Uber potvrdio dolazak u Srbiju: ‘Spremamo tim, stižemo uskoro’

Uber potvrdio dolazak u Srbiju: ‘Spremamo tim, stižemo uskoro’

Momenat koji smo svi čekali - prvo zvanično pojavljivanje predstavnika najvrednijeg startapa pred domaćom publikom. U prepunoj sali Kraš Auditoriuma u Zagrebu, Uberov Rob Khazzam otkrio je na OMGcommerce-u planove ove kompanije kada je Balkan u pitanju, ali i najavio ono što smo očekivali - u Srbiju stižu uskro, čim njihov tim u potpunosti bude bio spreman!

omg-3
Rob Khazzam, International Launcher, Uber (Foto: Luka Travaš)

Uber, kompanija koja je podigla na noge taksi udruženja širom sveta te koja danas vredi neverovatnih 40 milijardi dolara, pojavila se danas u Zagrebu gde je pred više od 300 posetilaca OMGcommerce konferencije otkrila svoje planove za Srbiju, Hrvatsku i Sloveniju.

Ugostivši Roba Khazzama, jednu od ključnih osoba u Uberu zaduženu za lansiranje na novim tržištia, osvanič Netokracije Ivan Brezak Brkan otpočeo je seriju pitanja koja su pronikla u srž poslovanja ova kompanije, otkrila više o globalnoj strategiji, te odgonetnula ono što nam je svima u mislima poslednjih nedelja – kada ćemo koristiti Uber u svom gradu?

1. Kako pitch-ujete Uber širokoj narodnoj masi?

Dodirom na samo dva dugmeta, dobijate auto za 3 do 5 minuta, znaćete sve o vozaču koji vas vozi i plaćanje će biti izvršeno jako jednostavno i automotizovano je.

2. Šta je to što izdvaja Uber od drugih mobilnih aplikacija?

Uber je tehnološka kompanija, ne prevozna kompanija. Nama je u cilju da izgradimo jednostavan marketplace gde će vozači i putnici moći da se spoje.

uber1
Posebnu pažnju publike, Rob Khazzam privukao je govoreći o poslovnoj filozofiji Ubera (Foto: Luka Travaš)

3. Kako dolazite na novo tržište?

Svaki od gradova je zasebno tržište, proizvod je isto tako personalizovan. Kvalitet automobila, kvalitet usluge, to su stvari koje variraju od grada do grada. Budući da ne posedujemo vozila, moramo da oblikujemo proizvod prema svakom od tržišta.

Kada je kompanija pokrenuta u San Francisku, prvih godina korisnici su se vozili u skupim automobilima. Ipak, tržište se sada okreće ka štedljivijim, ekonomičnijim automobilima, gde vozači bolje zarađuju, ali i gde korisnicima više nije bitan momenat luksuza, već isključivo funkcionalnost.

4. Kako proveravate vozače koji pristupaju Uberu?

Mi koristimo zdrav razum i tehnologiju, vozači prolaze detaljne provere, zovemo ih na razgovor sa nama. Svaki vozač Ubera upoznao se sa nekim od nas i mi smo ga odobrili, ne može drugačije. Tehnologiju koristimo kako bismo ocenili vozače, i to je nešto što nas je u startu izdvojilo od konkurencije. Ovo je tema kojoj vrlo ozbiljno pristupamo.

5. Kako su prvi vozači na ovim prostorima reagovali na Uber?

Fleksibilnost servisa je nešto što najviše privlači vozače. Zarada putem Ubera je izuzetno kompetitivna i veća nego putem tradicionalnih metoda. Svaki od vozača može da vrši vožnje onda kada on to želi – to može biti 8 sati dnevno ili 45 minuta. To može biti full-time profesija, ili sporedna stvar koju radite za dodatni džeparac.

publika1
Prepun Kraš Auditorium na trećoj OMGcommerce konferenciji (Foto: Luka Travaš)

6. Posotji li razlika između vozača na ovim prostorima i u svetu?

Naš je zadatak da se postaramo da omogućimo vozačima da biraju. U Londonu imamo vozače koji su uložili i po 100.000 funti u svoje automobile, nose odela i smatraju rad za Uber jedinim poslom. Isto tako, postoje i oni koji voze za Uber kao drugi, sporedni posao. Jednostavno, svako tržište diktira svoje potrebe i mi ih sledimo.

7. Postoji li legalni okvir koji omogućava Uberu da posluje na Balkanu?

Svesni smo medijske pažnje, nama je važno da objasnimo ljudima šta mi to radimo, a to je bolje iskorišćavanje sredstava koje čitava zajednica poseduje. U 2015. godini nije smisleno da grad od nekoliko miliona ljudi opslužuje samo par hiljada taksista i to po izuzetno visokim cenama.

Zakoni se već sada menjaju, pogledajte samo Brisel. Oni postaju interaktivni, fleksibilni, spremni da odgovore na zahteve tržišta i građana.

omg2015prtneri

8. Kako izgleda lansiranje proizvoda u novoj državi?

Naš proces lansiranja podrazumeva dosta fizičkog rada. Uber danas zapošlajva 3.000 ljudi i oni se nalaze u 57 gradova širom sveta gde trenutno poslujemo. Mi tražimo lokalne eksperte koji poznaju tržište, oni predstavljaju kičmeni moždinu između kompanije u San Francisku i korisnika naših uslua.

Izuzetno smo aktivni u zajednici i nastojimo da regrutujemo najbolje ljude, da kreiramo najbolji tim. Uspeh na svakom od tržišta svodi se na to kako izabrani tim koristi tehnologiju i iskustvo koje smo im stavili na raspolaganje.

9. Kada Uber dolazi u Srbiju, Hrvatsku, Sloveniju?

Uskoro, postoji mnogo stvari koje moramo uraditi pre lansiranja. Naša je iskrena želja da dođemo u ove zemlje i cilj nam je da budemo prisutni svuda. Ljudi nam stalno pišu, a nama je od presudne važnosti njihov feedback. Na bilo koje tržište dolazimo onog trenutka kada smo u potpunosti spremni – nikako pre.

10. Kako kročite put novim inovacijama – poput Uber dostave?

Inovacije koje lansiramo direktna su posledica posmatranja potreba naših korisnika. Na dnevnom nivou izvršimo preko milion vožnji, a uvidom u trendove nastale su i nove usluge. Jedna od poslednjih koju smo predstavili jeste Uber dostava, a to su male inovacije koje pokazuju našu fleksibilnost i spremnost da testiramo nove stvari, odgovarajući direktno na potrebe naših korisnika.

Ostavi komentar

  1. Milos

    Milos

    4. 5. 2015. u 14:16 Odgovori

    Kako ono kažu u filmovima…. Meanwhile, halfway across the world:

    “Uber’s office in the southern Chinese city of Guangzhou was raided by authorities last night, according to a number of Chinese media outlets.”

  2. Stefan

    Stefan

    4. 7. 2015. u 23:17 Odgovori

    Covek je lepo rekao da su oni SW kompanija, a ne taxi udruzenje. Na ponovljeno pitanje o legalnom okviru, ni reci, uz vesto zaobilazenje. Dakle, postoji problem, ali postoji i resenje “put kojim se redje ide”. Postojeci SW koji su lansirani u Srbiji su se takodje susreli sa problemom legitimnog okvira pod kojim bi da rade, ali se to ne uklapa u zakonsku regulativu, niti su uslovi koje su ponudili konkurentni u odnosu na postojece taxi centrale i udruzenja, ako je u pitanju samo nudjenje operativnijeg sw resenja za laksi rad. Provizije koje traze za koriscenje sw su paprene u odnosu na troskove koje taksisti imaju prema udruzenjima, tako da je to trenutno nepremostiva prepreka za prihvatanje neke aplikacije koja menja motorolinu centralu. Well, taksista placa mesecni pausal oko 100eura + 50-70eur taksi udruzenju za koriscenje centrale i clanarinu, i nista vise od toga. Samostalci su jedini koji nemaju svoj centar pa eventualno njima treba neko sw resenje, ali ne po tim cenama 10%-30%-50% od voznje. Taksiste niko ne globi na % tako da su slobodni da zadrze sve sto zarade, sem ovih fiksnih troskova od max.170eur/mes tj. 6eur/dan =700din/dan. Znaci da bi taj neki sw danas trebalo da mu napravi posla za 7.000 do 35.000din (300eur.), i jos ako su duplo jeftiniji od taksista, znaci 14.000-70.000 sto je nemoguca misija i da voze u San Francisku. A na sve to opet ostaje problem koji legalni status i sifru delatnosti imaju lica koja voze uber taksi, a nemaju TX table, a da sve to bude legalno. Recimo da neko ovde zna kako to moze da se prevazidje, obzirom da postoji jos mnogo pod pitanja u vezi taxi delatnosti, udruzenja, linijskog taxija, i privatnih udruzenja do 10 vozaca… Gradskih odluka koje su iskljucive po pitanju Ubera, zaobilaznih metoda… I na sve to maksimalizovane provizije koje su papreni trosak u odnosu na postojeci taxi, i za njih a i za klijente. Jos zahtevaju nova vozila, a ne nude osiguranje, odrzavanje, ko ce da plati tu amortizaciju novog vozila koje drasticno gubi na vrednosti u prvih par godina, a ako se eksploatise na taksiju sa ovolikim prometom, i jos brze propadaju, a domace verzije Ubera ni na jedan nacin ne izlaze u susret vozacima koje to mnogo vise zanima… Sve u svemu, iz supljeg u prazno, i daleko od realnosti koju trenutno imamo na ulici. Ono, fore radi da se Uber pojavi, to je ok, mozda se i neko zezne da se provoza novim autom a da ga vozac casti voznju, i sam plati gorivo… Hmmm ne pije vodu da to preraste u ozbiljan biznis u Srbiji, ni Uber ni domece verzije Taxify i Car:go… Voleo bih da gresim.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Bojana Tomić-Brkušanin novi je ‘Chief of Staff’ u web3 kompaniji Polygon

Nakon skoro dve godine provedene u Inicijativi Digitalna Srbija, Bojana Tomić-Brkušanin svoju karijeru nastaviće u oblasti web3 industrije i to na novoj poziciji u kompaniji Polygon čiji je suosnivač Mihailo Bjelić.

Propustili ste

Najava

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.

Karijere

Kako započeti karijeru u web3 – saveti programera

Web3 je najbrže rastući ekosistem u Srbiji. Zanimalo nas je kako izgleda karijerni put u ovoj industriji, a to smo otkrili kroz razgovor sa dvojicom web3 programera.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Tehnologija

Nadomak Barselone zavirili smo u 3 nova električna modela brenda Cupra kojeg vole i auto i tech entuzijasti

U auto industriji Španija nije izgradila ime kakvo je realno mogla da ima. Međutim, nova era traži nove heroje, a ova zemlja na Pirinejima ima važnog igrača koji bi mogao da promeni percepciju države u specifičnom automobilskom svetu.

Analiza

Više od $135 miliona investicija za srpske startape u 2021. godini

Prema godišnjem izveštaju Startup Genome, prošla godina bila je najuspešnija ikada za domaći startap ekosistem, a procentualno gledano u njega je uloženo čak 600% više investicija u odnosu na 2020.