Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu - ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Izmene Zakona o prevozu putnika ušle u Skupštinu – ako se usvoje CAR:GO bi mogao postati taxi

Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ušao je u Narodnu skupštinu. Šta to znači za CAR:GO i slične servise koji bi potencijalno došli na srpsko tržište?

Izmene zakona za koji su se predstavnici pojedinih taksi udruženja borili tokom aprila i maja kada su blokirane najveće saobraćajnice u Beogradu, a prema kojima se rad servisa CAR:GO tretira kao taksi delatnost – ušao je u parlament na usvajanje.

Digitalni servisi za prevoz, ukoliko se predlog izmena zakona usvoji, počeće da se tretiraju kao taksi prevoz.

Izmene zakona dolaze i kao posledica usklađivanja sa EU zakonima prema kojima se UBER mora voditi kao taksi udruženje, a ne samo kao tehnološka kompanija kao što je prethodno bio slučaj.

Šta to znači u praksi?

Takvi servisi moraće da budu registrovani kao taksi i imaju jasna obeležja poput znaka na krovu i ugrađenog taksimetra. Time bi, gotovo sigurno, cena usluga CAR:GO servisa bila veća i u skladu sa trenutno aktuelnim taksi cenovnikom za koji se predstavnici ove aplikacije zalažu da nije u skladu sa onim što slobodno tržište može da ponudi korisnicima – zbog čega je CAR:GO u startu jeftiniji i do 40% u odnosu na taksi prevoz.

Podsećamo, CAR:GO je nastao po uzoru na UBER 2015. godine, dok je u poslednje vreme servis doživeo značajan influks novih vozača, čime je i usluga poboljšana.

Gledano iz ugla digitalne industrije, mnogi ocenjuju da trenutni predlog zakona ne ide u korist razvoju digitalnih usluga na teritoriji Srbije, što je u direktnoj koliziji sa stavom Vlade koji je premijerka Srbije Ana Brnabić iznela u svom ekspozeu, ocenivši digitalizaciju kao osnov za napredak našeg društva.

Ostavi komentar

  1. vlada

    vlada

    8. 10. 2018. u 01:51 Odgovori

    Bilo bi krajnje vreme da nam neko kaze sta su dosad bili,ubise se od poredjenja sa taxijem, mi smo bolji pa bolji,ako niste taxi zasto se stalno poredite sa njima??

  2. Boban

    Boban

    14. 11. 2018. u 06:51 Odgovori

    Ovo je velia sramota za Vladu Srbije ako pristane na uslove Taxi prevoznika koji su preskupi i nisu dostupni svakom gradjaninu. Cargo je izuzetno povoljniji, gde se mozete prevesti i na kracoj relaciji za 250- 300 dinara. Nasi zvanicnici bi trebali da pitaju gradjane sta oni zele a ne 6000 vozaca Taxia, da li su saglasni ili ne. Digitalne aplikacije su sadasnjost i buducnost svake razvijene zemlje. Kada stranac dodje u Srbiju i naruci vozilo Cargo-a, ima tacnu putanju i predlog cene za voznju. Smatram da je to odlicna stvar gde isti nece strepeti da li ce mu neko oteti 15000 dinara od jedne do druge destinacije sto smo imali slucaj skoro. Preko aplikacije postoji mogucnost da putnik vidi ko ga vozi a tako i vozacu info ko je klijent kao i njegov kontakt telefon. Svaka voznja ostaje sacuvana preko aplikacije kao introskovi iste. Slozicete se da je to sve mnogo bolje i efikasnije a o ceni da ne govorimo. Vreme je da i Srbija udje u isto dvoriste sa svojim Evropskim komsijama. Pitajte gradjane sta zele. Jer gradjani biraju vlast koja ce brinuti o njima. Hvala.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Mobilno

Marko Obradović Edge: 5 saveta za bolju fotografiju mobilnim telefonom

Kako do najbolje fotografije sa vašeg odmora - uz pomoć pametnog telefona? Nagrađivani fotograf Marko Obradović Edge otkriva nam svojih 5 saveta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

Tehnologija

Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama – pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu, a čak jedna petina obe kartice.