Kada će te besplatne avio karte? Čim stigne nasleđe od ujke.

Kada će te besplatne avio karte? Čim stigne nasleđe od ujke iz Afrike.

Znam da sam ponekad namćor... ali... Koliko puta će ljudi padati na istu staru prevaru? Već pet godina, svakih par nedelja isti hoax iskoči, i kreće masovna histerija... Naročito na Instagramu: ‘Samo nas zapratite i prvih 5.000 dobija besplatne aviokarte!’

nigerijski_princ

Globalno, ovakve prevare su stare koliko i Instagram, a gotovo da nema primera poznatih kompanija koje nisu iskorišćene za ovakve prevare – JetBlue, Southwest, American Airlines, Virgin, Delta, KLM, EasyJet, i mnogi drugi a kod nas je, logično, najpopularniji WizzAir.

Iako su se mnoge od ovih kompanija zvanično obraćale svojim pratiocima i pokušavale da objasne da je u pitanju klasična prevara (npr: 1, 2, 3) – ljudi i dalje nasedaju. I ok je to. Ljudi su lakoverni, ne znaju, ne razumeju. Šta god da se objavi na Internetu za mnoge je automatski istinito. Pa eto, pre neki dan hiljade ljudi šerovalo je navodni Dačićev govor. O Krstašima koji se bore za pravdu u komentarima na Njuz-u da ne govorimo. Ali, svi mi mislimo da su to neki polu-divlji ljudi koji žive negde daleko i nedostižno.

Tek nas ponekad natera da se dobro zamislimo kada po Fejsbuku vidimo šta ljudi prenose. Osim naših komšija automehaničara, molera, keramičara, takve stvari ponekad šeruju i ljudi iz struke, slični nama – oni koji bi morali znati bolje. Ne padaju baš na zicere, ali te proklete aviokarte, gotovo redovno šeruju.

Da li ste zaista pomislili da je Italijanski ministar fotografisao Dačićev govor?
Da li ste zaista pomislili da je italijanski ministar fotografisao Dačićev govor? Kao da čovek nema pametnija posla…

Zašto bi neko varao ljude ovako?

Jednostavno, otvoriće nalog, skupiti vrlo brzo desetine hiljada pratilaca, a onda u par klikova promeniti username, obrisati sličice, i dobiti nalog sa više desetina hiljada followera, a to na tržištu ima svoju vrednost. Dakle, zbog para.

Odgovornost je na nama

Možda ne možemo da promenimo svet, ali možemo da pokušamo makar da edukujemo svoje okruženje. Da budem odgovorni, i da probamo da objasnimo ljudima da ipak nemaju zaboravljenog rođaka u Nigeriji koji im je nakon smrti ostavio milione.

Mislite da je to nebitno? Da je preglupo, i da niko ne greši? Svake godine ljudi iz Srbije pošalju nekoliko miliona evra verujući da se nepoznati stric, polu robovlasnik – polu kanibal, baš njih setio u svom testamentu.

Ljudi su ovce, a svako od nas je autoritet u svom malom krugu, takoreći pastir ili pas čuvar. Budite dobar primer, ne nasedajte na gluposti i ne širite gluposti. Nemojte pomagati svima onima koji pokušavaju da nas sve dodatno otupe i zaglupe.

Ne bih ja o ovome, ali postaje kritično.

Ostavi komentar

  1. ziika slika

    ziika slika

    4. 10. 2015. u 14:00 Odgovori

    ovo s dacicem uopste nije bila poenta da li je autenticno ili ne. sama cinjenica da se neko igra s tim i da postoji mogucnost da se nesto ovako s dacicem dogodi, dovoljno govori o njemu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.