Vozio sam se ‘srpskim Uberom’, evo kako to izgleda

Vozio sam se ‘srpskim Uberom’, evo kako to izgleda

Utorak, 11 časova izjutra. Zadatak dana - otići u poresku na Paliluli i završiti obaveze. Prvi put palim CAR:GO aplikaciju i naručujem vožnju putem ‘domaćeg odgovora Uberu’. Iako nisam znao šta tačno da očekujem, na kraju sam bio prijatno iznenađen. Evo kako je prošla moja vožnja.

cargofinalno2

Jutros oko 11 otvorio sam CAR:GO aplikaciju i pozvao vozilo. Izabravši klasu MINI iz donjeg desnog ugla (simbol za urbane gradske automobile), podesio sam pin na svoju adresu i sačekao da se ukaže slobodna vožnja. Prvog puta aplikacija je pokazala da trenutno nema slobodnih vozila u blizini, ali već nakon drugog pokušaja dobio sam vožnju, kao i podatke o vozaču koji će me voziti.

Ognjena i njegov crveni Fiat 500 čekao sam oko 7, 8 minuta. Iako je ovo nešto više od prosečnog vremena koje bi trebalo taxi vozilu da dođe na željenu lokaciju, CAR:GO (baš kao i Uber), šalje notifikaciju kada se vozač ukaže na željenoj lokaciji. Nije bilo proveravanja kroz prozor – u momentu kada je stiglo obaveštenje, pokupio sam svoje stvari i izašao ispred zgrade gde me je čekalo vozilo.

cargo-prikaz
Tačnu lokaciju vozila koje je prihvatilo vaš zahtev za vožnju, možete pratiti na ekranu vašeg pametnog telefona.

Sedam u crvenog fiću gde me dočekuje prijatan vozač, rashlađeno vozilo ali i pitanje da li želim da se ugasi klima i otvore prozori. Prihvativši ponudu jer je danas zaista lep dan u Beogradu, krećemo ka Bulevaru Despota Stefana. „Želite li bombone, vlažne maramice?“, upitao me je Ognjen dok smo se probijali kroz beogradsku gužvu. Upitavši kroz smeh da li možda nude kafu, zanimalo me je kako zapravo funkcioniše CAR:GO, te koje su inicijalne reakcije putnika, ali i vozača:

Za sada nas ima desetak, polako se navikavamo i super nam je. Posao polako raste, mušterije su zadovoljne a zadovoljni smo i mi. Trudimo se da postavimo visok nivo usluge, a naše mušterije same mogu da biraju maršutu kojom žele da ih vozimo.

Prošavši Terazijski tunel, namestili smo radio na 91,8. Pitao sam Ognjena kako servis funkcioniše sa strane vozača. On objašnjava da se zahtevi za vožnje prikazuju na tabletu, a nakon što vozač prihvati vožnju, automatski se pali navigacija koja ga vodi do postavljene lokacije. Kada se vozilo nađe ispred željene adrese, uz pomoć jednog dugmeta vozač šalje notifikaciju mušteriji da je vozilo stiglo, a ona dobija obaveštenje na svom telefonu. Poprilično jednostavno, poprilično efikasno.

Zaboravite na ‘nemam sitno’

Kako se vožnji bližio kraj, posegnuo sam za svojim telefonom kako bih potvrdio uplatu. Ipak, za tim nije bilo potrebe – mogao sam samo da izađem što sam nekoliko trenutaka kasnije i učinio. Kako objašnjava Ognjen, naplata se vrši automatski a korisnik sumu plaća elektronski – putem kredita koji je kupljen direktno iz aplikacije.

Možda i najveća zamerka u ovom trenutku, svakako jeste potreba za kupovinom kredita koja se vrši putem PayPal-a. Korisnici koji žele da koriste CAR:GO usluge ovo moraju uraditi pre naručivanja vožnje, a postoji mogućnost kupovine kredita od 10, 20, 50 i 100 evra.

Zaboravite na keš i na kartice, plaćanje se vrši automatski.
Zaboravite na keš i na kartice, plaćanje se vrši automatski.

Zaključak: Dosta jeftinije

Ovo nije pak bila samo nasumična vožnja. Istom maršutom vozio sam se i pre nekoliko dana, samo ovoga puta taksijem. Od Gračaničke ulice u centru grada, do Poreske uprave na Paliluli, taksi me je izašao 400 dinara, a CAR:GO samo 260 din. Osetna razlika po novčanik ukoliko mene pitate, a i nešto drugačije iskustvo. Svako ko se vozio beogradskim taksijem, zna o čemu pričam.

Ono na čemu bi servis mogao poraditi, jeste vreme dolaska koje bi svakako trebalo biti kraće. Iz CAR:GO kažu da je to „dečija bolest“ koja se mora preležati, ali da će se i vreme odziva postepeno poboljšavati – kako servis bude koristilo više vozača i više korisnika.

Za kraj, moram reći da sam prijatno iznenađen čitavim iskustvom. Prijatan vozač, rashlađeno vozilo, besplatne bombone (jer ko ih ne voli), ali i mogućnost biranja maršute, svakako su veliki benefiti koji umnogome popravljaju sliku o sektoru uslužnog prevoza u Beogradu. Kada sve to ukombinujemo i sa dosta nižom cenom, ali i većim kvalitetom vozila, dolazimo do rešenja koje na jedan inovativan (pa čak i luksuzan) način, može odgovoriti na potrebe mnogobrojnih urbanih gradskih putnika.

Za CAR:GO sada svakako predstoji period dokazivanja, kako u Beogradu tako i šire, ali sa dosta nižom cenom i višim kvalitetom usluge, samo je pitanje vremena kada će veći broj građana posegnuti za pametnim telefonima i zaboraviti na tradicionalni taksi prevoz – baš kao što su to uradili korisnici širom sveta.

Ostavi komentar

  1. Darko

    Darko

    30. 6. 2015. u 16:35 Odgovori

    Da li neko može da pojasni kako zapravo funkcioniše sistem? Da li su vozači profesionalci i plaćeni od strane CAR:GO-a i ko je vlasnik vozila? Hvala!

  2. Nemanja Veselinovic

    Nemanja Veselinovic

    30. 6. 2015. u 17:18 Odgovori

    Ja sam se vozio neki dan, Mini vozilo. Sa Voždovca (FON) do Balkanske ali preko Terazija. Regularni taksi me izađe oko 550-600 RSD, dok me Car:Go izašao 250 RSD. To je jeftinije za 50%!
    Aplikacija radi skroz solidno, malo je štekala na strani vozača jer mi nije prikazivao njegovu lokaciju kako treba, al sam izvalio da je do njegovog tableta koji baš nije sjajan.
    Zamerke:
    – Fare Estimate ne radi kako treba, ne može da izračuna procenu sa jednog mesta na drugo.
    – Servis ne radi posle 23.00 do ujutru. Pih 😀

    Uglavnom, sve super. Malo to još da se dotera, pročuje i nadam se da ćemo se ovim voziti stalno u budućnosti.

  3. Glas Razuma

    Glas Razuma

    30. 6. 2015. u 22:32 Odgovori

    Kao neko ko se cesto koristi uslugama taxi prevoza,ocu da kazem da ovo jeste jeftinija varijanta,koja kao i sve u ostalom sa nizom cenom nosi i nizi kvalitet usluge…kvalitet usluge,ne u smislu stanja vozila i besplatnih bombona,vec obucenosti vozaca,njihovog iskustva za probijanje kroz beograd,kao grad sa izizetno intenzivnim saobracajem,punim nervoznih vozaca…jeste tacno da postoje razni taxisti,i udruzenja,ali ima i proverenih,najpopularnijih,koje svi znamo,a i unutar tih udruzenja ljudi koji svoj posao obavljaju na vrhunskom nivou,dugi niz godina,i za sve to placaju porez,dok sa ovim ne znate koliko iskustva ima taj neko,dal ima polozen drzavni ispit i poznavanje grada,da ako crkne aplikacija moze da vas odveze gde treba…zato moj savet je da iz provereneih udruzenja uzmete direktan sluzbeni broj taxiste u kog imate poverenja i koji ispunjava konfor koji trazite,pa cak i da se vozite po dogovorenoj ceni,ne steti se drzava jer oni placaju fixni porez koliko god zaradili ili ne …

  4. Zeljimir

    Zeljimir

    1. 7. 2015. u 07:58 Odgovori

    Ja nisam koristio Uber, al mi je logično da postoje ocene za nekog taksistu… dakle iskustva ostalih korisnika sa preporukom tog taksiste… Šta me briga dal je dao državni ispit, šta ima od škole, itd. Mene interesuje njegove ocene ostalih korisnika, naravno i cena. U svakom slučaju ako njemu crkne uređaj, ja imam uređaj – tako da sve što je izneto u prethodnom komentaru po meni pada u vodu. Čim dođem u Bg, isprobaću i ja da vidim kako to ustvari funkcioniše u praksi.

  5. Stefan

    Stefan

    1. 7. 2015. u 10:16 Odgovori

    Mislim da imaju par ključnih stvari koje moraju da reše.
    Android aplikacija nakon naručivanja i kliktanja na notifikaciju da je vozač prihvatio vožnju gubi sve podatke o istoj, odnosno, nema nigde pregleda o naručenim vožnjama. Zato mi se desilo da sam pozvao dva vozača (čekao 10-ak minuta pa pozvao drugog, jer sam mislio da je vožnja otkazana). Dodatno, drugi pozvani vozač je stigao pre prvog.
    Najveća primedba koju imam je to što nigde nemaju kontakt email ili kontakt formu gde korisnici mogu da pošalju feedback (na sajtu imaju samo suscribe). Ako žele da ispeglaju te sitne zamerke, feedback mora da im bude u fokusu.
    Vozači deluju kao jako profesionalni mladi momci, i verujem da tu niko neće imati problema. Neko je pomenuo obučenost vozača, a čak i da nisu obučeni kao taksisti to dolazi vremenom, isto kao da ste pozvali mladog taksistu. Da dodam, da zaista nisam imao primedbe na vožnju.

  6. marko

    marko

    2. 7. 2015. u 01:35 Odgovori

    Imam obican stari telefon, pa da me interesuje da li preko kompjutera (Windows) mogu da koristim vasu aplikaciju za zakazivanje vozila appcargo . com ? Takodje me zanima da li vas taksi mogu da platim preko nekog racuna ili u dinarima/evrima na licu mesta u kesu?
    Zasto nemate neki kontakt mejl ili fiksni telefon na koji mogu da postavim par pitanja na sajtu appcargo . com ?
    Koliko kosta cekanje od 15 minuta na nekoj lokaciji?
    Koje je radno vreme za iznajmljivanje vozila?
    Citala sam na komentarima ispod teksta o vasoj kompaniji da aplikacija za iznajmljivanje vozila ponekad ne radi pa me interesuje, koliko je vasa aplikacija sigurna po pitanju bezbenosti i koliko je zaista stabilna?
    Zasto je vas sajt na engleskom a poslujete u Srbiji?

  7. Stefan

    Stefan

    4. 7. 2015. u 23:49 Odgovori

    Par nedoumica, ako nema TX table, po komosnovu obavljaju delatnost Taksiste, a nisu ni taksi udruzenje ? Recimo da komunalni policajci dobiju u zadatak da legitimisu lica koja obavljaju delatnost prevoza putnika kao taksisti, tj. da svaki komunalni policajac ili saobracajac, cim vidi onu jasnu oznaku na vozilu Car:Go, ima pravo da ga iskljuci iz saobracaja, jer neovlasceno obavlja delatnost taksi prevoza, ili ako inspektor naruci voznju, i na kraju voznje se legitimise, kada prikupi sve dokaze da je prevozen kao da ga vozi regularni taksi, a vozac jeste ili nije taksi, jer da je taksi imao bi TX tablice, koje trenutno nema. Mislim, to je realna situacija i ako vozac nema pokrice onda je on isto kao i divlji taksi i imace ozbiljan problem, a sa tim i ceo sistem i svi ostali kvazi vozaci. Mislim da je to daleko vaznije da se resi, nego ostele stvari koje se moraju uklopiti u postojece cene i kvalitet usluge. Nisu samo bombonice vazne tom vozacu, vec mu je mnogo vaznije da ga neko ne maltretira od inspektora, zato sto nije upucen da trenutno vozi kao sto voze i divlji taksisti. Stim da divlji taksi uglavnom zna svoj nelegalni status, i ima stanglu za svaki slucaj, a i ume licno da prepozna tih par inspektora, za razliku od ovih deckica iz car:go. Zakon je Zakon i jednak je za sve, a to sto neki to ne mogu da prihvate ili razumeju, to ce i da ih kosta. Taksisti su organizovana ekipa, setite se kako su brzo hvatali lopove koji su bezali sa ukradenim kolima, ta informacija se pusti na centralu i svi je odmah cuju i traze lopova, isto tako za cas mogu da puste info sta je car:go i da obaveste inspektore da ih zastite od divljih taksista, ili neupucenih klinaca sa kesom bombona i vlaznim maramicama, i to sa vidnim oznakama na vratima vozila. No passaran.

  8. zzz

    zzz

    2. 10. 2015. u 08:55 Odgovori

    A kako objašnjavate plaćanje naknade za otkazivanje vožnje, ako je vožnja naručena na osnovu lažno prikazanih podataka o vremenu potrebnom za realizaciju, konkretno, ako je očekivano vreme 10 minuta, nakon više od 20 minuta ako želim da otkažem uslugu, moram da platim 100 dinara? Da sam znao da će biti 20 minuta, sasvim sigurno ne bih želeo tu uslugu. Do sada sam od pet naručenih vožnji, tri morao da otkažem kako ne bih ozbiljno zakasnio na posao, i u proseku su me te dve vožnje koštale solidno više nego taksijem.
    Pored toga sam imao i iskustvo da mi je nakon otkazane vožnje poslat račun da je vožnja izvršena, konkretno sa sledećim iznosima: Pocetak 61 RSD + Distanca 0,117 RSD + Vreme 0 RSD = Ukupno 254 RSD, što je po više osnova protivzakonito.

  9. Саша

    Саша

    24. 3. 2018. u 10:00 Odgovori

    Jeсам ли добро разумео да Кар-го такси не ради од 11 увече до ујутру? Је ли то промењено у међувремену?
    Да ли се вожња може наручити цео дан унапред, за сваки случај?

  10. Marko

    Marko

    8. 4. 2018. u 05:38 Odgovori

    Ovo smrdi na placenu reklamu.
    Glupo je pričati da je jeftinije od taksija kad nemaju nikakve obaveze, uvjete ni davanja koja imaju taksisti.
    Da imaju ili ako će morati da imaju, nema šanse da će više ijedan dan da voze po toj ceni.
    A taksistima mogu poručiti neka ne dozvole da se ovaj zlocudni tumor razvije, inače su naj….

  11. Aleksandar

    Aleksandar

    25. 7. 2018. u 17:07 Odgovori

    Ma super bre vratite Beograd taxistima .Super su iz zatvora pravo ih ceka taxiu dozvola ako nece da nastave sa kriminalom.
    Uceni ljudi stvarno, River-Jevremova 4800 din brazilcima. Uljudni vaspitani obuceni…………..Ma putuj Srbijo u 13v

  12. Mario

    Mario

    15. 1. 2019. u 23:12 Odgovori

    Bravo, bombardovali su Vas a sada im otvorite tržište da rade šta hoće! Smanjite cenu taksija u Beogradu, dopunite zakon i ostavite taksiranje profesionalcima.

  13. Марија

    Марија

    1. 10. 2019. u 12:04 Odgovori

    Управо ми је скинуто са картице за вожњу 4,35€, нити се тренутно налазим у Београду, нити си ми услугу пружили.
    Нигде не налазим број телефона њиховог удружења, да ми објасни неко о чему се ради и коме да се жалим.

  14. Dalibor Lazarević

    Dalibor Lazarević

    18. 11. 2019. u 02:48 Odgovori

    Ministarstvo saobracaja i telekomunikacija kaze da car go nema dozvole za rad kao i vozaci saradnici. Ali car go ima premijerku na svojoj strani tako da dozvole nisu neophodne. Srbija nije banana nego ananas.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.

Startapi i poslovanje

OTP banka i niški NadjiTuru.rs udruženim snagama digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

Šta dobijete kada spojite startap koji značajno pojednostavljuje logistiku transporta i banku koja je jedna od vodećih po pitanju inovacija? Sjajno partnerstvo koje omogućava svim učesnicima ekosistema transportne industrije da unaprede svoje poslovanje, te sarađuju efikasnije i lakše.