Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu - ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Izmene zakona za koji su se predstavnici pojedinih taksi udruženja borili tokom aprila i maja kada su blokirane najveće saobraćajnice u Beogradu, a prema kojima se rad servisa CAR:GO tretira kao taksi delatnost – ušao je u parlament na usvajanje.

Digitalni servisi za prevoz, ukoliko se predlog izmena zakona usvoji, počeće da se tretiraju kao taksi prevoz.

Izmene zakona dolaze i kao posledica usklađivanja sa EU zakonima prema kojima se UBER mora voditi kao taksi udruženje, a ne samo kao tehnološka kompanija kao što je prethodno bio slučaj.

Šta to znači u praksi?

Takvi servisi moraće da budu registrovani kao taksi i imaju jasna obeležja poput znaka na krovu i ugrađenog taksimetra. Time bi, gotovo sigurno, cena usluga CAR:GO servisa bila veća i u skladu sa trenutno aktuelnim taksi cenovnikom za koji se predstavnici ove aplikacije zalažu da nije u skladu sa onim što slobodno tržište može da ponudi korisnicima – zbog čega je CAR:GO u startu jeftiniji i do 40% u odnosu na taksi prevoz.

Podsećamo, CAR:GO je nastao po uzoru na UBER 2015. godine, dok je u poslednje vreme servis doživeo značajan influks novih vozača, čime je i usluga poboljšana.

Gledano iz ugla digitalne industrije, mnogi ocenjuju da trenutni predlog zakona ne ide u korist razvoju digitalnih usluga na teritoriji Srbije, što je u direktnoj koliziji sa stavom Vlade koji je premijerka Srbije Ana Brnabić iznela u svom ekspozeu, ocenivši digitalizaciju kao osnov za napredak našeg društva.

Ostavi komentar

  1. vlada

    vlada

    8. 10. 2018. u 01:51 Odgovori

    Bilo bi krajnje vreme da nam neko kaze sta su dosad bili,ubise se od poredjenja sa taxijem, mi smo bolji pa bolji,ako niste taxi zasto se stalno poredite sa njima??

  2. Boban

    Boban

    14. 11. 2018. u 06:51 Odgovori

    Ovo je velia sramota za Vladu Srbije ako pristane na uslove Taxi prevoznika koji su preskupi i nisu dostupni svakom gradjaninu. Cargo je izuzetno povoljniji, gde se mozete prevesti i na kracoj relaciji za 250- 300 dinara. Nasi zvanicnici bi trebali da pitaju gradjane sta oni zele a ne 6000 vozaca Taxia, da li su saglasni ili ne. Digitalne aplikacije su sadasnjost i buducnost svake razvijene zemlje. Kada stranac dodje u Srbiju i naruci vozilo Cargo-a, ima tacnu putanju i predlog cene za voznju. Smatram da je to odlicna stvar gde isti nece strepeti da li ce mu neko oteti 15000 dinara od jedne do druge destinacije sto smo imali slucaj skoro. Preko aplikacije postoji mogucnost da putnik vidi ko ga vozi a tako i vozacu info ko je klijent kao i njegov kontakt telefon. Svaka voznja ostaje sacuvana preko aplikacije kao introskovi iste. Slozicete se da je to sve mnogo bolje i efikasnije a o ceni da ne govorimo. Vreme je da i Srbija udje u isto dvoriste sa svojim Evropskim komsijama. Pitajte gradjane sta zele. Jer gradjani biraju vlast koja ce brinuti o njima. Hvala.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Novosadski Continental najavio novo razvojno odeljenje koje će do 2024. godine zaposliti još 200 inženjera

'Human Machine Interface' ime je nove visokotehnološke poslovne jedinice koja postaje deo R&D centra u Novom Sadu. Novo odeljenje baviće se razvojem 'head-up display' tehnologije za potrebe automobilske industrije.

E-commerce

Šta natera čoveka da stane u red – muka ili strah od promena?

U društvu koje je sasvim solidno prihvatilo digitalizovanje svega i svačega za vreme pandemije i dalje vidimo redove tamo gde ih ne mora biti. Možemo li se izboriti protiv njih?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Celsius, jedna od vodećih kripto platformi, kupio deo srpskog MVP Workshopa

Dva blockchain jednoroga od sada razvijaju svoje proizvode upravo iz Beograda.

Office Talks Podcast

Porezi, paušalci, test samostalnosti

Gost 52. epizode Office Talks podcasta bio je Svetislav Kostić, profesor na Pravnom fakultetu u Beogradu i stručnjak za fiskalizaciju i poreze. Sa njim smo razgovarali o novom predlogu poreskih mera za brži rast IKT sektora.

Startapi i poslovanje

Peti rođendan u Beogradu Symphony slavi uz tim koji broji 90 zaposlenih – najavljeno dalje širenje poslovanja

Povodom pete godišnjice kompanije Symphony u Beogradu sa njenim predstavnicima pravimo retrospektivu poslovanja: koliko je firma porasla, koliko trenutno ima zaposlenih i na kojim tipovima projekata danas rade njihovi timovi?

Gaming

Hendrik Lesser razvijao je igre GTA i Angry Birds, a nama otkriva kako game dev industrija u Srbiji može brže da napreduje

Na edukativnom programu Playing Narratives koji organizuju Francuski i Goethe instituti u Srbiji u saradnji sa SGA, publika je imala priliku da čuje Hendrika Lessera, čoveka koji ima značajno ime u evropskoj i svetskoj industriji razvoja video igara. Upravo sa njim smo imali priliku da detaljno razgovaramo o video igrama kao novoj i važnoj kulturi.

Startapi i poslovanje

DSI i Digitalna Zajednica objavile predlog poreskih mera za brži rast srpskog IT-ja

Predlog od 11 mera tiče se podrške ekonomiji inovacija i razvoja, a posebno se ističe produžetak roka poreskih subvencija za sve paušalce koji su zaposleni od uvođenja Testa samostalnosti.

Kultura 2.0

Da li sistem ‘bez menadžmenta’ može da radi – i do kada?

San preduzetnika je da zaposli ljude na koje može da se osloni i kojima može da pruži slobodu za kojom je i sam žudeo/la kada je osnivao/la biznis.