Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Kako bih u startu mogao da opravdam stav da je, subjektivno gledajući, događaj bio i više nego predvidiv i poprilično dosadan, valja se vratiti nekoliko godina unazad. Ljudi koji prate tehnološku scenu znaju da je devedesetih i ranih dvehiljaditih godina Apple važio za inovatora i kompaniju čiji su se događaji iščekivali sa nestrpljenjem, a u kalendarima se upisivali crvenim slovom.

Od prvih modela iPod-a, preko iPhone-a i iPad-a, kompanija iz Kupertina otvorila je prozor u novi svet digitalnih uređaja, tačnije personalnih asistenata koji su iz korena promenili način na koji percipiramo i koristimo društvene mreže i obavljamo svakodnevne obaveze. Međutim, od te početne i zaista prave revolucije obeležene nadahnutim izlaganjem Stiva Džobsa prošlo je mnogo godina. Te godine donele su tehnološki napredak koji je sa sobom povukao mnoge druge kompanije da krenu stopama jabuke.

Upravo taj period koji kreće oko 2010. godine, postao je ključna prekretnica za industriju mobilnih telefona, ali i mobilnih uređaja uopšte. Apple je 2009. godine na tržište izašao sa svojim drugim iPhone modelom, naziva 3GS, a samo godinu dana kasnije Samsung je predstavio prvi Galaxy S – sve ostalo bila je istorija.

Danas je, pak, situacija potpuno drugačija.

Gde je nestala ta inovativnost na koju su nas ranije navikli? 

Nakon smrti Stiva Džobsa 2011. godine, kompanija je ušla u eru koja će vremenom dovesti do nedostatka jakih emocija kada je reč o novim proizvodima, pa čak i među ljubiteljima kompanije – što je svoju kulminaciju doživelo pre dva dana na događaju kada su predstavljeni novi proizvodi.

Voleo bih da u nastavku teksta podelim dve ključne stvari o hardveru i ekosistemu, servisima koji dolaze iz kompanije Apple, glavnog protagoniste ove priče. Vremenom, ova kompanija uložila je veliki trud da korisnicima omogući servise vredne svake pažnje i, najbitnije, ogroman fokus dat je razvoju alata za developere koji lakše mogu da isprate nove trendove u tehnološkom svetu.

Štaviše, kompanija ulaže mnogo i u razvoj zaštite privatnosti korisnika, razvoju operativnih sistema koji i na starijim uređajima rade savršeno. Sve ovo, nalazi se ispod haube razvojnog tima mašinerije iz Kupertina i u tom smisli ona funkcioniše savršeno i podjednako dobro kao i u samim počecima i za koju se može reći da je u pojedinim segmentima inovativna. Ta jednostavnost i stabilnost su nešto po čemu se percipira Apple i zašto ga mnogi širom sveta vole, pa i ja.

Međutim, šta se dešava sa hardverom? 

Prethodnih dva ili tri događaja, moram priznati, protekli su manje-više bez velike uzbuđenosti i očekivanja neočekivanih objava, za šta su zaslužni pojedini YouTube kanali i drugi sajtovi koji su pre vremena objavili procurele prototipove novih Apple telefona. Ipak, od predstavljanja iPhone 6 modela, kompanija je zadržala šablon izrade svojih telefona, sve do desetke, kada je okrenut novi list u poglavlju planetarno popularnog uređaja.

Ali, čak ni model sa oznakom X nije predstavljao značajan prelaz koji će uzdrmati tržište mobilnih telefona s obzirom na to da su mnogi proizvođači još ranije krenuli u smeru edge to edge ekrana, dualnih, pa čak i triple sistema kamera i višejezgarnih procesora koji su još do ere 64-bitne arhitekture manje više stavka na koju se ne gleda sa iznenađenjem.

Jedanaesta generacija iPhone modela, predstavljena u utorak ponovo nas je navela da se zapitamo da li je dodatak Pro u imenu samo još jedan marketinški trik kompanije, pre nego neka iznenađujuće nova tehnologija? Po svemu sudeći, jeste. Čudno je dodati uređaju sufiks Pro, a da ste mu ostavili gotovo istu bazu od prethodnika i dodali objektiv više uz novi A13 Bionic procesor koji je, naravno, nikada brži i neverovatniji.

Poznata priča skoro svake godine.

The Next Web

Ozbiljna produkcija i marketing kao dobitna kombinacija

Nema sumnje da je iPhone i dalje veoma kvalitetan uređaj ali, kada pogledamo šta je Huawei uradio sa sistemom kamera, koliko je Samsung sve kvalitetniji i osvrnemo se na činjenicu da Google Pixel odavno predstavlja standard u kvalitetu mobilne fotografije, dostignuća kalifornijske kompanije više nisu toliko impresivna.

Iz tog razloga, sve više mi se čini da ovoj kompaniji odavno nije stalo da se takmiči sa konkurencijom. Jednostavno, Apple je postao lifestyle brend, zatvorili su se u svoj ekosistem, svoje događaje taktički i marketinški savršeno režiraju i prave za verne kupce i obožavaoce jer će se oni, poput mene, naježiti kada pogledaju tizer za novi iPhone.

To odavno izgrađeno ime brenda i verna armija obožavalaca najsnažnije su oružje ovog tech giganta jer kompanija zna kako da im se obrati i pogodi u srž njihovog interesovanja. Proizvod upravo ovako postavljenog sistema jesu telefoni sa kojima smo se upoznali pre neki dan i oni koji tek slede.

Dakle, iako je logo zagrižene jabuke odavno prestao da bude sinonim za inovaciju, Apple vas i dalje kupuje na duže staze, uvlači vas u mašinu i uverava da za svoj novac dobijate dugotrajnost sa strane sistema i hardvera. Šteta je to što tu celokupnu sliku kvari izbledeo duh i entuzijazam, koji su dodatno narušila sve snažnija konkurencija, bar kada je o telefonima reč.

Gledajući događaj do samog kraja, nekako mi je na kraju upečatljiv ostao samo osmeh Tima Kuka uz završne reči koje se sada već ponavljaju – Mi ljudima u ruke dajemo naprednu tehnologiju koja ih osnažuje i menja. I to jeste istina, ali deluje izlizano u eri manje-više ujednačenih tehnoloških rešenja.

Ostavi komentar

  1. Anonimus

    Anonimus

    16. 9. 2019. u 15:04 Odgovori

    Zbog pritiska sa svih strana da se inovira i da se inovira, usli smo u vrtlog neprekidne potrebe za zabavom i inovacijama da se greske ne prastaju. Prebrzo se ocekuju novine a da se niko ni ne zapita da li nam zaista trebaju i od svakoga se ocekuje da sokira da bi bio atraktivan. Sokiranje na farmama i ostalim emisijama tog tipa su jedan veliki drustveni no no, a kad malo bolje pogledamo u svakoj industriji se ocekuje sokiranje cak i u tehnologiji, i tu je pozeljno, a u stvari ni tu nije. Potrebno je vreme da se stvari neke slegnu, da sazre, da zastare da pozelimo inovaciju i sokiranje. Upravo kad se neko (u ovom slucaju apple) osudi da je dosadan, stvara se pogodno tle da se svi pokolju na trzistu u tome ko ce biti zanimljiviji i inovativniji da se lider pretekne, a znamo svi sta sve to nosi u smislu potrosenih resursa, zagadjivanja okoline, zatupljivanja ljudi, trosenja para na nepotrebne stvari, preterani hajp ni oko cega, digitalnu letargiju itd.. Da se ja pitam najbolje bi bilo da svi postanu dosadni da moze malo lakse da se dise….

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Office Talks Podcast

Matorci vs. Milenijalci – problem generacijskog jaza

Glavna tema 44. epizode Office Talks podcasta bila je diskusija o problemu koji sve vidljiviji generacijski jaz nosi sa sobom. Može li se životno iskustvo naših roditelja primeniti u eri digitalizacije i pandemije?

Karijere

Jovan Jovanović otkriva šta čeka domaće IT-jevce koji žele posao u norveškoj tehnološkoj industriji

Jovan Jovanović, QA inženjer u kompaniji Tidal, u Oslu živi već tri godine i kao aktivan učesnik u tom sektoru veoma je dobro upoznao norvešku tehnološku industriju. O njoj razgovaramo u nastavku teksta.

Startapi i poslovanje

Novosadski Anari AI dobio investiciju od $2.000.000 za proizvodnju AI čipova u cloudu

Ova srpsko-američka kompanija je za dva meseca zatvorila investicionu 'seed' rundu vođenu od strane nemačkog fonda Earlybird VC, koji je po prvi put investirao u jedan srpski startap. U investiciji su učestvovali i fondovi Acequia Capital i Serbian Entrepreneurs kao i Erica Ries, osnivač Lean Startup-a.

Propustili ste

Netokracija

Predstavljamo vam ‘Employer Branding Belgrade’ – online konferenciju koja otkriva nova pravila u IT industriji

Pravila za regrutovanje top talenta u IT-ju su se promenila… I zato organizujemo Employer Branding Belgrade - besplatni online događaj koji će pokušati da odgovori na pitanje šta zaposleni u tehnološkoj industriji danas traže kod svog poslodavca!

E-commerce

Pošta Srbije i eCommerce Asocijacija potpisale Memorandum o razumevanju

Saradnja sa Poštom Srbije u programskim sadržajima eCommerce Asocijacije ključna je za razvoj i unapređenje internet poslovanja u Srbiji - pre svega kroz razmenu iskustva radi edukacije mikro i malih preduzeća.

Kultura 2.0

Kako da ne budete Dositej Obradović u Employer Brandingu?

IT kompanije jesu u fokusu ovog članka, jer je interesovanje za ovu temu u toj industriji najveće. Ali često, Employer Branding jednostavno ne radi ono što bi zaista trebalo.

Office Talks Podcast

Kako prodati vaš proizvod? (gost Ilija Ćosić)

Tema 45. epizode Office Talks podcasta bila je prodaja putem digitalnih kanala tj. kako efikasno prodavati proizvode putem interneta. Naš gost bio je Ilija Ćosić, Head of Sales u startapu Skylead koji se bavi automatizacijom prodajnih procesa. 

Kultura 2.0

Takmičenje FIRST LEGO League dolazi u Srbiju – 23. maja u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Takmičenje 'FIRST LEGO League' za decu i mlade ima za cilj da učesnicima obezbedi iskustvo u rešavanju stvarnih problema kroz vođeni globalni program robotike.

Karijere

Mihailo Ponjavić imenovan za direktora prodaje Euronews mreže u Srbiji

Nakon skoro tri godine u e-commerce sektoru, Mihailo Ponjavić vraća se u medijski biznis i staje na čelo prodajnog sektora televizijske mreže Euronews u Srbiji koja uskoro kreće sa radom.