TradeCore Platform skraćuje vreme lansiranja novih 'fintech' startapa za 80%

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

TradeCore Platform skraćuje vreme lansiranja novih ‘fintech’ startapa – u proseku za čak 80%

Novi proizvod kompanije TradeCore predstavljen je pre nekoliko nedelja, a u nastavku teksta otkrivamo koje opcije nudi i kako će se dalje širiti tim koji je radio na njegovom razvoju.

Svi fintech startapi imaju jednu zajedničku karakteristiku: prilikom izlaska na tržište, bez izuzetka, susreću se sa gotovo identičnim preprekama. Izazovi o kojima govorimo, a koje nam otkriva Ilija Mirosavić, Product Manager u kompaniji TradeCore, zapravo predstavljaju razvoj samog proizvoda, izbor partnera, održavanje odnosa sa svakim od njih, te usklađivanje sa različitim zakonskim regulativama. I, iako to možda ne deluje kompleksno kao što se na prvi pogled čini, čitav taj proces može biti poprilično dug i komplikovan:

Za sam razvoj proizvoda potrebno je veliko domensko znanje iz više oblasti, visok nivo sigurnosti, performansi i skalabilnosti u industriji koja napreduje velikom brzinom, a treba izvršiti i “Build vs Buy” analizu koja brzo pokaže da je za određene komponente efektivnije (jeftinije) uzeti gotovo rešenje, umesto ga graditi interno.

Sa druge strane, što se tiče izbora partnera, to je dugotrajan i skup proces koji zahteva analizu tržišta, pregovore i potpisivanje ugovora. Taj proces traje mesecima za jednog vendora. Potom dolazi tehnička integracija, a zatim i održavanje te integracije. Pritom, sa porastom broja partnera, gradnja i održavanje ekosistema partnera, iako jeftinija opcija, i dalje stavlja veliki finansijski teret startapima.

Kompanija koja uspe da prebrodi te početne prepreke tek treba da se suoči sa zakonskom regulativom, koja globalno postaje sve intenzivnija, konstantno se menja i varira po zemljama, ističe Ilija. “Potrebno je uložiti dosta vremena (naši podaci pokazuju 15 meseci u proseku) i novca da bi kompanija mogla da ponudi osnovnu verziju proizvoda, pre nego što krene da se ozbiljno bavi akvizicijom, retencijom i daljim razvojom value proposition-a”, objašnjava on.

Čitav ovaj proces poznat je i kao spirala smrti, a Mirosavić dodaje i da podaci pokazuju kako je manje od 8% evropskih startapa finansiranih tokom 2018. i 2019. godine do sada prijavilo prihod. “Po ovom parametru, fintech, pored farmaceutske ima najmanji koeficijent uspešnosti među svim industrijama”, dodaje on.

Tu do izražaja dolazi TradeCore Platform, novi proizvod kompanije TradeCore koji u proseku smanjuje vreme lansiranja za 80% – uz značajno manje troškove, efektivno povećavajući mogućnost za uspeh kompanijama.

Platforma je namenjena svim kompanijama koje žele da uključe finansijske usluge u svoj proizvod

TradeCore, dakle, kombinuje svoju regulatornu infrastrukturu sa svojom mrežom partnera i tehnologijom, i nudi svojim klijentima gotove finansijske komponente (building blocks) kroz jednostavan interfejs – bilo da su male firme ili velike kompanije.

TradeCore pored digitalnog bankarstva svojim klijentima nudi brojne opcije – čak i ako ne dolaze iz ‘fintech’ industrije.

“Gotova rešenja koja nudimo uključuju module za Investiranje, Izdavanje Platnih Kartica, Digitalno Bankarstvo, Kripto Valute, Identifikaciju Identiteta Korisnika. Deo naše ponude uključuje i Infuse, customer-data-platform, koja je skrojena za potrebe finansijskih kompanija”, objašnjava nam Mirosavić i dodaje da je platforma namenjena svim kompanijama koje žele da uključe finansijske usluge u svoj proizvod:

Pored fintech startapa, koji su naše glavno tržište, platforma može pomoći zrelijim finansijskim kompanijama (incumbents) da brže inoviraju, kao i non-fintech kompanijama da povećaju svoj profit kroz integrisane finansije (eng. embedded finance).

Inače, putovanje naših klijenata kreće setom intervjua sa ciljem da se razumeju potrebe i predloži optimalno rešenje. Ubrzo zatim, klijenti dobijaju sandbox okruženje prilagođeno njihovim potrebama i pristup dokumentaciji kako bi samostalno mogli da se uvere u moć i vrednost platforme. Jednostavan interfejs, jasna dokumentacija i pomoć naših finansijskih eksperata omogućavaju klijentima da budu u produkciji u roku od nekoliko meseci.

Sa druge strane, konkurencija u ovoj oblasti nije nimalo zanemarljiva, a Ilija ističe da je trenutno na snazi velika ekspanzija rešenja koja nude one-stop-shop rešenja za fintech kompanije. “Matrica konkurencije je veoma kompleksna, jer različite komponente naše platforme imaju različitu konkurenciju. Kao glavnu konkurenciju vidimo banking-as-a-service vendore, od kojih bih izdvojio Railsbank, Solarisbank i Bankable. Marqeta je, recimo, ozbiljan igrač u izdavanju platnih kartica”, ističe Netokracijin sagovornik, dodavši da TradeCore ipak ima prednost:

TradeCore platformu izdvaja njena velika fleksibilnost. Pre svega, širok spektar usluga koje nudimo (na istom mestu Investments, Digital Banking i Card Issuing, sa mogućnošću dodavanja Kriptovaluta, integrisano sa finansijskom data platformom). Funkcionalnosti platforme je veoma lako konfigurisati, što nam omogućava da podržavamo širok spektar use-case-ova.

Uz to, dizajn platforme omogućava veliku fleksibilnost kod integracija. To konkretno znači da naša platforma ne zavisi ni od jednog partnera, i čest je slučaj da imamo više integracija za jednu funkcionalnost. Takođe, relativno lako možemo dodati nove integracije. To našim klijentima daje veliku fleksibilnost.

Stariji proizvod poslužio je kao ideja i osnova za razvoj TradeCore platforme

Ilija nam je u nastavku razgovora otkrio i da je prototip platforme nastao tokom 2017. godine i da su je gradila tri senior inženjera uz podršku jednog Product Owner-a. “Veličina tima bila je u konstantnom porastu, ali mi nikada nismo stihijski zapošljavali i uvek smo stavljali kvalitet ispred kvantiteta jer nam je važno da prvo nađemo prave ljude”, objašnjava on i dodaje:

Danas imamo preko dvadeset ljudi, podeljeno u tri nezavisna, krosfunkcionalna tima koji se direktno bave razvojem platforme, sa planom daljeg rasta u zavisnosti od potreba tržišta. Naravno, bez obzira na broj ljudi, ključ je u tome da se sa dostupnim ljudima razvije proizvod koji će doneti najviše vrednosti i najbolje rezonovati sa tržištem.

Posredno, čitava kompanija je uključena u razvoj platforme. Ljudi koji se bave drugim proizvodima uvek rado podele svoje iskustvo i daju svoje inpute, bez kojih platforma ne bi bila to što je danas. Iskra koja duže vreme pokreće sve je Stefan, naš CEO koji ima preko 25 godina iskustva u industriji.

Osim pomenute platforme, TradeCore razvija i BrokerIQ (koji je do nedavno bio glavni proizvod kompanije i primarni izvor prihoda), a Mirosavić dodaje da je upravo on poslužio kao prvi korak u rađanju ideje za novu platformu. “Razvijajući BrokerIQ od 2013. godine kompanija je akumulirala veliko znanje i iskustvo kroz interakciju sa klijentima, procesorima plaćanja, trgovinskim platformama i drugim vendorima. Bez BrokerIQ-a, ne bi bilo TradeCore platforme. BrokerIQ nas je doveo tu gde jesmo, dok platforma treba da nas dovede na sledeći nivo”, objašnjava on i dodaje:

Razvijajući BrokerIQ primetili smo prazninu na tržištu platformi za trgovinu, koje su tipično bile izgrađene na legacy tehnologijama. Tako smo 2017. počeli da gradimo BrokerCloud – cloud-based, next-gen platformu za trgovinu. Interakcija sa klijentima je pokazala da sama tehnologija nije dovoljna, jer su klijentima i dalje ostajale regulatorne prepreke.

Dešavanja u svetu finansija, kao što su, između ostalog, ekspanzija banking-as-a-service vendora i open banking inicijativa, povećala su očekivanja klijenata i krajnjih korisnika, koji su pored trgovine očekivali i druge komponente, kao što je digitalno bankarstvo. Tako je tokom 2019. godine, BrokerCloud, tech-only trading platform, dodavanjem regulatorne infrastrukture, digitalnog bankarstva i mogućnosti izdavanja platnih kartica evoluirala u TradeCore Platform. Zdravo jezgro i arhitektura BrokerCloud-a, nam je omogućila da relativno brzo dodamo nove komponente i da horizontalno skaliramo.

Tim je u konstantnoj potrazi za talentima koji želi da se oprobaju u svetu finansija

Sa našim sagovornikom osvrnuli smo se i na trenutno stanje na globalnom fintech tržištu, na to koliko se ono u poslednjih nekoliko godina razvilo i šta je, po njegovom mišljenju, najveći izazov za kompanije i startape koji posluju u ovoj oblasti. Ilija navodi sledeće:

Kao što smo rekli, ekspanzija banking-as-a-service vendora i open banking inicijativa podstiču razvoj i demokratizaciju finansijskih usluga, od čega krajnji korisnici profitiraju dobijajući veći izbor, bolje cene i bolje korisničko iskustvo. To podstiče generalno finansijsko opismenjavanje ljudi, dajući im više odgovornosti za svoje finansije.

Open banking je odličan primer kako regulativa podstiče inovaciju i konkurenciju. Regulatori pomno prate dešavanja na tržištu, da bi se pobrinuli da svih igraju fer i radi zaštite korisnika i finansijskog sistema i izbegli skandali kao što je “nestanak” skoro dva biliona dolara u slušaju Wirecard-a. Verujemo da su ovi slučajevi “bump on the roads” u nezadrživoj demokratizaciji i razvoju finansijskog sistema.

Takođe, dodaje on, primetno je i da sve više kompanija pokušavaju da integrišu finansije u svoje proizvode, dovodeći do ekspanzije jedne nove grane industrije – integrisanih finansija (embedded finances). “Integrisanje finansijskih komponenti u ne-finansijske proizvode pomaže kompanijama da ponude bolja rešenja, bolje upravljaju rizicima i povećaju retenciju, a samim tim i profit. U narednom periodu očekujemo vrtoglav rast ove grane industrije”, ocenjuje on.

U skladu sa tim, TradeCore Platform nastavlja da se razvija, a Ilija nam objašnjava i kako će izgledati naredni korak: “Imamo razvijen roadmap proizvoda koji redovno reprioritizujemo u zavisnosti od potreba tržišta. Servisna arhitektura nam omogućava da na proizvodu radi više timova u različitim tehnologijama u paraleli. To nam daje mogućnost i da rasporedimo ljudske resurse i pojačamo razvoj komponenti koje donose najviše vrednosti”.

Što se tiče tima koji radi na razvoju ovog proizvoda, njega čeka isti scenario kao i sam proizvod – dalji napredak i širenje. “Uvek smo u potrazi za kvalitetnim ljudima koji žele da se oprobaju u zanimljivom svetu finansija. Rad u fintech industriji pomaže profesionalcima da svoje veštine podignu na sledeći nivo, a fintech stavka u rezimeu je odličan signal poslodavcima. Pozicije koje su nam posebno interesantne su Front End Engineer i Senior Python Developer” zaključuje Ilija na samom kraju razgovora i poziva sve zainteresovane da se prijave.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

DocsCube iz Srbije efikasno automatizuje dokumentacije za mala i srednja preduzeća

O tome kako je njihov proizvod postao treći proizvod dana na ProductHunt-u i šta im je taj uspeh doneo, razgovarali smo sa suosnivačem DocsCube startapa.

Startapi i poslovanje

Šta posle godine u kojoj se mehur izduvao?

Tema za ovaj, poslednji članak u godini, došla je prirodno. Svakodnevno me prati u razgovorima s kolegama, startapima, investitorima, u sadržajima koje svakodnevno čitam ili slušam.

Novost

NBS: Dodeljene prve dozvole za kripto-menjačnice u Srbiji

Narodna banka Srbije (NBS) je 16. decembra izdala dozvole dvema domaćim kripto-menjačnicama. Šta to sve podrazumeva pitali smo Aleksandra Matanovića, osnivača kompanije (menjačnice) ECD, jedne od dobitnica dozvole.

Propustili ste

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Developer Experience

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Startapi i poslovanje

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.

Društvene mreže

OnlyFans: Kako su poznate ličnosti normalizovale ‘online’ prostituciju?

U ovoj kolumni, otkrivam vam zašto 'girl power' na internetu nije izraz feminističke borbe i zašto se 'online' prodaja vlastite intime ne razlikuje od prostitucije.

Kultura 2.0

Beckoning je animirani film Save Živkovića – Epic Games i 3Lateral bili deo projekta

Kreiranje dugometražnih animiranih filmova je oduvek bilo nedostižno malim timovima kreativaca pre svega zbog produkcijskih ograničenja, ali zahvaljujući novim tehnologijama situacija se znatno promenila.