Zašto mobilna industrija ubija omiljeno oružije tinejdžerke?

Zašto mobilna industrija ubija omiljeno oružije tinejdžerke u javnom prevozu?

Krajem 2000-ih ostali smo bez CD i DVD čitača - tehnologiju je jednostavno pregazilo vreme. I dok su lokalni pirati paničili shvativši da im je došao kraj i da 'mušterije' sada same skidaju filmove i muziku, ovih dana imamo novu žrtvu. U pitanju je 3,5 mm priključak za slušalice sa kojim ćemo najverovatnije morati da se pozdravimo ove godine i sve to zahvaljujući našim pametnim telefonima.

iphone1

Kad Apple zasvira, čitava mobilna industrija zaigra u ritmu muzike. Poslednji „singl“ koji dolazi iz kalifornijske kompanije najavljuje nam da iPhone 7 neće imati priključak za slušalice, te da ćemo muziku i drugi audio sadržaj konzumirati na nešto drugačiji način. Na pamet nam odmah pada primena bluetooth tehnologije, no postoji još par trikova koje će proizvođači slušalica i opreme moći da iskoriste.

Omiljeno oružije tinejdžerke u javnom prevozu trebalo bi uskoro da postane pravi muzejski primerak. Apple u potpunosti planira da izbaci 3,5 mm konektor za slušalice, a ako je verovati trendovima i veštim azijskim kopiketovima, na sličan potez mogli bi se odlučiti i Samsung, LG, Huawei, te mnogi drugi ustaljeni mobilni brendovi koji proizvode pametne telefone bazirane na Android operativnom sistemu.

Čemu sve to?

Taman kada smo pomislili da naši telefoni ne mogu biti tanji, prevarili smo se. Poslednji iPhone može biti pravi „debeljuca“ u poređenju sa modelima kineskih proizvođača, a kako stvari stoje, tehnološka anoreksija zahvatiće i narednu generaciju pametnih uređaja. Sve dok jednog dana čitava industrija ne shvati da telefon tanak kao papir zapravo i nema smisla u praktičnoj upotrebi.

U tom smislu, posmatrajmo 3,5 mm konektor kao obilan obrok pred spavanje. Port zaslužan za povezivanje slušalica prvi je na spisku za „mršavljenje“, a mobilne kompanije nisu brže mogle da dočekaju trenutak kada će on i zaista otići u istoriju, a njegovo mesto, zauzeti nove tehnologije.

Bluetooth: Da li se čujemo?

Nakon inicijalnih suza zbog činjenice da više nećemo biti prepoznatljivi po belim slušalicama koje su obeležile pop kulturu, a koje vijore na vetru dok đuskamo čekajući dečka ili devojku na trgu, dolazi i ono pitanje – kako ćemo zaboga da slušamo našu muziku?

Prvo i očigledno rešenje jesu upravo bluetooth slušalice. I dok su danas poprilično ustaljene, ova tehnologija uglavnom se vezuje za pozamašne „konzerve“ koje se polako vraćaju i među prosečne slušaoce, ne samo među audiofile. Za relativno nisku cenu, u Srbiji i okolnim zemljama (o dijaspori da ne govorim), može se kupiti par dobrih i kvalitetnih slušalica koje će vam trajati godinama. Odlučite li da potrošite koji dolar ili evro više, kvalitet i dugotrajnost skaču. Retko koja stvar je tako linearna kao novac koji potrošite na audio opremu, a koji je direktno povezan sa kvalitetom zvuka. Ta ne kažu za džabe koliko para, toliko muzike…

Prepoznatljive 'konzerve' ne gube na značaju još od 70-ih godina prošlog veka
Prepoznatljive ‘konzerve’ ne gube na značaju još od 70-ih godina prošlog veka

No, konzerve nisu za svakoga. Ukoliko ste kao ja, prosečan slušalac muzike koji je apsolutno zadovoljan i sa standardnim EarPods slušalicama koje dobijamo uz svaki iPhone, šanse su velike da kupovina skupe opreme ne dolazi u obzir. Jednostavno, želim nešto što je dovoljno robustno da izdrži tegljenje po prevozu i trčanje, ali sa dovoljno dobrim zvukom koji ne podseća na koncert kada je tonac malo više popio.

Svom srećom, takvih slušalica je „na kile“ i prodaju se gotovo svuda. I upravo one, trebale bi uskoro da postanu potpuno bežične, bez kablova koji se mogu zapetljati i konektora koji vam izvlače telefon iz džepa jer vas je bunda korpulentnije gospođe zakačila pri izlasku iz autobusa. Bluetooth slušalice poznatije kao wireless earbuds nisu ništa novo. Postoje na tržištu već duže vreme, omiljene su među trkačima i sportistima, a ako je verovati trendovima, uskoro će osvojiti i naše uši.

Dva ljuta gusara, ostao je jedan

Činjenica da ćemo ostati bez konektora za slušalice na pametnim telefonima, uređajima koje na dnevnom nivou možda i najviše koristimo, ume da zvuči pomalo zastrašujuće. Proizvođači tek treba da pokažu da li će bežične earbuds slušalice postati stvar koju korisnici zaista vole (i žele), kao i može li bluetooth prenos zadržati kvalitet koji dolazi sa nešto skupljom opremom, a koja je takođe koristila pomenuti port.

No, taman kada smo počeli da kukamo kako nam spasa nema, javilo se rešenje. Zapravo, ono je sve vreme bilo tu. Šta je zajedničko iPhone i Android telefonima? Konektor za punjenje! Jedni koriste lightning kabl, drugi mikro USB. Osim što služe za punjenje uređaja, oni služe i za prenos podataka. Uzmemo li u obzir to da će USB-C uskoro postati standard na svim pametnim telefonima, kao i da je tehnologija sposobna za prenos zvuka visoke definicije, dolazimo do odgovora – naše slušalice zadržaće kabl, samo će se promeniti konektor. Eureka!

slusalice1
Slušalice koje koriste lightning tehnologiju postale su dostupnije početkom 2015. godine. Proizvođači se ne plaše, najavljuju da se 3,5 mm konektor može prežaliti.

Prve glasine kažu da će upravo ovim putem krenuti i Beats koga je Apple kupio za više od 3 milijarde dolara. Možda je poenta akvizicije bila streaming servis po kome je Beats bio poznat, ali ne treba zaboraviti ni na unosnu industriju slušalica kojom Beats i dalje dominira. Apple ne želi da odseče granu na kojoj sedi – sve što treba da uradi jeste da umesto 3,5 mm konektora svoje slušalice opremi lightning konektorom i rešen posao.

Ipak, situacija nije baš tako jednostavna kada su drugi proizvođači u pitanju. Rad sa lightning tehnologijom tj. proizvodnja uređaja koji funkcionišu putem ovog konektora, zahteva blizak rad sa kompanijom iz Kupertina, zahtevan je i košta. Hoće li baš svi proizvođači moći da priušte rad sa Apple-om? Ne bih rekao. Na kraju dana, jeftinije slušalice koje većini prosečnih korisnika „završavaju posao“ mogle bi postati bluetooth i u potpunosti se rešiti kablova. Audiofili, sa druge strane, mogu očekivati značajna poboljšanja po pitanju kvaliteta zvuka (kako na iPhone telefonima, tako i na Androidima).

I živeli su srećno do kraja života…

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.