Kada će te besplatne avio karte? Čim stigne nasleđe od ujke.

Kada će te besplatne avio karte? Čim stigne nasleđe od ujke iz Afrike.

Znam da sam ponekad namćor... ali... Koliko puta će ljudi padati na istu staru prevaru? Već pet godina, svakih par nedelja isti hoax iskoči, i kreće masovna histerija... Naročito na Instagramu: ‘Samo nas zapratite i prvih 5.000 dobija besplatne aviokarte!’

nigerijski_princ

Globalno, ovakve prevare su stare koliko i Instagram, a gotovo da nema primera poznatih kompanija koje nisu iskorišćene za ovakve prevare – JetBlue, Southwest, American Airlines, Virgin, Delta, KLM, EasyJet, i mnogi drugi a kod nas je, logično, najpopularniji WizzAir.

Iako su se mnoge od ovih kompanija zvanično obraćale svojim pratiocima i pokušavale da objasne da je u pitanju klasična prevara (npr: 1, 2, 3) – ljudi i dalje nasedaju. I ok je to. Ljudi su lakoverni, ne znaju, ne razumeju. Šta god da se objavi na Internetu za mnoge je automatski istinito. Pa eto, pre neki dan hiljade ljudi šerovalo je navodni Dačićev govor. O Krstašima koji se bore za pravdu u komentarima na Njuz-u da ne govorimo. Ali, svi mi mislimo da su to neki polu-divlji ljudi koji žive negde daleko i nedostižno.

Tek nas ponekad natera da se dobro zamislimo kada po Fejsbuku vidimo šta ljudi prenose. Osim naših komšija automehaničara, molera, keramičara, takve stvari ponekad šeruju i ljudi iz struke, slični nama – oni koji bi morali znati bolje. Ne padaju baš na zicere, ali te proklete aviokarte, gotovo redovno šeruju.

Da li ste zaista pomislili da je Italijanski ministar fotografisao Dačićev govor?
Da li ste zaista pomislili da je italijanski ministar fotografisao Dačićev govor? Kao da čovek nema pametnija posla…

Zašto bi neko varao ljude ovako?

Jednostavno, otvoriće nalog, skupiti vrlo brzo desetine hiljada pratilaca, a onda u par klikova promeniti username, obrisati sličice, i dobiti nalog sa više desetina hiljada followera, a to na tržištu ima svoju vrednost. Dakle, zbog para.

Odgovornost je na nama

Možda ne možemo da promenimo svet, ali možemo da pokušamo makar da edukujemo svoje okruženje. Da budem odgovorni, i da probamo da objasnimo ljudima da ipak nemaju zaboravljenog rođaka u Nigeriji koji im je nakon smrti ostavio milione.

Mislite da je to nebitno? Da je preglupo, i da niko ne greši? Svake godine ljudi iz Srbije pošalju nekoliko miliona evra verujući da se nepoznati stric, polu robovlasnik – polu kanibal, baš njih setio u svom testamentu.

Ljudi su ovce, a svako od nas je autoritet u svom malom krugu, takoreći pastir ili pas čuvar. Budite dobar primer, ne nasedajte na gluposti i ne širite gluposti. Nemojte pomagati svima onima koji pokušavaju da nas sve dodatno otupe i zaglupe.

Ne bih ja o ovome, ali postaje kritično.

Ostavi komentar

  1. ziika slika

    ziika slika

    4. 10. 2015. u 14:00 Odgovori

    ovo s dacicem uopste nije bila poenta da li je autenticno ili ne. sama cinjenica da se neko igra s tim i da postoji mogucnost da se nesto ovako s dacicem dogodi, dovoljno govori o njemu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.