Kada će te besplatne avio karte? Čim stigne nasleđe od ujke.

Kada će te besplatne avio karte? Čim stigne nasleđe od ujke iz Afrike.

Znam da sam ponekad namćor... ali... Koliko puta će ljudi padati na istu staru prevaru? Već pet godina, svakih par nedelja isti hoax iskoči, i kreće masovna histerija... Naročito na Instagramu: ‘Samo nas zapratite i prvih 5.000 dobija besplatne aviokarte!’

nigerijski_princ

Globalno, ovakve prevare su stare koliko i Instagram, a gotovo da nema primera poznatih kompanija koje nisu iskorišćene za ovakve prevare – JetBlue, Southwest, American Airlines, Virgin, Delta, KLM, EasyJet, i mnogi drugi a kod nas je, logično, najpopularniji WizzAir.

Iako su se mnoge od ovih kompanija zvanično obraćale svojim pratiocima i pokušavale da objasne da je u pitanju klasična prevara (npr: 1, 2, 3) – ljudi i dalje nasedaju. I ok je to. Ljudi su lakoverni, ne znaju, ne razumeju. Šta god da se objavi na Internetu za mnoge je automatski istinito. Pa eto, pre neki dan hiljade ljudi šerovalo je navodni Dačićev govor. O Krstašima koji se bore za pravdu u komentarima na Njuz-u da ne govorimo. Ali, svi mi mislimo da su to neki polu-divlji ljudi koji žive negde daleko i nedostižno.

Tek nas ponekad natera da se dobro zamislimo kada po Fejsbuku vidimo šta ljudi prenose. Osim naših komšija automehaničara, molera, keramičara, takve stvari ponekad šeruju i ljudi iz struke, slični nama – oni koji bi morali znati bolje. Ne padaju baš na zicere, ali te proklete aviokarte, gotovo redovno šeruju.

Da li ste zaista pomislili da je Italijanski ministar fotografisao Dačićev govor?
Da li ste zaista pomislili da je italijanski ministar fotografisao Dačićev govor? Kao da čovek nema pametnija posla…

Zašto bi neko varao ljude ovako?

Jednostavno, otvoriće nalog, skupiti vrlo brzo desetine hiljada pratilaca, a onda u par klikova promeniti username, obrisati sličice, i dobiti nalog sa više desetina hiljada followera, a to na tržištu ima svoju vrednost. Dakle, zbog para.

Odgovornost je na nama

Možda ne možemo da promenimo svet, ali možemo da pokušamo makar da edukujemo svoje okruženje. Da budem odgovorni, i da probamo da objasnimo ljudima da ipak nemaju zaboravljenog rođaka u Nigeriji koji im je nakon smrti ostavio milione.

Mislite da je to nebitno? Da je preglupo, i da niko ne greši? Svake godine ljudi iz Srbije pošalju nekoliko miliona evra verujući da se nepoznati stric, polu robovlasnik – polu kanibal, baš njih setio u svom testamentu.

Ljudi su ovce, a svako od nas je autoritet u svom malom krugu, takoreći pastir ili pas čuvar. Budite dobar primer, ne nasedajte na gluposti i ne širite gluposti. Nemojte pomagati svima onima koji pokušavaju da nas sve dodatno otupe i zaglupe.

Ne bih ja o ovome, ali postaje kritično.

Ostavi komentar

  1. ziika slika

    ziika slika

    4. 10. 2015. u 14:00 Odgovori

    ovo s dacicem uopste nije bila poenta da li je autenticno ili ne. sama cinjenica da se neko igra s tim i da postoji mogucnost da se nesto ovako s dacicem dogodi, dovoljno govori o njemu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.