YouTube: Za monetizaciju od sada potrebno 1.000 pretplatnika i 4.000 sati video pregleda

YouTube: Za monetizaciju od sada potrebno 1.000 pretplatnika i 4.000 sati video pregleda

YouTube Partner Program koji kreatorima sadržaja omogućava zaradu od reklama ponovo je revidiran: ukoliko ste YouTuber koji zarađuje ovim putem, od sada morate imati minimum 4.000 sati vide pregleda, ali i minimum 1.000 pretplatnika. Istražujemo zašto je ova novina uvedena i koga najviše pogađa.

Na zvaničnom blogu YouTube-a u odeljku posvećenom kreatorima videa, objavljeno je saopštenje po kojem se pravila igre naplaćivanja pregleda menjaju – više nije dovoljno imati samo 10.000 pregleda. Od pre dva dana, ukoliko želite da monetizujete vaš video sadržaj na ovoj platformi, morate imati minimum 1.000 pretplatnika (sabskrajbera) pri čemu ukupna dužina vaših video pregleda mora iznositi minimum 4.000 sati na godišnjem nivou.

Povećanje standarda u odnosu na reviziju iz aprila prošle godine, najviše će pogoditi „male“ autore. Nil Mohan (CPO) i Robert Kincl (CBO) YouTube-a naglašavaju da iako će ove promene uticati na veliki broj kanala, 99% onih koji su pogođeni su ionako zarađivali manje od 100 dolara na godišnjem nivou, a 90% njih zaradilo je manje od 2,5 dolara u poslednjih mesec dana. Drugim rečima, autori koji žive od kreiranja sadržaja i monetizacije ne bi trebali da osete razliku.

Iz YouTube-a takođe ističu da se najavljena promena već uveliko primenjuje na novoosnovanim kanalima, dok već postojeći kanali imaju grejs period od 30 dana – njih će promene zahvatiti tek od 20. februara.

Promene u cilju zaštite kreatora

Kako se u saopštenju navodi, do ovog rešenja došlo je usled analize i razgovora sa kreatorima koji od ove platforme zarađuju, a sve u cilju njihove zaštite – da bi se otkrili kanali koji imaju veći potencijal i da bi se reklame preusmerile ka njima.

U tu svrhu, ova kompanija je u decembru najavila da je došlo do promene kriterijuma u vezi sa tim koji video sadržaji su podobni za postavljanje reklama, te da će se taj proces uređivati još više „ručno“ nego što je do sada bio slučaj. Na taj način će se u još većoj meri sprečiti propusti, te će preko milijardu korisnika YouTube-a – što onih koji od toga žive, što onih koji su tu radi zabave – moći da uživa u kvalitetnijem sadržaju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.