YouTube: Za monetizaciju od sada potrebno 1.000 pretplatnika i 4.000 sati video pregleda

YouTube: Za monetizaciju od sada potrebno 1.000 pretplatnika i 4.000 sati video pregleda

YouTube Partner Program koji kreatorima sadržaja omogućava zaradu od reklama ponovo je revidiran: ukoliko ste YouTuber koji zarađuje ovim putem, od sada morate imati minimum 4.000 sati vide pregleda, ali i minimum 1.000 pretplatnika. Istražujemo zašto je ova novina uvedena i koga najviše pogađa.

Na zvaničnom blogu YouTube-a u odeljku posvećenom kreatorima videa, objavljeno je saopštenje po kojem se pravila igre naplaćivanja pregleda menjaju – više nije dovoljno imati samo 10.000 pregleda. Od pre dva dana, ukoliko želite da monetizujete vaš video sadržaj na ovoj platformi, morate imati minimum 1.000 pretplatnika (sabskrajbera) pri čemu ukupna dužina vaših video pregleda mora iznositi minimum 4.000 sati na godišnjem nivou.

Povećanje standarda u odnosu na reviziju iz aprila prošle godine, najviše će pogoditi „male“ autore. Nil Mohan (CPO) i Robert Kincl (CBO) YouTube-a naglašavaju da iako će ove promene uticati na veliki broj kanala, 99% onih koji su pogođeni su ionako zarađivali manje od 100 dolara na godišnjem nivou, a 90% njih zaradilo je manje od 2,5 dolara u poslednjih mesec dana. Drugim rečima, autori koji žive od kreiranja sadržaja i monetizacije ne bi trebali da osete razliku.

Iz YouTube-a takođe ističu da se najavljena promena već uveliko primenjuje na novoosnovanim kanalima, dok već postojeći kanali imaju grejs period od 30 dana – njih će promene zahvatiti tek od 20. februara.

Promene u cilju zaštite kreatora

Kako se u saopštenju navodi, do ovog rešenja došlo je usled analize i razgovora sa kreatorima koji od ove platforme zarađuju, a sve u cilju njihove zaštite – da bi se otkrili kanali koji imaju veći potencijal i da bi se reklame preusmerile ka njima.

U tu svrhu, ova kompanija je u decembru najavila da je došlo do promene kriterijuma u vezi sa tim koji video sadržaji su podobni za postavljanje reklama, te da će se taj proces uređivati još više „ručno“ nego što je do sada bio slučaj. Na taj način će se u još većoj meri sprečiti propusti, te će preko milijardu korisnika YouTube-a – što onih koji od toga žive, što onih koji su tu radi zabave – moći da uživa u kvalitetnijem sadržaju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Kultura 2.0

Da li su IT firme u Srbiji dovoljno društveno odgovorne?

Kompanija Devtech donirala je 50 računara i propratne opreme neprofitnim organizacijama, što nam je povod da se zapitamo da li na nivou industrije radimo dovoljno da vratimo društvu iz kog potičemo.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startapi, Demo Day u Solunu čeka vaše prijave – otvorene su do 25. avgusta

Peti po redu Thessaloniki Demo Day u organizaciji grčkog stratap haba OK!Thess održaće se 12. septembra u Solunu, a njegov cilj je povezivanje startapa sa investitorima iz Grčke i jogoistočne Evrope.

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?