Agencije moraju edukovati klijente - to je jedini put do rasta

Agencije moraju edukovati klijente – to je jedini put do daljeg rasta

Prvi dan konferencija Nova Energija obelžio je panel pod nazivom "Digitalni marketing u eri analognih "decision makera", koji je okupio predstavnike vodećih srpskih marketinških i digitalnih agencija, u cilju diskusije o tradicionalnim kanalima, ali i o novim, digitalnim platformama koje već odavno igraju ključnu ulogu u advertajzingu.

novaenergija-3

Moderator panela, Nataša Kilibarda, okupila je impresivnu postavku koju su činili Vladimir Aranđelović (Direct Media), Vladimir Zarić (Leo Burnet), Daniel Ackermann (Degordian), Igor Božović (Executive Group), Rade Tričković (Httpool), Bojan Rendulić (Drive), Aleksandra Radujko (New Media Tim) i Ivan Bildi (Marketing Online).

Sam panel otpočeo je pitanjem koliki je rast zabeležilo srpski tržište kada je online oglašavanje u pitanju. Vladimir Aranđelović, inače predsednik upravnog odbora IAB Srbija, izjavio je da će ova organizacija na predstojećem dogđaju Digital Day, koji će se održati 13. maja u Domu Omladinu u Beogradu, predstaviti rezultate najnovijeg AdEx istraživanja, kada ćemo i saznati koliki je napredak ostvaren u odnosu na 2013. godinu. Iako nije mogao da precizira o kojim brojkama je reč, Aranđelović je izjavio da je Srbija ponovo zabeležila dvocifren rast što predstavlja izuzetno dobar znak za ravoj samog tržišta.

Mobilno i video oglašavanje rastu

Direktor kompanije Httpool u Srbiji, Rade Tričković, izjavio je da je već sada primetan rast, ali i stagnacija pojedinih kanala. U poslednje vreme mobilno i video oglašavanje beleže značajan rast, te nas ne bi trebalo čuditi ukoliko rezultati pomenutog istraživanja omoguće još veća ulaganja u ove kanale. Ipak, Tričković kaže da mnogi oglašivači danas insistiraju na učinkovitom, tj. merljivom oglašavanju, tako da bi i ovaj segment mogao rasti kako vreme prolazi.

novaenergija-4
Panel posvećen oglašavanju, okupio je i najveći broj posetilaca na konferenciji Nova Energija

Sa ovom tvrdnjom složio se i suosnivač i CEO agencije Degordian, Daniel Ackermann, koji je ukazao na jednu interesantnu činjenicu koji mnogi zapravo video kao manu. Istina je da Srbija, ali i region, i dalje nisu toliko napredna tržišta kao što je to slučaj sa Zapadom, ali upravo ovde postoji poslovna prilika koja se može zgrabiti. Davne 2009. godine to je bio slučaj i sa tadašnjim iSTUDIO-om, a uvidevši priliku da budu nosioci digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj, te nešto kasnije i u regionu, Daniel i njegov tim pokrenuli su prvu agenciju tog tipa, pružajući usluge digitalnog oglašavanja klijentima koji to tada nisu imali online prisustvo.

Savremeni marketari savršeno razumeju brendove i prodaju, ali digitalci su ti koji razumeju digitalne platforme. Postoji jedan ogroman gap koji će se pupuniti jedino uz saradnju digitalnih i offline agencija – mi moramo raditi skupa i tako edukovati klijente.

Nedostatak obrazovanja koči dalji rast

Na pitanje kakva je danas situacija kada je rad sa klijentima u pitanju, predstavnici tradicionalnih i digitalnih marketinših agencija bili su gotovo jednoglasni kada su rekli da je situacija daleko od berićetne, te da je potrebno dodatno edukovati klijente koji će jedino na taj način biti svesni mogućnosti koje im pojedinačni kanali nude.

Igor Božović iz Executive Grupe izjavio je da je ova agencija od samog starta imala nešto drugačiji pristup odnosu prema klijentima, te da im prilikom predstavljanja strategije ne daju samo usku sliku, već i onu širu koja govori o pozicioniranju i ciljevima za dve, tri godine unapred. Vremenom je ova agencija zaokružila i produkciju pod „istim krovom“, te danas predstavlja jedan od ozbiljnih pokretača industrije digitalnog oglašavanja u Srbiji. Ipak, da biste opstali na samom vrhu, potrebno je prilagođavati se novim kanalima, novim tehnologijama, poput virtuelne realnosti i nosivih uređaja koji već sada osvajaju planetu.

novaenergija-5

Govoreći o budućnosti oglašavanja, Aranđelović je spomenuo i Real Time Bidding koji je Direct Media u saradnji sa Gemiusom i DataX-om primenila po prvi put prethodne godine, za potrebe Telenora. U pitanju je napredna tehnologija zakupa oglašivačkog prostora sa najvećim učinkom, koja “uči” kako pronaći ciljanu grupu na pravi način i kako im plasirati poruku, a koja već sada predstavlja standard za zakup display oglašavanja.

Za kraj, panelisti su izjavili da nosivi (wearable) uređaji, virtualna realnost i Big Data trend već polako osvajaju advertajzing, te da će u godinama koje su ispred nas agencije, offline i one digitalne, itekako morati zajedno da sarađuju in, ali i na edukaciji svojih klijenata.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.