Kreativna agencija ŽIŠKA sa novim LOL timom spaja marketing i esport

Oni su mladi tim kreativnih ljudi koji stoje iza marketinške agencije ŽIŠKA. Neki od njih su u isto vreme i zaljubljenici u gejming i u planetarno popularnu igru League of Legends. Ove nedelje vam donosimo priču o LOL esport timu pomenute agencije, koji nam otkriva planove za takmičenja, pozadinu formiranja tima, te na koji način gledaju na moguće esport rivale koji vremenom postaju sve brojniji i snažniji.

Mnogi će reći da je esport preko noći eksplodirao i postao jedna od popularnijih tema u regionu – posebno u grupi tech entuzijasta, gejmera, ali i digitalnog marketinga. Istina je da je esport mlada oblast u našem regionu čiji veliki potencijal tek treba da bude u potpunosti prepoznat od strane brendova i telco operatera.

Međutim, ulazak velikih imena u esport (poput Crvene Zvezde) i nastup već ustaljenih kao što je tim x25, te organizovanje velikih takmičenja – EBL-a i Vip Adria lige, otvorile su vrata esporta širom regiona. O tome na koji način bi iskustvo u marketingu moglo da pomogne u popularizaciji LOL-a, te da li u narednom periodu postoji mogućnost i za osnivanje biznis esport lige, razgovaramo sa Milošem Skokićem iz beogradske agencije ŽIŠKA koja već ima formirani gejming tim.

Na početku razgovora, on otkriva da u periodu kada se sama agencija otvarala i nije bilo toliko posla, te se u tim praznim trenucima dešavalo da odigra po koju partiju LOL-a. Njegov kolega Goran ubrzo se zainteresovao za samu igru i tada je nastala šala o tome kako bi jednog dana imali ceo LOL tim u agenciji. Kada su u ŽIŠKU stigli još dvojica kolega – Miljan i Matija (koji su još ranije igrali pomenutu video igru), šala je postala realnost.

Biznis liga kao sledeća stanica?

U tom trenutku, čitava ekipa shvatla je da zapravo ima osnovu tima, pa su i sami apetiti za još većim ulaganjem u kreiranje prave profesionalne ekipe vremenom porasli. Nakon toga započeli su sa dizajnom dresova, te je poslednji deo slagalice bio još jedan koga koji se priključio timu, a koji je stari Dota igrač.

Kada se sve sabere, core deo LoL esport tima pomenute agencije čine Miljan Dalast Đorđević (TOP), Matija Hunter Ljubenović, Goran janql Jankuloski (MID), Igor seventythesap Despotović (ADC) i Miloš xSkokie Skokić (SUPPORT). Na pitanje Netokracije da li se tim sprema da nastupi na nekom od regionalnih takmičenja, Miloš odgovara:

Već smo učestvovali na nekoliko turnira u organizaciji Fortune. U pitanju su nedeljni „amaterski turniri“ za timove koji ne učestvuju u EBL-u i velikim ligama. Ne moram da napominjem da smo katastrofalno izgubili sve mečeve ikada, u ovoj zemlji postoje stotine i stotine boljih igrača od nas, ali to uopšte nije poljuljalo naše samopouzdanje i želju da se takmičimo. Jednog dana, siguran sam u to, odnećemo pobedu na riftu. Trenera nemamo u klasičnom smislu, ali svako od nas u određenim situacijama nastupa kao shot caller ili kapiten tima.

Jedni od osnivača esport LOL tima ŽIŠKE, ali i okosnica tima su Goran Jankuloski i Miloš Skokić.

Govoreći o sponi marketing iskustva i popularizaciji samog esporta u digitalnoj marketing zajednici, naš sagovorinik kaže da je LoL communuty svakako u dobrim rukama. Miloš napominje da već godinama prati rad organizacije Fortuna koja organizuje najveću regionalnu esport ligu poznatiju kao EBL. Kako primećuje, sve više brendova prepoznaje potencijal ove niše, od kojih su neki i klijenti same agencije, te u narednom periodu sigurno treba očekivati i ambiciozne projekte i saradnje brendova, lige i esport organizacija.

„Ako nam globalni primeri i projekti posluže kao inspiracija, već ove godine možemo uraditi mnogo, a najviše na polju kreiranja content-a koji popularizuje samu igru i domaće najbolje igrače (pogledati primer serijala Challenger-i Srbije na Fortuninom YouTube kanalu)“, ističe Skokić, dodajući da je za sada prioritet čitavog tima osnivanje biznis lige, te da je potrebno da se postavljeni planovi pretvore u akciju:

Biznis liga je jedan od naših ciljeva i ideja za koju navijamo svom snagom. Već smo razgovarali sa nekim kompanijama i postoji interesovanje, sada samo treba da ga pretvorimo u akciju, zajedno sa ekipom iz Fortune. Neka paušalna procena je da nam je potrebno šest timova kako bi cela priča imala smisla. U gejmerskim i IT kompanijama postoji dosta LoL igrača, a mi se nadamo da će i neka agencija sa našeg tržišta skupiti petorku, pa da se bijemo posle pet.

Brendovi polako prepoznaju potencijal esporta

Kada je reč o konkurenciji, Miloš kaže da za sada niko iz Žiškine ekipe ne poznaje neki tim ovog tipa, koji je proistekao iz marketinške agencije. „Kada se i sama konkurencija bude pojavila bićemo spremni za duele sa ravnopravnim protivnicima, dok ćemo u međuvremenu raditi na timskoj sinergiji svakodnevno igrajući flex mečeve nakon posla, kako bismo bili sve bolji“, istakao je Skokić.

Međutim, kako iz Žiške gledaju na sve veći potencijal esporta, te koje se tu prednosti javljaju za telco operatere i brendove?

Telco operaterima je ovaj segment tržišta posebno interesantan iz više razloga: prepaid ponuda i ponuda specifičnih servisa koji su interesantni ovoj ciljnoj grupi (Vip mobile i gejming prepaid kartica kao primer), ali potencijalno i komunikacija različitih rešenja za strimovanje, koje je veoma važan deo esport scene.

Mnogi fanovi LoL-a i sami imaju YouTube kanale (koji trenutno rastu), a svakodnevno rade na popularizaciji igre i razvoju community-ja. Mislim da će telco operateri, ali i neki drugi brendovi, uvideti benefite saradnje sa ovim strimerima. Naravno, to je samo jedan od brojnih mogućih aspekata saradnje brendova i esports zajednice.

Video igra League of Legends lansirana je 27. oktobra 2009. godine, a u 2016. zabeleženo je preko 100 miliona aktivnih igrača širom sveta.

Govoreći o potencijalu esporta u domenu marketinga, Miloš smatra da je on u svakom slučaju dosta veliki, posebno kada se uzmu u obzir brojke poput gledanosti EBL mečeva i propratnog sadržaja. Štaviše, potrebno je napomenuti da su se i pojedini poznati brendovi uključili i uvrstili podršku esport sceni u svoj komunikacijski miks.

Gledano iz ugla zaposlenih u pomenutoj agenciji, ove brojke ali i sve više rastuća popularnost esporta veoma su dobri pokazatelji u kom smeru bi scena mogla da se dalje  kreće. Nije tajna da se već ove godine očekuje i rast budžeta uloženog u esport scenu, još impresivnije LAN događaje i još više sadržaja.

„Ukoliko ove godine uspemo da oformimo biznis ligu, smatraćemo da je naša misija uspešna. Ukoliko pronađemo barem još jedan tim spreman da se takmiči, i to je neki početak, ne žuri nam se nigde. Kako naša agencija raste i ŽIŠKA LoL tim se širi, to je prirodno“, zaključio je na kraju Miloš.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5 automobila renomiranih auto kuća koji su gorivo zamenili strujom

Najpoznatiji i najveći auto brendovi sve više se okreću elektro pogonu. Mercedes i Audi predstavili su na salonu u Parizu svoje prve potpuno električne automobile, dok svoj odgovor tržištu i spremaju i BMW, Jaguar i Porsche.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Startapi i poslovanje

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Propustili ste

Nesortirano

5 lekcija koje svaki softverski tim lider mora da savlada

Sama uloga tim lidera u različitim kompanijama ima različito značenje. Neke kompanije posmatraju ovu poziciju kao unapređenje u vidu titule, dok druge vide ovu poziciju kao novu, neizostavnu ulogu u timu. U mnogim kompanijama se ovo razlikuje čak i od projekta do projekta.

Tehnologija

Planirate da posetite Dubai? Tamo vas može voziti novi taksi bez vozača

Pitanje je vremena kada bismo samovozeće automobile mogli da vidimo na ulicama širom sveta. Prvi veliki korak ka tome, pored kompanija iz SAD-a, napravila je uprava za saobraćaj i transport u Dubaiju.

Digitalni mediji

NBA League Pass od danas dostupan u Telenoru!

Uoči predstojeće NBA sezone, Telenor je u svoju ponudu digitalnih servisa od danas uvrstio i aplikaciju NBA League Pass čime je ljubiteljima najveće košarkaške lige omogućeno da gledaju utakmice na svojim pametnim uređajima.

Intervju

Kako započeti svoju (digitalnu) karijeru u korporaciji i zašto baš tu?

Pitali smo mentora i studenta kako je izgledao program prakse i koji su to zadaci i izazovi na kojima su radili.

Upoznajte poslodavce

13 odgovora na vaša pitanja o zapošljavanju u digitalnoj industriji

Pitali smo vas, studente, koja biste pitanja postavili HR menadžerima u vezi sa procesom prijave za posao? Nekoliko desetina pitanja stiglo je na našu adresu, a mi vam u saradnji sa HR-ovcima Infostud Grupe, u okviru koje posluju i sajtovi Polovniautomobili.com i Poslovi.infostud.com, donosimo najbolje odgovore - važne savete koji vam mogu pomoći da se pripremite za razgovor o vašem prvom poslu!

Novost

Od danas moguće plaćanje karticama Poštanske štedionice na portalu eUprava

Banka Poštanska štedionica postala je partner Kancelarije za IT i eUpravu, omogućivši elektronsko plaćanje platnim karticama na Portalu eUprava i posredstvom POS terminala na šalterima javne uprave.