Vozio sam se ‘srpskim Uberom’, evo kako to izgleda

Utorak, 11 časova izjutra. Zadatak dana - otići u poresku na Paliluli i završiti obaveze. Prvi put palim CAR:GO aplikaciju i naručujem vožnju putem ‘domaćeg odgovora Uberu’. Iako nisam znao šta tačno da očekujem, na kraju sam bio prijatno iznenađen. Evo kako je prošla moja vožnja.

cargofinalno2

Jutros oko 11 otvorio sam CAR:GO aplikaciju i pozvao vozilo. Izabravši klasu MINI iz donjeg desnog ugla (simbol za urbane gradske automobile), podesio sam pin na svoju adresu i sačekao da se ukaže slobodna vožnja. Prvog puta aplikacija je pokazala da trenutno nema slobodnih vozila u blizini, ali već nakon drugog pokušaja dobio sam vožnju, kao i podatke o vozaču koji će me voziti.

Ognjena i njegov crveni Fiat 500 čekao sam oko 7, 8 minuta. Iako je ovo nešto više od prosečnog vremena koje bi trebalo taxi vozilu da dođe na željenu lokaciju, CAR:GO (baš kao i Uber), šalje notifikaciju kada se vozač ukaže na željenoj lokaciji. Nije bilo proveravanja kroz prozor – u momentu kada je stiglo obaveštenje, pokupio sam svoje stvari i izašao ispred zgrade gde me je čekalo vozilo.

cargo-prikaz
Tačnu lokaciju vozila koje je prihvatilo vaš zahtev za vožnju, možete pratiti na ekranu vašeg pametnog telefona.

Sedam u crvenog fiću gde me dočekuje prijatan vozač, rashlađeno vozilo ali i pitanje da li želim da se ugasi klima i otvore prozori. Prihvativši ponudu jer je danas zaista lep dan u Beogradu, krećemo ka Bulevaru Despota Stefana. „Želite li bombone, vlažne maramice?“, upitao me je Ognjen dok smo se probijali kroz beogradsku gužvu. Upitavši kroz smeh da li možda nude kafu, zanimalo me je kako zapravo funkcioniše CAR:GO, te koje su inicijalne reakcije putnika, ali i vozača:

Za sada nas ima desetak, polako se navikavamo i super nam je. Posao polako raste, mušterije su zadovoljne a zadovoljni smo i mi. Trudimo se da postavimo visok nivo usluge, a naše mušterije same mogu da biraju maršutu kojom žele da ih vozimo.

Prošavši Terazijski tunel, namestili smo radio na 91,8. Pitao sam Ognjena kako servis funkcioniše sa strane vozača. On objašnjava da se zahtevi za vožnje prikazuju na tabletu, a nakon što vozač prihvati vožnju, automatski se pali navigacija koja ga vodi do postavljene lokacije. Kada se vozilo nađe ispred željene adrese, uz pomoć jednog dugmeta vozač šalje notifikaciju mušteriji da je vozilo stiglo, a ona dobija obaveštenje na svom telefonu. Poprilično jednostavno, poprilično efikasno.

Zaboravite na ‘nemam sitno’

Kako se vožnji bližio kraj, posegnuo sam za svojim telefonom kako bih potvrdio uplatu. Ipak, za tim nije bilo potrebe – mogao sam samo da izađem što sam nekoliko trenutaka kasnije i učinio. Kako objašnjava Ognjen, naplata se vrši automatski a korisnik sumu plaća elektronski – putem kredita koji je kupljen direktno iz aplikacije.

Možda i najveća zamerka u ovom trenutku, svakako jeste potreba za kupovinom kredita koja se vrši putem PayPal-a. Korisnici koji žele da koriste CAR:GO usluge ovo moraju uraditi pre naručivanja vožnje, a postoji mogućnost kupovine kredita od 10, 20, 50 i 100 evra.

Zaboravite na keš i na kartice, plaćanje se vrši automatski.
Zaboravite na keš i na kartice, plaćanje se vrši automatski.

Zaključak: Dosta jeftinije

Ovo nije pak bila samo nasumična vožnja. Istom maršutom vozio sam se i pre nekoliko dana, samo ovoga puta taksijem. Od Gračaničke ulice u centru grada, do Poreske uprave na Paliluli, taksi me je izašao 400 dinara, a CAR:GO samo 260 din. Osetna razlika po novčanik ukoliko mene pitate, a i nešto drugačije iskustvo. Svako ko se vozio beogradskim taksijem, zna o čemu pričam.

Ono na čemu bi servis mogao poraditi, jeste vreme dolaska koje bi svakako trebalo biti kraće. Iz CAR:GO kažu da je to „dečija bolest“ koja se mora preležati, ali da će se i vreme odziva postepeno poboljšavati – kako servis bude koristilo više vozača i više korisnika.

Za kraj, moram reći da sam prijatno iznenađen čitavim iskustvom. Prijatan vozač, rashlađeno vozilo, besplatne bombone (jer ko ih ne voli), ali i mogućnost biranja maršute, svakako su veliki benefiti koji umnogome popravljaju sliku o sektoru uslužnog prevoza u Beogradu. Kada sve to ukombinujemo i sa dosta nižom cenom, ali i većim kvalitetom vozila, dolazimo do rešenja koje na jedan inovativan (pa čak i luksuzan) način, može odgovoriti na potrebe mnogobrojnih urbanih gradskih putnika.

Za CAR:GO sada svakako predstoji period dokazivanja, kako u Beogradu tako i šire, ali sa dosta nižom cenom i višim kvalitetom usluge, samo je pitanje vremena kada će veći broj građana posegnuti za pametnim telefonima i zaboraviti na tradicionalni taksi prevoz – baš kao što su to uradili korisnici širom sveta.

Ostavi komentar

  1. Darko

    Darko

    30. 6. 2015. u 16:35 Odgovori

    Da li neko može da pojasni kako zapravo funkcioniše sistem? Da li su vozači profesionalci i plaćeni od strane CAR:GO-a i ko je vlasnik vozila? Hvala!

  2. Nemanja Veselinovic

    Nemanja Veselinovic

    30. 6. 2015. u 17:18 Odgovori

    Ja sam se vozio neki dan, Mini vozilo. Sa Voždovca (FON) do Balkanske ali preko Terazija. Regularni taksi me izađe oko 550-600 RSD, dok me Car:Go izašao 250 RSD. To je jeftinije za 50%!
    Aplikacija radi skroz solidno, malo je štekala na strani vozača jer mi nije prikazivao njegovu lokaciju kako treba, al sam izvalio da je do njegovog tableta koji baš nije sjajan.
    Zamerke:
    – Fare Estimate ne radi kako treba, ne može da izračuna procenu sa jednog mesta na drugo.
    – Servis ne radi posle 23.00 do ujutru. Pih 😀

    Uglavnom, sve super. Malo to još da se dotera, pročuje i nadam se da ćemo se ovim voziti stalno u budućnosti.

  3. Glas Razuma

    Glas Razuma

    30. 6. 2015. u 22:32 Odgovori

    Kao neko ko se cesto koristi uslugama taxi prevoza,ocu da kazem da ovo jeste jeftinija varijanta,koja kao i sve u ostalom sa nizom cenom nosi i nizi kvalitet usluge…kvalitet usluge,ne u smislu stanja vozila i besplatnih bombona,vec obucenosti vozaca,njihovog iskustva za probijanje kroz beograd,kao grad sa izizetno intenzivnim saobracajem,punim nervoznih vozaca…jeste tacno da postoje razni taxisti,i udruzenja,ali ima i proverenih,najpopularnijih,koje svi znamo,a i unutar tih udruzenja ljudi koji svoj posao obavljaju na vrhunskom nivou,dugi niz godina,i za sve to placaju porez,dok sa ovim ne znate koliko iskustva ima taj neko,dal ima polozen drzavni ispit i poznavanje grada,da ako crkne aplikacija moze da vas odveze gde treba…zato moj savet je da iz provereneih udruzenja uzmete direktan sluzbeni broj taxiste u kog imate poverenja i koji ispunjava konfor koji trazite,pa cak i da se vozite po dogovorenoj ceni,ne steti se drzava jer oni placaju fixni porez koliko god zaradili ili ne …

  4. Zeljimir

    Zeljimir

    1. 7. 2015. u 07:58 Odgovori

    Ja nisam koristio Uber, al mi je logično da postoje ocene za nekog taksistu… dakle iskustva ostalih korisnika sa preporukom tog taksiste… Šta me briga dal je dao državni ispit, šta ima od škole, itd. Mene interesuje njegove ocene ostalih korisnika, naravno i cena. U svakom slučaju ako njemu crkne uređaj, ja imam uređaj – tako da sve što je izneto u prethodnom komentaru po meni pada u vodu. Čim dođem u Bg, isprobaću i ja da vidim kako to ustvari funkcioniše u praksi.

  5. Stefan

    Stefan

    1. 7. 2015. u 10:16 Odgovori

    Mislim da imaju par ključnih stvari koje moraju da reše.
    Android aplikacija nakon naručivanja i kliktanja na notifikaciju da je vozač prihvatio vožnju gubi sve podatke o istoj, odnosno, nema nigde pregleda o naručenim vožnjama. Zato mi se desilo da sam pozvao dva vozača (čekao 10-ak minuta pa pozvao drugog, jer sam mislio da je vožnja otkazana). Dodatno, drugi pozvani vozač je stigao pre prvog.
    Najveća primedba koju imam je to što nigde nemaju kontakt email ili kontakt formu gde korisnici mogu da pošalju feedback (na sajtu imaju samo suscribe). Ako žele da ispeglaju te sitne zamerke, feedback mora da im bude u fokusu.
    Vozači deluju kao jako profesionalni mladi momci, i verujem da tu niko neće imati problema. Neko je pomenuo obučenost vozača, a čak i da nisu obučeni kao taksisti to dolazi vremenom, isto kao da ste pozvali mladog taksistu. Da dodam, da zaista nisam imao primedbe na vožnju.

  6. marko

    marko

    2. 7. 2015. u 01:35 Odgovori

    Imam obican stari telefon, pa da me interesuje da li preko kompjutera (Windows) mogu da koristim vasu aplikaciju za zakazivanje vozila appcargo . com ? Takodje me zanima da li vas taksi mogu da platim preko nekog racuna ili u dinarima/evrima na licu mesta u kesu?
    Zasto nemate neki kontakt mejl ili fiksni telefon na koji mogu da postavim par pitanja na sajtu appcargo . com ?
    Koliko kosta cekanje od 15 minuta na nekoj lokaciji?
    Koje je radno vreme za iznajmljivanje vozila?
    Citala sam na komentarima ispod teksta o vasoj kompaniji da aplikacija za iznajmljivanje vozila ponekad ne radi pa me interesuje, koliko je vasa aplikacija sigurna po pitanju bezbenosti i koliko je zaista stabilna?
    Zasto je vas sajt na engleskom a poslujete u Srbiji?

  7. Stefan

    Stefan

    4. 7. 2015. u 23:49 Odgovori

    Par nedoumica, ako nema TX table, po komosnovu obavljaju delatnost Taksiste, a nisu ni taksi udruzenje ? Recimo da komunalni policajci dobiju u zadatak da legitimisu lica koja obavljaju delatnost prevoza putnika kao taksisti, tj. da svaki komunalni policajac ili saobracajac, cim vidi onu jasnu oznaku na vozilu Car:Go, ima pravo da ga iskljuci iz saobracaja, jer neovlasceno obavlja delatnost taksi prevoza, ili ako inspektor naruci voznju, i na kraju voznje se legitimise, kada prikupi sve dokaze da je prevozen kao da ga vozi regularni taksi, a vozac jeste ili nije taksi, jer da je taksi imao bi TX tablice, koje trenutno nema. Mislim, to je realna situacija i ako vozac nema pokrice onda je on isto kao i divlji taksi i imace ozbiljan problem, a sa tim i ceo sistem i svi ostali kvazi vozaci. Mislim da je to daleko vaznije da se resi, nego ostele stvari koje se moraju uklopiti u postojece cene i kvalitet usluge. Nisu samo bombonice vazne tom vozacu, vec mu je mnogo vaznije da ga neko ne maltretira od inspektora, zato sto nije upucen da trenutno vozi kao sto voze i divlji taksisti. Stim da divlji taksi uglavnom zna svoj nelegalni status, i ima stanglu za svaki slucaj, a i ume licno da prepozna tih par inspektora, za razliku od ovih deckica iz car:go. Zakon je Zakon i jednak je za sve, a to sto neki to ne mogu da prihvate ili razumeju, to ce i da ih kosta. Taksisti su organizovana ekipa, setite se kako su brzo hvatali lopove koji su bezali sa ukradenim kolima, ta informacija se pusti na centralu i svi je odmah cuju i traze lopova, isto tako za cas mogu da puste info sta je car:go i da obaveste inspektore da ih zastite od divljih taksista, ili neupucenih klinaca sa kesom bombona i vlaznim maramicama, i to sa vidnim oznakama na vratima vozila. No passaran.

  8. zzz

    zzz

    2. 10. 2015. u 08:55 Odgovori

    A kako objašnjavate plaćanje naknade za otkazivanje vožnje, ako je vožnja naručena na osnovu lažno prikazanih podataka o vremenu potrebnom za realizaciju, konkretno, ako je očekivano vreme 10 minuta, nakon više od 20 minuta ako želim da otkažem uslugu, moram da platim 100 dinara? Da sam znao da će biti 20 minuta, sasvim sigurno ne bih želeo tu uslugu. Do sada sam od pet naručenih vožnji, tri morao da otkažem kako ne bih ozbiljno zakasnio na posao, i u proseku su me te dve vožnje koštale solidno više nego taksijem.
    Pored toga sam imao i iskustvo da mi je nakon otkazane vožnje poslat račun da je vožnja izvršena, konkretno sa sledećim iznosima: Pocetak 61 RSD + Distanca 0,117 RSD + Vreme 0 RSD = Ukupno 254 RSD, što je po više osnova protivzakonito.

  9. Саша

    Саша

    24. 3. 2018. u 10:00 Odgovori

    Jeсам ли добро разумео да Кар-го такси не ради од 11 увече до ујутру? Је ли то промењено у међувремену?
    Да ли се вожња може наручити цео дан унапред, за сваки случај?

  10. Marko

    Marko

    8. 4. 2018. u 05:38 Odgovori

    Ovo smrdi na placenu reklamu.
    Glupo je pričati da je jeftinije od taksija kad nemaju nikakve obaveze, uvjete ni davanja koja imaju taksisti.
    Da imaju ili ako će morati da imaju, nema šanse da će više ijedan dan da voze po toj ceni.
    A taksistima mogu poručiti neka ne dozvole da se ovaj zlocudni tumor razvije, inače su naj….

  11. Aleksandar

    Aleksandar

    25. 7. 2018. u 17:07 Odgovori

    Ma super bre vratite Beograd taxistima .Super su iz zatvora pravo ih ceka taxiu dozvola ako nece da nastave sa kriminalom.
    Uceni ljudi stvarno, River-Jevremova 4800 din brazilcima. Uljudni vaspitani obuceni…………..Ma putuj Srbijo u 13v

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Istina o Full-Stack programerima – da li oni postoje ili ne?

Domaća IT zajednica ima podeljenja mišljenja - postoje li Full-Stack programeri ili ne? Ako postoje koji su to programski jezici kojim vladaju i zašto nemamo standardizaciju ove pozicije?

E-commerce

Upoznajte prve predavače koji 22. novembra otkrivaju ‘zanat’ digitalne trgovine!

Do drugog izdanja Netokracijine OMGcommerce konferencije deli nas nešto manje od mesec dana - upoznajte se sa delom predavača na ovogodišnjem događaju i obezbedite svoje mesto na vreme!

Startapi i poslovanje

Skupština usvojila Zakon o prevozu putnika i time stopirala rad CAR:GO aplikacije

Skupština Srbije usvojila je izmene Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju čime država efektivno staje na put daljem radu digitalnih servisa za prevoz putnika.

Propustili ste

Intervju

Novosadski Smart Watering automatizuje navodnjavanje za male i velike poljoprivrednike

I Srbija lagano kreće u primenu naprednih tehnoloških rešenja u poljoprivredi, a veliku zaslugu za njihovu širu primenu i razvoj imaju domaće kompanije. Jedna od njih je i Smart Watering koja stoji iza sistema za pametno navodnjavanje.

Netokracija

Kako pronaći svoje mesto u IT industriji (ili se bolje pozicionirati u istoj)?

Netokracijina peta po redu Ladies of New Business konferencija održaće se 4. decembra u ICT Hub-u, a ovo izdanje biće posvećeno devojkama i ženama koje rade u u svetu IT-ja, ili u taj sektor žele da uđu.

Kolumna

Kako pobediti u borbi za normalniji Internet u Srbiji?

Pre desetak dana jedna devojka odlučila je da sebi oduzme život. Kako je jedan deo njenog i privatnog i profesionalnog života podrazumevao javno eksponiranje, a uzevši u obzir da je bila veoma harizmatična i neobična, sve je to privuklo mnogo više pažnje nego neki drugi slični slučajevi. Pažnje javnosti i pažnje medija.

Startapi i poslovanje

ConveyIQ sa kancelarijama u Beogradu osigurao $5,5 miliona – rundu predvodio SC Ventures

Američka kompanija koja se bavi razvojem softvera za komunikaciju sa kandidatima i automatizaciju zapošljavanja za velike kompanije osigurala je investiciju u iznosu od 5,5 miliona dolara. ConveyIQ ima kancelarije u Beogradu, dok će investicija biti iskorišćena i za proširenje lokalnog tima.

Kultura 2.0

Pitali smo srpske digitalce kako je bilo na Web Summitu u Lisabonu

Nedavno je zatvorena jedna od najvećih 'tech' konferencija na svetu koja se poslednjih nekoliko godina održava u Lisabonu. I dok je odbrojavanje do sledećeg događaja već počelo, mi smo porazgovarali sa stručnjacima o njihovom utisku sa samita u Portugalu i koja su sve značajna iskustva i znanja prikupili.

Društvene mreže

Obriši poslato – Messenger uvodi mogućnost brisanja poruka za sve

Facebook Messenger postao je bogatiji za 'Unsend' funkciju - uz pomoć koje korisnici od sada mogu da selektuju i uklone već poslate poruke.