Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Izmene zakona za koji su se predstavnici pojedinih taksi udruženja borili tokom aprila i maja kada su blokirane najveće saobraćajnice u Beogradu, a prema kojima se rad servisa CAR:GO tretira kao taksi delatnost – ušao je u parlament na usvajanje.

Digitalni servisi za prevoz, ukoliko se predlog izmena zakona usvoji, počeće da se tretiraju kao taksi prevoz.

Izmene zakona dolaze i kao posledica usklađivanja sa EU zakonima prema kojima se UBER mora voditi kao taksi udruženje, a ne samo kao tehnološka kompanija kao što je prethodno bio slučaj.

Šta to znači u praksi?

Takvi servisi moraće da budu registrovani kao taksi i imaju jasna obeležja poput znaka na krovu i ugrađenog taksimetra. Time bi, gotovo sigurno, cena usluga CAR:GO servisa bila veća i u skladu sa trenutno aktuelnim taksi cenovnikom za koji se predstavnici ove aplikacije zalažu da nije u skladu sa onim što slobodno tržište može da ponudi korisnicima – zbog čega je CAR:GO u startu jeftiniji i do 40% u odnosu na taksi prevoz.

Podsećamo, CAR:GO je nastao po uzoru na UBER 2015. godine, dok je u poslednje vreme servis doživeo značajan influks novih vozača, čime je i usluga poboljšana.

Gledano iz ugla digitalne industrije, mnogi ocenjuju da trenutni predlog zakona ne ide u korist razvoju digitalnih usluga na teritoriji Srbije, što je u direktnoj koliziji sa stavom Vlade koji je premijerka Srbije Ana Brnabić iznela u svom ekspozeu, ocenivši digitalizaciju kao osnov za napredak našeg društva.

Ostavi komentar

  1. vlada

    vlada

    8. 10. 2018. u 01:51 Odgovori

    Bilo bi krajnje vreme da nam neko kaze sta su dosad bili,ubise se od poredjenja sa taxijem, mi smo bolji pa bolji,ako niste taxi zasto se stalno poredite sa njima??

  2. Boban

    Boban

    14. 11. 2018. u 06:51 Odgovori

    Ovo je velia sramota za Vladu Srbije ako pristane na uslove Taxi prevoznika koji su preskupi i nisu dostupni svakom gradjaninu. Cargo je izuzetno povoljniji, gde se mozete prevesti i na kracoj relaciji za 250- 300 dinara. Nasi zvanicnici bi trebali da pitaju gradjane sta oni zele a ne 6000 vozaca Taxia, da li su saglasni ili ne. Digitalne aplikacije su sadasnjost i buducnost svake razvijene zemlje. Kada stranac dodje u Srbiju i naruci vozilo Cargo-a, ima tacnu putanju i predlog cene za voznju. Smatram da je to odlicna stvar gde isti nece strepeti da li ce mu neko oteti 15000 dinara od jedne do druge destinacije sto smo imali slucaj skoro. Preko aplikacije postoji mogucnost da putnik vidi ko ga vozi a tako i vozacu info ko je klijent kao i njegov kontakt telefon. Svaka voznja ostaje sacuvana preko aplikacije kao introskovi iste. Slozicete se da je to sve mnogo bolje i efikasnije a o ceni da ne govorimo. Vreme je da i Srbija udje u isto dvoriste sa svojim Evropskim komsijama. Pitajte gradjane sta zele. Jer gradjani biraju vlast koja ce brinuti o njima. Hvala.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Društvene mreže

800 miliona korisnika kasnije i svet ima TikTok – aplikaciju o kojoj svi pričaju

TikTok ime je aplikacije o kojoj se poslednjih dana priča u marketarskim kuloarima. U tekstu koji predstoji pokušaćemo da vam objasnimo o čemu je reč.

Propustili ste

Kultura 2.0

Kako uspešno rebrendirati kompaniju i izbeći jeftin i kratkoročan PR?

Dizajner Slavimir Stojanović Futro objašnjava zašto je domaćim kompanijama proces rebrendiranja obično jeftin PR, kakvu ulogu konzistentnost ima u tom procesu, ali i kako firme mogu da izbegnu te greške.

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.