Bez 10.000 pregleda na vašem YouTube kanalu nema ni monetizacije

Bez 10.000 pregleda na vašem YouTube kanalu nema ni monetizacije

Kompanija YouTube uvela je nova pravila u okviru Partner programa koji je otvoren za sve korisnike još pre pet godina. U nameri da spreči druge korisnike koji krše autorka prava uzimajući sadržaj od drugih stranica, iz ovog servisa su odlučili da promene pravila igre, te će kreatori na ovom servisu moći da monetizuju svoj sadržaj tek kada sakupe ukupno 10.000 pregleda na kanalu.

youtube-1

Lansiranje Partner programa pre pet godina, za koji je mogao da se prijavi svaki korisnik u nameri da zaradi od svog video sadržaja, u velikoj meri je pomoglo YouTube-u da se pozicionira i pretvori u najveću i najpopularniju video platformu na webu, piše The Verge. Problemi koji su se nedugo zatim pojavili, a koji se odnose na kršenje autorskih prava i preuzimanja tuđeg sadržaja, predstavljali su inicijalnu kapislu da se tim koji stoji iza ovog Guglovog servisa odluči na pomenuti potez.

Nova odluka o pomeranju limita na 10.000 pregleda za monetizaciju samo bi trebalo da pomogne ljudima koji su zaduženi za funkcionisanje ovog servisa, kako bi na najbolji mogući način prikupili što više informacija o određenom kanalu i tako saznaju da li je isti legitiman. Međutim, kako navode iz YouTube-a ovaj potez ne bi trebalo da obeshrabri nove nezavisne kreatore video sadržaja koji se po prvi put prijavljuju na ovaj servis iza kojeg stoji impozantna statistika od preko jedne milijarde sati pregleda sadržaja dnevno.

Štaviše, povodom ove novosti oglasio se i Eriel Bardin, potpredsednik odeljenja za menadžment proizvoda pri YouTube-u koji je naveo da bi u narednih nekoliko nedelja svi koji pristupe YouTube Partner Programu trebalo da dobiju dodatni proces pregleda video snimaka, a nakon što određeni kanal prikupi 10.000 ukupnih pregleda – njegova aktivnost biće proverena u slučaju da nema suprotnosti sa polisama i pravilima za autore koje potpisuje YouTube.

Promenjena pravila korisna i za brendove

Ukoliko je sve u redu sa validnošću kanala, isti bi trebalo da se priključi i postane deo pomenutog programa, nakon čega će biti uključene i reklame kao sastavni deo određenih video sadržaja kreatora. Osim što će biti od pomoći kako bi se stalo na put kršiocima autorski prava, nova pravila dodatno će uticati na distanciranje uvredljivih video snimaka od brendova koji ulažu dosta kako bi se oglašavali na YouTube-u.

Ipak, vreme bi trebalo da pokaže koliko i kako će dolazeća i nova generacija kreatora video sadržaja reagovati na pomenuta limitiranja i pravila, ali i možda nove promene koje bi YouTube u narednom periodu mogao da lansira.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Kako iznajmiti kuću na selu?

Gosti 130. epizode Office Talks podkasta bili su osnivači 'booking' servisa Selo.rs sa kojima smo pričali o razvoju turizma u Srbiji i poslovanju servisa koji ima preko 2.000 smeštajnih jedinica u bazi.

Startapi i poslovanje

Srpski Digital Spark dnevno beleži više od 75.000 B2B korisnika

Srpska kompanija Softech Solutions dizajnirala je Digital Spark, servis za prodaju koji je pridobio poverenje više od 20 kompanija u 8 država jugoistočne Evrope. O kakvom proizvodu je reč i čime se izdvaja od ostalih na tržištu, saznajte u tekstu koji sledi.

Gaming

SGA organizuje niz događaja za sve ljubiteljke gejminga

Događaji će se održati 9. marta u Beogradu s ciljem da osnaže devojčice, devojke i žene - kako one koje su već u gejming industriji, tako i one koje žele da postanu njen deo.

Propustili ste

Web 3.0

Tenderly i Trapesys organizuju ‘Web3 u Petnici’

Od 15. do 21. maja, Tenderly i Trapesys organizuju web3 seminar u Israživačkoj stanici Petnica, a svi učesnici imaće priliku da učestvuju u nizu predavanja i radionica, predvođenih iskusnim mentorima.

Gaming

Drugo izdanje SGA ‘For The Win’ konferencije dovodi predavače iz Gugla i Epic Games-a

Beograd ponovo, na nekoliko dana, zahvaljujući For The Win konferenciji postaje jedno od ključnih čvorišta evropske game dev scene, i upoznaje svoju rastuću zajednicu sa kolegama iz šireg regiona, i čitave Evrope.

Karijere

Kandidati cene jednostavan proces zapošljavanja – zašto ga vaša firma komplikuje?

Ovaj osvrt je nastao kao konstruktivna kritika na osnovu ličnog, ali i iskustava ljudi koji su bili u procesu traženja ili promene posla u proteklih 6 meseci.

Kolumna

Može li web3 zauvek promeniti digitalni marketing?

U svojoj novoj kolumni za Netokraciju, Ivana Tomić analizira načine na koje web3 može da unapredi digitalni marketing i pomogne mu da prevaziđe neke od najvećih izazova s kojima se suočava.

Tehnologija

Zuckerberg otpušta još 10.000 zaposlenih – sahranjuje Metaverse i pre nego što je zaživeo

Svedočimo li proprasti tehnološkog giganta koji skoro dve decenije dominira tržištem društvenih mreža i hoće li Zuckerberg uspeti da izvuče kompaniju iz novonastale krize?

Analiza

Goran Milovanović: Neće vas zameniti veštačka inteligencija, već onaj ko zna da je koristi

Kompanija Open AI objavila je GPT-4, novu i značajno unapređenu verziju svog popularnog jezičkog modela, zasnovanog na veštačkoj inteligenciji. Koje sve mogućnosti otvara ovaj proizvod i da li treba da brinemo za budućnost naših poslova, pitanja su na koja nam je odgovorio Goran Milovanović koji je Lead Data Scientist.