Srpski UrbiGo je startovao sa industrijskom proizvodnjom 'pametne' bašte

UrbiGo je startovao sa industrijskom proizvodnjom svoje ‘pametne’ bašte i predstavio novu verziju proizvoda

Domaći startap UrbiGo koji kreira 'pametne' bašte za uzgoj začinskog bilja otkriva za Netokraciju više informacija o svom unapređenom proizvodu i planovima izlaska na tržište EU.

Sa startapom UrbiGo poslednji put razgovarali smo pre nešto više od dve godine, kada smo prvi put pisali o njihovom proizvodu – pametnim kućnim baštama. Tada su na tržište izašli sa ručno rađenim prototipom od iverice i filca napunjenim zemljom u koji su bili utaknuti brojni senzori, a danas, kako kažu, njihov proizvod (UrbiGo intelligent nano garden) izgleda kao da ga je napravila neka velika firma, a ne mali srpski startap.

„Dve godine možda deluju dugo, ali kada je u pitanju razvoj hardverskog rešenja to zaista prođe jako brzo. Došli smo do finalnog, komercijalno dostupnog proizvoda najnovije generacije koji zaista spaja tehnologiju i prirodu, a za to je bilo potrebno mnogo rada i odricanja, mnogo grešaka i konstantno slušanje korisnika i tržišta“, ističe Anja Varničić, suosnivač ovog startapa.

Oni su ušli u proces serijske proizvodnje i, kako dodaje naša sagovornica, iako ta proizvodnja još uvek nije na nekoj velikoj skali, predstavlja boljku i za mnogo veće hardverske firme, a kamoli za tim sa vrlo ograničenim resursima. O načinu na koji se bore sa ovim izazovom, ali i o daljim planovima za razvoj biznisa, Anja nam otkriva u nastavku teksta.

Menadžment procesa i ljudi kao najveći izazov

Nedavno lansiran UrbiGo 2.0 je prvi smart home uređaj za gajenje biljaka namenjen urbanim domovima i kancelarijama. „Nismo želeli da napravimo još jednu svetleću saksiju koju možeš da pazariš na Amazonu, a ni još jedan smart garden koji zapravo i nije baš pametan“, navodi naša sagovornica i dodaje:

Pored unapređenog dizajna i funkcionalnosti, najveća novina je iOS i Android aplikacija koja otkriva zanimljive trikove i recepte u realnom vremenu u zavisnosti od biljke koju gajiš i uči te kako da je iskoristiš. Naš cilj od početka bio je da kreiramo samoodrživ kutak zelenila koji će na zabavan i zanimljiv način približiti prirodu urbanoj mladoj generaciji, i to putem UrbiGo aplikacije.

Ovo je nekima delovalo ironično – kako može neka aplikacija i uređaj da ti približe prirodu? Ako hoćeš prirodu ideš u park ili na planinarenje. Međutim, problem kod naše generacije je da prosto nemamo dovoljno vremena za česte odlaske u prirodu ili veština da se bavimo urbanim baštovanstvom, dok opet nas većina poseduje neki vid smart home uređaja koji nam olakšava svakodnevicu. Naš cilj je bio da upravo povežemo ova dva sveta.

UrbiGo pametne bašte koriste se za gajenje začinskog bilja, a aplikacija sa kojom je saksija povezana korisnika obaveštava o potrebama biljke.

UrbiGo 2.0 to radi tako što svojim korisnicima delić prirode obezbeđuje u njihovom stanu, a tu pametnu baštu automatski navodnjava, daje joj svetlo koje menja sunčevo i dolazi sa setom od četiri kapsule sa nano supstratom i semenima biljke koju želiš da gajiš.

Sa druge strane, to što su ušli su u proces serijske proizvodnje, omogućiće im da smanje trošak proizvodnje jedne jedinice i da povećaju kapacitet proizvodnje. To je, dodaje ona, gotovo nemoguće postići ako proizvod 3D printaš, ručno izrađuješ i slično.

Obično se serijska proizvodnja radi u Kini, međutim mi smo proizvodnju zadržali u Srbiji na šta smo posebno ponosni. Kinezi jesu mašinerija, ali mnogo je lakše nadgledati i rukovoditi kompleksne procese i ljude u proizvodnji kada si na pola sata kolima od fabrike ili kada imaš ograničene resurse. Najveći izazov upravo i jeste taj menadžment procesa i ljudi. Uvek se desi da neka mašina iznenadno pukne, da alat za tvoj proizvod ima mane. Dešavaju se kašnjenja na koje nekad ne možeš da utičeš i zbog kojih nam je iskreno nekad došlo da plačemo.

Sledeća faza je detaljna razrada logistike za zemlje EU

S obzirom na to da je nova serija tek lansirana, za sada su isporučili nekoliko desetina novih UrbiGo nano gardena pojedincima i većim kompanijama kao korporativni poklon i za sada su dobili veoma pozitivan feedback. Anja dodaje:

Rešili smo da se za početak fokusiramo na domaće tržište pa isporuku potrošačima iz Srbije vršimo brzom poštom “Post Express”. U fazi smo testiranja isporuke za inostranstvo gde koristimo usluge Pošte, a potpisivanjem ugovora dobili smo nešto jeftinije cene dostave što svakako znači. Sledeća faza je detaljna razrada logistike za zemlje EU.

Pored Anje, tim čine i Aleksandar Varničić, Predrag Gajić i Milan Trajković, a njihov cilj je dalje proširenje tržišta na kojima je prisutan njihov proizvod.

Kako dodaje naša sagovornica, najbolja marketing strategija bila im je preporuka zadovoljnih korisnika, a u ovom trenutku imaju fokus na online marketingu – u pregovorima su sa online shopovima u Srbiji, influenserima i YouTuberima. „Interesantno je da smo dobili dosta ponuda za saradnju i od većih retail lanaca, kojima se jako dopala naša misija i to što pravimo prvi srpski zeleni pametni uređaj“, ističe ona.

Dodatnu prednost za ovaj startap predstavlja i činjenica da ne postoji konkurencija u komšiluku, iako postoje startupi sa sličnim proizvodima na tržištu:

Njihov fokus je mahom na fizički izgled proizvoda, nekolicina ima softver koji nije povezan sa uređajem, a mnogi i dalje muče muku sa proizvodnjom. UrbiGo je prvi pravi zeleni smart home uređaj koji je povezan sa vama putem WiFi-a i koji kao takav ne postoji kod konkurencije, a nedostaje potrošačima kako bi bolje razumeli i kontrolisali svoj pametni kutak zelenila gde god da su.

Za kraj, Anja nam je otkrila i njihov glavni cilj u narednom periodu da prodaju veću seriju uređaja u Srbiji i regionu i da njihovi korisnici budu zaista zadovoljni proizvodom. „To nam je bio logičan prvi korak jer smo potpuno razradili logistiku do krajnjeg potrošača. Pošto interesovanje za UrbiGo postoji i u mnogim zemljama EU naredni korak će biti razrada logistike i za druge zemlje, ali tu moramo otvarati zemlju po zemlju“, zaključuje ona.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Tehnologija

Top 10 ‘Black Friday’ gedžeta koje već sada možete da kupite – prema izboru Netokracije

Sada već tradicionalno donosimo vam spisak nama najinteresantnijih gedžeta iz tehnološkog sveta koje možete nabaviti po sniženim cenama za Black Friday.

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.