Bez 10.000 pregleda na vašem YouTube kanalu nema ni monetizacije

Bez 10.000 pregleda na vašem YouTube kanalu nema ni monetizacije

Kompanija YouTube uvela je nova pravila u okviru Partner programa koji je otvoren za sve korisnike još pre pet godina. U nameri da spreči druge korisnike koji krše autorka prava uzimajući sadržaj od drugih stranica, iz ovog servisa su odlučili da promene pravila igre, te će kreatori na ovom servisu moći da monetizuju svoj sadržaj tek kada sakupe ukupno 10.000 pregleda na kanalu.

youtube-1

Lansiranje Partner programa pre pet godina, za koji je mogao da se prijavi svaki korisnik u nameri da zaradi od svog video sadržaja, u velikoj meri je pomoglo YouTube-u da se pozicionira i pretvori u najveću i najpopularniju video platformu na webu, piše The Verge. Problemi koji su se nedugo zatim pojavili, a koji se odnose na kršenje autorskih prava i preuzimanja tuđeg sadržaja, predstavljali su inicijalnu kapislu da se tim koji stoji iza ovog Guglovog servisa odluči na pomenuti potez.

Nova odluka o pomeranju limita na 10.000 pregleda za monetizaciju samo bi trebalo da pomogne ljudima koji su zaduženi za funkcionisanje ovog servisa, kako bi na najbolji mogući način prikupili što više informacija o određenom kanalu i tako saznaju da li je isti legitiman. Međutim, kako navode iz YouTube-a ovaj potez ne bi trebalo da obeshrabri nove nezavisne kreatore video sadržaja koji se po prvi put prijavljuju na ovaj servis iza kojeg stoji impozantna statistika od preko jedne milijarde sati pregleda sadržaja dnevno.

Štaviše, povodom ove novosti oglasio se i Eriel Bardin, potpredsednik odeljenja za menadžment proizvoda pri YouTube-u koji je naveo da bi u narednih nekoliko nedelja svi koji pristupe YouTube Partner Programu trebalo da dobiju dodatni proces pregleda video snimaka, a nakon što određeni kanal prikupi 10.000 ukupnih pregleda – njegova aktivnost biće proverena u slučaju da nema suprotnosti sa polisama i pravilima za autore koje potpisuje YouTube.

Promenjena pravila korisna i za brendove

Ukoliko je sve u redu sa validnošću kanala, isti bi trebalo da se priključi i postane deo pomenutog programa, nakon čega će biti uključene i reklame kao sastavni deo određenih video sadržaja kreatora. Osim što će biti od pomoći kako bi se stalo na put kršiocima autorski prava, nova pravila dodatno će uticati na distanciranje uvredljivih video snimaka od brendova koji ulažu dosta kako bi se oglašavali na YouTube-u.

Ipak, vreme bi trebalo da pokaže koliko i kako će dolazeća i nova generacija kreatora video sadržaja reagovati na pomenuta limitiranja i pravila, ali i možda nove promene koje bi YouTube u narednom periodu mogao da lansira.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Tehnologija

AI menja programiranje iz korena – kako da to okrenete u svoju korist?

Kompanija Tenderly, zajedno sa kompanijom Infobip u Beogradu organizuje meetup posvećen startapima koji žele da implementiraju veštačku inteligenciju u svoje poslovanje. Mi smo razgovarali sa Marinom Šolčić koja će biti predavač na ovom događaju.

Najava

Regionalni ‘open data’ izazov: Napravi aplikaciju koristeći podatke javne uprave

Regionalna škola za javnu upravu (ReSPA) i Program Ujedinjenih nacija za razvoj u Srbiji (UNDP Srbija) raspisuju Regionalni izazov otvorenih podataka 2024.

Novost

Ingsoftware akvizirao Neopix, sledi ukrupnjavanje niške IT scene

Domaća kompanija Ingsoftware akvizirala je Neopix, tako da ove niške kompanije sa velikim iskustvom u razvijanju digitalnih proizvoda i međusobno veoma kompatibilnim ekspertizama od 25. marta posluju kao jedna.

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Novost

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Intervju

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.