CAR:GO: Beogradska konkurencija Uberu nudi jefinitije vožnje

CAR:GO: Beogradska konkurencija Uberu obećava i do 50% niže cene vožnje

Beograd, taksisti, Uber - tri pojma koja se proteklih meseci gotovo svakodnevno provlače Netokracijom i srpskom Internet scenom. Danas vam ekskluzivno predstavljamo CAR:GO, domaći odgovor Uberu koji se okreće profesionalnim vozačima, nudi i zahteva visok nivo usluge, a koji obećava cene i do 50% niže u odnosu na taksi kompanije u Beogradu, ali i drugim gradovima širom regiona.

cargo_logo

Za razliku od domaćih i inostranih servisa koji žele da uključe taksi kompanije u car sharing revoluciju koja polako ali sigurno uzima maha i na našim prostorima, beogradski CAR:GO okrenuo se drugačijem modelu, modelu kojeg su Uber i Lyft ustalili a koji nastoji da reši problem urbanog transporta na kratkim relacijama – pružajući kvalitetniju uslugu, ali i niže cene.

CAR:GO je delo beogradske ekipe na čelu sa Vukom Guberinićem (CEO) i Markom Vučićem, dvojicom preduzetnika koji su svoja iskustva iz finansijske i mobile industrije pretvorili u servis koji nastoji da jednom za svagda promeni industriju transporta – kako u Beogradu, tako i širom regiona.

U ekskluzivnom razgovoru za Netokraciju, Guberinić je otkrio da je ideja o „domaćem Uberu“ nastala tokom boravka u Sjedinjenim Američkim Državama, kada se u nekoliko gradova susreo sa Uberom i Lyftom kao alternativi tradicionalnom taksi prevozu – alternativi koja znatno bolje funkcioniše od konkurencije.

cargo1
CAR:GO – „srpski Uber“ za potrebe domaćeg, ali i regionalnog tržišta.

Inicijalne razgovore o CAR:GO, Vuk je sa školskim drugom iz Vašingtona (koji je i sam radio u Uberu), otpočeo sredinom 2014. godine. Razradivši nekoliko teorija kako bi bilo izvodljivo da se čitava stvar dovede u Srbiju, timu se ubrzo priključila i BLGRD ekipa koja je od ranije poznata po sličnim servisima – oni su aplikaciji dali vizuelni i funkcionalni identitet, ističe Guberinić. Početkom godine, ova domaća ekipa krenula je sa radom na rešenju koje će ponuditi Uber-like usluge građanima srpske prestonice.

‘Hajde da ponudimo sasvim drugačije iskustvo’

Već na samom početku intervjua, Vuk je otkrio da CAR:GO u startu nema nameru da sarađuje sa postojećim taksistima; već šansu za anganžman pruža profesionalnim i sertifikovanim vozačima, otklanjajući tako bilo kakvu sumnju oko bezbednosti jedne ovakve usluge. Koristeći se poznatim Uber modelom, beogradski tim želi da demokratizuje sektor uslužnog prevoza, u skladu sa odredbama Zakona o prevozu putnika u vanlinijskom prevozu – spajajući vozače (pravna lica) sa putnicima (fizičkim licima), koji žele da pređu razdaljinu od tačke A do tačke B, u znatno novijim i boljim vozilima, uz nešto nižu cenu ali i mogućnost frictionless plaćanja unutar aplikacije koja eliminiše potrebu za kešom.

Glavni problem koji nastojimo da rešimo jeste urbani transport na kratkim relacijama. Taksi industrija u Beogradu danas nije efikasna, a mi verujemo da možemo ponuditi znatno viši nivo usluge, po cenama koje su i do 50% niže od prosečne taksi vožnje.

CAR:GO takođe nastoji da eleminiše probleme vezane za gotovinske transakcije, pružajući korisnicima jednostavno rešenje putem kog mogu da rezervišu vožnju, prate vozača i vozilo koje im prilazi, ocene vozača i kvalitet usluge, ali i izvrše plaćanje iz aplikacije.

Na pitanje kako posmatraju Uber i najavljeni dolazak ove američke kompanije na prostor Balkana, Vuk kaže da u gradovima u kojima posluje Uber uspešno posluju i drugi startapi koji se vode sličnim poslovnim modelom, te da im dolazak ove kompanije ne predstavlja problem – već priliku da još bolje pozicioniraju svoj servis.

gargo_grafika
U sveka nekoliko klikova, korisnici CAR:GO aplikacije mogu naručiti vožnju i isto tako lako izvršiti plaćanje.

Isto tako, Guberinić kaže da će CAR:GO u ponudi imati tri nivoa usluge: Mini, Economy i Elite, pri čemu će u svojoj floti imati mala, gradska vozila sa dvoje i četvoro vrata, spremna da povezu par putnika i tako osiguraju što jednostavniji i efikasniji prevoz. Upravo ova kategorija trebala bi da ponudi i do 50% jeftiniju vožnju – od Zemuna do centra grada za svega 350 dinara. Pomenuta klasa vozila spada u jedinstvenu ponudu CAR:GO servisa koju ne nudi čak ni Uber niti njemu slični globalni ride sharing servisi, ističu iz ovog beogradskog startapa.

Sarađujemo sa rent-a-car’ kućama i profesionalnim auto prevoznicima

Jedan od glavnih argumenata koji taksi industrija ističe protiv Ubera i sličnih servisa jeste upravo sigurnost samih putnika, često ukazujući na uslugu koja se zove UberPop koja i fizičkim licima omogućava „taksiranje“. Vuk ističe da CAR:GO u startu želi da ponudi korisnicima najsigurnije moguće rešenje – upošljavajući profesionalne vozače koji će upravljati automobilima rent-a-car kuća, a koji nisu stariji od 5 godina (činjenicom kojom se većina taksista ne može pohvaliti).

Isto tako, beogradska ekipa kaže da Elite kategorijom domaćem tržištu po prvi nude ekskluzivna vozila (velike i luksuzne sedane), za potrebe poslovnih klijenata ali i onih koji žele komforniju vožnju:

Nazovimo to elitnim prevozom na klik jednog dugmeta. Iako su pojedine rent-a-car kuće nudile sličnu opciju, do sada u Beogradu nije bilo moguće naručiti ekskluzivno vozilo. CAR:GO želi da simplifikuje ovaj proces i ponudi transparentno i jednostavno rešenje koje će vozilo klase limuzina staviti „pod prste“ korisnika.

Kao startap koji nastoji da osvoji veći deo tržišta pre konkurenata, pružajući isti, ako ne i viši kvalitet usluge, upitali smo Guberinića da li je tim trenutno u potrazi za investicijom. Kako kaže, za potrebe razvoja servisa već je obezbeđena početna investicija, a iako nije mogao da precizira o kome je reč, on je rekao da se aktivno vode razgovori i sa pojedinim investitorima – budući da je kapital itekako potreban za skaliranje jednog ovakvog poduhvata.

CAR:GO dostupan – već danas!

Za kraj razgovora, Vuk ističe da se CAR:GO može koristiti već danas zahvaljujući Android i iOS aplikaciji, te da se tim odlučio za lansiranje u junu budući da će inostrani korisnici tj. turisti, svakako imati veliku ulogu na samom startu servisa.

Na pitanje koliko je izazovno suprostaviti se taksi industriji u Beogradu, on je izjavio:

Mi želimo da budemo transparentni, želimo da se borimo fer i da budemo korektni na tržištu autoprevoznika. Zdrava konkurencija i transparentnost je ono što će krajnjem korisniku obezbediti vrhunsku uslugu.

Mi nudimo nešto novo, napredno – nov sistem komunikacije u prevozu. To želimo da ponudimo domaćim, ali i stranim korisnicima koji će jednom kada nas probaju, moći da očekuju visok nivo usluge svaki put, i biti uvereni da će transakcija biti bezbedno urađena unutar CAR:GO aplikacije, a preko servisa PayPal sa isporukom elektronskog računa na email.

Više informacija o CAR:GO servisu te Android i iOS aplikaciji, možete pronaći na zvaničnom sajtu.

Ostavi komentar

  1. Snežana

    Snežana

    26. 6. 2015. u 12:50 Odgovori

    Ovo je još jedan vid sive ekonomije. Nisu Nemci ludi što strogo regulišu tržište taksi prevoza. Broj taksista se određuje u zavisnosti od transportnih zahteva, a time se omogućuje da se bez problema plaća porez. Svodi se na to da jeTaxify realnija opcija.

  2. Miloš Bošković

    Miloš Bošković

    29. 6. 2015. u 15:25 Odgovori

    „… a koji obećava cene i do 50% jeftinije…“
    Mala ispravka – kao što težina (ili masa, ako ćemo baš precizno) ne može da bude „lakša“ ili „teža“, tako ni cena ne može da bude „skuplja“ ili „jeftinija“, već samo viša ili niža.

  3. Djordje Novakovic

    Djordje Novakovic

    27. 7. 2015. u 17:46 Odgovori

    Postovani,

    Interesuje me od kada ce aplikacija i ceo servis biti u funkciji,? Vec 3 dana pokusavam da ‘narucim’ auto i zakazem voznju kako bi nahvalio celu ideju i servis, i u sirem centru Beograda kao i u Novom Beogradu, za 30ak adresa na koje sam pokusavao da dobijem auto, ni jedan put nije pronadjeno vozilo ‘u blizini’ . Takodje me interesuje koji je kapacitet vozila sa kojim raspolaze servis i da li je moguce stupiti sa Vama u kontakt oko novih vozaca itd?
    Da napomenem da imam kredita na racunu tj profilu

    Hvala i nadam se brzom odgovoru,

  4. Penezic Nedeljko

    Penezic Nedeljko

    23. 12. 2015. u 19:01 Odgovori

    Prava stvar. Konacno cemo se resiti divljih taxista I taxista koji vozaju okolo ljude koji nisu iz tog grada u kome koriste usluge voznje ili jednostavno ne poznaju ulice.Imate moju poptunu podrsku I zastitu. A ako taxisti pokusaju da pale automobile od car go ili fizicki da se obracunaju sa vozacima car go, verujte mi I mi cemo uzvratiti detosruko jace, sve dok ih ne istrebimo. Zao mi je taxisti ali vase vreme je odbrojano, dzabe se koprcate I dzabe komentarisete, dosta ste krali narod, dosta je bilo. Car go forewer

  5. dzordz

    dzordz

    23. 3. 2016. u 19:50 Odgovori

    ne zaboravite da bez obzira na osnov po kom uzimate za pravo prevoza putnika u javnom prevozu,ako isti obavljate morate se pridrzavati zakona o javnom prevozu i svoj prevoz klijenta staviti u jedan od 3 nacina,a to je ,prevoz za sopstvene potrebe,vanlinijski (u njemu je sadrzan i taxi) i linijski .niko vam ne brani da preovozite rodbinu ,ali kao to naplacujete ,morate se svrstati u jedan od ova 3 nacina.ne kudim vas,:) i sam pokusavam da nadjem resenje 🙂 .

  6. Branko

    Branko

    25. 4. 2018. u 08:36 Odgovori

    Zanimljiv je ovaj protest takstista protiv CAR GO – ovi su bili jedini dostupni pre i posle maratona, dok je 6700 registrovanih taksista imalo „bol u onoj stvari“ da servisiraju Gradjane i rade.

  7. Uros Miran

    Uros Miran

    10. 10. 2019. u 03:32 Odgovori

    Srbima dati zvaku? Sjecam se kad sam dosao iz Slovenije prvi put sa mobilnim telefonom 1990 godine NMT nije radio naravno. Benefon po HRvatskoj jos malo i jeste. I samo napred moderno a ne oni divljaci svaki put kad dodjem na Aerodrom BG sramota me dovesti neke poslovne ljude kako lesinare, vuku kofer iz ruku ljudima a auto usmrdio se unutra pusio spavao i naravno odmah smo izasli iz vozila i otakcili seljacinu koji se nije okupao danima. Pazi smrdio je sofer. Ne on nego odjeca koju niju oprao danima…

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Tehnologija

App Store i Apple Pay su konačno stigli u Srbiju, a WWDC je bio pravi spektakl (gost Ivan Jelić)

Moglo bi se reći da je ova godina za korisnike Apple uređaja u Srbiji konačno donela lepe stvari poput srpskog App Store-a, ali i drugih servisa ove kompanije. U novoj epizodi Netokracijinog podcasta govorili smo upravo o tome, ali i šta ova 'tech' kompanija sprema od novina za čitav svet.

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.

Startapi i poslovanje

Kako je beogradski Intelisale porastao za vreme pandemije i prilagodio svoj posao trenutnim potrebama klijenata?

Vratite se koji mesec unazad i zapitajte se - koliko ste svoje poslovanje morali da prilagodite zahtevima klijenata čiji su biznisi bili direktno ili indirektno pogođeni pandemijom COVID-19?