojavanje i skretanje bez migavaca… TUGA, ČEMER, JAD!!!
    Sve „profesionalce“, taksi vozače treba ukinuti…
    A, za ove sa aplikacijom me baš briga, vozili ne vozili… Taksisti su GOVNA!!!

  33. Petar

    Petar

    10. 6. 2018. u 02:06 Odgovori

    Eto sad su vam taksisti doveli Uber kroz Yandex aplikaciju koji ce raditi iskljucivo sa licenciranim taksistima…mislim da Car go nema nikakve sanse niti protiv Ubera niti protiv Beogradskih taksisti a to sto ste mislili da mozete izvrdavati zakon i zaposljavati ljude nekvalifikovane da prevoze putnike po gradu to vam sada obija o glavu…I ja imam kuhinju u stanu ali to ne znaci da mogu otvoriti restoran u dnevnoj sobi ili ketering sluzbu…

  34. Janko Mirović

    Janko Mirović

    18. 6. 2018. u 21:22 Odgovori

    Mislim da CAR:GO treba da pobedi. Nisu neka konkurencija taksistima jer se beograd jos nije prilagodio online eri. Car go je dobar po korisnike jer je jeftiniji za 20-30%, a usluga i brzina iste su znatno bolji, govoreći iz ličnog iskustva.

  35. Nesa 50 godina

    Nesa 50 godina

    25. 8. 2018. u 12:15 Odgovori

    Obe usluge bi dozvolio. To je moj lični izbor i ne možete mi nametati uslove koje koje ja tražim kao slobodan građanin . Ko hoće skuplje ( misli da je siguran – izvolite taksi. Ko hoće jeftinije – izvolite car-go. O riziku i lepoti neću da zborim . Od ovog prevoza od tačke A do tačke B država pravi od miša slona.. Ja bih se vozio i fijakerom – da je jeftinije. O stručnosti za vožnju glupo je raspravljati. Svi koji imaju B – više godina mogu da voze jer su položili.. Novi zakoni samo nerviraju ljude..i prave ih u mašine koje su spremne da ratuju do istrebljenha. Za to krivim državu i dažbine koje uništavaju kompletno društvo. Ako je online naručivanje – zanima me samo vozilo ( hoću originalnu mesečnu sliku da vidim – može i vozač ako hoće da se slika ).. Može i 30 godina staro vozilo – ako pristojno izgleda i ima da je prošlo rigorozan tehnički ..sedam u njega..a uz to poželim da me vozi malo sporije..I kako možete sprečiti ljude da se voze jeftinije..nikako.. To je zakon ponude i potražnje. Pritiskanjem građana da plaćaju više – imate samo puno nelegalnih taksista i servisa koje zahteva tržište. Država treba raditi za narod a ne da svi radimo za nju da bi živela. Puna je propisa koji ometaju osnovni način života. Samo treba da se zapitate u kakvom kavezu živimo a da ne primećujumo. Pedesetogodišnjak sa iskustvom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.

Startapi i poslovanje

80.000 turista širom sveta posetilo unikatne ture zahvaljujući domaćoj aplikaciji Tour Guide

Da li na odmoru posećujete lokacije koje ne spadaju u tradicionalnu turističku ponudu? Odgovor na ovo pitanje osnova je na kojoj je Tour Guide ekipa bazirala svoj biznis.