Uber potvrdio dolazak u Srbiju: ‘Spremamo tim, stižemo uskoro’

Momenat koji smo svi čekali - prvo zvanično pojavljivanje predstavnika najvrednijeg startapa pred domaćom publikom. U prepunoj sali Kraš Auditoriuma u Zagrebu, Uberov Rob Khazzam otkrio je na OMGcommerce-u planove ove kompanije kada je Balkan u pitanju, ali i najavio ono što smo očekivali - u Srbiju stižu uskro, čim njihov tim u potpunosti bude bio spreman!

omg-3
Rob Khazzam, International Launcher, Uber (Foto: Luka Travaš)

Uber, kompanija koja je podigla na noge taksi udruženja širom sveta te koja danas vredi neverovatnih 40 milijardi dolara, pojavila se danas u Zagrebu gde je pred više od 300 posetilaca OMGcommerce konferencije otkrila svoje planove za Srbiju, Hrvatsku i Sloveniju.

Ugostivši Roba Khazzama, jednu od ključnih osoba u Uberu zaduženu za lansiranje na novim tržištia, osvanič Netokracije Ivan Brezak Brkan otpočeo je seriju pitanja koja su pronikla u srž poslovanja ova kompanije, otkrila više o globalnoj strategiji, te odgonetnula ono što nam je svima u mislima poslednjih nedelja – kada ćemo koristiti Uber u svom gradu?

1. Kako pitch-ujete Uber širokoj narodnoj masi?

Dodirom na samo dva dugmeta, dobijate auto za 3 do 5 minuta, znaćete sve o vozaču koji vas vozi i plaćanje će biti izvršeno jako jednostavno i automotizovano je.

2. Šta je to što izdvaja Uber od drugih mobilnih aplikacija?

Uber je tehnološka kompanija, ne prevozna kompanija. Nama je u cilju da izgradimo jednostavan marketplace gde će vozači i putnici moći da se spoje.

uber1
Posebnu pažnju publike, Rob Khazzam privukao je govoreći o poslovnoj filozofiji Ubera (Foto: Luka Travaš)

3. Kako dolazite na novo tržište?

Svaki od gradova je zasebno tržište, proizvod je isto tako personalizovan. Kvalitet automobila, kvalitet usluge, to su stvari koje variraju od grada do grada. Budući da ne posedujemo vozila, moramo da oblikujemo proizvod prema svakom od tržišta.

Kada je kompanija pokrenuta u San Francisku, prvih godina korisnici su se vozili u skupim automobilima. Ipak, tržište se sada okreće ka štedljivijim, ekonomičnijim automobilima, gde vozači bolje zarađuju, ali i gde korisnicima više nije bitan momenat luksuza, već isključivo funkcionalnost.

4. Kako proveravate vozače koji pristupaju Uberu?

Mi koristimo zdrav razum i tehnologiju, vozači prolaze detaljne provere, zovemo ih na razgovor sa nama. Svaki vozač Ubera upoznao se sa nekim od nas i mi smo ga odobrili, ne može drugačije. Tehnologiju koristimo kako bismo ocenili vozače, i to je nešto što nas je u startu izdvojilo od konkurencije. Ovo je tema kojoj vrlo ozbiljno pristupamo.

5. Kako su prvi vozači na ovim prostorima reagovali na Uber?

Fleksibilnost servisa je nešto što najviše privlači vozače. Zarada putem Ubera je izuzetno kompetitivna i veća nego putem tradicionalnih metoda. Svaki od vozača može da vrši vožnje onda kada on to želi – to može biti 8 sati dnevno ili 45 minuta. To može biti full-time profesija, ili sporedna stvar koju radite za dodatni džeparac.

publika1
Prepun Kraš Auditorium na trećoj OMGcommerce konferenciji (Foto: Luka Travaš)

6. Posotji li razlika između vozača na ovim prostorima i u svetu?

Naš je zadatak da se postaramo da omogućimo vozačima da biraju. U Londonu imamo vozače koji su uložili i po 100.000 funti u svoje automobile, nose odela i smatraju rad za Uber jedinim poslom. Isto tako, postoje i oni koji voze za Uber kao drugi, sporedni posao. Jednostavno, svako tržište diktira svoje potrebe i mi ih sledimo.

7. Postoji li legalni okvir koji omogućava Uberu da posluje na Balkanu?

Svesni smo medijske pažnje, nama je važno da objasnimo ljudima šta mi to radimo, a to je bolje iskorišćavanje sredstava koje čitava zajednica poseduje. U 2015. godini nije smisleno da grad od nekoliko miliona ljudi opslužuje samo par hiljada taksista i to po izuzetno visokim cenama.

Zakoni se već sada menjaju, pogledajte samo Brisel. Oni postaju interaktivni, fleksibilni, spremni da odgovore na zahteve tržišta i građana.

omg2015prtneri

8. Kako izgleda lansiranje proizvoda u novoj državi?

Naš proces lansiranja podrazumeva dosta fizičkog rada. Uber danas zapošlajva 3.000 ljudi i oni se nalaze u 57 gradova širom sveta gde trenutno poslujemo. Mi tražimo lokalne eksperte koji poznaju tržište, oni predstavljaju kičmeni moždinu između kompanije u San Francisku i korisnika naših uslua.

Izuzetno smo aktivni u zajednici i nastojimo da regrutujemo najbolje ljude, da kreiramo najbolji tim. Uspeh na svakom od tržišta svodi se na to kako izabrani tim koristi tehnologiju i iskustvo koje smo im stavili na raspolaganje.

9. Kada Uber dolazi u Srbiju, Hrvatsku, Sloveniju?

Uskoro, postoji mnogo stvari koje moramo uraditi pre lansiranja. Naša je iskrena želja da dođemo u ove zemlje i cilj nam je da budemo prisutni svuda. Ljudi nam stalno pišu, a nama je od presudne važnosti njihov feedback. Na bilo koje tržište dolazimo onog trenutka kada smo u potpunosti spremni – nikako pre.

10. Kako kročite put novim inovacijama – poput Uber dostave?

Inovacije koje lansiramo direktna su posledica posmatranja potreba naših korisnika. Na dnevnom nivou izvršimo preko milion vožnji, a uvidom u trendove nastale su i nove usluge. Jedna od poslednjih koju smo predstavili jeste Uber dostava, a to su male inovacije koje pokazuju našu fleksibilnost i spremnost da testiramo nove stvari, odgovarajući direktno na potrebe naših korisnika.

Ostavi komentar

  1. Milos

    Milos

    4. 5. 2015. u 14:16 Odgovori

    Kako ono kažu u filmovima…. Meanwhile, halfway across the world:

    „Uber’s office in the southern Chinese city of Guangzhou was raided by authorities last night, according to a number of Chinese media outlets.“

  2. Stefan

    Stefan

    4. 7. 2015. u 23:17 Odgovori

    Covek je lepo rekao da su oni SW kompanija, a ne taxi udruzenje. Na ponovljeno pitanje o legalnom okviru, ni reci, uz vesto zaobilazenje. Dakle, postoji problem, ali postoji i resenje „put kojim se redje ide“. Postojeci SW koji su lansirani u Srbiji su se takodje susreli sa problemom legitimnog okvira pod kojim bi da rade, ali se to ne uklapa u zakonsku regulativu, niti su uslovi koje su ponudili konkurentni u odnosu na postojece taxi centrale i udruzenja, ako je u pitanju samo nudjenje operativnijeg sw resenja za laksi rad. Provizije koje traze za koriscenje sw su paprene u odnosu na troskove koje taksisti imaju prema udruzenjima, tako da je to trenutno nepremostiva prepreka za prihvatanje neke aplikacije koja menja motorolinu centralu. Well, taksista placa mesecni pausal oko 100eura + 50-70eur taksi udruzenju za koriscenje centrale i clanarinu, i nista vise od toga. Samostalci su jedini koji nemaju svoj centar pa eventualno njima treba neko sw resenje, ali ne po tim cenama 10%-30%-50% od voznje. Taksiste niko ne globi na % tako da su slobodni da zadrze sve sto zarade, sem ovih fiksnih troskova od max.170eur/mes tj. 6eur/dan =700din/dan. Znaci da bi taj neki sw danas trebalo da mu napravi posla za 7.000 do 35.000din (300eur.), i jos ako su duplo jeftiniji od taksista, znaci 14.000-70.000 sto je nemoguca misija i da voze u San Francisku. A na sve to opet ostaje problem koji legalni status i sifru delatnosti imaju lica koja voze uber taksi, a nemaju TX table, a da sve to bude legalno. Recimo da neko ovde zna kako to moze da se prevazidje, obzirom da postoji jos mnogo pod pitanja u vezi taxi delatnosti, udruzenja, linijskog taxija, i privatnih udruzenja do 10 vozaca… Gradskih odluka koje su iskljucive po pitanju Ubera, zaobilaznih metoda… I na sve to maksimalizovane provizije koje su papreni trosak u odnosu na postojeci taxi, i za njih a i za klijente. Jos zahtevaju nova vozila, a ne nude osiguranje, odrzavanje, ko ce da plati tu amortizaciju novog vozila koje drasticno gubi na vrednosti u prvih par godina, a ako se eksploatise na taksiju sa ovolikim prometom, i jos brze propadaju, a domace verzije Ubera ni na jedan nacin ne izlaze u susret vozacima koje to mnogo vise zanima… Sve u svemu, iz supljeg u prazno, i daleko od realnosti koju trenutno imamo na ulici. Ono, fore radi da se Uber pojavi, to je ok, mozda se i neko zezne da se provoza novim autom a da ga vozac casti voznju, i sam plati gorivo… Hmmm ne pije vodu da to preraste u ozbiljan biznis u Srbiji, ni Uber ni domece verzije Taxify i Car:go… Voleo bih da gresim.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Nordeus otvorio novu zgradu: 6.000 m², restoran, sportski bar i vrtić za spoj najboljeg iz umetnosti i tehnologije

Donosimo vam ekskluzivne fotografije nove zgrade Nordeusa koja već danas otvara vrata za svojih 170 zaposlenih.

Startapi i poslovanje

Kako izgleda raditi u IT kompaniji koja razvija svoj proizvod – iz ugla programera?

Domaće developere uglavnom je oblikovala 'outsourcing' industrija, dok je znatno manji broj njih imao priliku i da radi u kompaniji ili startapu koji razvija sopstveni proizvod. Kakva su njihova iskustva?

Kultura 2.0

Breitbart NE dolazi u Srbiju, ali neko se igra ‘Kembridž Analitike’ u našem dvorištu

Ko pokušava da aktivira domaću desnicu i pasivne građane plasirajući sadržaj preko Facebook stranice koja se predstavlja kao srpski Breitbart?

Propustili ste

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Tehnologija

Kraj praznim kamionima – niški nadjituru.rs kroz optimizovanu logistiku spaja trgovce i autoprevoznike

Kako digitalizovati industriju uslužnog prevoza i spojiti špeditere i prevoznike? U razgovoru sa članovima tima nadjituru.rs otkrivamo kako je ovaj niški startap kreirao jednostavno rešenje za dugogodišnji problem.

Društvene mreže

Facebook beleži pad broja korisnika, samo 9% njih prati objave brendova

Pioniri communications treću godinu zaredom sproveli su Social Serbia 2019 istraživanje u saradnji sa agencijom Smart Plus Research - sa ciljem da se dobije uvid u broj korisnika društvenih mreža u Srbiji i u njihove stavove prema oglašavanju.

Startapi i poslovanje

Zašto programeri kažu da im je pisanje koda zapravo najlakši deo posla?

Brojni sagovornici iz teksta u tekst govore nam kako je za programere pisanje koda najlakši zadatak - izazov je u oganizaciji koja se odvija pre toga. Zašto je to slučaj i kako se ta situacija može rešiti?

Novost

Savladajte osnove programiranja uz prve SmartNinja kurseve u Beogradu!

Program IT obuka koje smo pokrenuli početkom godine, konačno je dostupan za sve zainteresovane polaznike. U nastavku teksta saznajte više o kurikulumu, preduslovima za obuku i načinu plaćanja za prva dva kursa - Web Developement 1 i Python za početnike.

Kultura 2.0

Nemanja Čedomirović: Zaboravite na uspešnu konferenciju ukoliko ne želite da rizikujete

Kada su osnivači konferencije PHP Srbija pripremali prve događaje želeli su da od toga naprave programerski centar i stvore mesto gde i stranci žele da dođu - i u tome su uspeli 37% 😄, kaže jedan od osnivača. Šta posetioce čeka ove godine?