Skupština usvojila Zakon o prevozu putnika i time stopirala rad CAR:GO aplikacije

Skupština usvojila Zakon o prevozu putnika i time stopirala rad CAR:GO aplikacije

Skupština Srbije usvojila je izmene Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju čime država efektivno staje na put daljem radu digitalnih servisa za prevoz putnika.

Izmene Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušle su u Skupštinu početkom oktobra, a danas je novi zakon i zvanično podržan od strane narodnih poslanika. Usvojenim izmenama, država je direktno stala na put daljem razvoju servisa za uslužni prevoz koji su delatnost vršili mimo taksi delatnosti – nudeći krajnjim korisnicima pristupačnije cene i pozivajući se na Zakon o turizmu koji reguliše uslugu limo servisa.

O čemu je reč?

Iako se novim izmenama ne zabranjuje rad CAR:GO i sličnih servisa, zabranjuje se poslovanje prema Zakonu o turizmu pri čemu se kompanijama izričito nalaže poslovanje prema Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju.

Drugim rečima, CAR:GO postaje taksi prevoznik i usluga prevoza moraće da se naplaćuje po zvaničnom taksi cenovniku, dok će takva vozila nositi taxi obeležja i koristiti taksimetar.

IT zajednica reagovala na sporni predlog

Uoči zasedanja Skupštine, javnosti se obratio i osnivač CAR:GO servisa, Vuk Guberinić, koji je izjavio:

Ovim izmenama, zabranjuje se korišćenje aplikacija u organizaciji prevoza putnika, a jedini prevoznik koji će moći da prevozi građane biće taksi (dakle niti limo servis, niti kombi) što ne postoji nigde u svetu.

Ovo su samo neki od članova novog Zakona koji striktno zabranjuju konkurenciju na tržištu, što je takođe i pitanje za Komisiju za Zaštitu Konkurencije.

Na štetne efekte novog zakona po IT sektor, posebno su ukazali iz Vojvođanskog IKT klastera koji su rano jutros u svom saopštenju naveli da su „predložene zakonske izmene protivne principima slobodne tržišne utakmice i Programu Vlade Srbije, a pogotovo njegovim delovima koji se odnose na smanjenje digitalnog jaza i digitalizacije tradicionalnih industrija, dok otežavaju ulazak novih učesnika na tržište, suprotno delu programa Vlade koji se odnosi na stimulativno poslovno okruženje.“

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Tehnologija

Otvoren MarTech Challenge – regionalno takmičenje za marketing startape

Tehnološki startapi koji se bave primenom novih tehnologija u marketingu i komunikacijama u oblastima poput oglašavanja, veštačke inteligencije, mašinskog učenja, medija, društvenih mreža i slično pozvani su da se priključe takmičenju.

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.