Agencije moraju edukovati klijente - to je jedini put do rasta

Agencije moraju edukovati klijente – to je jedini put do daljeg rasta

Prvi dan konferencija Nova Energija obelžio je panel pod nazivom "Digitalni marketing u eri analognih "decision makera", koji je okupio predstavnike vodećih srpskih marketinških i digitalnih agencija, u cilju diskusije o tradicionalnim kanalima, ali i o novim, digitalnim platformama koje već odavno igraju ključnu ulogu u advertajzingu.

novaenergija-3

Moderator panela, Nataša Kilibarda, okupila je impresivnu postavku koju su činili Vladimir Aranđelović (Direct Media), Vladimir Zarić (Leo Burnet), Daniel Ackermann (Degordian), Igor Božović (Executive Group), Rade Tričković (Httpool), Bojan Rendulić (Drive), Aleksandra Radujko (New Media Tim) i Ivan Bildi (Marketing Online).

Sam panel otpočeo je pitanjem koliki je rast zabeležilo srpski tržište kada je online oglašavanje u pitanju. Vladimir Aranđelović, inače predsednik upravnog odbora IAB Srbija, izjavio je da će ova organizacija na predstojećem dogđaju Digital Day, koji će se održati 13. maja u Domu Omladinu u Beogradu, predstaviti rezultate najnovijeg AdEx istraživanja, kada ćemo i saznati koliki je napredak ostvaren u odnosu na 2013. godinu. Iako nije mogao da precizira o kojim brojkama je reč, Aranđelović je izjavio da je Srbija ponovo zabeležila dvocifren rast što predstavlja izuzetno dobar znak za ravoj samog tržišta.

Mobilno i video oglašavanje rastu

Direktor kompanije Httpool u Srbiji, Rade Tričković, izjavio je da je već sada primetan rast, ali i stagnacija pojedinih kanala. U poslednje vreme mobilno i video oglašavanje beleže značajan rast, te nas ne bi trebalo čuditi ukoliko rezultati pomenutog istraživanja omoguće još veća ulaganja u ove kanale. Ipak, Tričković kaže da mnogi oglašivači danas insistiraju na učinkovitom, tj. merljivom oglašavanju, tako da bi i ovaj segment mogao rasti kako vreme prolazi.

novaenergija-4
Panel posvećen oglašavanju, okupio je i najveći broj posetilaca na konferenciji Nova Energija

Sa ovom tvrdnjom složio se i suosnivač i CEO agencije Degordian, Daniel Ackermann, koji je ukazao na jednu interesantnu činjenicu koji mnogi zapravo video kao manu. Istina je da Srbija, ali i region, i dalje nisu toliko napredna tržišta kao što je to slučaj sa Zapadom, ali upravo ovde postoji poslovna prilika koja se može zgrabiti. Davne 2009. godine to je bio slučaj i sa tadašnjim iSTUDIO-om, a uvidevši priliku da budu nosioci digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj, te nešto kasnije i u regionu, Daniel i njegov tim pokrenuli su prvu agenciju tog tipa, pružajući usluge digitalnog oglašavanja klijentima koji to tada nisu imali online prisustvo.

Savremeni marketari savršeno razumeju brendove i prodaju, ali digitalci su ti koji razumeju digitalne platforme. Postoji jedan ogroman gap koji će se pupuniti jedino uz saradnju digitalnih i offline agencija – mi moramo raditi skupa i tako edukovati klijente.

Nedostatak obrazovanja koči dalji rast

Na pitanje kakva je danas situacija kada je rad sa klijentima u pitanju, predstavnici tradicionalnih i digitalnih marketinših agencija bili su gotovo jednoglasni kada su rekli da je situacija daleko od berićetne, te da je potrebno dodatno edukovati klijente koji će jedino na taj način biti svesni mogućnosti koje im pojedinačni kanali nude.

Igor Božović iz Executive Grupe izjavio je da je ova agencija od samog starta imala nešto drugačiji pristup odnosu prema klijentima, te da im prilikom predstavljanja strategije ne daju samo usku sliku, već i onu širu koja govori o pozicioniranju i ciljevima za dve, tri godine unapred. Vremenom je ova agencija zaokružila i produkciju pod „istim krovom“, te danas predstavlja jedan od ozbiljnih pokretača industrije digitalnog oglašavanja u Srbiji. Ipak, da biste opstali na samom vrhu, potrebno je prilagođavati se novim kanalima, novim tehnologijama, poput virtuelne realnosti i nosivih uređaja koji već sada osvajaju planetu.

novaenergija-5

Govoreći o budućnosti oglašavanja, Aranđelović je spomenuo i Real Time Bidding koji je Direct Media u saradnji sa Gemiusom i DataX-om primenila po prvi put prethodne godine, za potrebe Telenora. U pitanju je napredna tehnologija zakupa oglašivačkog prostora sa najvećim učinkom, koja “uči” kako pronaći ciljanu grupu na pravi način i kako im plasirati poruku, a koja već sada predstavlja standard za zakup display oglašavanja.

Za kraj, panelisti su izjavili da nosivi (wearable) uređaji, virtualna realnost i Big Data trend već polako osvajaju advertajzing, te da će u godinama koje su ispred nas agencije, offline i one digitalne, itekako morati zajedno da sarađuju in, ali i na edukaciji svojih klijenata.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.