EON TV danas se koristi na preko 1,5 miliona uređaja - otkrivamo na čemu to United Cloud još radi

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

EON TV danas se koristi na preko 1,5 miliona uređaja – otkrivamo na čemu to United Cloud još radi

Šanse su velike da koristite neke od njihovih proizvoda u vašem domu, a da niste ni čuli za United Cloud. U pitanju je inovativni i razvojni centar United Grupe kao jedne od najvećih telekomunikaciono-medijskih grupacija u ovom delu Evrope, a nas je zanimalo koje to proizvode danas razvija više od 200 zaposlenih.

Krajem 2018. godine SBB je predstavio EON koji je imao za cilj da korisnicima omogući potpuno novo i inovativno iskustvo gledanje televizije – kombinijući različite smart elemente, TV program koji se može gledati i do nedelju dana unazad i video on demand sadržaj – dakle najpopularnije serije i filmovi na svega nekoliko klikova.

Međutim, ono što nedovoljno ljudi zna jeste to da se kompletan EON TV razvija u Srbiji i to od strane United Cloud-a, tada novoosnovanog razvojnog centra United Grupe. Za četiri godine tim je porastao sa inicijalnih 30 na 200 zaposlenih koji su raspoređeni u čak pet kancelarija – Beograd, Kragujevac, Niš, Ljubljana i Cirih.

Njihov proizvod danas se koristi na više od 1,5 miliona uređaja širom sveta, pri čemu je pored razvoja TV platforme tim bio zadužen i za kreiranje servisa VIDA (Video Dynamic Advertizing) koji predstavlja pravu inovaciju na polju advertajzinga, omogućavajući dinamičku zamenu reklama na osnovu korisničkog ponašanja – dakle veliki korak napred u personalizaciji televizije.

Sa idejom da otkrijemo kako izgleda raditi u kompaniji United Cloud, koje su to vrednosti koje ova firma deli sa svojim zaposlenima i na čemu su to sve tehnički timovi radili u 2020. godini, godini koja se pokazala izazovnom za sve nas, razgovarali smo sa Predragom Rajkovićem (Head of Product Development) i Igorom Tanackovićem (Software Development Director) koji su nam otkrili više o tome kako je kreirati produkte koje i sami koriste.

Od novog TV iskustva do revolucije u advertajzingu

Već na početku, Igor za Netokraciju otkriva da su projekti na kojima United Cloud radi izuzetno raznovrsni. Gorepomenuti EON TV i VIDA samo su neki od proizvoda, ali ne i jedini. Među njima su Octopus i EON Connect. Zanimalo nas je o čemuje reč, a Tanacković otkriva.

Octopus je proizvod koji je lansiran u decembru 2020. godine, a u pitanju je smart assistant platforma koja ima za cilj da pomogne support centrima kompanija koje su u vlasništvu grupe, da brže i jednostavnije adresiraju probleme sa kojima se susreću. Igor kaže:

Octopus u pozadini poseduje dvosmernu komunikaciju sa EON Smart Box-om, što omogućava daleko bržu identifikaciju uzroka, kao i efikasnije otklanjanje problema. Krajnji cilj ovog proizvoda je da učini korisnike zadovoljnim i da olakša rad kolegama iz support centara.

Kako Netokracija saznaje, lansiran je još jedan novi proizvod. U pitanju je EON Connect koji korisnicima omogućava uvid u uređaje koji su povezani na njihovu kućnu mrežu, organizaciju i personalizaciju povezanih uređaja prema profilu, kao i bezbednosnu i roditeljsku kontrolu:

Svi znamo kolika je konzumacija Interneta danas i zbog toga smatramo da će funkcionalnost namenjena roditeljima biti od velike koristi. Roditelji će moći da upravljaju sadržajem koji njihova deca gledaju, da onemoguće upotrebu Interneta određenim uređajima kada je potrebno ili da zakažu vreme spavanja kada mališani neće imati pristup Internetu. EON Connect donosi još mnogo funkcionalnosti sa kojima ćete se uskoro upoznati.

Pored pomenutih proizvoda, United Cloud razvija i Chameleondigital media platformu na kojoj su trenutno podignuti portali grupe, kao i Gladiator, anti-piracy platformu koja služi za zaštitu sadržaja.

Kada se sve sabere, portfolio nije mali.

Na pitanje kako zapravo funkcionišu tehnički departmani, Tanacković kaže da su jedinstveni za jedan takav development centar u smislu da njihovi timovi nisu organizovani prema proizvodima na kojima rade već prema praksama i tehnologijama koje koriste. Njegov kolega Predrag kaže da ubrzani rast United Grupe sa sobom nosi i nove izazove.

Akvizicijom telekomunikacionih i medijskih kompanija proširujemo delatnost i uticaj na nova tržišta i nastavljamo da razvijamo i implementiramo naše proizvode i inovacije na mnogo veći footprint krajnjih korisnika. Nikad ne stojimo na jednom mestu, uvek analiziramo gde smo i kako da unapredimo svoj rad i procese. Gledamo da smo nekoliko koraka unapred kako bismo uvek mi bili ti koji diktiraju narativ, a ne da pratimo tuđ.

Globalna pandemija nije uticala na poslovanje koliko na onboarding novih kolega

Kao što smo već pomenuli na početku teksta, United Cloud je za 4 godine porastao sa 30 na 200 zaposlenih, što svakako nije mali rast (iz godine u godinu). Kompanija je i tokom 2020. godine aktivno zapošljavala, uprkos COVID-19 i svim izazovima koje je globalna pandemija nametnula firmama. Kako je to izgledalo iz prvog lica? Igor kaže da su uprkos velikom broju zaposlenih veoma brzo prešli na full remote rad.

Prvih mesec dana od izbijanja epidemije bilo je izuzetno zahtevno sa strane logistike. Uz zajednički napor, uspeli smo da alate i sredstva za rad iz ofisa prebacimo u kućni režim rada na koji su se svi zaposleni iz našeg centra jako brzo adaptirali, pružajući isti nivo produktivnosti.

Uzevši u obzir sve izazove, smatram da smo bili zaista efikasni. Pa ipak, i u vreme globalne pandemije mi smo proširili naš tim i samo u developmentu smo zaposlili oko 40 novih ljudi. U pojedinim slučajevima to smo u potpunosti uradili na daljinu (full remote) – ot detalja kao što je potpisivanje dokumenta i dostavljanje opreme novim kolegama, do samog onboarding procesa.

Ovo potvrđuje i njegov kolega koji kaže da je globalna pandemija imala veliki uticaj na to kako United Cloud radi, ali i kako zapošljava nove ljude. Zapravo, najveća promena dogodila se na polju regrutovanja tj. vođenja intervjua sa kandidatima, a sve to kako bi se ispratio plan za širenje u 2020. godini koji je, kako saznajemo, bio prilično ambiciozan:

Kao i čitav svet, sve se prebacilo online. U trenutnim okolnostima to je dobro funkcionisalo, proces je tekao odlično posebno kada uzmemo u obzir broj novih kolega koji nam se pridružio. Isto tako, mi u kompaniji imamo Buddy Program prema kojem svaki novi član dobije svog buddy-ja tj. osobu koja je zadužena da pomogne novom kolegi kako bi se što brže i lakše uklopio u tim. Buddy uloga nam je posebno važna jer je prelazila iz domena pokazivanja kancelarije i različitih prostorija u nezaobilaznu podršku u ovim zaista izazovnim vremenima.

Kada je samo poslovanje u pitanju, Tanacković ističe kako COVID-19 nije direktno uticao na United Cloud. Osim rada od kuće, dnevna rutina nije se preterano menjala. S druge strane, Rajković ukazuje na to kako je u proteklom periodu definitivno porasla upotreba online alata za kolaboraciju unutar tima, te da sada, gotovo godinu dana nakon proglašenja vanrednog stanja, ljudima itekako nedostaje lični kontakt i direktna komunikacija.

Stižu novi proizvodi – stižu i novi članovi tima

Kada i posmatrate United Cloud sa strane, jedna od prvih stvari koju primetite jeste taj vajb velike IT kompanije, kakvih ruku na srce u Srbiji danas ima dosta. Međutim, u najvećem broju slučaja to su kompanije koje razvijaju proizvode za strano tržište, pri čemu zaposleni osim developmenta i unapređenja često nemaju dodira sa samim proizvodom ili uslugom.

U slučaju ove kompanije situacija je nešto drugačija jer programeri, projekt menadžeri, dizajneri, scrum masteri i product owneri uglavnom i sami koriste proizvode koje razvijaju. Zanimalo nas je, kakav je osećaj raditi na proizvodima koji su geografski bliski razvojnom centru i koje su prednosti rada na takvim rešenjima?

Igor ne skriva da je to jedan od primarnih razloga zašto se pridružio United Cloud-u – želeo je da radi na svom proizvodu. Kako kaže, iskustva su razna, a preovladava ono koje za sam proizvod vezuje osećanja prema njemu. “Nije bitno da li su osećanja pozitivna ili negativna – bitno je da postoje jer na osnovu njih dobijam feedback koji je nezamenljiv. I sam koristim svoj proizvod i na taj način generišem gomilu povratnih informacija”, ističe on.

S druge strane, kao neko ko se bavi productom, Predrag kaže da je rad na EON-u za njega velika stvar:

To što radim svoj proizvod je blago. Neko sam ko utiče na to kako će taj proizvod izgledati.

On ističe kako je kreiranje proizvoda za lokalno ili regionalno tržište zaista super stvar, pre svega jer su korisnici oko tebe. Feedback konstantno dolazi, a interesantno je i to što EON ne koriste samo ljudi u našem regionu. “Kroz NetTV ga koriste i u Americi, Australiji ili bilo gde u svetu. Imamo i to iskustvo rada na nekoj platformi koja se koristi po celom svetu. Sa strane proizvoda to je skroz interesantno u smisli načina korišćenja”, naglaša Rajković za Netokraciju.

Kada govorimo o poslu koji je tim isporučio u 2020. godini, Tanacković s jedne strane ističe da je svakako najveći izazov tokom ove godine bio to kako da dođu do pozicije centra koji u njihovoj oblasti može da se pohvali najboljim developmentom u regionu. Predrag pak kaže da će 2020. godinu pamtiti po radu na platformi VIDA, kao po personalizaciji i profilima za decu na EON TV-u jer to predstavlja veliki skok ne samo za čitav ekosistem, već i za korisnike.

Za kraj, govoreći o planovima za narednu godinu, naši sagovornici najavili su rad sa novom opremom, samim tim i novu generaciju set-top box uređaja. “Planovi su da se širimo u pogledu ljudi i portfolija”, zaključuje Predrag i ističe da po samoj definiciji inovativnog centra United Grupe oni moraju da gledaju unapred, da traže nove stvari i da ih ispituju. Igor dodaje da korisnici već sada mogu da očekuju lansiranje novih proizvoda u 2021. godini, kao i nove inovacije sa strane United Coud-a. Pored toga, kompanija nastavlja sa pozitivanim trendom regrutovanja, šireći i obogaćujući svoj tim svežim idejama i novim iskustvima.


Zanima te karijera u United Cloud? Pogledaj koje to pozicije ova kompanija trenutno ima otovrene!



Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

Prve AA video igre i najava Epic Games kampusa: Šta je sve obeležilo srpsku gaming industriju u 2022.

Kao jedna od stabilnijih grana IT ekosistema u Srbiji, gaming je nastavio da beleži svoj rast i razvoj. Predikcije vezane za lokalni 'game dev' su dobre i za 2023. godinu, a mi vam donosimo pregled najznačajnijih momenata iz ove oblasti koji su obeležili prošlu godinu.

Digitalni mediji

Trendovi.co: Šta nam donosi 2023. godina iz oblasti Employer brandinga i društvenih mreža?

Sada već tradicionalno, agencija Pioniri Communications su kroz projekat Trendovi.co objavili predviđanja za ovu godinu kada su u pitanju digitalni marketing, 'event' industrija, tehnologija, PR, 'entertainment' industrija i druge srodne oblasti. Pročitajte šta smo izdvojili za vas.

Startapi i poslovanje

Institut BioSens otvorio novi poziv za akcelerator namenjen IT i poljoprivrednim startapima

Institut BioSens pozvao je inovativne startape iz IT i poljoprivrednog sektora da učestvuju u trećem izdanju akceleratora i na taj način nastavlja dobru praksu pružanja podrške inovativnim preduzetnicima u razvoju ideja koje će doprineti digitalnoj transformaciji poljoprivrede.

Propustili ste

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.

Startapi i poslovanje

OTP banka otvorila prijave za novi Generator ZERO 2023 konkurs

OTP banka je pokrenula novi ciklus Generator ZERO 2023 konkursa sa ciljem da podrži rešenja koja doprinose smanjenju karbonskog otiska i rastu zelene ekonomije.

Office Talks Podcast

Kako graditi uspešne web3 kompanije i projekte?

U tech zajednici sve više se priča o web3 svetu. Upravo zato, tema 127. epizode Office Talks podkasta bila je o izgradnji i vođenju web3 kompanija. O tome smo pričali sa osnivačima kompanije ShardLabs, koja ima tim i u Beogradu.

Novost

Serbian Product Community: Objavljena anketa za ljude koji se bave kreiranjem digitalnih proizvoda

Cilj ankete je podizanje transparentnosti plata tako da se zajednički stekne realnija slika o stanju u upravljanju razvojem digitalnih proizvoda u Srbiji.

Tehnologija

Slobodan Marković: Kako javno dostupni NLP modeli za srpski jezik doprinose rastu domaće IT industrije?

Zašto ChatGPT ne zna padeže, a mi još uvek nemamo Siri na srpskom? Kako razvoj ovih alata može pozitivno da utiče na domaću 'tech' zajednicu, objasnio nam je Slobodan Marković, digitalni savetnik u organizaciji UNDP.

Sponzorisano

Kako je Dalibor pored pozicije Lead Data konsultanta pronašao vreme za porodični hobi i biznis

Još kada smo bili deca, mnogi su nas pitali - "Da li imaš hobi"? Čak i kada odrastemo, postanemo profesionalci, ljubav prema hobiju, ako ga zaista volimo, ostaje zauvek tu sa nama. Ovo je priča o Daliboru Lazareviću koji iako radi kao Lead Data Consultant, pronalazi vreme da proizvodi manje predmete od drveta i plastike.