Candidate Experience: Metrika koja definiše uspešnost vaše strategije zapošljavanja

Candidate Experience: Metrika koja definiše uspešnost vaše strategije zapošljavanja

Način na koji se danas pristupa zapošljavanju značajno je drugačiji nego što je to bio slučaj pre samo par godina. Razlog ove revolucije jeste situacija na tržištu rada, a skoro 50% svih poslodavaca slaže se da nedostatak kvalitetnih kandidata postaje sve veći problem - problem kome sada moraju posvetiti više vremena.

U ovakvoj situaciji, HR profesionalci moraju da koriste drugačije metode regrutacije i zapošljavanja talenata, jer očigledno je da kvalitetan radnik ima daleko više izbora, mogućnosti, dostupnih informacija nego što je do skoro imao.

Što to znači?

To znači da vi kao poslodavac više nemate luksuz da birate talente kao što ste ga nekada imali. Sada talenti biraju vas, a kriterijumi za odabir su strogi! Današnji poslodavci moraju da se u potpunosti posvete kandidatima, njihovom privlačenju i optimizaciji njihovih iskustva koristeći Candidate Experience.

Šta je zapravo Candidate Experience?

CE definišemo kao iskustvo koje se kandidatima pruža kroz ceo proces potrage za poslom, istraživanja poslodavaca, prijave za posao, selekcije i zapošljavanja. Ono je, tokom prošle godine, od inovativne HR metrike postalo jedno od najvažnijih merila uspešnosti akvizicije talenata.

Zašto je to tako?

Iz razloga što iskustvo kandidata ima direktan uticaj na reputaciju vaše kompanije, vaš Employer Brand, stopu prihvatanja ponuda za posao i prijava na otvorene pozicije, zadržavanje zaposlenih, stopu preporuka kandidata od vaših zaposlenih i većinu ostalih HR metrika.

Istraživanja su pokazala da postoji najmanje 10 oblika kontakata (tzv. candidate touchpoints) između kandidata i poslodavca pre nego što se kandidat zaposli. Neki od njih uključuju stranice karijera, job bord-ove, e-mail kampanje, opise poslova, prijave na poslove, drušvene mreže, intervjue, lokalna događanja i još mnoge druge. Stoga je cilj svake Candidate Experience strategije da optimizuje iskustva i zadovoljstvo kandidata kroz svaku od navednih faza.

Šta nam donosi pozitivno iskustvo kandidata?

Dobre vesti su da metode i kanali za optimizaciju Candidate Experience-a ima mnogo. Dobro izrađen i implementiran plan može postati vaša konkurentna prednost, te jedna od najjačih metoda za privlačenje najboljih kandidata. Evo i zašto:

Negativan Candidate Experience i njegove posledice?

Često slušamo priče o tome kako se kandidatima ne daje nikakav feedback nakon prijave na posao, kako stranice karijera ne nude korisne informacije, kako kandidati nemaju dobar uvid u poziciju i kulturu kompanije na čiji posao se prijavljuju, kako kompanije nisu transparentne o svom procesu zapošljavanja, te kako je komunikacija s kandidatima na vrlo lošem nivou. Sve ovo razlozi su koji narušavaju utisak kandidata i doprinose neuspešnosti akvizicije talenata.

Iako sve više HR profesionalaca postaje svesno važnosti uticaja koji Candidate Experience ima na uspešnost i produktivnost zapošljavanja novih radnika, većina još uvek ne zna na koji način ga meriti i optimizovati. Ako još uvek nemate definisanu ovu strategiju – požurite, jer već kasnite! Ako odlučite da ignorišete ovo upozorenje i zanemarite Candidate Exprience, budite spremni na ove posledice. Sami odlučite hoćete li ignorisati!

Ukoliko vas Candidate Experience interesuje kao tema o kojoj biste voleli da čujete više, pridružite nam se na narednom HR Meetup-u koji će se održati 7. maja u ICT Hub-u. Za više informacija o okupljanju i predavačima pratite Netokraciju i TalentLyft.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost dodeljuje bespovratno €380.000 – prijavite svoje inovativne projekte

Fond za inovacionu delatnost raspisao je danas javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u ukupnom iznosu od 380.000 evra za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija kroz Program ranog razvoja i Program saradnje nauke i privrede.