CAR:GO: Beogradska konkurencija Uberu obećava i do 50% niže cene vožnje

Beograd, taksisti, Uber - tri pojma koja se proteklih meseci gotovo svakodnevno provlače Netokracijom i srpskom Internet scenom. Danas vam ekskluzivno predstavljamo CAR:GO, domaći odgovor Uberu koji se okreće profesionalnim vozačima, nudi i zahteva visok nivo usluge, a koji obećava cene i do 50% niže u odnosu na taksi kompanije u Beogradu, ali i drugim gradovima širom regiona.

cargo_logo

Za razliku od domaćih i inostranih servisa koji žele da uključe taksi kompanije u car sharing revoluciju koja polako ali sigurno uzima maha i na našim prostorima, beogradski CAR:GO okrenuo se drugačijem modelu, modelu kojeg su Uber i Lyft ustalili a koji nastoji da reši problem urbanog transporta na kratkim relacijama – pružajući kvalitetniju uslugu, ali i niže cene.

CAR:GO je delo beogradske ekipe na čelu sa Vukom Guberinićem (CEO) i Markom Vučićem, dvojicom preduzetnika koji su svoja iskustva iz finansijske i mobile industrije pretvorili u servis koji nastoji da jednom za svagda promeni industriju transporta – kako u Beogradu, tako i širom regiona.

U ekskluzivnom razgovoru za Netokraciju, Guberinić je otkrio da je ideja o „domaćem Uberu“ nastala tokom boravka u Sjedinjenim Američkim Državama, kada se u nekoliko gradova susreo sa Uberom i Lyftom kao alternativi tradicionalnom taksi prevozu – alternativi koja znatno bolje funkcioniše od konkurencije.

cargo1
CAR:GO – „srpski Uber“ za potrebe domaćeg, ali i regionalnog tržišta.

Inicijalne razgovore o CAR:GO, Vuk je sa školskim drugom iz Vašingtona (koji je i sam radio u Uberu), otpočeo sredinom 2014. godine. Razradivši nekoliko teorija kako bi bilo izvodljivo da se čitava stvar dovede u Srbiju, timu se ubrzo priključila i BLGRD ekipa koja je od ranije poznata po sličnim servisima – oni su aplikaciji dali vizuelni i funkcionalni identitet, ističe Guberinić. Početkom godine, ova domaća ekipa krenula je sa radom na rešenju koje će ponuditi Uber-like usluge građanima srpske prestonice.

‘Hajde da ponudimo sasvim drugačije iskustvo’

Već na samom početku intervjua, Vuk je otkrio da CAR:GO u startu nema nameru da sarađuje sa postojećim taksistima; već šansu za anganžman pruža profesionalnim i sertifikovanim vozačima, otklanjajući tako bilo kakvu sumnju oko bezbednosti jedne ovakve usluge. Koristeći se poznatim Uber modelom, beogradski tim želi da demokratizuje sektor uslužnog prevoza, u skladu sa odredbama Zakona o prevozu putnika u vanlinijskom prevozu – spajajući vozače (pravna lica) sa putnicima (fizičkim licima), koji žele da pređu razdaljinu od tačke A do tačke B, u znatno novijim i boljim vozilima, uz nešto nižu cenu ali i mogućnost frictionless plaćanja unutar aplikacije koja eliminiše potrebu za kešom.

Glavni problem koji nastojimo da rešimo jeste urbani transport na kratkim relacijama. Taksi industrija u Beogradu danas nije efikasna, a mi verujemo da možemo ponuditi znatno viši nivo usluge, po cenama koje su i do 50% niže od prosečne taksi vožnje.

CAR:GO takođe nastoji da eleminiše probleme vezane za gotovinske transakcije, pružajući korisnicima jednostavno rešenje putem kog mogu da rezervišu vožnju, prate vozača i vozilo koje im prilazi, ocene vozača i kvalitet usluge, ali i izvrše plaćanje iz aplikacije.

Na pitanje kako posmatraju Uber i najavljeni dolazak ove američke kompanije na prostor Balkana, Vuk kaže da u gradovima u kojima posluje Uber uspešno posluju i drugi startapi koji se vode sličnim poslovnim modelom, te da im dolazak ove kompanije ne predstavlja problem – već priliku da još bolje pozicioniraju svoj servis.

gargo_grafika
U sveka nekoliko klikova, korisnici CAR:GO aplikacije mogu naručiti vožnju i isto tako lako izvršiti plaćanje.

Isto tako, Guberinić kaže da će CAR:GO u ponudi imati tri nivoa usluge: Mini, Economy i Elite, pri čemu će u svojoj floti imati mala, gradska vozila sa dvoje i četvoro vrata, spremna da povezu par putnika i tako osiguraju što jednostavniji i efikasniji prevoz. Upravo ova kategorija trebala bi da ponudi i do 50% jeftiniju vožnju – od Zemuna do centra grada za svega 350 dinara. Pomenuta klasa vozila spada u jedinstvenu ponudu CAR:GO servisa koju ne nudi čak ni Uber niti njemu slični globalni ride sharing servisi, ističu iz ovog beogradskog startapa.

Sarađujemo sa rent-a-car’ kućama i profesionalnim auto prevoznicima

Jedan od glavnih argumenata koji taksi industrija ističe protiv Ubera i sličnih servisa jeste upravo sigurnost samih putnika, često ukazujući na uslugu koja se zove UberPop koja i fizičkim licima omogućava „taksiranje“. Vuk ističe da CAR:GO u startu želi da ponudi korisnicima najsigurnije moguće rešenje – upošljavajući profesionalne vozače koji će upravljati automobilima rent-a-car kuća, a koji nisu stariji od 5 godina (činjenicom kojom se većina taksista ne može pohvaliti).

Isto tako, beogradska ekipa kaže da Elite kategorijom domaćem tržištu po prvi nude ekskluzivna vozila (velike i luksuzne sedane), za potrebe poslovnih klijenata ali i onih koji žele komforniju vožnju:

Nazovimo to elitnim prevozom na klik jednog dugmeta. Iako su pojedine rent-a-car kuće nudile sličnu opciju, do sada u Beogradu nije bilo moguće naručiti ekskluzivno vozilo. CAR:GO želi da simplifikuje ovaj proces i ponudi transparentno i jednostavno rešenje koje će vozilo klase limuzina staviti „pod prste“ korisnika.

Kao startap koji nastoji da osvoji veći deo tržišta pre konkurenata, pružajući isti, ako ne i viši kvalitet usluge, upitali smo Guberinića da li je tim trenutno u potrazi za investicijom. Kako kaže, za potrebe razvoja servisa već je obezbeđena početna investicija, a iako nije mogao da precizira o kome je reč, on je rekao da se aktivno vode razgovori i sa pojedinim investitorima – budući da je kapital itekako potreban za skaliranje jednog ovakvog poduhvata.

CAR:GO dostupan – već danas!

Za kraj razgovora, Vuk ističe da se CAR:GO može koristiti već danas zahvaljujući Android i iOS aplikaciji, te da se tim odlučio za lansiranje u junu budući da će inostrani korisnici tj. turisti, svakako imati veliku ulogu na samom startu servisa.

Na pitanje koliko je izazovno suprostaviti se taksi industriji u Beogradu, on je izjavio:

Mi želimo da budemo transparentni, želimo da se borimo fer i da budemo korektni na tržištu autoprevoznika. Zdrava konkurencija i transparentnost je ono što će krajnjem korisniku obezbediti vrhunsku uslugu.

Mi nudimo nešto novo, napredno – nov sistem komunikacije u prevozu. To želimo da ponudimo domaćim, ali i stranim korisnicima koji će jednom kada nas probaju, moći da očekuju visok nivo usluge svaki put, i biti uvereni da će transakcija biti bezbedno urađena unutar CAR:GO aplikacije, a preko servisa PayPal sa isporukom elektronskog računa na email.

Više informacija o CAR:GO servisu te Android i iOS aplikaciji, možete pronaći na zvaničnom sajtu.

Ostavi komentar

  1. Snežana

    Snežana

    26. 6. 2015. u 12:50 Odgovori

    Ovo je još jedan vid sive ekonomije. Nisu Nemci ludi što strogo regulišu tržište taksi prevoza. Broj taksista se određuje u zavisnosti od transportnih zahteva, a time se omogućuje da se bez problema plaća porez. Svodi se na to da jeTaxify realnija opcija.

  2. Miloš Bošković

    Miloš Bošković

    29. 6. 2015. u 15:25 Odgovori

    „… a koji obećava cene i do 50% jeftinije…“
    Mala ispravka – kao što težina (ili masa, ako ćemo baš precizno) ne može da bude „lakša“ ili „teža“, tako ni cena ne može da bude „skuplja“ ili „jeftinija“, već samo viša ili niža.

  3. Djordje Novakovic

    Djordje Novakovic

    27. 7. 2015. u 17:46 Odgovori

    Postovani,

    Interesuje me od kada ce aplikacija i ceo servis biti u funkciji,? Vec 3 dana pokusavam da ‘narucim’ auto i zakazem voznju kako bi nahvalio celu ideju i servis, i u sirem centru Beograda kao i u Novom Beogradu, za 30ak adresa na koje sam pokusavao da dobijem auto, ni jedan put nije pronadjeno vozilo ‘u blizini’ . Takodje me interesuje koji je kapacitet vozila sa kojim raspolaze servis i da li je moguce stupiti sa Vama u kontakt oko novih vozaca itd?
    Da napomenem da imam kredita na racunu tj profilu

    Hvala i nadam se brzom odgovoru,

  4. Penezic Nedeljko

    Penezic Nedeljko

    23. 12. 2015. u 19:01 Odgovori

    Prava stvar. Konacno cemo se resiti divljih taxista I taxista koji vozaju okolo ljude koji nisu iz tog grada u kome koriste usluge voznje ili jednostavno ne poznaju ulice.Imate moju poptunu podrsku I zastitu. A ako taxisti pokusaju da pale automobile od car go ili fizicki da se obracunaju sa vozacima car go, verujte mi I mi cemo uzvratiti detosruko jace, sve dok ih ne istrebimo. Zao mi je taxisti ali vase vreme je odbrojano, dzabe se koprcate I dzabe komentarisete, dosta ste krali narod, dosta je bilo. Car go forewer

  5. dzordz

    dzordz

    23. 3. 2016. u 19:50 Odgovori

    ne zaboravite da bez obzira na osnov po kom uzimate za pravo prevoza putnika u javnom prevozu,ako isti obavljate morate se pridrzavati zakona o javnom prevozu i svoj prevoz klijenta staviti u jedan od 3 nacina,a to je ,prevoz za sopstvene potrebe,vanlinijski (u njemu je sadrzan i taxi) i linijski .niko vam ne brani da preovozite rodbinu ,ali kao to naplacujete ,morate se svrstati u jedan od ova 3 nacina.ne kudim vas,:) i sam pokusavam da nadjem resenje 🙂 .

  6. Branko

    Branko

    25. 4. 2018. u 08:36 Odgovori

    Zanimljiv je ovaj protest takstista protiv CAR GO – ovi su bili jedini dostupni pre i posle maratona, dok je 6700 registrovanih taksista imalo „bol u onoj stvari“ da servisiraju Gradjane i rade.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Društvene mreže

800 miliona korisnika kasnije i svet ima TikTok – aplikaciju o kojoj svi pričaju

TikTok ime je aplikacije o kojoj se poslednjih dana priča u marketarskim kuloarima. U tekstu koji predstoji pokušaćemo da vam objasnimo o čemu je reč.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako uspešno rebrendirati kompaniju i izbeći jeftin i kratkoročan PR?

Dizajner Slavimir Stojanović Futro objašnjava zašto je domaćim kompanijama proces rebrendiranja obično jeftin PR, kakvu ulogu konzistentnost ima u tom procesu, ali i kako firme mogu da izbegnu te greške.

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.