Vozio sam se ‘srpskim Uberom’, evo kako to izgleda

Utorak, 11 časova izjutra. Zadatak dana - otići u poresku na Paliluli i završiti obaveze. Prvi put palim CAR:GO aplikaciju i naručujem vožnju putem ‘domaćeg odgovora Uberu’. Iako nisam znao šta tačno da očekujem, na kraju sam bio prijatno iznenađen. Evo kako je prošla moja vožnja.

cargofinalno2

Jutros oko 11 otvorio sam CAR:GO aplikaciju i pozvao vozilo. Izabravši klasu MINI iz donjeg desnog ugla (simbol za urbane gradske automobile), podesio sam pin na svoju adresu i sačekao da se ukaže slobodna vožnja. Prvog puta aplikacija je pokazala da trenutno nema slobodnih vozila u blizini, ali već nakon drugog pokušaja dobio sam vožnju, kao i podatke o vozaču koji će me voziti.

Ognjena i njegov crveni Fiat 500 čekao sam oko 7, 8 minuta. Iako je ovo nešto više od prosečnog vremena koje bi trebalo taxi vozilu da dođe na željenu lokaciju, CAR:GO (baš kao i Uber), šalje notifikaciju kada se vozač ukaže na željenoj lokaciji. Nije bilo proveravanja kroz prozor – u momentu kada je stiglo obaveštenje, pokupio sam svoje stvari i izašao ispred zgrade gde me je čekalo vozilo.

cargo-prikaz
Tačnu lokaciju vozila koje je prihvatilo vaš zahtev za vožnju, možete pratiti na ekranu vašeg pametnog telefona.

Sedam u crvenog fiću gde me dočekuje prijatan vozač, rashlađeno vozilo ali i pitanje da li želim da se ugasi klima i otvore prozori. Prihvativši ponudu jer je danas zaista lep dan u Beogradu, krećemo ka Bulevaru Despota Stefana. „Želite li bombone, vlažne maramice?“, upitao me je Ognjen dok smo se probijali kroz beogradsku gužvu. Upitavši kroz smeh da li možda nude kafu, zanimalo me je kako zapravo funkcioniše CAR:GO, te koje su inicijalne reakcije putnika, ali i vozača:

Za sada nas ima desetak, polako se navikavamo i super nam je. Posao polako raste, mušterije su zadovoljne a zadovoljni smo i mi. Trudimo se da postavimo visok nivo usluge, a naše mušterije same mogu da biraju maršutu kojom žele da ih vozimo.

Prošavši Terazijski tunel, namestili smo radio na 91,8. Pitao sam Ognjena kako servis funkcioniše sa strane vozača. On objašnjava da se zahtevi za vožnje prikazuju na tabletu, a nakon što vozač prihvati vožnju, automatski se pali navigacija koja ga vodi do postavljene lokacije. Kada se vozilo nađe ispred željene adrese, uz pomoć jednog dugmeta vozač šalje notifikaciju mušteriji da je vozilo stiglo, a ona dobija obaveštenje na svom telefonu. Poprilično jednostavno, poprilično efikasno.

Zaboravite na ‘nemam sitno’

Kako se vožnji bližio kraj, posegnuo sam za svojim telefonom kako bih potvrdio uplatu. Ipak, za tim nije bilo potrebe – mogao sam samo da izađem što sam nekoliko trenutaka kasnije i učinio. Kako objašnjava Ognjen, naplata se vrši automatski a korisnik sumu plaća elektronski – putem kredita koji je kupljen direktno iz aplikacije.

Možda i najveća zamerka u ovom trenutku, svakako jeste potreba za kupovinom kredita koja se vrši putem PayPal-a. Korisnici koji žele da koriste CAR:GO usluge ovo moraju uraditi pre naručivanja vožnje, a postoji mogućnost kupovine kredita od 10, 20, 50 i 100 evra.

Zaboravite na keš i na kartice, plaćanje se vrši automatski.
Zaboravite na keš i na kartice, plaćanje se vrši automatski.

Zaključak: Dosta jeftinije

Ovo nije pak bila samo nasumična vožnja. Istom maršutom vozio sam se i pre nekoliko dana, samo ovoga puta taksijem. Od Gračaničke ulice u centru grada, do Poreske uprave na Paliluli, taksi me je izašao 400 dinara, a CAR:GO samo 260 din. Osetna razlika po novčanik ukoliko mene pitate, a i nešto drugačije iskustvo. Svako ko se vozio beogradskim taksijem, zna o čemu pričam.

Ono na čemu bi servis mogao poraditi, jeste vreme dolaska koje bi svakako trebalo biti kraće. Iz CAR:GO kažu da je to „dečija bolest“ koja se mora preležati, ali da će se i vreme odziva postepeno poboljšavati – kako servis bude koristilo više vozača i više korisnika.

Za kraj, moram reći da sam prijatno iznenađen čitavim iskustvom. Prijatan vozač, rashlađeno vozilo, besplatne bombone (jer ko ih ne voli), ali i mogućnost biranja maršute, svakako su veliki benefiti koji umnogome popravljaju sliku o sektoru uslužnog prevoza u Beogradu. Kada sve to ukombinujemo i sa dosta nižom cenom, ali i većim kvalitetom vozila, dolazimo do rešenja koje na jedan inovativan (pa čak i luksuzan) način, može odgovoriti na potrebe mnogobrojnih urbanih gradskih putnika.

Za CAR:GO sada svakako predstoji period dokazivanja, kako u Beogradu tako i šire, ali sa dosta nižom cenom i višim kvalitetom usluge, samo je pitanje vremena kada će veći broj građana posegnuti za pametnim telefonima i zaboraviti na tradicionalni taksi prevoz – baš kao što su to uradili korisnici širom sveta.

Ostavi komentar

  1. Darko

    Darko

    30. 6. 2015. u 16:35 Odgovori

    Da li neko može da pojasni kako zapravo funkcioniše sistem? Da li su vozači profesionalci i plaćeni od strane CAR:GO-a i ko je vlasnik vozila? Hvala!

  2. Nemanja Veselinovic

    Nemanja Veselinovic

    30. 6. 2015. u 17:18 Odgovori

    Ja sam se vozio neki dan, Mini vozilo. Sa Voždovca (FON) do Balkanske ali preko Terazija. Regularni taksi me izađe oko 550-600 RSD, dok me Car:Go izašao 250 RSD. To je jeftinije za 50%!
    Aplikacija radi skroz solidno, malo je štekala na strani vozača jer mi nije prikazivao njegovu lokaciju kako treba, al sam izvalio da je do njegovog tableta koji baš nije sjajan.
    Zamerke:
    – Fare Estimate ne radi kako treba, ne može da izračuna procenu sa jednog mesta na drugo.
    – Servis ne radi posle 23.00 do ujutru. Pih 😀

    Uglavnom, sve super. Malo to još da se dotera, pročuje i nadam se da ćemo se ovim voziti stalno u budućnosti.

  3. Glas Razuma

    Glas Razuma

    30. 6. 2015. u 22:32 Odgovori

    Kao neko ko se cesto koristi uslugama taxi prevoza,ocu da kazem da ovo jeste jeftinija varijanta,koja kao i sve u ostalom sa nizom cenom nosi i nizi kvalitet usluge…kvalitet usluge,ne u smislu stanja vozila i besplatnih bombona,vec obucenosti vozaca,njihovog iskustva za probijanje kroz beograd,kao grad sa izizetno intenzivnim saobracajem,punim nervoznih vozaca…jeste tacno da postoje razni taxisti,i udruzenja,ali ima i proverenih,najpopularnijih,koje svi znamo,a i unutar tih udruzenja ljudi koji svoj posao obavljaju na vrhunskom nivou,dugi niz godina,i za sve to placaju porez,dok sa ovim ne znate koliko iskustva ima taj neko,dal ima polozen drzavni ispit i poznavanje grada,da ako crkne aplikacija moze da vas odveze gde treba…zato moj savet je da iz provereneih udruzenja uzmete direktan sluzbeni broj taxiste u kog imate poverenja i koji ispunjava konfor koji trazite,pa cak i da se vozite po dogovorenoj ceni,ne steti se drzava jer oni placaju fixni porez koliko god zaradili ili ne …

  4. Zeljimir

    Zeljimir

    1. 7. 2015. u 07:58 Odgovori

    Ja nisam koristio Uber, al mi je logično da postoje ocene za nekog taksistu… dakle iskustva ostalih korisnika sa preporukom tog taksiste… Šta me briga dal je dao državni ispit, šta ima od škole, itd. Mene interesuje njegove ocene ostalih korisnika, naravno i cena. U svakom slučaju ako njemu crkne uređaj, ja imam uređaj – tako da sve što je izneto u prethodnom komentaru po meni pada u vodu. Čim dođem u Bg, isprobaću i ja da vidim kako to ustvari funkcioniše u praksi.

  5. Stefan

    Stefan

    1. 7. 2015. u 10:16 Odgovori

    Mislim da imaju par ključnih stvari koje moraju da reše.
    Android aplikacija nakon naručivanja i kliktanja na notifikaciju da je vozač prihvatio vožnju gubi sve podatke o istoj, odnosno, nema nigde pregleda o naručenim vožnjama. Zato mi se desilo da sam pozvao dva vozača (čekao 10-ak minuta pa pozvao drugog, jer sam mislio da je vožnja otkazana). Dodatno, drugi pozvani vozač je stigao pre prvog.
    Najveća primedba koju imam je to što nigde nemaju kontakt email ili kontakt formu gde korisnici mogu da pošalju feedback (na sajtu imaju samo suscribe). Ako žele da ispeglaju te sitne zamerke, feedback mora da im bude u fokusu.
    Vozači deluju kao jako profesionalni mladi momci, i verujem da tu niko neće imati problema. Neko je pomenuo obučenost vozača, a čak i da nisu obučeni kao taksisti to dolazi vremenom, isto kao da ste pozvali mladog taksistu. Da dodam, da zaista nisam imao primedbe na vožnju.

  6. marko

    marko

    2. 7. 2015. u 01:35 Odgovori

    Imam obican stari telefon, pa da me interesuje da li preko kompjutera (Windows) mogu da koristim vasu aplikaciju za zakazivanje vozila appcargo . com ? Takodje me zanima da li vas taksi mogu da platim preko nekog racuna ili u dinarima/evrima na licu mesta u kesu?
    Zasto nemate neki kontakt mejl ili fiksni telefon na koji mogu da postavim par pitanja na sajtu appcargo . com ?
    Koliko kosta cekanje od 15 minuta na nekoj lokaciji?
    Koje je radno vreme za iznajmljivanje vozila?
    Citala sam na komentarima ispod teksta o vasoj kompaniji da aplikacija za iznajmljivanje vozila ponekad ne radi pa me interesuje, koliko je vasa aplikacija sigurna po pitanju bezbenosti i koliko je zaista stabilna?
    Zasto je vas sajt na engleskom a poslujete u Srbiji?

  7. Stefan

    Stefan

    4. 7. 2015. u 23:49 Odgovori

    Par nedoumica, ako nema TX table, po komosnovu obavljaju delatnost Taksiste, a nisu ni taksi udruzenje ? Recimo da komunalni policajci dobiju u zadatak da legitimisu lica koja obavljaju delatnost prevoza putnika kao taksisti, tj. da svaki komunalni policajac ili saobracajac, cim vidi onu jasnu oznaku na vozilu Car:Go, ima pravo da ga iskljuci iz saobracaja, jer neovlasceno obavlja delatnost taksi prevoza, ili ako inspektor naruci voznju, i na kraju voznje se legitimise, kada prikupi sve dokaze da je prevozen kao da ga vozi regularni taksi, a vozac jeste ili nije taksi, jer da je taksi imao bi TX tablice, koje trenutno nema. Mislim, to je realna situacija i ako vozac nema pokrice onda je on isto kao i divlji taksi i imace ozbiljan problem, a sa tim i ceo sistem i svi ostali kvazi vozaci. Mislim da je to daleko vaznije da se resi, nego ostele stvari koje se moraju uklopiti u postojece cene i kvalitet usluge. Nisu samo bombonice vazne tom vozacu, vec mu je mnogo vaznije da ga neko ne maltretira od inspektora, zato sto nije upucen da trenutno vozi kao sto voze i divlji taksisti. Stim da divlji taksi uglavnom zna svoj nelegalni status, i ima stanglu za svaki slucaj, a i ume licno da prepozna tih par inspektora, za razliku od ovih deckica iz car:go. Zakon je Zakon i jednak je za sve, a to sto neki to ne mogu da prihvate ili razumeju, to ce i da ih kosta. Taksisti su organizovana ekipa, setite se kako su brzo hvatali lopove koji su bezali sa ukradenim kolima, ta informacija se pusti na centralu i svi je odmah cuju i traze lopova, isto tako za cas mogu da puste info sta je car:go i da obaveste inspektore da ih zastite od divljih taksista, ili neupucenih klinaca sa kesom bombona i vlaznim maramicama, i to sa vidnim oznakama na vratima vozila. No passaran.

  8. zzz

    zzz

    2. 10. 2015. u 08:55 Odgovori

    A kako objašnjavate plaćanje naknade za otkazivanje vožnje, ako je vožnja naručena na osnovu lažno prikazanih podataka o vremenu potrebnom za realizaciju, konkretno, ako je očekivano vreme 10 minuta, nakon više od 20 minuta ako želim da otkažem uslugu, moram da platim 100 dinara? Da sam znao da će biti 20 minuta, sasvim sigurno ne bih želeo tu uslugu. Do sada sam od pet naručenih vožnji, tri morao da otkažem kako ne bih ozbiljno zakasnio na posao, i u proseku su me te dve vožnje koštale solidno više nego taksijem.
    Pored toga sam imao i iskustvo da mi je nakon otkazane vožnje poslat račun da je vožnja izvršena, konkretno sa sledećim iznosima: Pocetak 61 RSD + Distanca 0,117 RSD + Vreme 0 RSD = Ukupno 254 RSD, što je po više osnova protivzakonito.

  9. Саша

    Саша

    24. 3. 2018. u 10:00 Odgovori

    Jeсам ли добро разумео да Кар-го такси не ради од 11 увече до ујутру? Је ли то промењено у међувремену?
    Да ли се вожња може наручити цео дан унапред, за сваки случај?

  10. Marko

    Marko

    8. 4. 2018. u 05:38 Odgovori

    Ovo smrdi na placenu reklamu.
    Glupo je pričati da je jeftinije od taksija kad nemaju nikakve obaveze, uvjete ni davanja koja imaju taksisti.
    Da imaju ili ako će morati da imaju, nema šanse da će više ijedan dan da voze po toj ceni.
    A taksistima mogu poručiti neka ne dozvole da se ovaj zlocudni tumor razvije, inače su naj….

  11. Aleksandar

    Aleksandar

    25. 7. 2018. u 17:07 Odgovori

    Ma super bre vratite Beograd taxistima .Super su iz zatvora pravo ih ceka taxiu dozvola ako nece da nastave sa kriminalom.
    Uceni ljudi stvarno, River-Jevremova 4800 din brazilcima. Uljudni vaspitani obuceni…………..Ma putuj Srbijo u 13v

  12. Mario

    Mario

    15. 1. 2019. u 23:12 Odgovori

    Bravo, bombardovali su Vas a sada im otvorite tržište da rade šta hoće! Smanjite cenu taksija u Beogradu, dopunite zakon i ostavite taksiranje profesionalcima.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Analiza

Koje opcije za razvoj karijere imaju senior programeri?

Nekadašnje nepisano pravilo glasilo je: ako želiš više novca i privilegija, ideš u IT menadžment. Istražujemo kakve opcije seniori danas imaju na raspolaganju.

Kultura 2.0

Kako postati digitalni nomad – iz ugla dvojca iza ‘Us two and the view’?

Jovana i Milan početkom godine rešili su da promene svoju poslovnu rutinu i da kancelariju zamene plažom ili džunglom. Kako im je to pošlo za rukom i koji su im trenutno najveći izazovi kao digitalnim nomadima?

Startapi i poslovanje

Mogu li protesti zadržati Car:Go – prvu IT kompaniju koja je izašla na ulice?

Saga zvana Car:Go i dalje traje. Novi protesti protiv ministarke Mihajlović i blokiranje ulica najavljeni su za petak. Pitamo se - da li je ovo pravi potez?

Propustili ste

Tehnologija

E-prime lansirao električni tricikl na sajmu automobila namenjen poslovnim korisnicima

U ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju, direktor i suosnivač kompanije E-prime Milan Manojlović, govori o novim električnim biciklima kompanije, ali i o planiranom širenju poslovanja i izvozu na evropsko tržište.

Startapi i poslovanje

Kako voditi korisničku podršku ako radite u SaaS industriji?

Negativna iskustva sa korisničkom poprilično su česta. Međutim, kada vam uspešnost biznisa zavisi od takvih predrasuda morate uraditi sve da ih prevaziđete. Kako se to radi u SaaS kompanijama?

E-commerce

Ivan Kovačević o ‘omnichannel’ prodaji: Kako uspešno kombinovati ‘offline’ i ‘online’?

Direktor Digital Shopper hub-a u hrvatskoj agenciji Bruketa&Žinić&Grey sledeće nedelje na Webiz edukaciji govoriće o redefinisanju uloge fizičkog prodajnog mesta i spajanju 'online' i 'ofline' prodajnog sveta. Koji je njegov savet 'retaileri'-ima?

Karijere

Ladies of New Business: Zašto je preduzetništvo širi pojam od samostalnog vođenja biznisa?

Šesta po redu konferencija Ladies of News Business održana je juče u prostorijama ICT Hub-a. Tokom tročasovnog programa publika je imala priliku da sazna kako napraviti balans između privatnog i poslovnog života, kao i koliko je važno kontinuirano usavršavanje.

Startapi i poslovanje

Uprkos problemima u Srbiji, CarGo proširio svoje poslovanje – na Beč

Srpska softverska kompanija CarGo Technologies širi svoje poslovanje na još jedan evropski grad - Beč, čime će se naći rame uz rame sa svetski poznatim brendom Uber.

Gaming

Nikola Čavić: Osnovali smo SGA jer gejming zaslužuje poseban status u privredi Srbije

Gejming industrija u Srbiji iz godine u godinu raste i jedan je od značajnijih IT sektora u zemlji. Kako bi se dodatno osnažio razvoj video igara ali i esporta, pre godinu dana nastala je organizacija Serbia Games Association.