Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu - ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Izmene zakona za koji su se predstavnici pojedinih taksi udruženja borili tokom aprila i maja kada su blokirane najveće saobraćajnice u Beogradu, a prema kojima se rad servisa CAR:GO tretira kao taksi delatnost – ušao je u parlament na usvajanje.

Digitalni servisi za prevoz, ukoliko se predlog izmena zakona usvoji, počeće da se tretiraju kao taksi prevoz.

Izmene zakona dolaze i kao posledica usklađivanja sa EU zakonima prema kojima se UBER mora voditi kao taksi udruženje, a ne samo kao tehnološka kompanija kao što je prethodno bio slučaj.

Šta to znači u praksi?

Takvi servisi moraće da budu registrovani kao taksi i imaju jasna obeležja poput znaka na krovu i ugrađenog taksimetra. Time bi, gotovo sigurno, cena usluga CAR:GO servisa bila veća i u skladu sa trenutno aktuelnim taksi cenovnikom za koji se predstavnici ove aplikacije zalažu da nije u skladu sa onim što slobodno tržište može da ponudi korisnicima – zbog čega je CAR:GO u startu jeftiniji i do 40% u odnosu na taksi prevoz.

Podsećamo, CAR:GO je nastao po uzoru na UBER 2015. godine, dok je u poslednje vreme servis doživeo značajan influks novih vozača, čime je i usluga poboljšana.

Gledano iz ugla digitalne industrije, mnogi ocenjuju da trenutni predlog zakona ne ide u korist razvoju digitalnih usluga na teritoriji Srbije, što je u direktnoj koliziji sa stavom Vlade koji je premijerka Srbije Ana Brnabić iznela u svom ekspozeu, ocenivši digitalizaciju kao osnov za napredak našeg društva.

Ostavi komentar

  1. vlada

    vlada

    8. 10. 2018. u 01:51 Odgovori

    Bilo bi krajnje vreme da nam neko kaze sta su dosad bili,ubise se od poredjenja sa taxijem, mi smo bolji pa bolji,ako niste taxi zasto se stalno poredite sa njima??

  2. Boban

    Boban

    14. 11. 2018. u 06:51 Odgovori

    Ovo je velia sramota za Vladu Srbije ako pristane na uslove Taxi prevoznika koji su preskupi i nisu dostupni svakom gradjaninu. Cargo je izuzetno povoljniji, gde se mozete prevesti i na kracoj relaciji za 250- 300 dinara. Nasi zvanicnici bi trebali da pitaju gradjane sta oni zele a ne 6000 vozaca Taxia, da li su saglasni ili ne. Digitalne aplikacije su sadasnjost i buducnost svake razvijene zemlje. Kada stranac dodje u Srbiju i naruci vozilo Cargo-a, ima tacnu putanju i predlog cene za voznju. Smatram da je to odlicna stvar gde isti nece strepeti da li ce mu neko oteti 15000 dinara od jedne do druge destinacije sto smo imali slucaj skoro. Preko aplikacije postoji mogucnost da putnik vidi ko ga vozi a tako i vozacu info ko je klijent kao i njegov kontakt telefon. Svaka voznja ostaje sacuvana preko aplikacije kao introskovi iste. Slozicete se da je to sve mnogo bolje i efikasnije a o ceni da ne govorimo. Vreme je da i Srbija udje u isto dvoriste sa svojim Evropskim komsijama. Pitajte gradjane sta zele. Jer gradjani biraju vlast koja ce brinuti o njima. Hvala.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.