Momenat koji smo svi čekali - prvo zvanično pojavljivanje predstavnika najvrednijeg startapa pred domaćom publikom. U prepunoj sali Kraš Auditoriuma u Zagrebu, Uberov Rob Khazzam otkrio je na OMGcommerce-u planove ove kompanije kada je Balkan u pitanju, ali i najavio ono što smo očekivali - u Srbiju stižu uskro, čim njihov tim u potpunosti bude bio spreman!

Uber, kompanija koja je podigla na noge taksi udruženja širom sveta te koja danas vredi neverovatnih 40 milijardi dolara, pojavila se danas u Zagrebu gde je pred više od 300 posetilaca OMGcommerce konferencije otkrila svoje planove za Srbiju, Hrvatsku i Sloveniju.
Ugostivši Roba Khazzama, jednu od ključnih osoba u Uberu zaduženu za lansiranje na novim tržištia, osvanič Netokracije Ivan Brezak Brkan otpočeo je seriju pitanja koja su pronikla u srž poslovanja ova kompanije, otkrila više o globalnoj strategiji, te odgonetnula ono što nam je svima u mislima poslednjih nedelja – kada ćemo koristiti Uber u svom gradu?
1. Kako pitch-ujete Uber širokoj narodnoj masi?
Dodirom na samo dva dugmeta, dobijate auto za 3 do 5 minuta, znaćete sve o vozaču koji vas vozi i plaćanje će biti izvršeno jako jednostavno i automotizovano je.
2. Šta je to što izdvaja Uber od drugih mobilnih aplikacija?
Uber je tehnološka kompanija, ne prevozna kompanija. Nama je u cilju da izgradimo jednostavan marketplace gde će vozači i putnici moći da se spoje.

3. Kako dolazite na novo tržište?
Svaki od gradova je zasebno tržište, proizvod je isto tako personalizovan. Kvalitet automobila, kvalitet usluge, to su stvari koje variraju od grada do grada. Budući da ne posedujemo vozila, moramo da oblikujemo proizvod prema svakom od tržišta.
Kada je kompanija pokrenuta u San Francisku, prvih godina korisnici su se vozili u skupim automobilima. Ipak, tržište se sada okreće ka štedljivijim, ekonomičnijim automobilima, gde vozači bolje zarađuju, ali i gde korisnicima više nije bitan momenat luksuza, već isključivo funkcionalnost.
4. Kako proveravate vozače koji pristupaju Uberu?
Mi koristimo zdrav razum i tehnologiju, vozači prolaze detaljne provere, zovemo ih na razgovor sa nama. Svaki vozač Ubera upoznao se sa nekim od nas i mi smo ga odobrili, ne može drugačije. Tehnologiju koristimo kako bismo ocenili vozače, i to je nešto što nas je u startu izdvojilo od konkurencije. Ovo je tema kojoj vrlo ozbiljno pristupamo.
5. Kako su prvi vozači na ovim prostorima reagovali na Uber?
Fleksibilnost servisa je nešto što najviše privlači vozače. Zarada putem Ubera je izuzetno kompetitivna i veća nego putem tradicionalnih metoda. Svaki od vozača može da vrši vožnje onda kada on to želi – to može biti 8 sati dnevno ili 45 minuta. To može biti full-time profesija, ili sporedna stvar koju radite za dodatni džeparac.

6. Posotji li razlika između vozača na ovim prostorima i u svetu?
Naš je zadatak da se postaramo da omogućimo vozačima da biraju. U Londonu imamo vozače koji su uložili i po 100.000 funti u svoje automobile, nose odela i smatraju rad za Uber jedinim poslom. Isto tako, postoje i oni koji voze za Uber kao drugi, sporedni posao. Jednostavno, svako tržište diktira svoje potrebe i mi ih sledimo.
7. Postoji li legalni okvir koji omogućava Uberu da posluje na Balkanu?
Svesni smo medijske pažnje, nama je važno da objasnimo ljudima šta mi to radimo, a to je bolje iskorišćavanje sredstava koje čitava zajednica poseduje. U 2015. godini nije smisleno da grad od nekoliko miliona ljudi opslužuje samo par hiljada taksista i to po izuzetno visokim cenama.
Zakoni se već sada menjaju, pogledajte samo Brisel. Oni postaju interaktivni, fleksibilni, spremni da odgovore na zahteve tržišta i građana.
8. Kako izgleda lansiranje proizvoda u novoj državi?
Naš proces lansiranja podrazumeva dosta fizičkog rada. Uber danas zapošlajva 3.000 ljudi i oni se nalaze u 57 gradova širom sveta gde trenutno poslujemo. Mi tražimo lokalne eksperte koji poznaju tržište, oni predstavljaju kičmeni moždinu između kompanije u San Francisku i korisnika naših uslua.
Izuzetno smo aktivni u zajednici i nastojimo da regrutujemo najbolje ljude, da kreiramo najbolji tim. Uspeh na svakom od tržišta svodi se na to kako izabrani tim koristi tehnologiju i iskustvo koje smo im stavili na raspolaganje.
9. Kada Uber dolazi u Srbiju, Hrvatsku, Sloveniju?
Uskoro, postoji mnogo stvari koje moramo uraditi pre lansiranja. Naša je iskrena želja da dođemo u ove zemlje i cilj nam je da budemo prisutni svuda. Ljudi nam stalno pišu, a nama je od presudne važnosti njihov feedback. Na bilo koje tržište dolazimo onog trenutka kada smo u potpunosti spremni – nikako pre.
10. Kako kročite put novim inovacijama – poput Uber dostave?
Inovacije koje lansiramo direktna su posledica posmatranja potreba naših korisnika. Na dnevnom nivou izvršimo preko milion vožnji, a uvidom u trendove nastale su i nove usluge. Jedna od poslednjih koju smo predstavili jeste Uber dostava, a to su male inovacije koje pokazuju našu fleksibilnost i spremnost da testiramo nove stvari, odgovarajući direktno na potrebe naših korisnika.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!