
Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi
Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?
Izmene zakona za koji su se predstavnici pojedinih taksi udruženja borili tokom aprila i maja kada su blokirane najveće saobraćajnice u Beogradu, a prema kojima se rad servisa CAR:GO tretira kao taksi delatnost – ušao je u parlament na usvajanje.
Digitalni servisi za prevoz, ukoliko se predlog izmena zakona usvoji, počeće da se tretiraju kao taksi prevoz.
Izmene zakona dolaze i kao posledica usklađivanja sa EU zakonima prema kojima se UBER mora voditi kao taksi udruženje, a ne samo kao tehnološka kompanija kao što je prethodno bio slučaj.
Šta to znači u praksi?
Takvi servisi moraće da budu registrovani kao taksi i imaju jasna obeležja poput znaka na krovu i ugrađenog taksimetra. Time bi, gotovo sigurno, cena usluga CAR:GO servisa bila veća i u skladu sa trenutno aktuelnim taksi cenovnikom za koji se predstavnici ove aplikacije zalažu da nije u skladu sa onim što slobodno tržište može da ponudi korisnicima – zbog čega je CAR:GO u startu jeftiniji i do 40% u odnosu na taksi prevoz.
Anti-CarGo izmene i dopune Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušle u Parlament https://t.co/sTsJaCo5jC https://t.co/sTsJaCo5jC
— Slobodan Marković (@smarkovic) October 4, 2018
Podsećamo, CAR:GO je nastao po uzoru na UBER 2015. godine, dok je u poslednje vreme servis doživeo značajan influks novih vozača, čime je i usluga poboljšana.
Gledano iz ugla digitalne industrije, mnogi ocenjuju da trenutni predlog zakona ne ide u korist razvoju digitalnih usluga na teritoriji Srbije, što je u direktnoj koliziji sa stavom Vlade koji je premijerka Srbije Ana Brnabić iznela u svom ekspozeu, ocenivši digitalizaciju kao osnov za napredak našeg društva.
Ostavi komentar
vlada
8. 10. 2018. u 01:51
Bilo bi krajnje vreme da nam neko kaze sta su dosad bili,ubise se od poredjenja sa taxijem, mi smo bolji pa bolji,ako niste taxi zasto se stalno poredite sa njima??
Boban
14. 11. 2018. u 06:51
Ovo je velia sramota za Vladu Srbije ako pristane na uslove Taxi prevoznika koji su preskupi i nisu dostupni svakom gradjaninu. Cargo je izuzetno povoljniji, gde se mozete prevesti i na kracoj relaciji za 250- 300 dinara. Nasi zvanicnici bi trebali da pitaju gradjane sta oni zele a ne 6000 vozaca Taxia, da li su saglasni ili ne. Digitalne aplikacije su sadasnjost i buducnost svake razvijene zemlje. Kada stranac dodje u Srbiju i naruci vozilo Cargo-a, ima tacnu putanju i predlog cene za voznju. Smatram da je to odlicna stvar gde isti nece strepeti da li ce mu neko oteti 15000 dinara od jedne do druge destinacije sto smo imali slucaj skoro. Preko aplikacije postoji mogucnost da putnik vidi ko ga vozi a tako i vozacu info ko je klijent kao i njegov kontakt telefon. Svaka voznja ostaje sacuvana preko aplikacije kao introskovi iste. Slozicete se da je to sve mnogo bolje i efikasnije a o ceni da ne govorimo. Vreme je da i Srbija udje u isto dvoriste sa svojim Evropskim komsijama. Pitajte gradjane sta zele. Jer gradjani biraju vlast koja ce brinuti o njima. Hvala.