Kada će te besplatne avio karte? Čim stigne nasleđe od ujke.

Kada će te besplatne avio karte? Čim stigne nasleđe od ujke iz Afrike.

Znam da sam ponekad namćor... ali... Koliko puta će ljudi padati na istu staru prevaru? Već pet godina, svakih par nedelja isti hoax iskoči, i kreće masovna histerija... Naročito na Instagramu: ‘Samo nas zapratite i prvih 5.000 dobija besplatne aviokarte!’

nigerijski_princ

Globalno, ovakve prevare su stare koliko i Instagram, a gotovo da nema primera poznatih kompanija koje nisu iskorišćene za ovakve prevare – JetBlue, Southwest, American Airlines, Virgin, Delta, KLM, EasyJet, i mnogi drugi a kod nas je, logično, najpopularniji WizzAir.

Iako su se mnoge od ovih kompanija zvanično obraćale svojim pratiocima i pokušavale da objasne da je u pitanju klasična prevara (npr: 1, 2, 3) – ljudi i dalje nasedaju. I ok je to. Ljudi su lakoverni, ne znaju, ne razumeju. Šta god da se objavi na Internetu za mnoge je automatski istinito. Pa eto, pre neki dan hiljade ljudi šerovalo je navodni Dačićev govor. O Krstašima koji se bore za pravdu u komentarima na Njuz-u da ne govorimo. Ali, svi mi mislimo da su to neki polu-divlji ljudi koji žive negde daleko i nedostižno.

Tek nas ponekad natera da se dobro zamislimo kada po Fejsbuku vidimo šta ljudi prenose. Osim naših komšija automehaničara, molera, keramičara, takve stvari ponekad šeruju i ljudi iz struke, slični nama – oni koji bi morali znati bolje. Ne padaju baš na zicere, ali te proklete aviokarte, gotovo redovno šeruju.

Da li ste zaista pomislili da je Italijanski ministar fotografisao Dačićev govor?
Da li ste zaista pomislili da je italijanski ministar fotografisao Dačićev govor? Kao da čovek nema pametnija posla…

Zašto bi neko varao ljude ovako?

Jednostavno, otvoriće nalog, skupiti vrlo brzo desetine hiljada pratilaca, a onda u par klikova promeniti username, obrisati sličice, i dobiti nalog sa više desetina hiljada followera, a to na tržištu ima svoju vrednost. Dakle, zbog para.

Odgovornost je na nama

Možda ne možemo da promenimo svet, ali možemo da pokušamo makar da edukujemo svoje okruženje. Da budem odgovorni, i da probamo da objasnimo ljudima da ipak nemaju zaboravljenog rođaka u Nigeriji koji im je nakon smrti ostavio milione.

Mislite da je to nebitno? Da je preglupo, i da niko ne greši? Svake godine ljudi iz Srbije pošalju nekoliko miliona evra verujući da se nepoznati stric, polu robovlasnik – polu kanibal, baš njih setio u svom testamentu.

Ljudi su ovce, a svako od nas je autoritet u svom malom krugu, takoreći pastir ili pas čuvar. Budite dobar primer, ne nasedajte na gluposti i ne širite gluposti. Nemojte pomagati svima onima koji pokušavaju da nas sve dodatno otupe i zaglupe.

Ne bih ja o ovome, ali postaje kritično.

Ostavi komentar

  1. ziika slika

    ziika slika

    4. 10. 2015. u 14:00 Odgovori

    ovo s dacicem uopste nije bila poenta da li je autenticno ili ne. sama cinjenica da se neko igra s tim i da postoji mogucnost da se nesto ovako s dacicem dogodi, dovoljno govori o njemu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?