Taxify - spas od samog Ubera, stiže na leto u Beograd

Taxify – spas od samog Ubera, stiže na leto u Beograd i sarađivaće sa taksistima

Po svemu sudeći, 2015. godina mogla bi biti presudna za taksi kompanije, vozače ali i razne servise koji svojim inovativnim aplikacijama pokušavaju da osvoje deo kolača u industriji taksi prevoza. Jedna od takvih kompanija jeste i Taxify koja na područje Beograda stiže pravo iz Estonije, vođena kapitalom i znanjem iza kojeg stoji poznata ‘Skype mafija’, koja taksistima obećava Uber-like tehnologiju ali i ono mnogo bitnije - spas od samog Ubera.

Nakon što je na OMGcommerce konferenciji u Zagrebu Uber potvrdio zainteresovanost za tržište Srbije ali i regiona, gradom kruže priče o novim taxi i ride sharing servisima koji polako ali sigurno okupljaju lokalne timove, te spremaju svoja rešenja koja bi se trebala lansirati tokom godine.

Među njima se danas nalazi i Taxify – estonski startap koji je krajem 2014. osigurao 1,4 miliona evra investicije od poznatih imena kao što su Skype i Pipedrive, te koji je već prisutan u 8 evropskih država. Sledeća na spisku jeste upravo Srbija tj. Beograd, a mi smo porazgovarali sa osnivačem i CEO ove kompanije, mladim Markusom Villigom čija aplikacija na mesečnom nivou već rezerviše više od 100.000 vožnji!

Uber tehnologija, taksisti vozači

Započevši intervju, upitali smo Markusa šta je to Taxify i po čemu se ova aplikacija razlikuje od sličnih rešenja poput Ubera:

Taxify je servis koji za cilj ima spajanje taksista i zainteresovanih mušterija u realnom vremenu, posredstvom aplikacije kojom se mogu zakazivati vožnje, ocenjivati taksisti i vršiti naplata – nazovimo to Uber-like tehnologijom koju stavljamo u ruke taksista.

Villig je već na samom startu izjavio da Uber u širokom luku zaobilazi taksi sektor, te da se upravo ovde nalazi neosvojeni deo tržišta. Prema njegovim rečima, iako i dalje predstavljaju industriju koja nije poznata po tehnološkim inovacijama, taksisti širom Istočne Evrope polako shvataju važnost ovakvih servisa, mahom vođeni strahom od ride sharing servisa koji dobijaju sve više pažnje.

vozac
Sa nedavnom investicijom od €1,4 miliona, Taxify kreće u ekspanziju na zemlje Istočne Evrope

Dodavši da Taxify ne donosi samo tehnologiju već da i predstavlja svojevrsni most između zahteva korisnika i taksista, Markus je rekao da je jedna od misija ove kompanije i edukacija taksi kompanija koje, ukoliko žele da zadrže mušterije i svoje biznise, moraju da se menjaju – povećavajući nivo usluge a istovremeno smanjujući cene.

Istočna Evropa kao savršeno tržište za taksi startape

Kada uporedimo taksi kompanije na područjima Zapadne i Istočne Evrope, prvo što se da primetiti jeste razlika u visini cena kada je dobijanje licence u pitanju. I dok ona može iznositi i do 200.000 evra u Francuskoj, ista licenca u Srbiji se može nabaviti za par stotina evra (ukoliko se prethodno položi test). Ovo je ujedno i najveći benefit za sve taksiste u Srbiji, dodao je Markus, zaključivši da niske cene poslovanja i visok stepen prihvatanja novih tehnologija kod korisnika predstavljaju najpovoljnije tle za razvoj i implementaciju sličnih rešenja.

Uber ima smisla na tržištima poput Francuske i Nemačke, gde je cena poslovanja taksista izuzetno visoka. Na tržištima kao što je Balkan, postavlja se pitanje da li su takvi servisi zaista potrebni, ukoliko se iskoriste postojeći resursi i pronađu efikasniji poslovni modeli, vođeni nižim cenama i višim stepenom usluge.

taxipng
U samo tri klika, korisnici Taxify aplikacije mogu rezervisati vožnju

Na pitanje Netokracije da li je Taxify u kontaktu sa beogradskim taksi udruženjima i kakve su njihove reakcije kada je dolazak ovog servisa u pitanju, Markus je odgovorio potvrdno, dodavši da su tek krenuli u razgovore sa taksistima, ali i da oni sada imaju znatno više razumevanja kada je važnost sličnih mobilnih rešenja u pitanju. Da, stvari se polako menjaju.

Villig je naglasio kako je Taxify kompanija koja taksi službama pruža kompletno rešenje – od vođenja flote, pa sve do interfejsa za prihvatanje vožnji. Čitav biznis plan zasnovan je na mesečnim pretplatama i procentu koji kompanija uzima od svake vožnje, a iako nije mogao da otkriva o kojim procentima je reč, on je izjavio da provizije od vožnji danas igraju presudnu ulogu u poslovanju ovog estonskog startapa.

‘Aktivno zapošljavamo, u Beogradu tokom leta

Činjenica je da taksisti u Beogradu više ne zarađuju kao pre – dovoljno je da sednete u prvo vozilo i tokom opuštene konverzacije pojaviće se i ona poznata “posla nema, nekada je bilo bolje”. No, da li su taksi kompanije zaista spremne da se odreknu dela profita u korist Taxify servisa i time probaju da se takmiče sa drugim kompanijama koje su već najavile svoj dolazak, upitali smo Villiga:

Sve zavisi od situacije u kojoj se taksisti nalaze. Najavljeni dolazak Ubera svakako nam imponuje i pomaže nam da lakše komuniciramo sa taksi kompanijama. Naša je želja da ponudimo izuzetno konkurentne cene koje će biti i do tri puta manje nego u baltičkim zemljama. Iskreno verujemo da kompanije koje nam se sada priključe imaju znatno veću šansu da opstanu nakon revolucije koja neminovno stiže.

Sp
Spremni za nova tržišta – Taxify tim u svom predstavništvu u Estoniji

Za kraj, Markus je Netokraciji ekskluzivno otkrio da Taxify već uveliko zapošljava u Beogradu, te da bi lokalizovana aplikacija trebala da bude puštena u rad ovog leta, kada se mogu očekivati i prve vožnje rezervisane isključivo putem aplikacije. Upitavši ga o daljoj, regionalnoj ekspanziji, on je izjavio da srpska prestonica predstavlja odličnu polaznu tačku na Balkanu, ali da već sada razmatraju i mogućnosti na drugim tržištima poput Hrvatske.

Villig zaključuje da je tim izuzetno uzbuđen zbog predstojećeg lansiranja, te da su spremni nositi se sa procesom tranzicije koji nas sve očekuje – kako taksiste koji moraju prihvatiti nove tehnologije, tako i korisnike koji će vožnju uskoro moći da bookiraju putem pametnog telefona.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Outpost Chess, srpski LinkedIn za šahiste, podigao prvu ‘angel’ investiciju vrednu €85.000

Outpost Chess je potpisao ugovor za prvu 'anđeosku investiciju' u visini od 85.000 evra i očekuje da će kompletirati celu pre-seed rundu do kraja ove godine.

Startapi i poslovanje

Rad od kuće kao iz kanca: Remote Santa platforma jača timski duh na daljinu – i vredno nagrađuje trud

Startap iz Srbije rešava najveći problem rada od kuće - usamljenost! Kako Remote Santa platforma podstiče timski duh na daljinu, čitajte u intervjuu sa suosnivačicom, Jovanom Đeković.

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.