Iz NASA-e u Zrenjanin: Šon Marfi dolazi na Webiz da vas pita zašto se budite ujutru?

Iz NASA-e u Zrenjanin: Šon Marfi dolazi na Webiz da vas pita zašto se budite ujutru?

Zrenjanin će i ove godine ugostiti jednu od najboljih domaćih IT/poslovnih konferencija. Specijalan gost 6. Webiza biće Šon Marfi koji je sarađivao sa NASA-om na nekim od najbitnijih misija poslednjih godina. Redakcija Netokracije razgovara sa Šonom o njegovom dolasku u Srbiju, dosadašnjem radu i karijeri, kao i o savetima za mlade kojima je danas uzor.

Biografija i karijera Šona Marfija komotno bi mogla da ispiše nekoliko stranica A4 formata, posebno ako ste deo projekata koji svet iz korena čine boljim. Ovde pre svega mislimo na energetske sisteme, kosmičku tehnologiju, IT bezbednost i druge oblasti u kojima je Marfi ostavio veliki trag. Radio je za mnogobrojne kompanije kao što je Shell, a razvijao je sisteme u saradnji sa NASA-om –  radeći za Draper Laboratory koja važi za jednu od najboljih istraživačkih laboratorija na području SAD.

Šon će svoje poslovno i životno iskustvo krajem marta podeliti sa publikom na Webiz konferenciji, a mi smo imali priliku da se među prvima upoznamo sa keynote govornikom koji trenutno radi za Titan Advanced Energy Solutions sa kojim smo razgovarali o inovacijama i njihovom značaju – kako za društvo, tako i za kompanije.

Već na početku razgovora, Šon se osvrće na samu definiciju inovacije u današnjem korporativnom svetu, dodajući da ona predstvlja jedan veliki korak napred tj. promenu na koju svet više nikada neće gledati isto:

Dopusti mi da ti dam primer koji bi nas, kada bismo sagledali kompletnu sliku, naterao da kažemo da je u pitanju neka inovacija. Pre nego što je iPhone izašao mi smo imali pametne telefone i druge slične uređaje. Ali inovacija koju je Apple doneo jeste integracija jednog ekosistema – upravo to omogućilo je znatno veću korisničku vrednost i nakon toga čitav svet više nije mogao da gleda na pametne telefone istim očima.

Inovirate? Budite spremni da stvari menjate iz korena

Gledajući širu sliku, naš sagovornik kaže da je od velikog značaja napraviti razliku između inovativnog i same inovacije. Marfi dodaje da ljudi danas inovaciju shvataju previše olako, te da ona predstavlja nešto sasvim drugo od onoga kako je mnogi razumeju. Prisustvo inovacije u velikim kompanijama, Šon gleda iz jednog sasvim drugog ugla, te navodi da velike kompanije ne implementiraju inovacije – već da rade na postepenim istraživanjima i razvojima, a stvar koja je još više zabrinjavajuća jeste način na koji predstavnici tih kompanija reaguju na promene na tržištu, na konkurenciju i pretnje. Ipak, prava definicija inovacije, predstavlja nešto sasvim drugo:

Kako biste sproveli pravu inovaciju morate da se vratite korak unazad i da sagledate stanje čitavog sistema. Gde se vi nalazite kao proizvod, gde se nalazite kao servis. Potrebno je da se napravi razlika odnosno klasifikacija između istraživanja i razvoja i onoga što kažete sebi – napraviću sistem koji će iz korena promeniti moje trenutno poslovanje. Ukoliko ne napravite taj sistem koji je u stanju da uništi već postojeće poslovanje i stvori novo, bolje nego prethodno, onda to nije inovacija.

Šon je radio i u kompaniji Shell gde je vodio odsek za inovacije i bio direktno odgovoran CTO-u ove međunarodne kompanije.

Između ostalog, Šon je imao priliku da radi na razvoju mnogih značajnih projekata koji se uglavnom tiču naprednog inženjerstva u domenu kosmičkih tehnologija. Tokom rada u Draper laboratoriji, on nam otkriva da je radio na poziciji planetarne i svemirske nauke, usko sarađivajući sa NASA-om, te da je mnogo lepih stvari urađeno tokom rada sa ovom agencijom:

Za vreme ovog perioda, moram uzeti u obzir da sam imao dosta sreće zato što sam uspeo da ostvarim cilj da pošaljemo nekoliko stvari u svemir, a što je još bolje sva ta tehnologija je radila i beležila veoma dobre rezultate. Takođe, radio sam i u Web chemistry laboratoriji gde se razvijao sistem koji je bio sastavni deo Mars Phoenix lendera koji se nalazi na Severonm polu ove planete, a koji je služio da pronađe znake vode.

Međutim, ovde nije bio kraj. Kako Šon otkriva za Netokraciju, jedan od najznačajnijih trenutaka u njegovoj karijeri bio je rad na LADEE satelitu koji je projektovan za istraživanje atmosferske prašine i okruženja Meseca, a koji je zamišljen da bude manja verzija poznatog satelita Kepler koji je koštao 800 miliona dolara. Upravo iz tog razloga, ideja je bila da se napravi znatno manji ali jeftiniji satelit koji bi mogao da se u nekoliko primeraka pošalje u orbitu.

Prošle godine kada je satelit LADEE lansiran, već je uspeo da nađe pojedine planete van Sunčevog sistema. Jedan od mojih najvećih dostignuća bio je rad na implementiranju mog patenta na optički sistem, tačnije jedan od elemenata koji je omogućio čitavom sistemu da radi. Kada se sagleda kompletna težina projekta, kako za nauku, tako i za čovečanstvo – ovo je bio jedan od najsrećnijih trenutaka u mojoj dugoj karijeri.

Na ovogodišnjem Webizu, Šonovo predavanje nosi naziv „Love of Innovation, A Personal Journey“.

Da li ste ikada pitali sebe zašto ustajete ujutru?

Povodom Marfijevog predstojećeg predavanja koje je vezano za inovacije i lično putovanje kroz karijeru, zanimalo nas je koliko su na tom putu važna fundamentalna pitanja zašto, šta i kako? Donekle zagonetan, Šon nam je rekao sledeće:

Kada neko počne da razmišlja o inovaciji, mora da se zapita zašto želi da inovira određenu stvar? Zašto se budite ujutru, zašto radite stvari koje želite da radite, da li samo reda radi? Da li one imaju svoju svrhu? Zapitajte se ujutru svaki put kada ustanete i kažite sebi da hoćete svet učiniti boljim mestom, da određenu organizaciju učinite boljom. Ovo vam pokazuje ko ste vi zapravo, to su samo neki od razloga.

Pred sam kraj razgovora, osvrnuli smo se na važnost motivacije i nade kod novih generacija, a kako Marfi dodaje, svaka osoba koja će predstavljati deo publike u Zrenjaninu na Webizu mora i može da usmeri svoj način razmišljanja na to da mogu da urade zacrtano. Ako se zapitaju zašto to rade i koja je svrha toga što rade, onda su veoma blizu da ostvare svoje ciljeve.

Na pitanje o tome koji bi vredan savet i lekciju mogao da pruži mladim ljudima u Srbiji, Šon jednostavno odgovara da nikada ne treba odustajati, da je potrebno pronaći svoj san, boriti se za isti i grabiti ka njemu. „Kada naiđete na prepreku koja vas saplete i sputa, a vi se iz toga izdignete i na kraju izađete kao pobednik, e upravo na taj način rastete kao individua, znajući da ste spremni da pređete i dostignete sledeći nivo“, zaključio je na kraju Marfi.

Netokracija je zvanični medijski partner Webiz konferencije i Webiz edukacije i podržava događaj od njegovog začetka 2012. godine. Karte za ovu konferenciju su i dalje dostupne, a više o Webizu možete pronaći putem zvaničnog sajta

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Propustili ste

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.

Tehnologija

10 zanimljivih gedžeta koji mogu biti vaši na Crni petak!

Crni petak, dan poznat po velikim popustima na razne proizvode polako nam se bliži. Ako želite da izbegnete stampedo ljudi u šoping centrima, mi smo za vas pripremili zanimljive gedžete koje možete kupiti preko domaćih web prodavnica.