Agencije moraju edukovati klijente - to je jedini put do rasta

Agencije moraju edukovati klijente – to je jedini put do daljeg rasta

Prvi dan konferencija Nova Energija obelžio je panel pod nazivom "Digitalni marketing u eri analognih "decision makera", koji je okupio predstavnike vodećih srpskih marketinških i digitalnih agencija, u cilju diskusije o tradicionalnim kanalima, ali i o novim, digitalnim platformama koje već odavno igraju ključnu ulogu u advertajzingu.

novaenergija-3

Moderator panela, Nataša Kilibarda, okupila je impresivnu postavku koju su činili Vladimir Aranđelović (Direct Media), Vladimir Zarić (Leo Burnet), Daniel Ackermann (Degordian), Igor Božović (Executive Group), Rade Tričković (Httpool), Bojan Rendulić (Drive), Aleksandra Radujko (New Media Tim) i Ivan Bildi (Marketing Online).

Sam panel otpočeo je pitanjem koliki je rast zabeležilo srpski tržište kada je online oglašavanje u pitanju. Vladimir Aranđelović, inače predsednik upravnog odbora IAB Srbija, izjavio je da će ova organizacija na predstojećem dogđaju Digital Day, koji će se održati 13. maja u Domu Omladinu u Beogradu, predstaviti rezultate najnovijeg AdEx istraživanja, kada ćemo i saznati koliki je napredak ostvaren u odnosu na 2013. godinu. Iako nije mogao da precizira o kojim brojkama je reč, Aranđelović je izjavio da je Srbija ponovo zabeležila dvocifren rast što predstavlja izuzetno dobar znak za ravoj samog tržišta.

Mobilno i video oglašavanje rastu

Direktor kompanije Httpool u Srbiji, Rade Tričković, izjavio je da je već sada primetan rast, ali i stagnacija pojedinih kanala. U poslednje vreme mobilno i video oglašavanje beleže značajan rast, te nas ne bi trebalo čuditi ukoliko rezultati pomenutog istraživanja omoguće još veća ulaganja u ove kanale. Ipak, Tričković kaže da mnogi oglašivači danas insistiraju na učinkovitom, tj. merljivom oglašavanju, tako da bi i ovaj segment mogao rasti kako vreme prolazi.

novaenergija-4
Panel posvećen oglašavanju, okupio je i najveći broj posetilaca na konferenciji Nova Energija

Sa ovom tvrdnjom složio se i suosnivač i CEO agencije Degordian, Daniel Ackermann, koji je ukazao na jednu interesantnu činjenicu koji mnogi zapravo video kao manu. Istina je da Srbija, ali i region, i dalje nisu toliko napredna tržišta kao što je to slučaj sa Zapadom, ali upravo ovde postoji poslovna prilika koja se može zgrabiti. Davne 2009. godine to je bio slučaj i sa tadašnjim iSTUDIO-om, a uvidevši priliku da budu nosioci digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj, te nešto kasnije i u regionu, Daniel i njegov tim pokrenuli su prvu agenciju tog tipa, pružajući usluge digitalnog oglašavanja klijentima koji to tada nisu imali online prisustvo.

Savremeni marketari savršeno razumeju brendove i prodaju, ali digitalci su ti koji razumeju digitalne platforme. Postoji jedan ogroman gap koji će se pupuniti jedino uz saradnju digitalnih i offline agencija – mi moramo raditi skupa i tako edukovati klijente.

Nedostatak obrazovanja koči dalji rast

Na pitanje kakva je danas situacija kada je rad sa klijentima u pitanju, predstavnici tradicionalnih i digitalnih marketinših agencija bili su gotovo jednoglasni kada su rekli da je situacija daleko od berićetne, te da je potrebno dodatno edukovati klijente koji će jedino na taj način biti svesni mogućnosti koje im pojedinačni kanali nude.

Igor Božović iz Executive Grupe izjavio je da je ova agencija od samog starta imala nešto drugačiji pristup odnosu prema klijentima, te da im prilikom predstavljanja strategije ne daju samo usku sliku, već i onu širu koja govori o pozicioniranju i ciljevima za dve, tri godine unapred. Vremenom je ova agencija zaokružila i produkciju pod „istim krovom“, te danas predstavlja jedan od ozbiljnih pokretača industrije digitalnog oglašavanja u Srbiji. Ipak, da biste opstali na samom vrhu, potrebno je prilagođavati se novim kanalima, novim tehnologijama, poput virtuelne realnosti i nosivih uređaja koji već sada osvajaju planetu.

novaenergija-5

Govoreći o budućnosti oglašavanja, Aranđelović je spomenuo i Real Time Bidding koji je Direct Media u saradnji sa Gemiusom i DataX-om primenila po prvi put prethodne godine, za potrebe Telenora. U pitanju je napredna tehnologija zakupa oglašivačkog prostora sa najvećim učinkom, koja “uči” kako pronaći ciljanu grupu na pravi način i kako im plasirati poruku, a koja već sada predstavlja standard za zakup display oglašavanja.

Za kraj, panelisti su izjavili da nosivi (wearable) uređaji, virtualna realnost i Big Data trend već polako osvajaju advertajzing, te da će u godinama koje su ispred nas agencije, offline i one digitalne, itekako morati zajedno da sarađuju in, ali i na edukaciji svojih klijenata.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Office Talks Podcast

Gde su naši AliExpress paketi?

Šestu epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor o trenutnim dešavanjima sa astronomskim poskupljenjem poštarine sa sajta AliExpress. Mi smo pokušali da analiziramo šta je tačno dovelo do ovog problema koji je u velikoj meri pogodio sve one koji kupuju sa ove poznate online prodavnice.

Propustili ste

Karijere

Do 30% domaćih frilensera traži sigurnost stalnog posla jer frilensing na globalu pokazuje znake recesije

Šta čeka srpske frilensere u narednom periodu i kako će izgledati budućnost frilensinga na domaćem tržištu?

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.