YouTube: Za monetizaciju od sada potrebno 1.000 pretplatnika i 4.000 sati video pregleda

YouTube Partner Program koji kreatorima sadržaja omogućava zaradu od reklama ponovo je revidiran: ukoliko ste YouTuber koji zarađuje ovim putem, od sada morate imati minimum 4.000 sati vide pregleda, ali i minimum 1.000 pretplatnika. Istražujemo zašto je ova novina uvedena i koga najviše pogađa.

Na zvaničnom blogu YouTube-a u odeljku posvećenom kreatorima videa, objavljeno je saopštenje po kojem se pravila igre naplaćivanja pregleda menjaju – više nije dovoljno imati samo 10.000 pregleda. Od pre dva dana, ukoliko želite da monetizujete vaš video sadržaj na ovoj platformi, morate imati minimum 1.000 pretplatnika (sabskrajbera) pri čemu ukupna dužina vaših video pregleda mora iznositi minimum 4.000 sati na godišnjem nivou.

Povećanje standarda u odnosu na reviziju iz aprila prošle godine, najviše će pogoditi „male“ autore. Nil Mohan (CPO) i Robert Kincl (CBO) YouTube-a naglašavaju da iako će ove promene uticati na veliki broj kanala, 99% onih koji su pogođeni su ionako zarađivali manje od 100 dolara na godišnjem nivou, a 90% njih zaradilo je manje od 2,5 dolara u poslednjih mesec dana. Drugim rečima, autori koji žive od kreiranja sadržaja i monetizacije ne bi trebali da osete razliku.

Iz YouTube-a takođe ističu da se najavljena promena već uveliko primenjuje na novoosnovanim kanalima, dok već postojeći kanali imaju grejs period od 30 dana – njih će promene zahvatiti tek od 20. februara.

Promene u cilju zaštite kreatora

Kako se u saopštenju navodi, do ovog rešenja došlo je usled analize i razgovora sa kreatorima koji od ove platforme zarađuju, a sve u cilju njihove zaštite – da bi se otkrili kanali koji imaju veći potencijal i da bi se reklame preusmerile ka njima.

U tu svrhu, ova kompanija je u decembru najavila da je došlo do promene kriterijuma u vezi sa tim koji video sadržaji su podobni za postavljanje reklama, te da će se taj proces uređivati još više „ručno“ nego što je do sada bio slučaj. Na taj način će se u još većoj meri sprečiti propusti, te će preko milijardu korisnika YouTube-a – što onih koji od toga žive, što onih koji su tu radi zabave – moći da uživa u kvalitetnijem sadržaju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.

Internet marketing

Influenseri nekad i sad – priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Sve je krenulo tako nevino. Ljudi počnu da se bave nečim iz ljubavi, u slobodno vreme, ugledajući se na druge. Ljubavi prema tom nečemu ili ljubavi prema pažnji koju dobijaju zbog toga. Nevino i iskreno. Dobro, možda ne baš potpuno iskreno, ali...

Digitalni mediji

Zašto je YouTube Rewind 2018. najomraženiji video – ikada?

Pre nešto manje od mesec dana YouTube je objavio godišnji pregled najpopularnijih klipova, mimova i jutjubera za 2018. godinu - ali taj video postao je za kratko vreme jedan od najomraženijih sa čak 14 miliona dislajkova.

Propustili ste

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10%

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Tehnologija

Srbija postaje deo ruskog tehnološkog projekta ‘Tačka ključanja’ – o čemu je zapravo reč?

Beograd bi mogao da bude prvi inostrani grad u kojem će biti sproveden ruski projekat 'Tačka ključanja' koji podrazumeva multidisciplinarno povezivanje, rad i razmenu ideja iz oblasti nauke, inžejnerstva, obrazovanja i digitalnih tehnologija.

Gaming

Mihajlo Jovanović-Džaril: Nema daljeg razvoja regionalnog esporta dok se timovi ne izgrade u prepoznatljive brendove

Četvrta sezona popularne regionalne esport lige EBL u organizaciji Fortune esports startuje 28. januara. U razgovoru sa direktorom ove organizacije otkrivamo više detalja o predstojećoj sezoni i koje su to promene na esport sceni Balkana.

Startapi i poslovanje

Zašto srpske kompanije ne izlažu na CES-u?

Consumer Electronics Show (CES), najveći sajam potrošačke elektronike u Las Vegasu, završen je prošle nedelje - opet bez nastupa srpskih kompanija. U razgovoru sa preduzetnicima analiziramo razloge ovog trenda.

Intervju

Četiri pitanja o digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća

Mogu li se male i srednje kompanije nositi sa promenama koje sa sobom nosi digitalizacija poslovanja?

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.