Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Kako bih u startu mogao da opravdam stav da je, subjektivno gledajući, događaj bio i više nego predvidiv i poprilično dosadan, valja se vratiti nekoliko godina unazad. Ljudi koji prate tehnološku scenu znaju da je devedesetih i ranih dvehiljaditih godina Apple važio za inovatora i kompaniju čiji su se događaji iščekivali sa nestrpljenjem, a u kalendarima se upisivali crvenim slovom.

Od prvih modela iPod-a, preko iPhone-a i iPad-a, kompanija iz Kupertina otvorila je prozor u novi svet digitalnih uređaja, tačnije personalnih asistenata koji su iz korena promenili način na koji percipiramo i koristimo društvene mreže i obavljamo svakodnevne obaveze. Međutim, od te početne i zaista prave revolucije obeležene nadahnutim izlaganjem Stiva Džobsa prošlo je mnogo godina. Te godine donele su tehnološki napredak koji je sa sobom povukao mnoge druge kompanije da krenu stopama jabuke.

Upravo taj period koji kreće oko 2010. godine, postao je ključna prekretnica za industriju mobilnih telefona, ali i mobilnih uređaja uopšte. Apple je 2009. godine na tržište izašao sa svojim drugim iPhone modelom, naziva 3GS, a samo godinu dana kasnije Samsung je predstavio prvi Galaxy S – sve ostalo bila je istorija.

Danas je, pak, situacija potpuno drugačija.

Gde je nestala ta inovativnost na koju su nas ranije navikli? 

Nakon smrti Stiva Džobsa 2011. godine, kompanija je ušla u eru koja će vremenom dovesti do nedostatka jakih emocija kada je reč o novim proizvodima, pa čak i među ljubiteljima kompanije – što je svoju kulminaciju doživelo pre dva dana na događaju kada su predstavljeni novi proizvodi.

Voleo bih da u nastavku teksta podelim dve ključne stvari o hardveru i ekosistemu, servisima koji dolaze iz kompanije Apple, glavnog protagoniste ove priče. Vremenom, ova kompanija uložila je veliki trud da korisnicima omogući servise vredne svake pažnje i, najbitnije, ogroman fokus dat je razvoju alata za developere koji lakše mogu da isprate nove trendove u tehnološkom svetu.

Štaviše, kompanija ulaže mnogo i u razvoj zaštite privatnosti korisnika, razvoju operativnih sistema koji i na starijim uređajima rade savršeno. Sve ovo, nalazi se ispod haube razvojnog tima mašinerije iz Kupertina i u tom smisli ona funkcioniše savršeno i podjednako dobro kao i u samim počecima i za koju se može reći da je u pojedinim segmentima inovativna. Ta jednostavnost i stabilnost su nešto po čemu se percipira Apple i zašto ga mnogi širom sveta vole, pa i ja.

Međutim, šta se dešava sa hardverom? 

Prethodnih dva ili tri događaja, moram priznati, protekli su manje-više bez velike uzbuđenosti i očekivanja neočekivanih objava, za šta su zaslužni pojedini YouTube kanali i drugi sajtovi koji su pre vremena objavili procurele prototipove novih Apple telefona. Ipak, od predstavljanja iPhone 6 modela, kompanija je zadržala šablon izrade svojih telefona, sve do desetke, kada je okrenut novi list u poglavlju planetarno popularnog uređaja.

Ali, čak ni model sa oznakom X nije predstavljao značajan prelaz koji će uzdrmati tržište mobilnih telefona s obzirom na to da su mnogi proizvođači još ranije krenuli u smeru edge to edge ekrana, dualnih, pa čak i triple sistema kamera i višejezgarnih procesora koji su još do ere 64-bitne arhitekture manje više stavka na koju se ne gleda sa iznenađenjem.

Jedanaesta generacija iPhone modela, predstavljena u utorak ponovo nas je navela da se zapitamo da li je dodatak Pro u imenu samo još jedan marketinški trik kompanije, pre nego neka iznenađujuće nova tehnologija? Po svemu sudeći, jeste. Čudno je dodati uređaju sufiks Pro, a da ste mu ostavili gotovo istu bazu od prethodnika i dodali objektiv više uz novi A13 Bionic procesor koji je, naravno, nikada brži i neverovatniji.

Poznata priča skoro svake godine.

The Next Web

Ozbiljna produkcija i marketing kao dobitna kombinacija

Nema sumnje da je iPhone i dalje veoma kvalitetan uređaj ali, kada pogledamo šta je Huawei uradio sa sistemom kamera, koliko je Samsung sve kvalitetniji i osvrnemo se na činjenicu da Google Pixel odavno predstavlja standard u kvalitetu mobilne fotografije, dostignuća kalifornijske kompanije više nisu toliko impresivna.

Iz tog razloga, sve više mi se čini da ovoj kompaniji odavno nije stalo da se takmiči sa konkurencijom. Jednostavno, Apple je postao lifestyle brend, zatvorili su se u svoj ekosistem, svoje događaje taktički i marketinški savršeno režiraju i prave za verne kupce i obožavaoce jer će se oni, poput mene, naježiti kada pogledaju tizer za novi iPhone.

To odavno izgrađeno ime brenda i verna armija obožavalaca najsnažnije su oružje ovog tech giganta jer kompanija zna kako da im se obrati i pogodi u srž njihovog interesovanja. Proizvod upravo ovako postavljenog sistema jesu telefoni sa kojima smo se upoznali pre neki dan i oni koji tek slede.

Dakle, iako je logo zagrižene jabuke odavno prestao da bude sinonim za inovaciju, Apple vas i dalje kupuje na duže staze, uvlači vas u mašinu i uverava da za svoj novac dobijate dugotrajnost sa strane sistema i hardvera. Šteta je to što tu celokupnu sliku kvari izbledeo duh i entuzijazam, koji su dodatno narušila sve snažnija konkurencija, bar kada je o telefonima reč.

Gledajući događaj do samog kraja, nekako mi je na kraju upečatljiv ostao samo osmeh Tima Kuka uz završne reči koje se sada već ponavljaju – Mi ljudima u ruke dajemo naprednu tehnologiju koja ih osnažuje i menja. I to jeste istina, ali deluje izlizano u eri manje-više ujednačenih tehnoloških rešenja.

Ostavi komentar

  1. Anonimus

    Anonimus

    16. 9. 2019. u 15:04 Odgovori

    Zbog pritiska sa svih strana da se inovira i da se inovira, usli smo u vrtlog neprekidne potrebe za zabavom i inovacijama da se greske ne prastaju. Prebrzo se ocekuju novine a da se niko ni ne zapita da li nam zaista trebaju i od svakoga se ocekuje da sokira da bi bio atraktivan. Sokiranje na farmama i ostalim emisijama tog tipa su jedan veliki drustveni no no, a kad malo bolje pogledamo u svakoj industriji se ocekuje sokiranje cak i u tehnologiji, i tu je pozeljno, a u stvari ni tu nije. Potrebno je vreme da se stvari neke slegnu, da sazre, da zastare da pozelimo inovaciju i sokiranje. Upravo kad se neko (u ovom slucaju apple) osudi da je dosadan, stvara se pogodno tle da se svi pokolju na trzistu u tome ko ce biti zanimljiviji i inovativniji da se lider pretekne, a znamo svi sta sve to nosi u smislu potrosenih resursa, zagadjivanja okoline, zatupljivanja ljudi, trosenja para na nepotrebne stvari, preterani hajp ni oko cega, digitalnu letargiju itd.. Da se ja pitam najbolje bi bilo da svi postanu dosadni da moze malo lakse da se dise….

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.