Šta to 'drži budnim' bankarsku i finansijsku industriju?

Šta to ‘drži budnim’ bankarsku i finansijsku industriju?

Blockchain je promenio finansijsku i bankarsku industriju iz korena. Ova tehnologija pokazala se revolucionarnom kada su u pitanju transakcije u svetu kriptovaluta (ali i vođenje digitalnih dokumenata), pružajući tradicionalnim i inovativnim finansijskim institucijama, ali i pojedincima, direktan i pouzdan način za razmenu vrednosti i novca - bez interakcije treće strane.

Digitalizacija produkta i usluga zavladala je globalnom ekonomijom, utičući direktno na naš svakodnevni život – na to kako radimo, ali i kako upravljamo našim ličnim finansijama. Milenijalci, ali i sve veći deo populacije, danas podrazumevaju da čak i najkomplikovanije zadatke mogu da izvrše putem svog pametnog telefona ili posredstvom društvenih mreža, sa bilo kog kraja planete. Niko ne voli da provodi vreme u banci, čekajući u redu i baveći se komplikovanom administracijom.

Prateći trendove i pravac u kojem tehnologija ide, u Seavusu smo odlučili da za naše klijente modelujemo nove proizvode i usluge bazirane upravo prema potrebama krajnjih korisnika, stremeći ka tome da unapredimo iskustvo korisnika, ali i dugotrajnu vezu između klijenata i mušterija na kojoj će počivati sva integrisana fintech rešenja.

Društvo u kome je keš problem – a ne rešenje

Krenimo od banaka. One banke koje među prvima prihvate nove promene i odstupe od tradicionalnih modela poslovanja, a koje se okrenu customer-centric pristupu u vidu digitalnih proizvoda, aplikacija i servisa, moći će da računaju i na najveći broj korisnika.

Uzmimo za primer nordijske zemlje. Tamo smo, za potrebe klijenata, razvijali proizvode koji gotovo isključivo funkcionišu online – bez fizičkih poslovnica, bez potrebe fizičkog potpisivanja dokumenata i koji pružaju potpuno digitalno iskustvo: od onboarding-a i registracije do transfera novca i plaćanja računa putem pametnog telefona. Naš zadatak bio je da ih podržimo u ulozi transformatora kako bi se kompletan ekosistem približio krajnjem cilju – cashless society iliti tržištu koje se u potpunosti oslanja na digitalne transakcije i u kojoj keš predstavlja problem, a ne rešenje.

PSD2 redefiniše ono što banke jesu – i ono što će uskoro biti

Samo poslednjih nekoliko godina, Seavusov Banking & Finance sektor razvijao je kompleksna real-time rešenja za banke, finansijske institucije, ali i za berzanske kompanije na prostoru Evrope i Sjedinjenih Američkih Država. Od izrade različitih delova core sistema, finansijskih platformi i implementacije PSD2 regulative, pa sve do najsloženijih rešenja – razumevanje procesa u kojem su korisnici u centru pažnje, pomoglo nam je da zađemo još dublje u suštinu vrednosti koju naši klijenti kreiraju za svoje korisnike.

Naši zaposleni u ovom sektoru raspoređeni su u svim zemljama u kojima kompanija posluje, radimo fizički razdvojeno, ali ipak tesno povezani i efikasni. Osim tehničkih veština, za dobre proizvode potrebni su i strast i energija da se dublje zađe u domen finansija i tako pronađu najbolja poslovna rešenja za klijente.

Deo Banking & Finance divizije koju čine zaposleni u beogradskom odeljenju Seavusa.

Tako smo u prethodnom periodu dizajnirali i implementirali PSD2 API platformu koja je u potpunosti usklađena sa PSD2 regulativom i koja pruža otvorenije bankarstvo za AISP, PISP, finansijske i fintech kompanije, a koja već sada u potpunosti poštuje i GDPR. Tu je i PSD2 API Gateway za TPPs koji može da pristupi API-ju banke, pitajući korisnika za pristanak, a zatim prikuplja podatke o računu i plaćanju.

Sa PSD2 nalogom i integracijom rešenja za plaćanje pomoću API-ja koji prikuplja korisničke podatke sa nekoliko različitih računa, čak i iz različite banke, omogućili smo krajnjim korisnicima da na lak način vrše direktna plaćanja, transfer novca između računa, kao i jednostavan interfejs za upravljanje ličnim finansijama. Naravno, postarali smo se da korisnicima pružimo nešto više te smo razvili i Smart Mobile Wallet u okviru PSD2 platforme koji može da funkcioniše kao finansijski menadžer i upravlja plaćanjima, transakcijama i daje sugestije na osnovu platnih navika korisnika.

Ono na šta smo posebno ponosni jeste Smart ChatBot koji može da posluje kao elektronski savetnik bankama ili bilo kojoj drugoj industriji. Do sada su chatbot-ovi uglavnom bili programirani za razgovor kako bi odgovarali na predefinisana pitanja, ali ono što naše rešenje razlikuje jeste primena veštačke inteligencije, mašinskog učenja i prirodno procesuiranje jezika.

Zahvaljujući tome, Seavusov Smart ChatBot može da prepozna nameru korisnika bez precizno postavljenog predefinisanog pitanja. On uči iz svakog pitanja i vremenom usvaja sve zreliju i kompleksniju konverzaciju. Pored banaka, naravno, mogu ga koristiti i osiguranja, telekomunikacione, medicinske, turističke i real estate kompanije, kao i restorani i različite e-trgovine – podižući nivo usluge ka klijentima na jedan viši nivo.

‘Blockchain’ uvodi nove mogućnosti za bržu i sigurniju digitalizaciju dokumenata i procesa

No, kako u sve ove finansijske proizvode integrisati blockchain – tehnologiju koja već sada u potpunosti menja način na koji posmatramo vrednost u svetu digitala? Veoma lako! Blockchain je „new kid on the block“ kojeg su svi primetili i koji u potpunosti menja način na koji posmatramo digitalno vlasništvo, ne samo u svetu kriptovaluta, već i u bilo kojoj digitalnoj transakciji kada se prebacuje vlasništvo sa jedne osobe na drugu.

Postoji nebrojeno mnogo opcija kako se ova tehnologija može koristiti: u distribuiranim sistemima, u lancima snabdevanja, u centralnim registrima, javnim arhivama, prilikom upravljanja fizičkim asetima i u drugim industrijama. Do sada smo istraživali nekoliko postojećih blockchain platformi, njihove prednosti i nedostatke. Svakako najzanimljivije među njima su:

  • Hyperledger Fabric – B2B-focused Modular Blockchain Platform
  • Ethereum – mature Smart Contracting cross-industry Platform
  • Ripple – enterprise blockchain solution for Global Payments

Svesni diskusije o tome da li je blockchain samo faza ili tehnologija koja će iz korena promeniti način na koji upravljamo našim digitalnim podacima, jedno je pak sigurno – u Seavusu ćemo nastaviti da razvijamo proizvode i eksperimentišemo sa blockchain tehnologijom kako bismo našim klijentima mogli da ponudimo najsavremenija rešenja bazirana na konceptu digitalnog vlasništva u vidu proizvoda spremnih za tržište i krajnje korisnike.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.

Startapi i poslovanje

Branko Milutinović: Ne stajemo dok Nordeus ne postane sinonim za fudbalski ekosistem

U kom smeru ide Nordeus? Zašto su se preselili u novu zgradu i da li zapošljavaju? Na kojim to igrama trenutno rade? Na ova i druga pitanja odgovara Branko Milutinović, direktor i jedan od osnivača najuspešnijeg srpskog gejm studija.