Candidate Experience: Metrika koja definiše uspešnost vaše strategije zapošljavanja

Candidate Experience: Metrika koja definiše uspešnost vaše strategije zapošljavanja

Način na koji se danas pristupa zapošljavanju značajno je drugačiji nego što je to bio slučaj pre samo par godina. Razlog ove revolucije jeste situacija na tržištu rada, a skoro 50% svih poslodavaca slaže se da nedostatak kvalitetnih kandidata postaje sve veći problem - problem kome sada moraju posvetiti više vremena.

U ovakvoj situaciji, HR profesionalci moraju da koriste drugačije metode regrutacije i zapošljavanja talenata, jer očigledno je da kvalitetan radnik ima daleko više izbora, mogućnosti, dostupnih informacija nego što je do skoro imao.

Što to znači?

To znači da vi kao poslodavac više nemate luksuz da birate talente kao što ste ga nekada imali. Sada talenti biraju vas, a kriterijumi za odabir su strogi! Današnji poslodavci moraju da se u potpunosti posvete kandidatima, njihovom privlačenju i optimizaciji njihovih iskustva koristeći Candidate Experience.

Šta je zapravo Candidate Experience?

CE definišemo kao iskustvo koje se kandidatima pruža kroz ceo proces potrage za poslom, istraživanja poslodavaca, prijave za posao, selekcije i zapošljavanja. Ono je, tokom prošle godine, od inovativne HR metrike postalo jedno od najvažnijih merila uspešnosti akvizicije talenata.

Zašto je to tako?

Iz razloga što iskustvo kandidata ima direktan uticaj na reputaciju vaše kompanije, vaš Employer Brand, stopu prihvatanja ponuda za posao i prijava na otvorene pozicije, zadržavanje zaposlenih, stopu preporuka kandidata od vaših zaposlenih i većinu ostalih HR metrika.

Istraživanja su pokazala da postoji najmanje 10 oblika kontakata (tzv. candidate touchpoints) između kandidata i poslodavca pre nego što se kandidat zaposli. Neki od njih uključuju stranice karijera, job bord-ove, e-mail kampanje, opise poslova, prijave na poslove, drušvene mreže, intervjue, lokalna događanja i još mnoge druge. Stoga je cilj svake Candidate Experience strategije da optimizuje iskustva i zadovoljstvo kandidata kroz svaku od navednih faza.

Šta nam donosi pozitivno iskustvo kandidata?

Dobre vesti su da metode i kanali za optimizaciju Candidate Experience-a ima mnogo. Dobro izrađen i implementiran plan može postati vaša konkurentna prednost, te jedna od najjačih metoda za privlačenje najboljih kandidata. Evo i zašto:

Negativan Candidate Experience i njegove posledice?

Često slušamo priče o tome kako se kandidatima ne daje nikakav feedback nakon prijave na posao, kako stranice karijera ne nude korisne informacije, kako kandidati nemaju dobar uvid u poziciju i kulturu kompanije na čiji posao se prijavljuju, kako kompanije nisu transparentne o svom procesu zapošljavanja, te kako je komunikacija s kandidatima na vrlo lošem nivou. Sve ovo razlozi su koji narušavaju utisak kandidata i doprinose neuspešnosti akvizicije talenata.

Iako sve više HR profesionalaca postaje svesno važnosti uticaja koji Candidate Experience ima na uspešnost i produktivnost zapošljavanja novih radnika, većina još uvek ne zna na koji način ga meriti i optimizovati. Ako još uvek nemate definisanu ovu strategiju – požurite, jer već kasnite! Ako odlučite da ignorišete ovo upozorenje i zanemarite Candidate Exprience, budite spremni na ove posledice. Sami odlučite hoćete li ignorisati!

Ukoliko vas Candidate Experience interesuje kao tema o kojoj biste voleli da čujete više, pridružite nam se na narednom HR Meetup-u koji će se održati 7. maja u ICT Hub-u. Za više informacija o okupljanju i predavačima pratite Netokraciju i TalentLyft.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.