Zašto mobilna industrija ubija omiljeno oružije tinejdžerke?

Zašto mobilna industrija ubija omiljeno oružije tinejdžerke u javnom prevozu?

Krajem 2000-ih ostali smo bez CD i DVD čitača - tehnologiju je jednostavno pregazilo vreme. I dok su lokalni pirati paničili shvativši da im je došao kraj i da 'mušterije' sada same skidaju filmove i muziku, ovih dana imamo novu žrtvu. U pitanju je 3,5 mm priključak za slušalice sa kojim ćemo najverovatnije morati da se pozdravimo ove godine i sve to zahvaljujući našim pametnim telefonima.

iphone1

Kad Apple zasvira, čitava mobilna industrija zaigra u ritmu muzike. Poslednji „singl“ koji dolazi iz kalifornijske kompanije najavljuje nam da iPhone 7 neće imati priključak za slušalice, te da ćemo muziku i drugi audio sadržaj konzumirati na nešto drugačiji način. Na pamet nam odmah pada primena bluetooth tehnologije, no postoji još par trikova koje će proizvođači slušalica i opreme moći da iskoriste.

Omiljeno oružije tinejdžerke u javnom prevozu trebalo bi uskoro da postane pravi muzejski primerak. Apple u potpunosti planira da izbaci 3,5 mm konektor za slušalice, a ako je verovati trendovima i veštim azijskim kopiketovima, na sličan potez mogli bi se odlučiti i Samsung, LG, Huawei, te mnogi drugi ustaljeni mobilni brendovi koji proizvode pametne telefone bazirane na Android operativnom sistemu.

Čemu sve to?

Taman kada smo pomislili da naši telefoni ne mogu biti tanji, prevarili smo se. Poslednji iPhone može biti pravi „debeljuca“ u poređenju sa modelima kineskih proizvođača, a kako stvari stoje, tehnološka anoreksija zahvatiće i narednu generaciju pametnih uređaja. Sve dok jednog dana čitava industrija ne shvati da telefon tanak kao papir zapravo i nema smisla u praktičnoj upotrebi.

U tom smislu, posmatrajmo 3,5 mm konektor kao obilan obrok pred spavanje. Port zaslužan za povezivanje slušalica prvi je na spisku za „mršavljenje“, a mobilne kompanije nisu brže mogle da dočekaju trenutak kada će on i zaista otići u istoriju, a njegovo mesto, zauzeti nove tehnologije.

Bluetooth: Da li se čujemo?

Nakon inicijalnih suza zbog činjenice da više nećemo biti prepoznatljivi po belim slušalicama koje su obeležile pop kulturu, a koje vijore na vetru dok đuskamo čekajući dečka ili devojku na trgu, dolazi i ono pitanje – kako ćemo zaboga da slušamo našu muziku?

Prvo i očigledno rešenje jesu upravo bluetooth slušalice. I dok su danas poprilično ustaljene, ova tehnologija uglavnom se vezuje za pozamašne „konzerve“ koje se polako vraćaju i među prosečne slušaoce, ne samo među audiofile. Za relativno nisku cenu, u Srbiji i okolnim zemljama (o dijaspori da ne govorim), može se kupiti par dobrih i kvalitetnih slušalica koje će vam trajati godinama. Odlučite li da potrošite koji dolar ili evro više, kvalitet i dugotrajnost skaču. Retko koja stvar je tako linearna kao novac koji potrošite na audio opremu, a koji je direktno povezan sa kvalitetom zvuka. Ta ne kažu za džabe koliko para, toliko muzike…

Prepoznatljive 'konzerve' ne gube na značaju još od 70-ih godina prošlog veka
Prepoznatljive ‘konzerve’ ne gube na značaju još od 70-ih godina prošlog veka

No, konzerve nisu za svakoga. Ukoliko ste kao ja, prosečan slušalac muzike koji je apsolutno zadovoljan i sa standardnim EarPods slušalicama koje dobijamo uz svaki iPhone, šanse su velike da kupovina skupe opreme ne dolazi u obzir. Jednostavno, želim nešto što je dovoljno robustno da izdrži tegljenje po prevozu i trčanje, ali sa dovoljno dobrim zvukom koji ne podseća na koncert kada je tonac malo više popio.

Svom srećom, takvih slušalica je „na kile“ i prodaju se gotovo svuda. I upravo one, trebale bi uskoro da postanu potpuno bežične, bez kablova koji se mogu zapetljati i konektora koji vam izvlače telefon iz džepa jer vas je bunda korpulentnije gospođe zakačila pri izlasku iz autobusa. Bluetooth slušalice poznatije kao wireless earbuds nisu ništa novo. Postoje na tržištu već duže vreme, omiljene su među trkačima i sportistima, a ako je verovati trendovima, uskoro će osvojiti i naše uši.

Dva ljuta gusara, ostao je jedan

Činjenica da ćemo ostati bez konektora za slušalice na pametnim telefonima, uređajima koje na dnevnom nivou možda i najviše koristimo, ume da zvuči pomalo zastrašujuće. Proizvođači tek treba da pokažu da li će bežične earbuds slušalice postati stvar koju korisnici zaista vole (i žele), kao i može li bluetooth prenos zadržati kvalitet koji dolazi sa nešto skupljom opremom, a koja je takođe koristila pomenuti port.

No, taman kada smo počeli da kukamo kako nam spasa nema, javilo se rešenje. Zapravo, ono je sve vreme bilo tu. Šta je zajedničko iPhone i Android telefonima? Konektor za punjenje! Jedni koriste lightning kabl, drugi mikro USB. Osim što služe za punjenje uređaja, oni služe i za prenos podataka. Uzmemo li u obzir to da će USB-C uskoro postati standard na svim pametnim telefonima, kao i da je tehnologija sposobna za prenos zvuka visoke definicije, dolazimo do odgovora – naše slušalice zadržaće kabl, samo će se promeniti konektor. Eureka!

slusalice1
Slušalice koje koriste lightning tehnologiju postale su dostupnije početkom 2015. godine. Proizvođači se ne plaše, najavljuju da se 3,5 mm konektor može prežaliti.

Prve glasine kažu da će upravo ovim putem krenuti i Beats koga je Apple kupio za više od 3 milijarde dolara. Možda je poenta akvizicije bila streaming servis po kome je Beats bio poznat, ali ne treba zaboraviti ni na unosnu industriju slušalica kojom Beats i dalje dominira. Apple ne želi da odseče granu na kojoj sedi – sve što treba da uradi jeste da umesto 3,5 mm konektora svoje slušalice opremi lightning konektorom i rešen posao.

Ipak, situacija nije baš tako jednostavna kada su drugi proizvođači u pitanju. Rad sa lightning tehnologijom tj. proizvodnja uređaja koji funkcionišu putem ovog konektora, zahteva blizak rad sa kompanijom iz Kupertina, zahtevan je i košta. Hoće li baš svi proizvođači moći da priušte rad sa Apple-om? Ne bih rekao. Na kraju dana, jeftinije slušalice koje većini prosečnih korisnika „završavaju posao“ mogle bi postati bluetooth i u potpunosti se rešiti kablova. Audiofili, sa druge strane, mogu očekivati značajna poboljšanja po pitanju kvaliteta zvuka (kako na iPhone telefonima, tako i na Androidima).

I živeli su srećno do kraja života…

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?