Nemamo Epl, ali imamo 'Epl istoka': Šta korisnicima donosi otvaranje Xiaomi prodavnice u Srbiji?

Nemamo Epl, ali imamo ‘Epl istoka’: Šta korisnicima donosi otvaranje Xiaomi prodavnice u Srbiji?

U vremenu kada premijum telefoni koštaju kao laptop računari i kada tech brendovi svoje proizvode cene često van domašaja budžeta prosečnog kupca, pojavio se Xiaomi sa dostupnijim proizvodima. Ovaj brend danas otvara zvaničnu prodavnicu u Srbiji.

Epl sa istoka, tehnološki gigant koji ruši poredak na tržištu, nazovite kako god, ali Xiaomi je za svega osam godina postojanja (osnovan u aprilu 2010. godine) napravio rezultat sa kojim mogu da se pohvale mnogo veće kompanije sa bogatom tradicijom. Kina je, uključujući i Huawei sa svojim podbrendom Honor, za kratko vreme postala jedna od vodećih sila kada govorimo o razvoju ali i prodaji potrošačke elektornike.

I nije ovde samo reč o mobilnim uređajima. Štaviše, Xiaomi sa pravom nosi slavni nadimak, aludirajući na jednu od najvećih tech kompanija svih vremena iz Kupertina. Razlog za to jeste što se nisu zadržali samo na proizvodnji mobilnih telefona, već su širili svoj asortiman, razvijajući proizvode poput Smart TV-a, tableta, pametnih uređaja za kuću, laptopova i ostalih uređaja – nudeći u isto vreme i kvalitet. Sa svojih 15.000 zaposlenih ljudi, ova kompanija nastavlja da osvaja mnoge korisnike širom sveta. Međutim u čemu je njihova tajna?

Odnos cena-kvalitet kao vodič ka uspehu

Na šarenolikom i pomalo zasićenom tržištu potrošačke elektronike koje je mahom kontrolisano od strane velikih brendova, Xiaomi se vremenom probio zahvaljujući proizvodima koji danas predstavljaju možda i najbolji odnos uloženog i dobijenog. Bez obzira da li je reč o mobilnim telefonima ili nekim drugim uređajima, iz ove kompanije su prepoznali momenat na tržištu da kvalitet u velikoj meri približe onim potrošačima koji nisu u mogućnosti da izdvoje i po nekoliko prosečnih plata za kvalitetan telefon ili laptop računar – uzimajući u obzir današnje cene.

Šireći se vremenom na tržištu zahvaljujući ovoj strategiji, poslovanje kompanije Xiaomi ide uzlaznom putanjom, što najbolje pokazuje i povećanje prihoda kompanije na 21,5 milijardi američkih dolara, a sama vrednost iste dostigla je $46 milijardi. Za skoro jednu deceniju postojanja, kineski proizvođač razvio je i svoje podbrendove, među kojima su najpoznatiji Pocophone i Redmi – povećavajući na taj način svoje učešće ne tržištu.

I dok nastavljaju da rastu i usavršavaju svoje proizvode, iz ovog brenda sa sedištem u Pekingu su prepoznali i potencijal regiona, konkretno Srbije, gde danas u Beogradu otvaraju svoju prvu zvaničnu prodavnicu u kojoj će ponuditi širi spektar svojih proizvoda. Tako će nakon Huawei prodavnice, još jedan, sada već veliki kineski proizvođač, ući na naše tržište.

Unutrašnjost Xiaomi prodavnice u Beču. Kako bi mogla da izgleda ona u Beogradu, saznaćemo danas od 15 časova u Ušće shopping centru.

Gledano sa strateške strane, računajući i popuste koji su spremni na dan otvaranja, ovo je svakako pravi potez za kompaniju čiju smo ciljnu grupu već naveli na početku teksta. S obzirom na to da se odnos cena-kvalitet u Srbiji izuzetno ceni, pre svega zbog slabije kupovne moći, Xiaomi bi u nekom narednom periodu mogao da postane prvi izbor racionalno orijentisanih korisnika koji i formiraju naše tržište.

Beograd – prva stanica

Ipak, u čitavoj priči ne treba zaboraviti i third party dobavljače proizvoda ove kompanije koji mogu ponuditi jeftinije cene, kao i dostupnost Xiaomi uređaja na jednom od najpopularnijih e-commerce sajtova na svetu – AliExpressu. Sa druge strane, zvanična prodavnica jednog brenda u korisniku budi određenu vrstu sigurnosti (pre svega kada je reč o garancijama, servisima i slično) ali i atraktivnosti, a posebno ako se nalazli na popularnoj shopping lokaciji u gradu.

Xiaomi ne bi trebalo da previše ugrozi poznate brendove koji su na tržištu Srbije dostupni već dugi niz godina i koji imaju svoje verne korisnike, niti je to, verujem, strategija kompanije. Sa druge strane, svojim prisustvom uneće neku novu svežinu i ugao gledanja na kupovinu potrošačke elektronike u našoj zemlji.

Osim što će sigurno ponuditi dobru kupovinu korisnicima, Xiaomi će morati ipak da uloži dosta truda da opravda ukazano poverenje kupca u našoj zemlji. Posebno ako uzmemo u obzir da se ne zasniva sve samo u privlačnim brojevima pored proizvoda – u državi gde su potrošačka kultura i psihologija usko vezani za skupe brendove čije ime se povezuje sa materijalnim stanjem i reputacijom u društvu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Gradovi budućnosti grade se iz Srbije (Nortal)

Gost 94. epizode Office Talks podcasta bio je Dragan Gajić, globalni CTO estonske kompanije Nortal koja i u Srbiji poseduje razvojni centar - isti onaj iz kojeg se upravo kreiraju rešenja za gradove budućnosti.

Startapi i poslovanje

Lansiran Founder Institute Serbia akcelerator program

Domaći i regionalni ekosistem neprestano se razvija poslednjih godina i sve je više startap timova koji nude rešenja za brojne lokalne, ali i globalne probleme.

Društvene mreže

Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Šef Instagrama Adam Moseri najavio je da će popularna društvena mreža ove nedelje početi da testira NFT sa odabranim kreatorima u Sjedinjenim Američkim Državama.