Utrenu.com sa svojih 16.000 članova povezuje profesionalce i korisnike na tržištu deljenja usluga

Utrenu.com sa svojih 16.000 članova povezuje profesionalce i korisnike na tržištu deljenja usluga

Sajt UTrenu.com jedan je od servisa na digitalnom prostoru Srbije koji korisnicima omogućava povezivanje sa profesionalcima iz različitih oblasti. U razgovoru sa menadžerom portala otkrivamo po čemu se ovaj sajt razlikuje od konkurencije i koji su naredni planovi za širenje i poslovanje.

Ukoliko nemate vremena da prelistavate različite oglase i zovete nekoliko brojeva telefona da biste našli jednog majstora, trenera ili kurs stranog jezika, zahvaljujući Internetu ovaj proces se obavlja kroz svega par klikova. Sajtovi kao što je Utrenu.com nisu ništa novo na tržištu razvijenih zemalja, a svoju značajnu ulogu polako dobijaju i u Srbiji.

Sve je više korisnika koji bi radije iz fotelje obavili niz obaveza nego da napuštaju svoj dom, a otuda i potreba da im se omogući što bolje korisničko iskustvo prilikom online traganja za profesionalcima. Sa svojom velikom bazom različitih poslova pomenuti servis koji je nastao 2018. godine, dostupan je u 12 gradova u Srbiji a pored web stranice, nudi i Android aplikaciju.

U razgovoru sa Sandrom Antonijević, menadžerom ovog portala, otkrivamo početak nastanka servisa Utrenu.com, način na koji sajt funkcioniše i dalje planove za rast i razvoj poslovanja servisa koji broji preko 16.000 registrovanih korisnika i 7.500 profesionalnih pružaoca usluge.

Trenutno dostupno 150 različitih usluga, sledi i širenje baze

Već na samom početku Sandra za Netokraciju ističe da je portal nastao iz želje da se korisnicima kojima je potrebna usluga pruži jedinstven, unapređen način da pronađu adekvatnu osobu koja bi im tu uslugu pružila. Umesto iscrpnog pretraživanja oglasa i kontaktiranja pružaoca usluga, ideja tima je bila da se korisnicima omogući portal gde bi brzo i lako mogli da dobiju ponude različitih profesionalaca, baš prema svom zahtevu.

Trenutno na razvoju i unapređenju ovog servisa radi tim programera iz Kragujevca koji je zadužen za tehnički deo, održavanje portala i bezbednost podataka. Sa druge strane, marketing i PR tim stacioniran je u Beogradu, dok je tim u Nišu zadužen za SEO i poziciju na Gugl pretrazi. Korisnička podrška koja je dostupna 24 sata za bilo koju pomoć oko korišćenja portala je još jedan deo sistema od 20 ljudi koji su zaduženi za funkcionisanje servisa.

Međutim, na koji način sajt funkcioniše i koje konkretne benefite pruža korisnicima? Naša sagovornica objašnjava:

Portal je podeljen u dva segmenta, na deo za korisnike i deo za profesionalce (pružaoce usluga). Ukoliko posmatramo iz ugla korisnika, funkcionisanje portala se odvija na sledeći način: korisnik izabere uslugu koja mu je potrebna, popuni kratak upit i klikne „pošalji“.

Samo popunjavanje upita ne oduzima više od par minuta, gde korisnik unosi osnovne informacije vezane za izvršavanje usluge. Nakog poslatog zahteva, korisnik dobija ponude od različitih profesionalaca. U ponudi ima uvid u cenu za traženi posao i propratnu poruku profesionalca.

Sandra, između ostalog, dodaje da je korisnicima obezbeđeno da pregledaju kompletan profil profesionalca, kao i ocene i komentare drugih korisnika. Štaviše, na njima je da izaberu ponude koje im najviše odgovaraju. Sa druge strane, pružaoci usluga imaju uvid u potražnje iz svoje kategorije i imaju mogućnost da pošalju svoju ponudu za posao koji žele i koji su spremni da obave.

Kako danas imamo veliki broj sličnih servisa na tržištu kao što je Utrenu.com, osvrnuli smo se više ka konkurenciji na tržištu, tačnije, šta je to što ovaj sajt i aplikaciju izdvaja od sličnih servisa koji su dostupni u Srbiji, kao što su Tender5, Uradi-zaradi i drugi. Sandra kaže da svaki od ovih portala ima svoje prednosti, ali ono što ovaj sajt izdvaja od ostalih su pre svega interaktivnost portala – tačnije kada korisnik pošalje zahtev, jave mu se pružaoci usluga koji mogu da urade posao:

Korisnik ima opciju (pored „prihvatam i odbijam ponudu“) da direktno pozove profesionalca ili mu pošalje poruku na portalu za sve dodatne informacije. Kada su u pitanju usluge, na našem portalu se nalazi preko 150 različitih usluga što nas izdvaja od drugih, a cilj nam je da kada korisniku zatreba bilo koja usluga, može da se osloni da sigurno može da pronađe željenu uslugu.

Kako ovaj servis već može da se pohvali sa velikom bazom korisnka, biznis model je zasnovan na pay per lead sistemu, odnosno naplati po poslatoj ponudi. Za korisnike kojima je potrebna usluga portal je potpuno besplatan, a pružaoci usluga ne plaćaju članarine, niti procente od dobijenog posla. Naplata se vrši isključivo po poslatoj ponudi po ceni od 120 dinara, dok svaki novi profesionalac dobija kredit dobrodošlice, odnosno deset gratis ponuda. Ekipa koja stoji iza servisa se za ovaj biznis model odlučila kako ne bi ograničavali kontakt korisnika i profesionalaca pre prihvatanja ponude.

Korisnik na raspolaganju ima sve potrebne informacije o pružaocu usluga. Iz servisa se konstantno trude da unaprede korisničko iskustvo, a jedan od primera je ostavljanje feedback-a nakon odbijanja ponuđene usluge.

U planu otvaranje servisa u još pet gradova u Srbiji

S obzirom na to da sam sajt prikuplja veliki broj podataka korisnika, treba se osvrnuit i na proces njihove zaštite, posebno otkako u Evropi važi GDPR regulativa putem koje će morati da se usklade mnogi sektori iz IT-ja, elektronske trgovine i drugi. Sandra nam objašnjava da Utrenu.com za siguran prenos podataka preko Interneta koristi bezbedan kanal komunikacije pored SSL sertifikata kroz kriptovan kanal i autentifikaciju učesnika komunikacije:

Na aplikativnom nivou se koriste moderne metode autorizacije i autentifikacije za korisnička i administratorska prava kao i sistem za prevenciju Cross-Site Request Forgery napada. Lični podaci koje korisnici stavljaju na raspolaganje tokom registracije se čuvaju u enkriptovanom obliku i koriste se samo u svrhu pružanja usluga za koje su se korisnici prijavli. Oni imaju mogućnost da u svakom trenutku obrišu svoj nalog čime se svi podaci najpre blokiraju a zatim i trajno brišu.

Govoreći o planovima za naredni period, Sandra otkriva da čitav tim svakodnevno radi na širenju portala, kako u otvaranju novih gradova, tako i u dodavanju novih usluga. Kako kaže, često se javljaju i profesionalci sa novom uslugom koju bi želeli da postave na portalu, te ukoliko je moguće, ovaj tim im izlazi u susret.

„U sledećih nekoliko meseci imamo u planu da otvorimo još pet gradova u Srbiji, koji su već u pripremi. Svakodnevno dodajemo nove usluge, pa se nadamo, da će se u budućem periodu na našem portalu nalaziti preko 200 usluga. Pored toga, pripremamo i brojna tehnička unapređenja portala, radi boljeg korisničkog iskustva“, zaključila je na kraju Sandra.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.