Devana postaje GoDaddy WordPress Europe

Devana nakon akvizicije postaje GoDaddy WordPress Europe

Najveći svetski registrar domena (GoDaddy) postao je vlasnik ManageWP servisa iza kojeg stoji srpska kompanija Devana Technologies. Iako uslovi akvizicije nisu obelodanjeni javnosti, Netokracija saznaje da kompletan beogradski tim efektivno prelazi da radi za GoDaddy čime ova američka kompanija i zvanično otvara kancelariju u Evropi. U razgovoru sa Vladimirom Prelovcem, otkrivamo detalje.

managewp
Vladimir Prelovac, osnivač Devane, prelazi u Silicijumsku Dolinu gde će raditi na poziciji Senior Director of Product za GoDaddy.

Ukoliko do sada niste čuli (a u to mi je zaista teško da poverujem), najveći svetski registrar domena i hosting provajder, GoDaddy, postao je vlasnik ManageWP servisa za jednostavnije i brže upravljanje različitim WordPress instalacijama. Sam ManageWP delo je srpske kompanije Devana Technologies (ex Prelovac Media) gde je oko 30 zaposlenih radilo na razvoju proizvoda, a koji je u 2015. godini inkasirao preko 1 milion dolara prihoda prema pojedinim navodima. Kako saznajemo, sam proces akvizicije bio je dosta brz pri čemu su pregovori trajali svega tri, četiri meseca.

Još brže širenje tima

Još od kada je lansiran 2012. godine, ManageWP pokazao se za kratko vreme kao nezamenljiv alat za upravljanje različitim WordPress sajtovima, svodeći razvoj i održavanje na jedno centralno mesto za mnogobrojne dizajnere i developere. Poslednja verzija servisa pod imenom Orion najavila je astronomski rast, a bitno je napomenuti i to da Devana nije primila investiciju za razvoj samog proizvoda, te da je u trenutku akvizicije ova kompanija bila jedini vlasnik pomenutog rešenja.

Ime Devana se gasi, a kompletan tim prelazi da radi za GoDaddy - integrišući ManageWP u paletu postojećih proizvoda američkog registra i razvijajući nove funkcije.
Ime Devana se gasi, a kompletan tim prelazi da radi za GoDaddy – integrišući ManageWP u paletu postojećih proizvoda američkog registra i razvijajući nove funkcije.

Kompletan tim od 30 zaposlenih nastaviće da radi na razvoju ManageWP-a iz kancelarije u Beogradu, dok se Vladimir seli u Silicijumsku dolinu odakle će nastaviti da radi na proizvodu ali pod novom titulom – Senior Director of Product. CEO kompanije u Srbiji tako postaje Ivan Bjelajac čiji će zadatak biti da vodi beogradski tim. Posebno interesantan podatak jeste to da se ime Devana efektivno gasi, čime svi zaposleni prelaze da rade za GoDaddy WordPress Europe. Ideje novog poslodavca uključuju i širenje razvojnog tima.

U razgovoru za Netokraciju, Prelovac kaže:

Mislim da je čitav tim jako dobro prihvatio promene. Planiramo dalje širenje sličnim, ako ne i bržim tempom nego do sada. Već sam počeo da radim na poziciji Senior Director of Product u GoDaddy-ju. Promena i novi izazovi mi prijaju. Siguran sam da ću imati jako puno toga da naučim od novih kolega i senior leadership-a u mojoj novoj firmi.

Podrška zajednici i dalje prisutna

Tokom godina Devana se pozicionirala kao jedna od najaktivnijih kompanija na polju promocije preduzetništva kod mladih, podržavši mnogobrojne studentske projekte, prakse i konferencije uz Fondaciju Živojin Mišić koju je osnovao menadžment ove kompanije. Fondacija se do sada finansirala sa 10% ukupnog profita Devane na godišnjem nivou, a kako Netokracija saznaje ona će nastaviti sa radom i u narednim godinama – zahvaljujući određenom novčanom iznosu koji je lično izdvojen za te potrebe.

Dalji planovi za ManageWP?

Iz GoDaddy-ja ne skrivaju činjenicu da će servis biti ponuđen njihovim korisnicima u okviru dodatnih usluga na kojima ova kompanija ujedno i ostvaruje najveći profit. Tako sadašnji i budući vlasnici sajtova mogu da registruju domen, izaberu hosting i dodatne usluge (među kojima i ManageWP), kako bi sa jednog mesta pokrenuli svoj web sajt.

Za postojeće i nove korisnike koji ne koriste osnovne ili dodatne usluge GoDaddy-ja, ManageWP nastavlja sa radom i podrškom što u prevodu znači da će funkcionisati i kao zaseban proizvod – baš kao što je to bio slučaj i do sada. Sam Prelovac oglasio se u zvaničnom saopštenju izjavivši kako akvizicija predstavlja ujedno i najbolji put za dalji razvoj platforme.

p1
Devanina podrška zajednici ogledala se kroz mnogobrojne studentske i omladinske projekte koje je kompanija podržala tokom godina.

Početkom meseca u Beogradu su boravili Jeff King, viši potpredsednik hostinga i Judd Jacobs, direktor proizvoda pri GoDaddy-ju koji su pozdravili akviziciju i pripajanje Devaninog tima ovoj američkoj kompaniji, napomenuvši kako su proizvod i tim izuzetno cenjeni u internacionalnoj WordPress zajednici, te da je kupovina servisa ujedno i najbolji potez koji je GoDaddy mogao da načini kada se govori o daljem širenju usluga vezanih za razvoj i podršku ove platforme.

Iako ManageWP nastavlja da posluje kao zaseban proizvod, iz GoDaddy-ja kažu da će sve funkcije ovog servisa biti integrisane u GoDaddy Pro centralnu konzolu u narednim mesecima, dok bi demo verzija mogla da bude spremna do kraja godine.

Važan most ka Silicijumskoj dolini

Još od subote kada je procurela vest o akviziciji, mnogi su se pitali šta ovaj exit predstavlja za srpsku startap zajednicu. Jedan veliki korak napred, ukoliko mene pitate, budući da domaći ekosistem sazreva, a uspešnih akvizicija sve je više. I tek će ih biti.

Sama činjenica da GoDaddy ulazi na tržište Evrope kroz predstavništvo u Srbiju i tim lociran u Beogradu, ogroman je pokazatelj koji možda i najbolje sudi o znanju naših inžinjera i developera. „Osnivanjem podružnice GoDaddy WordPress Europe domaći stručnjaci imaće priliku da dobiju pristup znanjima i iskustvima iz Silicijumske doline, čime će se da ista znanja vremenom proširiti i na celu IT zajednicu“, zaključuje Prelovac dodavši kako je dovođenje kompanije GoDaddy u Srbiju izuzetno važan korak za našu zemlju.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

E-commerce

Guberinić: CarGo stiže u Novi Sad, a za njim i servis za digitalna plaćanja!

Treća po redu OMGcommerce konferencija u organizaciji Netokracije završena je juče, a pored dvadeset predavača koji su govorili o rešenjima i trendovima u oblasti e-trgovine, publika se upoznala i sa novinama koje kompanija CarGo planira da uvede u narednom periodu na tržište Srbije.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Intervju

Preobražaj se ne dešava ako iza njega ne stoje ljudi koji vide svet drugim očima

Duvanska industrija bez dima? Zvuči paradoksalno, ali kompanija Philip Morris International smatra da je to moguće. O njihovoj biznis transformaciji koja će to omogućiti i zaposlenima koji igraju ključnu ulogu, u nastavku teksta razgovaramo sa njihovom HR menadžerkom.

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.