Nemamo Epl, ali imamo 'Epl istoka': Šta korisnicima donosi otvaranje Xiaomi prodavnice u Srbiji?

Nemamo Epl, ali imamo ‘Epl istoka’: Šta korisnicima donosi otvaranje Xiaomi prodavnice u Srbiji?

U vremenu kada premijum telefoni koštaju kao laptop računari i kada tech brendovi svoje proizvode cene često van domašaja budžeta prosečnog kupca, pojavio se Xiaomi sa dostupnijim proizvodima. Ovaj brend danas otvara zvaničnu prodavnicu u Srbiji.

Epl sa istoka, tehnološki gigant koji ruši poredak na tržištu, nazovite kako god, ali Xiaomi je za svega osam godina postojanja (osnovan u aprilu 2010. godine) napravio rezultat sa kojim mogu da se pohvale mnogo veće kompanije sa bogatom tradicijom. Kina je, uključujući i Huawei sa svojim podbrendom Honor, za kratko vreme postala jedna od vodećih sila kada govorimo o razvoju ali i prodaji potrošačke elektornike.

I nije ovde samo reč o mobilnim uređajima. Štaviše, Xiaomi sa pravom nosi slavni nadimak, aludirajući na jednu od najvećih tech kompanija svih vremena iz Kupertina. Razlog za to jeste što se nisu zadržali samo na proizvodnji mobilnih telefona, već su širili svoj asortiman, razvijajući proizvode poput Smart TV-a, tableta, pametnih uređaja za kuću, laptopova i ostalih uređaja – nudeći u isto vreme i kvalitet. Sa svojih 15.000 zaposlenih ljudi, ova kompanija nastavlja da osvaja mnoge korisnike širom sveta. Međutim u čemu je njihova tajna?

Odnos cena-kvalitet kao vodič ka uspehu

Na šarenolikom i pomalo zasićenom tržištu potrošačke elektronike koje je mahom kontrolisano od strane velikih brendova, Xiaomi se vremenom probio zahvaljujući proizvodima koji danas predstavljaju možda i najbolji odnos uloženog i dobijenog. Bez obzira da li je reč o mobilnim telefonima ili nekim drugim uređajima, iz ove kompanije su prepoznali momenat na tržištu da kvalitet u velikoj meri približe onim potrošačima koji nisu u mogućnosti da izdvoje i po nekoliko prosečnih plata za kvalitetan telefon ili laptop računar – uzimajući u obzir današnje cene.

Šireći se vremenom na tržištu zahvaljujući ovoj strategiji, poslovanje kompanije Xiaomi ide uzlaznom putanjom, što najbolje pokazuje i povećanje prihoda kompanije na 21,5 milijardi američkih dolara, a sama vrednost iste dostigla je $46 milijardi. Za skoro jednu deceniju postojanja, kineski proizvođač razvio je i svoje podbrendove, među kojima su najpoznatiji Pocophone i Redmi – povećavajući na taj način svoje učešće ne tržištu.

I dok nastavljaju da rastu i usavršavaju svoje proizvode, iz ovog brenda sa sedištem u Pekingu su prepoznali i potencijal regiona, konkretno Srbije, gde danas u Beogradu otvaraju svoju prvu zvaničnu prodavnicu u kojoj će ponuditi širi spektar svojih proizvoda. Tako će nakon Huawei prodavnice, još jedan, sada već veliki kineski proizvođač, ući na naše tržište.

Unutrašnjost Xiaomi prodavnice u Beču. Kako bi mogla da izgleda ona u Beogradu, saznaćemo danas od 15 časova u Ušće shopping centru.

Gledano sa strateške strane, računajući i popuste koji su spremni na dan otvaranja, ovo je svakako pravi potez za kompaniju čiju smo ciljnu grupu već naveli na početku teksta. S obzirom na to da se odnos cena-kvalitet u Srbiji izuzetno ceni, pre svega zbog slabije kupovne moći, Xiaomi bi u nekom narednom periodu mogao da postane prvi izbor racionalno orijentisanih korisnika koji i formiraju naše tržište.

Beograd – prva stanica

Ipak, u čitavoj priči ne treba zaboraviti i third party dobavljače proizvoda ove kompanije koji mogu ponuditi jeftinije cene, kao i dostupnost Xiaomi uređaja na jednom od najpopularnijih e-commerce sajtova na svetu – AliExpressu. Sa druge strane, zvanična prodavnica jednog brenda u korisniku budi određenu vrstu sigurnosti (pre svega kada je reč o garancijama, servisima i slično) ali i atraktivnosti, a posebno ako se nalazli na popularnoj shopping lokaciji u gradu.

Xiaomi ne bi trebalo da previše ugrozi poznate brendove koji su na tržištu Srbije dostupni već dugi niz godina i koji imaju svoje verne korisnike, niti je to, verujem, strategija kompanije. Sa druge strane, svojim prisustvom uneće neku novu svežinu i ugao gledanja na kupovinu potrošačke elektronike u našoj zemlji.

Osim što će sigurno ponuditi dobru kupovinu korisnicima, Xiaomi će morati ipak da uloži dosta truda da opravda ukazano poverenje kupca u našoj zemlji. Posebno ako uzmemo u obzir da se ne zasniva sve samo u privlačnim brojevima pored proizvoda – u državi gde su potrošačka kultura i psihologija usko vezani za skupe brendove čije ime se povezuje sa materijalnim stanjem i reputacijom u društvu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Netokracija

Kako da unapredite korisničko iskustvo svojih klijenata? Saznajte na ‘Customer Experience’ konferenciji!

Bavite se korisničkim iskustvom ili podrškom, marketingom, IT-jem ili vas jednostavno zanima digitalna transformacija? Netokracijina Customer Experience konferencija u Zagrebu je pravo mesto za vas!

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.