Taxify - spas od samog Ubera, stiže na leto u Beograd

Taxify – spas od samog Ubera, stiže na leto u Beograd i sarađivaće sa taksistima

Po svemu sudeći, 2015. godina mogla bi biti presudna za taksi kompanije, vozače ali i razne servise koji svojim inovativnim aplikacijama pokušavaju da osvoje deo kolača u industriji taksi prevoza. Jedna od takvih kompanija jeste i Taxify koja na područje Beograda stiže pravo iz Estonije, vođena kapitalom i znanjem iza kojeg stoji poznata ‘Skype mafija’, koja taksistima obećava Uber-like tehnologiju ali i ono mnogo bitnije - spas od samog Ubera.

Nakon što je na OMGcommerce konferenciji u Zagrebu Uber potvrdio zainteresovanost za tržište Srbije ali i regiona, gradom kruže priče o novim taxi i ride sharing servisima koji polako ali sigurno okupljaju lokalne timove, te spremaju svoja rešenja koja bi se trebala lansirati tokom godine.

Među njima se danas nalazi i Taxify – estonski startap koji je krajem 2014. osigurao 1,4 miliona evra investicije od poznatih imena kao što su Skype i Pipedrive, te koji je već prisutan u 8 evropskih država. Sledeća na spisku jeste upravo Srbija tj. Beograd, a mi smo porazgovarali sa osnivačem i CEO ove kompanije, mladim Markusom Villigom čija aplikacija na mesečnom nivou već rezerviše više od 100.000 vožnji!

Uber tehnologija, taksisti vozači

Započevši intervju, upitali smo Markusa šta je to Taxify i po čemu se ova aplikacija razlikuje od sličnih rešenja poput Ubera:

Taxify je servis koji za cilj ima spajanje taksista i zainteresovanih mušterija u realnom vremenu, posredstvom aplikacije kojom se mogu zakazivati vožnje, ocenjivati taksisti i vršiti naplata – nazovimo to Uber-like tehnologijom koju stavljamo u ruke taksista.

Villig je već na samom startu izjavio da Uber u širokom luku zaobilazi taksi sektor, te da se upravo ovde nalazi neosvojeni deo tržišta. Prema njegovim rečima, iako i dalje predstavljaju industriju koja nije poznata po tehnološkim inovacijama, taksisti širom Istočne Evrope polako shvataju važnost ovakvih servisa, mahom vođeni strahom od ride sharing servisa koji dobijaju sve više pažnje.

vozac
Sa nedavnom investicijom od €1,4 miliona, Taxify kreće u ekspanziju na zemlje Istočne Evrope

Dodavši da Taxify ne donosi samo tehnologiju već da i predstavlja svojevrsni most između zahteva korisnika i taksista, Markus je rekao da je jedna od misija ove kompanije i edukacija taksi kompanija koje, ukoliko žele da zadrže mušterije i svoje biznise, moraju da se menjaju – povećavajući nivo usluge a istovremeno smanjujući cene.

Istočna Evropa kao savršeno tržište za taksi startape

Kada uporedimo taksi kompanije na područjima Zapadne i Istočne Evrope, prvo što se da primetiti jeste razlika u visini cena kada je dobijanje licence u pitanju. I dok ona može iznositi i do 200.000 evra u Francuskoj, ista licenca u Srbiji se može nabaviti za par stotina evra (ukoliko se prethodno položi test). Ovo je ujedno i najveći benefit za sve taksiste u Srbiji, dodao je Markus, zaključivši da niske cene poslovanja i visok stepen prihvatanja novih tehnologija kod korisnika predstavljaju najpovoljnije tle za razvoj i implementaciju sličnih rešenja.

Uber ima smisla na tržištima poput Francuske i Nemačke, gde je cena poslovanja taksista izuzetno visoka. Na tržištima kao što je Balkan, postavlja se pitanje da li su takvi servisi zaista potrebni, ukoliko se iskoriste postojeći resursi i pronađu efikasniji poslovni modeli, vođeni nižim cenama i višim stepenom usluge.

taxipng
U samo tri klika, korisnici Taxify aplikacije mogu rezervisati vožnju

Na pitanje Netokracije da li je Taxify u kontaktu sa beogradskim taksi udruženjima i kakve su njihove reakcije kada je dolazak ovog servisa u pitanju, Markus je odgovorio potvrdno, dodavši da su tek krenuli u razgovore sa taksistima, ali i da oni sada imaju znatno više razumevanja kada je važnost sličnih mobilnih rešenja u pitanju. Da, stvari se polako menjaju.

Villig je naglasio kako je Taxify kompanija koja taksi službama pruža kompletno rešenje – od vođenja flote, pa sve do interfejsa za prihvatanje vožnji. Čitav biznis plan zasnovan je na mesečnim pretplatama i procentu koji kompanija uzima od svake vožnje, a iako nije mogao da otkriva o kojim procentima je reč, on je izjavio da provizije od vožnji danas igraju presudnu ulogu u poslovanju ovog estonskog startapa.

‘Aktivno zapošljavamo, u Beogradu tokom leta

Činjenica je da taksisti u Beogradu više ne zarađuju kao pre – dovoljno je da sednete u prvo vozilo i tokom opuštene konverzacije pojaviće se i ona poznata „posla nema, nekada je bilo bolje“. No, da li su taksi kompanije zaista spremne da se odreknu dela profita u korist Taxify servisa i time probaju da se takmiče sa drugim kompanijama koje su već najavile svoj dolazak, upitali smo Villiga:

Sve zavisi od situacije u kojoj se taksisti nalaze. Najavljeni dolazak Ubera svakako nam imponuje i pomaže nam da lakše komuniciramo sa taksi kompanijama. Naša je želja da ponudimo izuzetno konkurentne cene koje će biti i do tri puta manje nego u baltičkim zemljama. Iskreno verujemo da kompanije koje nam se sada priključe imaju znatno veću šansu da opstanu nakon revolucije koja neminovno stiže.

Sp
Spremni za nova tržišta – Taxify tim u svom predstavništvu u Estoniji

Za kraj, Markus je Netokraciji ekskluzivno otkrio da Taxify već uveliko zapošljava u Beogradu, te da bi lokalizovana aplikacija trebala da bude puštena u rad ovog leta, kada se mogu očekivati i prve vožnje rezervisane isključivo putem aplikacije. Upitavši ga o daljoj, regionalnoj ekspanziji, on je izjavio da srpska prestonica predstavlja odličnu polaznu tačku na Balkanu, ali da već sada razmatraju i mogućnosti na drugim tržištima poput Hrvatske.

Villig zaključuje da je tim izuzetno uzbuđen zbog predstojećeg lansiranja, te da su spremni nositi se sa procesom tranzicije koji nas sve očekuje – kako taksiste koji moraju prihvatiti nove tehnologije, tako i korisnike koji će vožnju uskoro moći da bookiraju putem pametnog telefona.

Ostavi komentar

  1. Nina

    Nina

    27. 2. 2016. u 12:26 Odgovori

    Da li to znači da se ostave svi podaci – e-adresa, broj mobilnog i onda kada ste na putu, taksisti, moguće prevaranti, mogu da dojave većim prevarantima da je vaš stan prazan?

  2. Marko popović

    Marko popović

    25. 2. 2017. u 02:12 Odgovori

    Iz znatiželje sam skinuo Taxify Driver aplikaciju. Pokušao da se registrujem ali bezuspešno. Nakon par dana usledio je poziv izvesnog Filipa iz Taxify. Pozvao me je da dodjem kod njih u prostorije da me registruju. Da napomenem inače da nisam taksista. Dve noći sam proveo na ulici bez ijedne vožnje. Tek nakon dva dana sam primetio da mene uopšte nema na mapi kada korisnik želi da pozove vozilo. Kada sam pozvao Filipa on me naravno vidi na mapi i kaže sve je u redu. Međutim nije pokušavam sa više uređaja i situacija je ista. Zatim se obraćam Nemanji iz Taxify. Nalazim se sa njim kaže sve u redu vidi me na mapi. Kaže Možda moj telefon ne valja. Pritom poneo sam dva. Ja ga onda zamolim da se kao vozač ulogujem sa njegovog telefona pa da onda proverimo da li me ima na mapi. I naravno nema me. Priča se uglavnom završila tako što su mi poslali neku test aplikaciju rekli da ona troši jako puno interneta da držim kod kuće upaljen na wi-fi.stizali su pozivi za test vožnje na koje sam naravno samo prihvatio i završio vožnju. I još je na kraju sada ispalo da sam eto ja čak eto imao i vožnje i da treba da budem zadovoljan. Moj zaključak je ili da je posredi čisto neznanje ili neka prevara jer su se i sami uverili da ne funkcioniše kako treba i nastavili da me ubeđuju u suprotno. Ne bih nikome savetovao da gubi svoje vreme.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.

Gaming

Nordeus Hub: Počinje sa radom besplatan ‘co-working’ za potrebe gejming zajednice i studente

Danas počinje sa radom Nordeus Hub, besplatan 'co-working' prostor na Novom Beogradu koji je specijalno kreiran za potrebe gejming industrije, a namenjen razvoju indie gejm timova, startapova i osnaživanju talenata sa ciljem unapređenja ekosistema igara u Srbiji.

Internet marketing

Webiz edukacija konačno stiže u Niš i to na temu DIGITALNE EKONOMIJE

Vladimir Kovač za Netokraciju govori o Webiz edukaciji u Nišu i programu koji će se tokom dvodnevnog događaja baviti različitim aspektima digitalne ekonomije.