Nemamo Epl, ali imamo 'Epl istoka': Šta korisnicima donosi otvaranje Xiaomi prodavnice u Srbiji?

Nemamo Epl, ali imamo ‘Epl istoka’: Šta korisnicima donosi otvaranje Xiaomi prodavnice u Srbiji?

U vremenu kada premijum telefoni koštaju kao laptop računari i kada tech brendovi svoje proizvode cene često van domašaja budžeta prosečnog kupca, pojavio se Xiaomi sa dostupnijim proizvodima. Ovaj brend danas otvara zvaničnu prodavnicu u Srbiji.

Epl sa istoka, tehnološki gigant koji ruši poredak na tržištu, nazovite kako god, ali Xiaomi je za svega osam godina postojanja (osnovan u aprilu 2010. godine) napravio rezultat sa kojim mogu da se pohvale mnogo veće kompanije sa bogatom tradicijom. Kina je, uključujući i Huawei sa svojim podbrendom Honor, za kratko vreme postala jedna od vodećih sila kada govorimo o razvoju ali i prodaji potrošačke elektornike.

I nije ovde samo reč o mobilnim uređajima. Štaviše, Xiaomi sa pravom nosi slavni nadimak, aludirajući na jednu od najvećih tech kompanija svih vremena iz Kupertina. Razlog za to jeste što se nisu zadržali samo na proizvodnji mobilnih telefona, već su širili svoj asortiman, razvijajući proizvode poput Smart TV-a, tableta, pametnih uređaja za kuću, laptopova i ostalih uređaja – nudeći u isto vreme i kvalitet. Sa svojih 15.000 zaposlenih ljudi, ova kompanija nastavlja da osvaja mnoge korisnike širom sveta. Međutim u čemu je njihova tajna?

Odnos cena-kvalitet kao vodič ka uspehu

Na šarenolikom i pomalo zasićenom tržištu potrošačke elektronike koje je mahom kontrolisano od strane velikih brendova, Xiaomi se vremenom probio zahvaljujući proizvodima koji danas predstavljaju možda i najbolji odnos uloženog i dobijenog. Bez obzira da li je reč o mobilnim telefonima ili nekim drugim uređajima, iz ove kompanije su prepoznali momenat na tržištu da kvalitet u velikoj meri približe onim potrošačima koji nisu u mogućnosti da izdvoje i po nekoliko prosečnih plata za kvalitetan telefon ili laptop računar – uzimajući u obzir današnje cene.

Šireći se vremenom na tržištu zahvaljujući ovoj strategiji, poslovanje kompanije Xiaomi ide uzlaznom putanjom, što najbolje pokazuje i povećanje prihoda kompanije na 21,5 milijardi američkih dolara, a sama vrednost iste dostigla je $46 milijardi. Za skoro jednu deceniju postojanja, kineski proizvođač razvio je i svoje podbrendove, među kojima su najpoznatiji Pocophone i Redmi – povećavajući na taj način svoje učešće ne tržištu.

I dok nastavljaju da rastu i usavršavaju svoje proizvode, iz ovog brenda sa sedištem u Pekingu su prepoznali i potencijal regiona, konkretno Srbije, gde danas u Beogradu otvaraju svoju prvu zvaničnu prodavnicu u kojoj će ponuditi širi spektar svojih proizvoda. Tako će nakon Huawei prodavnice, još jedan, sada već veliki kineski proizvođač, ući na naše tržište.

Unutrašnjost Xiaomi prodavnice u Beču. Kako bi mogla da izgleda ona u Beogradu, saznaćemo danas od 15 časova u Ušće shopping centru.

Gledano sa strateške strane, računajući i popuste koji su spremni na dan otvaranja, ovo je svakako pravi potez za kompaniju čiju smo ciljnu grupu već naveli na početku teksta. S obzirom na to da se odnos cena-kvalitet u Srbiji izuzetno ceni, pre svega zbog slabije kupovne moći, Xiaomi bi u nekom narednom periodu mogao da postane prvi izbor racionalno orijentisanih korisnika koji i formiraju naše tržište.

Beograd – prva stanica

Ipak, u čitavoj priči ne treba zaboraviti i third party dobavljače proizvoda ove kompanije koji mogu ponuditi jeftinije cene, kao i dostupnost Xiaomi uređaja na jednom od najpopularnijih e-commerce sajtova na svetu – AliExpressu. Sa druge strane, zvanična prodavnica jednog brenda u korisniku budi određenu vrstu sigurnosti (pre svega kada je reč o garancijama, servisima i slično) ali i atraktivnosti, a posebno ako se nalazli na popularnoj shopping lokaciji u gradu.

Xiaomi ne bi trebalo da previše ugrozi poznate brendove koji su na tržištu Srbije dostupni već dugi niz godina i koji imaju svoje verne korisnike, niti je to, verujem, strategija kompanije. Sa druge strane, svojim prisustvom uneće neku novu svežinu i ugao gledanja na kupovinu potrošačke elektronike u našoj zemlji.

Osim što će sigurno ponuditi dobru kupovinu korisnicima, Xiaomi će morati ipak da uloži dosta truda da opravda ukazano poverenje kupca u našoj zemlji. Posebno ako uzmemo u obzir da se ne zasniva sve samo u privlačnim brojevima pored proizvoda – u državi gde su potrošačka kultura i psihologija usko vezani za skupe brendove čije ime se povezuje sa materijalnim stanjem i reputacijom u društvu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Kultura 2.0

Serbia Business Run nastavlja sa aktivnim tim bildingom u kojem zbližava kolege – ovaj put kroz ‘online’ trku

Peto izdanje Serbia Business Run, serije poslovnih trka i najveći sportsko-kompanijski događaj u Srbiji, održaće se u septembru 2020. godine - ovoga puta 'online'. Kako izgleda trka u ovom potpuno drugačijem formatu, otkriva nam direktor ove organizacije.

Društvene mreže

Ima li oglašavanja van Facebook platformi?

Možda ste primetili kako pojedini brendovi nisu bili prisutni na vašem Instagram i Facebook feedu tokom jula. To me je navelo na razmišljanje, a šta da se sutra probudimo i da Facebook i Instagram ne postoje, šta onda?

Office Talks Podcast

Kako je KK Crvena Zvezda osvojila Evropu najboljom marketing strategijom

Košarkaška Evroliga nije se zasnivala samo na utakmicama u sportskim halama, već i na jednom sasvim drugačijem terenu - u pitanju je digitalni marketing u sportu.

Gaming

Šest godina od Astroids igre i srpski studio Superverse osvaja Steam sa novim naslovom!

Pre šest godina studio Superverse Industries, tada još pod nazivom Industry Entertainment, predstavio je svoju novu igru - Astroids, koja je kasnije postala Superverse, a sa kojom je ovaj game development studio iz Srbije zabeležio uspeh. Mi smo sa osnivačima razgovarali kako je izgledao put od prvog naslova 2002. godine pa sve do jedne uspešne igre na platformi Steam.

E-commerce

Novi vodiči za sigurnu Internet trgovinu pomažu početnicima da kupuju ‘online’

Za potrošače koji još uvek nisu upoznati sa Internet trgovinom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i USAID obezbedili su digitalne vodiče koji nastoje da korisnicima objasne sve prednosti 'online' kupovine i edukuju ih o toj aktivnosti.

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.