Nemamo Epl, ali imamo 'Epl istoka': Šta korisnicima donosi otvaranje Xiaomi prodavnice u Srbiji?

Nemamo Epl, ali imamo ‘Epl istoka’: Šta korisnicima donosi otvaranje Xiaomi prodavnice u Srbiji?

U vremenu kada premijum telefoni koštaju kao laptop računari i kada tech brendovi svoje proizvode cene često van domašaja budžeta prosečnog kupca, pojavio se Xiaomi sa dostupnijim proizvodima. Ovaj brend danas otvara zvaničnu prodavnicu u Srbiji.

Epl sa istoka, tehnološki gigant koji ruši poredak na tržištu, nazovite kako god, ali Xiaomi je za svega osam godina postojanja (osnovan u aprilu 2010. godine) napravio rezultat sa kojim mogu da se pohvale mnogo veće kompanije sa bogatom tradicijom. Kina je, uključujući i Huawei sa svojim podbrendom Honor, za kratko vreme postala jedna od vodećih sila kada govorimo o razvoju ali i prodaji potrošačke elektornike.

I nije ovde samo reč o mobilnim uređajima. Štaviše, Xiaomi sa pravom nosi slavni nadimak, aludirajući na jednu od najvećih tech kompanija svih vremena iz Kupertina. Razlog za to jeste što se nisu zadržali samo na proizvodnji mobilnih telefona, već su širili svoj asortiman, razvijajući proizvode poput Smart TV-a, tableta, pametnih uređaja za kuću, laptopova i ostalih uređaja – nudeći u isto vreme i kvalitet. Sa svojih 15.000 zaposlenih ljudi, ova kompanija nastavlja da osvaja mnoge korisnike širom sveta. Međutim u čemu je njihova tajna?

Odnos cena-kvalitet kao vodič ka uspehu

Na šarenolikom i pomalo zasićenom tržištu potrošačke elektronike koje je mahom kontrolisano od strane velikih brendova, Xiaomi se vremenom probio zahvaljujući proizvodima koji danas predstavljaju možda i najbolji odnos uloženog i dobijenog. Bez obzira da li je reč o mobilnim telefonima ili nekim drugim uređajima, iz ove kompanije su prepoznali momenat na tržištu da kvalitet u velikoj meri približe onim potrošačima koji nisu u mogućnosti da izdvoje i po nekoliko prosečnih plata za kvalitetan telefon ili laptop računar – uzimajući u obzir današnje cene.

Šireći se vremenom na tržištu zahvaljujući ovoj strategiji, poslovanje kompanije Xiaomi ide uzlaznom putanjom, što najbolje pokazuje i povećanje prihoda kompanije na 21,5 milijardi američkih dolara, a sama vrednost iste dostigla je $46 milijardi. Za skoro jednu deceniju postojanja, kineski proizvođač razvio je i svoje podbrendove, među kojima su najpoznatiji Pocophone i Redmi – povećavajući na taj način svoje učešće ne tržištu.

I dok nastavljaju da rastu i usavršavaju svoje proizvode, iz ovog brenda sa sedištem u Pekingu su prepoznali i potencijal regiona, konkretno Srbije, gde danas u Beogradu otvaraju svoju prvu zvaničnu prodavnicu u kojoj će ponuditi širi spektar svojih proizvoda. Tako će nakon Huawei prodavnice, još jedan, sada već veliki kineski proizvođač, ući na naše tržište.

Unutrašnjost Xiaomi prodavnice u Beču. Kako bi mogla da izgleda ona u Beogradu, saznaćemo danas od 15 časova u Ušće shopping centru.

Gledano sa strateške strane, računajući i popuste koji su spremni na dan otvaranja, ovo je svakako pravi potez za kompaniju čiju smo ciljnu grupu već naveli na početku teksta. S obzirom na to da se odnos cena-kvalitet u Srbiji izuzetno ceni, pre svega zbog slabije kupovne moći, Xiaomi bi u nekom narednom periodu mogao da postane prvi izbor racionalno orijentisanih korisnika koji i formiraju naše tržište.

Beograd – prva stanica

Ipak, u čitavoj priči ne treba zaboraviti i third party dobavljače proizvoda ove kompanije koji mogu ponuditi jeftinije cene, kao i dostupnost Xiaomi uređaja na jednom od najpopularnijih e-commerce sajtova na svetu – AliExpressu. Sa druge strane, zvanična prodavnica jednog brenda u korisniku budi određenu vrstu sigurnosti (pre svega kada je reč o garancijama, servisima i slično) ali i atraktivnosti, a posebno ako se nalazli na popularnoj shopping lokaciji u gradu.

Xiaomi ne bi trebalo da previše ugrozi poznate brendove koji su na tržištu Srbije dostupni već dugi niz godina i koji imaju svoje verne korisnike, niti je to, verujem, strategija kompanije. Sa druge strane, svojim prisustvom uneće neku novu svežinu i ugao gledanja na kupovinu potrošačke elektronike u našoj zemlji.

Osim što će sigurno ponuditi dobru kupovinu korisnicima, Xiaomi će morati ipak da uloži dosta truda da opravda ukazano poverenje kupca u našoj zemlji. Posebno ako uzmemo u obzir da se ne zasniva sve samo u privlačnim brojevima pored proizvoda – u državi gde su potrošačka kultura i psihologija usko vezani za skupe brendove čije ime se povezuje sa materijalnim stanjem i reputacijom u društvu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.