Strast pre novca, rad pre izgovora

Strast pre novca, rad pre izgovora

Drugi dan konferencije wwvršac i ovoga puta ugostio je govornike u dva bloka - outsourcing i startapi. Nema sumnje da industrija informacionih tehnologija u Srbiji prolazi kroz pravi period renesanse, no kako zapravo izgledaju sve te uspešne priče iz ugla glavnih aktera? Postoji li potvrđeni plan kako do uspeha i šta stoji iza globalnog uspeha?

blejalac1Stefan Đaković
Ivan Bjelajac podelio je sa publikom priču o servisu ManageWP kojeg je letos kupio GoDaddy.

Blok posvećen startapima otvorio je Ivan Bjelajac, direktor Devana Technologies, kompanije iza servisa ManageWP koji je nedavno prodat GoDaddy-ju. Ivan danas vodi tim koji posluje kao GoDaddy WordPress Europe čime su se zaposleni u ex Devani pridružili jednom od najpoznatijih imena na polju domena.

Govoreći o svojoj karijeri, Bjelajac je na samom početku istakao kako je ljubav prema informacionim tehnologijama bila ono što je na početku odredilo njegova dalja interesovanja, a kasnije donelo i prvi novac. Potekavši iz gejmerske zajednice, on je prvo došao do posla koji je bio vezan za održavanje servera u jednoj domaćoj hosting kompaniji, da bi ubrzo potom krenuo da radi i na velikim sistemima za inostrane klijente među kojima su se nalazili Thompson Reuters i Bank of London. Dodir sa tako velikim imenima pružio je Ivanu mogućnost da se upozna sa najnovijom opremom i procesima, ali i da stekne iskustvo koje će mu kasnije biti od velikog značaja za dalji razvoj njegove preduzetničke karijere.

Negde u vreme kada je Ivan radio za kompaniju MaxCDN koja je trebala da otvori kancelarije u Beogradu, stigao je poziv od Vladimira Prelovca putem LinkedIn-a koji je sa svojim timom krenuo da radi na revolucionarnom servisu koji je trebao da omogući jednostavnije upravljanje WordPress instalacijama. Poznatiji kao ManageWP, servis je nakon par dana od puštanja u rad krenuo da beleži šestocifrene prihode, a tim je narednih nekoliko godina proveo radeći na njemu i beležeći značajne uspehe među globalnom WordPress zajednicom – sve do akvizicije servisa od strane kompanije GoDaddy krajem ovog leta.

Ako ideš negde brzo, moraš da ideš sam. Manage WP nikada nije uzeo investiciju niti je bio deo jedne velike kompanije. Ne trebaju nam investicije da mi rastemo, već nam treba način da poraste upravo ova niša, pa su nam trebala partnerstva.

Bjelajac je završio svoje izlaganje otkrivši prisutnima kako su tekli pregovori između Devane i GoDaddy-ja, dodavši da je u pitanju proces koji je trajao nekoliko meseci, te da je na kraju urađeno ono što je najbolje za dalji razvoj kompanije i njenih zaposlenih u Beogradu –  otvarajući tako novo poglavlje u radu ovog odeljenja, ali i pružajući zajednici jedan sasvim nov vid podrške kroz razmenu znanja.

Neuspeh kao sastavni deo života i karijere

Ne možemo da govorimo o tehnološkom preduzetništvu u Srbiji a da ne spomenemo gejming kompanije. Iako je većina upoznata sa Nordeusom, te Eipixom, danas na ovim prostorima imamo veliki broj nezavisnih studija koji razvijaju video igre najrazličitijih žanrova. Priliku da predstave svoj put od strasti preko preudzetništva do uspešne globalne kompanije, imali su i momci iz Mad Head Games-a.

ukiStefan Đaković
Osnivači Mad Had Games studija predstavili su njihov put od nekoliko prijatelja do kompanije koja danas zapošljava više od 60 ljudi

Stigavši na predavanje pravo sa karting šampionata Srbije, Uroš Banješević (COO) ispričao je posetiocima konferencije wwvršac kako su osnivači ove kompanije krenuli sa razvojem prve igre na kojoj su radili čak tri godine, a koja je bila daleko od hita koji ih je proslavio. Trnovit put nije sprečio ove momke da i pored poslova za klijente ostvare san i lansiraju svoju igru, a kasnije i druge naslove.

Uroš ističe pet stvari koje nekoga čine preduzetnikom i koje su potrebne kako bi se izgurala lična startap priča:

  1. Strast: to je ono za šta ti drugi ne trebaju, a kada je imaš – neminovno ćeš doći do uspeha
  2. Prijatelji: stavka koja se najteže stiče
  3. Neuspeh: naš put je bio protkan neuspesima i padovima. Nakon svakog neuspeha mora da sledi podizanje i pokušaj ponovo
  4. Upornost
  5. Ideali: zaboravite izgovore, Srbija je sjajno mesto, čak i ako smo navikli da to nije. Bavite se svojom realnošću i svojom strašću. Zadajte sebi kratkoročne i dugoročne ciljeve – to vam niko ne brani.

5 godina čekamo reformu obrazovanja: Ne možemo pripremiti ljude za sadašnjost, kamoli za budućnost

Priliku da zatvori konferenciju ove godine imao je Marko Kažić, osnivač servisa Zamphyr koji nastoji da učenje digitalnih veština prebaci u digitalne ekosisteme. U pitanju je online škola programiranja koja nudi besplatne programe za nezaposlene, a Kažić je na wwvršcu podelio sa publikom kako je njegov tim došao do ovog unikatnog proizvoda, vođen iskustvima sa prethodnih poslova koji su ga odveli čak i do Kine:

Za mene imati startap nije preduzetnički put već ostavljanje nekog ličnog pečata. Ideja Zamphyra nastala je iz nečeg malog, porodičnog. Samoobrazovanje je tvrdim, jedino obrazovanje koje postoji. Vreme je da napravimo nešto što će da spoji IT industriju i izvuče ljude iz začaranog kruga. Ako hoćemo danas da naučimo nekoga da programira, moramo da ga opremimo znanjem koje će biti agilno i opširno.

Marko je zaključio da je obrazovanje 21. veka odavno „pokucalo na naša vrata“, da ono danas nije nužno vezano za škole, već se nalazi svuda oko nas – na nama je da ga stičemo, prikupljamo i na kraju upotrebimo kako bi ga preneli drugima.

Ostavi komentar

  1. rada

    rada

    31. 10. 2016. u 14:01 Odgovori

    Ovogodišnji #wwvrsac će imati odjeka bar godinu dana, svi govornici bili su odlični! Hvala Marko za divan zapis tj. članak 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.