Agencije moraju edukovati klijente - to je jedini put do rasta

Agencije moraju edukovati klijente – to je jedini put do daljeg rasta

Prvi dan konferencija Nova Energija obelžio je panel pod nazivom "Digitalni marketing u eri analognih "decision makera", koji je okupio predstavnike vodećih srpskih marketinških i digitalnih agencija, u cilju diskusije o tradicionalnim kanalima, ali i o novim, digitalnim platformama koje već odavno igraju ključnu ulogu u advertajzingu.

novaenergija-3

Moderator panela, Nataša Kilibarda, okupila je impresivnu postavku koju su činili Vladimir Aranđelović (Direct Media), Vladimir Zarić (Leo Burnet), Daniel Ackermann (Degordian), Igor Božović (Executive Group), Rade Tričković (Httpool), Bojan Rendulić (Drive), Aleksandra Radujko (New Media Tim) i Ivan Bildi (Marketing Online).

Sam panel otpočeo je pitanjem koliki je rast zabeležilo srpski tržište kada je online oglašavanje u pitanju. Vladimir Aranđelović, inače predsednik upravnog odbora IAB Srbija, izjavio je da će ova organizacija na predstojećem dogđaju Digital Day, koji će se održati 13. maja u Domu Omladinu u Beogradu, predstaviti rezultate najnovijeg AdEx istraživanja, kada ćemo i saznati koliki je napredak ostvaren u odnosu na 2013. godinu. Iako nije mogao da precizira o kojim brojkama je reč, Aranđelović je izjavio da je Srbija ponovo zabeležila dvocifren rast što predstavlja izuzetno dobar znak za ravoj samog tržišta.

Mobilno i video oglašavanje rastu

Direktor kompanije Httpool u Srbiji, Rade Tričković, izjavio je da je već sada primetan rast, ali i stagnacija pojedinih kanala. U poslednje vreme mobilno i video oglašavanje beleže značajan rast, te nas ne bi trebalo čuditi ukoliko rezultati pomenutog istraživanja omoguće još veća ulaganja u ove kanale. Ipak, Tričković kaže da mnogi oglašivači danas insistiraju na učinkovitom, tj. merljivom oglašavanju, tako da bi i ovaj segment mogao rasti kako vreme prolazi.

novaenergija-4
Panel posvećen oglašavanju, okupio je i najveći broj posetilaca na konferenciji Nova Energija

Sa ovom tvrdnjom složio se i suosnivač i CEO agencije Degordian, Daniel Ackermann, koji je ukazao na jednu interesantnu činjenicu koji mnogi zapravo video kao manu. Istina je da Srbija, ali i region, i dalje nisu toliko napredna tržišta kao što je to slučaj sa Zapadom, ali upravo ovde postoji poslovna prilika koja se može zgrabiti. Davne 2009. godine to je bio slučaj i sa tadašnjim iSTUDIO-om, a uvidevši priliku da budu nosioci digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj, te nešto kasnije i u regionu, Daniel i njegov tim pokrenuli su prvu agenciju tog tipa, pružajući usluge digitalnog oglašavanja klijentima koji to tada nisu imali online prisustvo.

Savremeni marketari savršeno razumeju brendove i prodaju, ali digitalci su ti koji razumeju digitalne platforme. Postoji jedan ogroman gap koji će se pupuniti jedino uz saradnju digitalnih i offline agencija – mi moramo raditi skupa i tako edukovati klijente.

Nedostatak obrazovanja koči dalji rast

Na pitanje kakva je danas situacija kada je rad sa klijentima u pitanju, predstavnici tradicionalnih i digitalnih marketinših agencija bili su gotovo jednoglasni kada su rekli da je situacija daleko od berićetne, te da je potrebno dodatno edukovati klijente koji će jedino na taj način biti svesni mogućnosti koje im pojedinačni kanali nude.

Igor Božović iz Executive Grupe izjavio je da je ova agencija od samog starta imala nešto drugačiji pristup odnosu prema klijentima, te da im prilikom predstavljanja strategije ne daju samo usku sliku, već i onu širu koja govori o pozicioniranju i ciljevima za dve, tri godine unapred. Vremenom je ova agencija zaokružila i produkciju pod “istim krovom”, te danas predstavlja jedan od ozbiljnih pokretača industrije digitalnog oglašavanja u Srbiji. Ipak, da biste opstali na samom vrhu, potrebno je prilagođavati se novim kanalima, novim tehnologijama, poput virtuelne realnosti i nosivih uređaja koji već sada osvajaju planetu.

novaenergija-5

Govoreći o budućnosti oglašavanja, Aranđelović je spomenuo i Real Time Bidding koji je Direct Media u saradnji sa Gemiusom i DataX-om primenila po prvi put prethodne godine, za potrebe Telenora. U pitanju je napredna tehnologija zakupa oglašivačkog prostora sa najvećim učinkom, koja “uči” kako pronaći ciljanu grupu na pravi način i kako im plasirati poruku, a koja već sada predstavlja standard za zakup display oglašavanja.

Za kraj, panelisti su izjavili da nosivi (wearable) uređaji, virtualna realnost i Big Data trend već polako osvajaju advertajzing, te da će u godinama koje su ispred nas agencije, offline i one digitalne, itekako morati zajedno da sarađuju in, ali i na edukaciji svojih klijenata.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Karijere

Na koji ćeš faks? Poseti Metaverse sajam obrazovanja koji je okupio 128.000 studenata

Predstavljamo vam virtuelni 3D sajam obrazovanja zasnovan na Metaverse tehnologiji, koji mladima u Srbiji i regionu značajno olakšava potragu za idealnim izborom fakulteta i budućim zaposlenjem!

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Besplatna pravna dokumenta za sve startape

U 194. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o 'Open Source Documentation' projektu koji je proizašao iz Tenderly Garaže a koji je namenjen da pomogne startapima kada je reč o pravnim dokumentima.

Propustili ste

Karijere

Miloš Čučulović iz Srbije direktor je u švajcarskom MDPI-u sa više od 6.500 zaposlenih širom sveta

U švajcarskoj kompaniji koja je jedan od lidera u naučnom izdavaštvu, razvija najsavremenije alate zasnovane na generativnoj veštačkoj inteligenciji. A kako je izgledao njegov karijerni put? Pročitajte u intervjuu koji je pred vama!

Office Talks Podcast

Besplatna pravna dokumenta za sve startape

U 194. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o 'Open Source Documentation' projektu koji je proizašao iz Tenderly Garaže a koji je namenjen da pomogne startapima kada je reč o pravnim dokumentima.

Startapi i poslovanje

Native Teams: Kako doći do i na šta potrošiti €6,3 miliona investicije?

Kompanija Native Teams, koja je zakonski poslodavac za frilensere, podigla je višemilionsku investiciju od grupe fondova. Evo u šta će uložiti dobijen novac.

Tehnologija

Domaće softverske kompanije mogu da spasu srpsku privredu, ako im se pruži šansa

Dok IT industrija inovira, tradicionalne privredne grane tapkaju u mestu, jedan je od zaključaka Foruma naprednih tehnologija održanog 12. i 13. juna u Nišu.

Gaming

Potpuno nova Tetris video igra napravljena je u Srbiji

Beogradski studio za razvoj video igara Playstudios Europe, objavio je igru Tetris Block Puzzle namenjenu za igranje na mobilnim telefonima.

Startapi i poslovanje

ICT Hub: Osmislite najbolje rešenje za inovacije u pravosuđu i osvojite vredne nagrade

ICT Hub je lansirao novi projekat 'Inovacije u Pravosuđu' koji ima za cilj da unapredi pristup pravdi za osetljive i marginalizovane grupe u Srbiji kroz razvoj inovativnih digitalnih alata.