Kompanija YouTube uvela je nova pravila u okviru Partner programa koji je otvoren za sve korisnike još pre pet godina. U nameri da spreči druge korisnike koji krše autorka prava uzimajući sadržaj od drugih stranica, iz ovog servisa su odlučili da promene pravila igre, te će kreatori na ovom servisu moći da monetizuju svoj sadržaj tek kada sakupe ukupno 10.000 pregleda na kanalu.
Lansiranje Partner programa pre pet godina, za koji je mogao da se prijavi svaki korisnik u nameri da zaradi od svog video sadržaja, u velikoj meri je pomoglo YouTube-u da se pozicionira i pretvori u najveću i najpopularniju video platformu na webu, piše The Verge. Problemi koji su se nedugo zatim pojavili, a koji se odnose na kršenje autorskih prava i preuzimanja tuđeg sadržaja, predstavljali su inicijalnu kapislu da se tim koji stoji iza ovog Guglovog servisa odluči na pomenuti potez.
Nova odluka o pomeranju limita na 10.000 pregleda za monetizaciju samo bi trebalo da pomogne ljudima koji su zaduženi za funkcionisanje ovog servisa, kako bi na najbolji mogući način prikupili što više informacija o određenom kanalu i tako saznaju da li je isti legitiman. Međutim, kako navode iz YouTube-a ovaj potez ne bi trebalo da obeshrabri nove nezavisne kreatore video sadržaja koji se po prvi put prijavljuju na ovaj servis iza kojeg stoji impozantna statistika od preko jedne milijarde sati pregleda sadržaja dnevno.
Štaviše, povodom ove novosti oglasio se i Eriel Bardin, potpredsednik odeljenja za menadžment proizvoda pri YouTube-u koji je naveo da bi u narednih nekoliko nedelja svi koji pristupe YouTube Partner Programu trebalo da dobiju dodatni proces pregleda video snimaka, a nakon što određeni kanal prikupi 10.000 ukupnih pregleda – njegova aktivnost biće proverena u slučaju da nema suprotnosti sa polisama i pravilima za autore koje potpisuje YouTube.
Promenjena pravila korisna i za brendove
Ukoliko je sve u redu sa validnošću kanala, isti bi trebalo da se priključi i postane deo pomenutog programa, nakon čega će biti uključene i reklame kao sastavni deo određenih video sadržaja kreatora. Osim što će biti od pomoći kako bi se stalo na put kršiocima autorski prava, nova pravila dodatno će uticati na distanciranje uvredljivih video snimaka od brendova koji ulažu dosta kako bi se oglašavali na YouTube-u.
Ipak, vreme bi trebalo da pokaže koliko i kako će dolazeća i nova generacija kreatora video sadržaja reagovati na pomenuta limitiranja i pravila, ali i možda nove promene koje bi YouTube u narednom periodu mogao da lansira.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!