EON TV danas se koristi na preko 1,5 miliona uređaja - otkrivamo na čemu to United Cloud još radi

EON TV danas se koristi na preko 1,5 miliona uređaja – otkrivamo na čemu to United Cloud još radi

Šanse su velike da koristite neke od njihovih proizvoda u vašem domu, a da niste ni čuli za United Cloud. U pitanju je inovativni i razvojni centar United Grupe kao jedne od najvećih telekomunikaciono-medijskih grupacija u ovom delu Evrope, a nas je zanimalo koje to proizvode danas razvija više od 200 zaposlenih.

Krajem 2018. godine SBB je predstavio EON koji je imao za cilj da korisnicima omogući potpuno novo i inovativno iskustvo gledanje televizije – kombinijući različite smart elemente, TV program koji se može gledati i do nedelju dana unazad i video on demand sadržaj – dakle najpopularnije serije i filmovi na svega nekoliko klikova.

Međutim, ono što nedovoljno ljudi zna jeste to da se kompletan EON TV razvija u Srbiji i to od strane United Cloud-a, tada novoosnovanog razvojnog centra United Grupe. Za četiri godine tim je porastao sa inicijalnih 30 na 200 zaposlenih koji su raspoređeni u čak pet kancelarija – Beograd, Kragujevac, Niš, Ljubljana i Cirih.

Njihov proizvod danas se koristi na više od 1,5 miliona uređaja širom sveta, pri čemu je pored razvoja TV platforme tim bio zadužen i za kreiranje servisa VIDA (Video Dynamic Advertizing) koji predstavlja pravu inovaciju na polju advertajzinga, omogućavajući dinamičku zamenu reklama na osnovu korisničkog ponašanja – dakle veliki korak napred u personalizaciji televizije.

Sa idejom da otkrijemo kako izgleda raditi u kompaniji United Cloud, koje su to vrednosti koje ova firma deli sa svojim zaposlenima i na čemu su to sve tehnički timovi radili u 2020. godini, godini koja se pokazala izazovnom za sve nas, razgovarali smo sa Predragom Rajkovićem (Head of Product Development) i Igorom Tanackovićem (Software Development Director) koji su nam otkrili više o tome kako je kreirati produkte koje i sami koriste.

Od novog TV iskustva do revolucije u advertajzingu

Već na početku, Igor za Netokraciju otkriva da su projekti na kojima United Cloud radi izuzetno raznovrsni. Gorepomenuti EON TV i VIDA samo su neki od proizvoda, ali ne i jedini. Među njima su Octopus i EON Connect. Zanimalo nas je o čemuje reč, a Tanacković otkriva.

Octopus je proizvod koji je lansiran u decembru 2020. godine, a u pitanju je smart assistant platforma koja ima za cilj da pomogne support centrima kompanija koje su u vlasništvu grupe, da brže i jednostavnije adresiraju probleme sa kojima se susreću. Igor kaže:

Octopus u pozadini poseduje dvosmernu komunikaciju sa EON Smart Box-om, što omogućava daleko bržu identifikaciju uzroka, kao i efikasnije otklanjanje problema. Krajnji cilj ovog proizvoda je da učini korisnike zadovoljnim i da olakša rad kolegama iz support centara.

Kako Netokracija saznaje, lansiran je još jedan novi proizvod. U pitanju je EON Connect koji korisnicima omogućava uvid u uređaje koji su povezani na njihovu kućnu mrežu, organizaciju i personalizaciju povezanih uređaja prema profilu, kao i bezbednosnu i roditeljsku kontrolu:

Svi znamo kolika je konzumacija Interneta danas i zbog toga smatramo da će funkcionalnost namenjena roditeljima biti od velike koristi. Roditelji će moći da upravljaju sadržajem koji njihova deca gledaju, da onemoguće upotrebu Interneta određenim uređajima kada je potrebno ili da zakažu vreme spavanja kada mališani neće imati pristup Internetu. EON Connect donosi još mnogo funkcionalnosti sa kojima ćete se uskoro upoznati.

Pored pomenutih proizvoda, United Cloud razvija i Chameleondigital media platformu na kojoj su trenutno podignuti portali grupe, kao i Gladiator, anti-piracy platformu koja služi za zaštitu sadržaja.

Kada se sve sabere, portfolio nije mali.

Na pitanje kako zapravo funkcionišu tehnički departmani, Tanacković kaže da su jedinstveni za jedan takav development centar u smislu da njihovi timovi nisu organizovani prema proizvodima na kojima rade već prema praksama i tehnologijama koje koriste. Njegov kolega Predrag kaže da ubrzani rast United Grupe sa sobom nosi i nove izazove.

Akvizicijom telekomunikacionih i medijskih kompanija proširujemo delatnost i uticaj na nova tržišta i nastavljamo da razvijamo i implementiramo naše proizvode i inovacije na mnogo veći footprint krajnjih korisnika. Nikad ne stojimo na jednom mestu, uvek analiziramo gde smo i kako da unapredimo svoj rad i procese. Gledamo da smo nekoliko koraka unapred kako bismo uvek mi bili ti koji diktiraju narativ, a ne da pratimo tuđ.

Globalna pandemija nije uticala na poslovanje koliko na onboarding novih kolega

Kao što smo već pomenuli na početku teksta, United Cloud je za 4 godine porastao sa 30 na 200 zaposlenih, što svakako nije mali rast (iz godine u godinu). Kompanija je i tokom 2020. godine aktivno zapošljavala, uprkos COVID-19 i svim izazovima koje je globalna pandemija nametnula firmama. Kako je to izgledalo iz prvog lica? Igor kaže da su uprkos velikom broju zaposlenih veoma brzo prešli na full remote rad.

Prvih mesec dana od izbijanja epidemije bilo je izuzetno zahtevno sa strane logistike. Uz zajednički napor, uspeli smo da alate i sredstva za rad iz ofisa prebacimo u kućni režim rada na koji su se svi zaposleni iz našeg centra jako brzo adaptirali, pružajući isti nivo produktivnosti.

Uzevši u obzir sve izazove, smatram da smo bili zaista efikasni. Pa ipak, i u vreme globalne pandemije mi smo proširili naš tim i samo u developmentu smo zaposlili oko 40 novih ljudi. U pojedinim slučajevima to smo u potpunosti uradili na daljinu (full remote) – ot detalja kao što je potpisivanje dokumenta i dostavljanje opreme novim kolegama, do samog onboarding procesa.

Ovo potvrđuje i njegov kolega koji kaže da je globalna pandemija imala veliki uticaj na to kako United Cloud radi, ali i kako zapošljava nove ljude. Zapravo, najveća promena dogodila se na polju regrutovanja tj. vođenja intervjua sa kandidatima, a sve to kako bi se ispratio plan za širenje u 2020. godini koji je, kako saznajemo, bio prilično ambiciozan:

Kao i čitav svet, sve se prebacilo online. U trenutnim okolnostima to je dobro funkcionisalo, proces je tekao odlično posebno kada uzmemo u obzir broj novih kolega koji nam se pridružio. Isto tako, mi u kompaniji imamo Buddy Program prema kojem svaki novi član dobije svog buddy-ja tj. osobu koja je zadužena da pomogne novom kolegi kako bi se što brže i lakše uklopio u tim. Buddy uloga nam je posebno važna jer je prelazila iz domena pokazivanja kancelarije i različitih prostorija u nezaobilaznu podršku u ovim zaista izazovnim vremenima.

Kada je samo poslovanje u pitanju, Tanacković ističe kako COVID-19 nije direktno uticao na United Cloud. Osim rada od kuće, dnevna rutina nije se preterano menjala. S druge strane, Rajković ukazuje na to kako je u proteklom periodu definitivno porasla upotreba online alata za kolaboraciju unutar tima, te da sada, gotovo godinu dana nakon proglašenja vanrednog stanja, ljudima itekako nedostaje lični kontakt i direktna komunikacija.

Stižu novi proizvodi – stižu i novi članovi tima

Kada i posmatrate United Cloud sa strane, jedna od prvih stvari koju primetite jeste taj vajb velike IT kompanije, kakvih ruku na srce u Srbiji danas ima dosta. Međutim, u najvećem broju slučaja to su kompanije koje razvijaju proizvode za strano tržište, pri čemu zaposleni osim developmenta i unapređenja često nemaju dodira sa samim proizvodom ili uslugom.

U slučaju ove kompanije situacija je nešto drugačija jer programeri, projekt menadžeri, dizajneri, scrum masteri i product owneri uglavnom i sami koriste proizvode koje razvijaju. Zanimalo nas je, kakav je osećaj raditi na proizvodima koji su geografski bliski razvojnom centru i koje su prednosti rada na takvim rešenjima?

Igor ne skriva da je to jedan od primarnih razloga zašto se pridružio United Cloud-u – želeo je da radi na svom proizvodu. Kako kaže, iskustva su razna, a preovladava ono koje za sam proizvod vezuje osećanja prema njemu. “Nije bitno da li su osećanja pozitivna ili negativna – bitno je da postoje jer na osnovu njih dobijam feedback koji je nezamenljiv. I sam koristim svoj proizvod i na taj način generišem gomilu povratnih informacija”, ističe on.

S druge strane, kao neko ko se bavi productom, Predrag kaže da je rad na EON-u za njega velika stvar:

To što radim svoj proizvod je blago. Neko sam ko utiče na to kako će taj proizvod izgledati.

On ističe kako je kreiranje proizvoda za lokalno ili regionalno tržište zaista super stvar, pre svega jer su korisnici oko tebe. Feedback konstantno dolazi, a interesantno je i to što EON ne koriste samo ljudi u našem regionu. “Kroz NetTV ga koriste i u Americi, Australiji ili bilo gde u svetu. Imamo i to iskustvo rada na nekoj platformi koja se koristi po celom svetu. Sa strane proizvoda to je skroz interesantno u smisli načina korišćenja”, naglaša Rajković za Netokraciju.

Kada govorimo o poslu koji je tim isporučio u 2020. godini, Tanacković s jedne strane ističe da je svakako najveći izazov tokom ove godine bio to kako da dođu do pozicije centra koji u njihovoj oblasti može da se pohvali najboljim developmentom u regionu. Predrag pak kaže da će 2020. godinu pamtiti po radu na platformi VIDA, kao po personalizaciji i profilima za decu na EON TV-u jer to predstavlja veliki skok ne samo za čitav ekosistem, već i za korisnike.

Za kraj, govoreći o planovima za narednu godinu, naši sagovornici najavili su rad sa novom opremom, samim tim i novu generaciju set-top box uređaja. “Planovi su da se širimo u pogledu ljudi i portfolija”, zaključuje Predrag i ističe da po samoj definiciji inovativnog centra United Grupe oni moraju da gledaju unapred, da traže nove stvari i da ih ispituju. Igor dodaje da korisnici već sada mogu da očekuju lansiranje novih proizvoda u 2021. godini, kao i nove inovacije sa strane United Coud-a. Pored toga, kompanija nastavlja sa pozitivanim trendom regrutovanja, šireći i obogaćujući svoj tim svežim idejama i novim iskustvima.


Zanima te karijera u United Cloud? Pogledaj koje to pozicije ova kompanija trenutno ima otovrene!



Ostavi komentar

  1. Dean

    Dean

    11. 3. 2021. u 21:39 Odgovori

    Korisnik sam EON platforme, nerazumno mi je da je toliko nestabilna i da svaki dan moram da restartujem uredjaj, ne znam cime se momci hvale…

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Gradovi budućnosti grade se iz Srbije (Nortal)

Gost 94. epizode Office Talks podcasta bio je Dragan Gajić, globalni CTO estonske kompanije Nortal koja i u Srbiji poseduje razvojni centar - isti onaj iz kojeg se upravo kreiraju rešenja za gradove budućnosti.

Startapi i poslovanje

Lansiran Founder Institute Serbia akcelerator program

Domaći i regionalni ekosistem neprestano se razvija poslednjih godina i sve je više startap timova koji nude rešenja za brojne lokalne, ali i globalne probleme.

Društvene mreže

Instagram uvodi ‘Show NFT’ opciju kroz Polygon blockchain Mihaila Bjelića

Šef Instagrama Adam Moseri najavio je da će popularna društvena mreža ove nedelje početi da testira NFT sa odabranim kreatorima u Sjedinjenim Američkim Državama.