WhatsApp uveo enkripciju podataka

Poruke i sadržaj od danas još sigurniji: WhatsApp uveo enkripciju podataka

I dok svet tehnologije i dalje potresa skorašnja afera između kompanije Apple i vladine agencije FBI oko otključavanja telefona i primene enkripcije, WhatsApp je odlučio da je vreme da ovaj servis zakorači u novo doba zaštite i podigne sopstvenu bezbednost na viši nivo - enkriptujući svu našu komunikaciju i podatke koje šaljemo već od danas.

wa1

Poznato je da WhatsApp, koji je u vlasništvu Facebooka, pored Vibera i Messengera danas predstavlja jednu od primarnih platformi za komunikaciju koju koristi veliki broj ljudi širom planete. Samim tim, novi proces zaštite podataka trebalo bi da utiče na povećanje nivoa sigurnosti kod svih korisnika širom sveta – bilo da je reč o tekstualnim ili glasovnim porukama, ali i foto i video sadržaju.

Odluka osnivača WhatsApp-a zapravo i nije previše iznenađujuća, s obzirom na to da su sredinom marta najavljena ulaganja u enkripciju i povećanje nivoa bezbednosti u okviru same aplikacije. Razlog za ovo su sve češći napadi na tehnološke kompanije od strane vladinih agencija koje žele da pristupe ličnim podacima korisnika. Uzmite samo Apple za primer i sve će vam biti jasno.

Odabrano društvo za enkripciju

Čak se i na blogu pomenutog servisa navodi kako enkripcija predstavlja budućnost zaštite podataka u digitalnoj eri, te da upravo ovaj proces predstavlja novo poglavlje personalne komunikacije. Takođe, iz WhatsApp-a se navodi kako je želja za još sigurnija komunikacija jedna od primarnih obaveza ovog servisa – još od dana kada je pokrenut.

Whatsapp_Encryption_Proxima-1024x600
WhatsApp primenjuje takozvanu ‘end-to-end’ zaštitu što znači da ni kompanija ne može da pristupi ličnim podacima tj. konverzaciji (Izvor: Wierd)

Ukoliko se prisetimo skorašnjih događaja, svakako možemo doći do zaključka da je enkripcija neizbežan faktor svih ozbiljnih i velikih tehnoloških kompanija čije proizvode koristimo na dnevnom nivou – bili oni digitalni ili ne. Primera radi, iMessage je već uveliko osiguran ovom vrstom zaštite.

U protekle dve godine, koliko se nalazi u vlasništvu Facebook-a, WhatsApp je dostigao više od milijardu mesečno aktivnih korisnika (MAU), a ažurirana i sigurnija verzija aplikacije dostupna je za preuzimanje već danas.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.