Uber potvrdio dolazak u Srbiju: ‘Spremamo tim, stižemo uskoro’

Uber potvrdio dolazak u Srbiju: ‘Spremamo tim, stižemo uskoro’

Momenat koji smo svi čekali - prvo zvanično pojavljivanje predstavnika najvrednijeg startapa pred domaćom publikom. U prepunoj sali Kraš Auditoriuma u Zagrebu, Uberov Rob Khazzam otkrio je na OMGcommerce-u planove ove kompanije kada je Balkan u pitanju, ali i najavio ono što smo očekivali - u Srbiju stižu uskro, čim njihov tim u potpunosti bude bio spreman!

omg-3
Rob Khazzam, International Launcher, Uber (Foto: Luka Travaš)

Uber, kompanija koja je podigla na noge taksi udruženja širom sveta te koja danas vredi neverovatnih 40 milijardi dolara, pojavila se danas u Zagrebu gde je pred više od 300 posetilaca OMGcommerce konferencije otkrila svoje planove za Srbiju, Hrvatsku i Sloveniju.

Ugostivši Roba Khazzama, jednu od ključnih osoba u Uberu zaduženu za lansiranje na novim tržištia, osvanič Netokracije Ivan Brezak Brkan otpočeo je seriju pitanja koja su pronikla u srž poslovanja ova kompanije, otkrila više o globalnoj strategiji, te odgonetnula ono što nam je svima u mislima poslednjih nedelja – kada ćemo koristiti Uber u svom gradu?

1. Kako pitch-ujete Uber širokoj narodnoj masi?

Dodirom na samo dva dugmeta, dobijate auto za 3 do 5 minuta, znaćete sve o vozaču koji vas vozi i plaćanje će biti izvršeno jako jednostavno i automotizovano je.

2. Šta je to što izdvaja Uber od drugih mobilnih aplikacija?

Uber je tehnološka kompanija, ne prevozna kompanija. Nama je u cilju da izgradimo jednostavan marketplace gde će vozači i putnici moći da se spoje.

uber1
Posebnu pažnju publike, Rob Khazzam privukao je govoreći o poslovnoj filozofiji Ubera (Foto: Luka Travaš)

3. Kako dolazite na novo tržište?

Svaki od gradova je zasebno tržište, proizvod je isto tako personalizovan. Kvalitet automobila, kvalitet usluge, to su stvari koje variraju od grada do grada. Budući da ne posedujemo vozila, moramo da oblikujemo proizvod prema svakom od tržišta.

Kada je kompanija pokrenuta u San Francisku, prvih godina korisnici su se vozili u skupim automobilima. Ipak, tržište se sada okreće ka štedljivijim, ekonomičnijim automobilima, gde vozači bolje zarađuju, ali i gde korisnicima više nije bitan momenat luksuza, već isključivo funkcionalnost.

4. Kako proveravate vozače koji pristupaju Uberu?

Mi koristimo zdrav razum i tehnologiju, vozači prolaze detaljne provere, zovemo ih na razgovor sa nama. Svaki vozač Ubera upoznao se sa nekim od nas i mi smo ga odobrili, ne može drugačije. Tehnologiju koristimo kako bismo ocenili vozače, i to je nešto što nas je u startu izdvojilo od konkurencije. Ovo je tema kojoj vrlo ozbiljno pristupamo.

5. Kako su prvi vozači na ovim prostorima reagovali na Uber?

Fleksibilnost servisa je nešto što najviše privlači vozače. Zarada putem Ubera je izuzetno kompetitivna i veća nego putem tradicionalnih metoda. Svaki od vozača može da vrši vožnje onda kada on to želi – to može biti 8 sati dnevno ili 45 minuta. To može biti full-time profesija, ili sporedna stvar koju radite za dodatni džeparac.

publika1
Prepun Kraš Auditorium na trećoj OMGcommerce konferenciji (Foto: Luka Travaš)

6. Posotji li razlika između vozača na ovim prostorima i u svetu?

Naš je zadatak da se postaramo da omogućimo vozačima da biraju. U Londonu imamo vozače koji su uložili i po 100.000 funti u svoje automobile, nose odela i smatraju rad za Uber jedinim poslom. Isto tako, postoje i oni koji voze za Uber kao drugi, sporedni posao. Jednostavno, svako tržište diktira svoje potrebe i mi ih sledimo.

7. Postoji li legalni okvir koji omogućava Uberu da posluje na Balkanu?

Svesni smo medijske pažnje, nama je važno da objasnimo ljudima šta mi to radimo, a to je bolje iskorišćavanje sredstava koje čitava zajednica poseduje. U 2015. godini nije smisleno da grad od nekoliko miliona ljudi opslužuje samo par hiljada taksista i to po izuzetno visokim cenama.

Zakoni se već sada menjaju, pogledajte samo Brisel. Oni postaju interaktivni, fleksibilni, spremni da odgovore na zahteve tržišta i građana.

omg2015prtneri

8. Kako izgleda lansiranje proizvoda u novoj državi?

Naš proces lansiranja podrazumeva dosta fizičkog rada. Uber danas zapošlajva 3.000 ljudi i oni se nalaze u 57 gradova širom sveta gde trenutno poslujemo. Mi tražimo lokalne eksperte koji poznaju tržište, oni predstavljaju kičmeni moždinu između kompanije u San Francisku i korisnika naših uslua.

Izuzetno smo aktivni u zajednici i nastojimo da regrutujemo najbolje ljude, da kreiramo najbolji tim. Uspeh na svakom od tržišta svodi se na to kako izabrani tim koristi tehnologiju i iskustvo koje smo im stavili na raspolaganje.

9. Kada Uber dolazi u Srbiju, Hrvatsku, Sloveniju?

Uskoro, postoji mnogo stvari koje moramo uraditi pre lansiranja. Naša je iskrena želja da dođemo u ove zemlje i cilj nam je da budemo prisutni svuda. Ljudi nam stalno pišu, a nama je od presudne važnosti njihov feedback. Na bilo koje tržište dolazimo onog trenutka kada smo u potpunosti spremni – nikako pre.

10. Kako kročite put novim inovacijama – poput Uber dostave?

Inovacije koje lansiramo direktna su posledica posmatranja potreba naših korisnika. Na dnevnom nivou izvršimo preko milion vožnji, a uvidom u trendove nastale su i nove usluge. Jedna od poslednjih koju smo predstavili jeste Uber dostava, a to su male inovacije koje pokazuju našu fleksibilnost i spremnost da testiramo nove stvari, odgovarajući direktno na potrebe naših korisnika.

Ostavi komentar

  1. Milos

    Milos

    4. 5. 2015. u 14:16 Odgovori

    Kako ono kažu u filmovima…. Meanwhile, halfway across the world:

    “Uber’s office in the southern Chinese city of Guangzhou was raided by authorities last night, according to a number of Chinese media outlets.”

  2. Stefan

    Stefan

    4. 7. 2015. u 23:17 Odgovori

    Covek je lepo rekao da su oni SW kompanija, a ne taxi udruzenje. Na ponovljeno pitanje o legalnom okviru, ni reci, uz vesto zaobilazenje. Dakle, postoji problem, ali postoji i resenje “put kojim se redje ide”. Postojeci SW koji su lansirani u Srbiji su se takodje susreli sa problemom legitimnog okvira pod kojim bi da rade, ali se to ne uklapa u zakonsku regulativu, niti su uslovi koje su ponudili konkurentni u odnosu na postojece taxi centrale i udruzenja, ako je u pitanju samo nudjenje operativnijeg sw resenja za laksi rad. Provizije koje traze za koriscenje sw su paprene u odnosu na troskove koje taksisti imaju prema udruzenjima, tako da je to trenutno nepremostiva prepreka za prihvatanje neke aplikacije koja menja motorolinu centralu. Well, taksista placa mesecni pausal oko 100eura + 50-70eur taksi udruzenju za koriscenje centrale i clanarinu, i nista vise od toga. Samostalci su jedini koji nemaju svoj centar pa eventualno njima treba neko sw resenje, ali ne po tim cenama 10%-30%-50% od voznje. Taksiste niko ne globi na % tako da su slobodni da zadrze sve sto zarade, sem ovih fiksnih troskova od max.170eur/mes tj. 6eur/dan =700din/dan. Znaci da bi taj neki sw danas trebalo da mu napravi posla za 7.000 do 35.000din (300eur.), i jos ako su duplo jeftiniji od taksista, znaci 14.000-70.000 sto je nemoguca misija i da voze u San Francisku. A na sve to opet ostaje problem koji legalni status i sifru delatnosti imaju lica koja voze uber taksi, a nemaju TX table, a da sve to bude legalno. Recimo da neko ovde zna kako to moze da se prevazidje, obzirom da postoji jos mnogo pod pitanja u vezi taxi delatnosti, udruzenja, linijskog taxija, i privatnih udruzenja do 10 vozaca… Gradskih odluka koje su iskljucive po pitanju Ubera, zaobilaznih metoda… I na sve to maksimalizovane provizije koje su papreni trosak u odnosu na postojeci taxi, i za njih a i za klijente. Jos zahtevaju nova vozila, a ne nude osiguranje, odrzavanje, ko ce da plati tu amortizaciju novog vozila koje drasticno gubi na vrednosti u prvih par godina, a ako se eksploatise na taksiju sa ovolikim prometom, i jos brze propadaju, a domace verzije Ubera ni na jedan nacin ne izlaze u susret vozacima koje to mnogo vise zanima… Sve u svemu, iz supljeg u prazno, i daleko od realnosti koju trenutno imamo na ulici. Ono, fore radi da se Uber pojavi, to je ok, mozda se i neko zezne da se provoza novim autom a da ga vozac casti voznju, i sam plati gorivo… Hmmm ne pije vodu da to preraste u ozbiljan biznis u Srbiji, ni Uber ni domece verzije Taxify i Car:go… Voleo bih da gresim.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Karijere

Platforme za zapošljavanje otkrivaju trendove u IT-ju: Ko su najtraženiji kadrovi i tehnologije?

Otkrivamo kako u ovom trenutku u Srbiji izgleda presek stanja na IT tržištu po pitanju zapošljavanja.

Gaming

Kako je gejming promenio svet: Od arkadnih mašina do veštačke inteligencije i online igranja

Na nedavno završenom Weekend Media Festivalu održan je panel o globalno sve zanimljivijoj temi 'Kako je gejming promenio svet'. Panelisti su u najvećoj meri govorili o istorijatu i budućnosti ove industrije u regionu ali i šire.

Propustili ste

Gaming

Kako je gejming promenio svet: Od arkadnih mašina do veštačke inteligencije i online igranja

Na nedavno završenom Weekend Media Festivalu održan je panel o globalno sve zanimljivijoj temi 'Kako je gejming promenio svet'. Panelisti su u najvećoj meri govorili o istorijatu i budućnosti ove industrije u regionu ali i šire.

Karijere

Huawei poziva studente iz Srbije da upoznaju 5G i AI iz prve ruke kroz edukativni program

Studenti tehničkih fakulteta i informacionih tehnologija u Srbiji do 7. oktobra mogu da se prijave za učešće u programu za mlade talente kompanije Huawei. U sklopu programa studenti će imati priliku iz prve ruke da uče o novim tehnologijama koje aktivno menjaju svet oko nas.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Delivery direktor?

Nikola Đorđević iz kompanije Levi9 deli svoja razmišljanja.

Startapi i poslovanje

Za domaći Alt Labs stiže milionska investicija u tokenima za dalju decentralizaciju data centara

Ovaj tim dobio je prvi finansijski doprinos prikupljanjem vrednosti od preko milion dolara od Protocol Labs-a za razvoj svog ekosistema Filmine čiji je krajnji cilj decentralizacija data centara.

Office Talks Podcast

U čemu je tajna najboljih IT poslodavaca?

O brendiranju poslodavaca sve se više priča u korporativnom i IT svetu u Srbiji. Čini se da je ovo jedna od retkih oblasti gde naša zemlja ne kaska mnogo za razvijenim državama. Upravo o ovoj oblasti i dobrim praksama razgovaramo sa Katarinom Šonjić - Employer Branding konsultantom.

Startapi i poslovanje

Domaći Tapni osigurao €200.000 investicije od investitora okupljenih oko Inicijative Digitalna Srbija

Poslovni anđeli koja okuplja DSI investirali su 200.000 evra u domaći startap Tapni koji nudi rešenje za digitalizovanje vizit karti tj. razmenu poslovnih kontakata.