Srpski Tenderly razvija rešenje za bezbednije blockchain pametne ugovore

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Srpski Tenderly razvija rešenje za bezbednije blockchain pametne ugovore

Tenderly omogućava korisnicima da prate svoje pametne ugovore na blockchainu radi veće sigurnosti. Sa osnivačima razgovaramo o njihovom rešenju i daljim planovima.

U prethodnih par godina termin blockchain postao je nezaobilazan u tehnološkoj zajednici. Sve je više organizacija i kompanija koje ga koriste za sigurnije digitalne transakcije, ali i druge procese u industrijama koje generišu veliki broj podataka.

Iako zvuči “super sigurno”, blockchain tehnologija ima svoje mane, a neki je čak i smatraju još nezrelom, pogotovo ukoliko govorimo o pametnim ugovorima uz koje se jasno pripisuje vlasništvo nad digitalnim asetom. U razgovoru za Netokraciju, Vukašin Vukoje, osnivač i direktor startapa Tenderly govori o početnim koracima osnivanja i funkcionisanja sistema koji ima zadatak da dodatno obezbedi ugovore korisnika kao neizostavnog dela blockchain-a.

Rast ‘blockchain’ tržišta glavni izazov za tim

Pametan ugovor predstavlja program u kojem su pravila definisana u programskom jeziku a bazira se na blockchain sistemu. Vukašin na početku razgovora otkriva da Tenderly indirektno doprinosi bezbednosti pametnih ugovora tako što korisnicima u realnom vremenu daje informacije o izvršenju istih i omogućava im da reaguju na potencijalno opasne scenarije:

Trenutno, korisnici problem bezbednosti pametnih ugovora rešavaju na jako nepraktičan način crawl-ovanjem (automatizovanim skidanjem webstranica) blockchain explorer-a što zahteva mnogo dodatnog i prilično nepotrebnog posla. Istina je da se u Srbiji pametni ugovori slabo koriste, ali sa druge strane vlada veliko interesovanje za blockchain čiji su upravo ovi ugovoru jako bitan deo.

Inače, razvoju ovog startapa iz Srbije, prethodio je i jedan od najvećih blockchain hakatona u Berlinu. Na ovom takmičenju, deo Tenderly tima bio je drugi od deset pobednika u ukupnoj konkurenciji od 1.000 učesnika, sa rešenjem koji je danas deo finalnog proizvoda. Kako Vukoje kaže za Netokraciju, trenutno na ovom sistemu radi petoro ljudi koji imaju širok spektar veština, što omogućava ovom startapu da se selektivno fokusira na rad uvek kada je to potrebno:

Moje zaduženje je proizvod, suštinski vodim računa da pravimo nešto što je zaista korisno krajnjim korisnicima, Andrej radi na infrastukturi i back end-u, Nebojša se bavi blockchainom i low level problemima, Miljan pretežno radi front end-u, a Bogdan radi sve ostalo.

Govoreći o izazovima sa kojima se ovaj tim uglavnom susreće, Vukašin smatra da se razlog može pripisati sve većem i ubrzanijem rastu tržišta na kojem se ovaj startap nalazi. Ovu činjenicu posebo potvrđuje podatak da neki od najuticajnijih developera iz Ethereum fondacije koristi Tenderly dok razvijaju svoje pametne ugovore, a kojih prema poslednjim predviđanjima ima 300 hiljada širom sveta.

Korisnicima su na raspolaganju sve informacije u realnom vremenu o izvršenju pametnih ugovora, što im omogućava da pravovremeno reaguju na nepredviđene scenarije.

Prema njegovim rečima u poslenjih godinu dana u svetu je zabeležen veliki rast developera što trenutno nadmašuje rast koji je čak i Internet, u svom periodu ekspanzije, imao:

Ovakav rast dovodi do neverovatnih promena i na tržištu blockchain rešenja, što je veliki izazov za nas, kao i za naš proizvod, da isprati sve te promene sa limitiranim resursima.

Vukoje dodaje kako je Tenderly dobio odličan feedback od strane već postojećih B2C i B2B korisnika kojima se na osnovu biznis modela ovog startapa, naplaćuje mesečna pretplata za korišćenje servisa. Sa druge strane, kada su enterprise rešenja u pitanju gde je potrebno prilagođavanje proizvoda, tim pregovara oko uslova naplate.

Širenje korisničke baze i unapređenje proizvoda naredni planovi

Između ostalog, Vukašin u prvi plan stavlja i sve veću potrebu za monitoringom, te da korisnici često krenu da razvijaju svoja rešenja kako bi rešili postojeći problem:

Dobar primer je jedna od najuticajnih kompanija u blockchain ecosystemu koja je imala jedan od prvih velikih ICO-ova ($100M) koja je skoro prestala razvoj svog rešenja i počela da koristi Tenderly. Nako što zadovoljimo potrebe super-korisnika, fokus će nam postati rast broja aktivnih korisnika i njihovog nivoa aktivnosti.

Zadovoljni dosadašnjem funkcionisanju proizvoda i pozitivnim utiscima korisnika, iz Tenderly-ja kažu da ne žure sa ulaskom u fundraising mode, kao i da po mišljenju čitave ekipe investicija nije u glavnom fokusu – već su svi resursi uloženi na product-market fit i dalje usavršavanje proizvoda. Vukašin dalje objašnjava:

U nekim trenucima investicija je zaista neophodna, ali se na kraju svede na to da osvaniči prodaju određeni procenat svojih narednih nekoliko godina života, zbog čega treba biti izuzetno oprezan i raditi to samo kad je to zaista nepohodno.

Privodeći razgovor kraju, naš sagovornik kaže da gledano iz ugla tržišta, Tenderly u regionu gotovo i da nema konkurenciju, te da na globalnom nivou postoji par projekata koji delimično reševaju subset problema koje ovaj startap rešava. “Za sada nam je cilj da iskoristimo feedback trenutnih super-korisnika na našem proizvodu i da u narednom periodu uradimo akviziciju što više dnevno aktivnih korisnika”, zaključio je Vukašin.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Gaming

Wargaming Forge: Novi edukativni program o kreiranju globalnih video igra – uz potencijalno zaposlenje

Industrija razvoja video igara jeste zanimljiva, ali u isto vreme kompleksna stvar. Potencijale talenata koji tu istu industriju grade, prepoznala je kompanija Wargaming koja je pored kancelarija u Beogradu, otvorila i 'Forge' program prakse, sa čijom smo programskom menadžerkom razgovarali.

Startapi i poslovanje

Srpski NOVELIC prodao 54% udela indijskoj kompaniji Sona za 40,5 miliona evra

Indijska kompanija Sona Comstar potvrdila je kupovinu 54% udela u kapitalu za €40,5 miliona srpske kompanije Novelic, osnovane 2012. godine. Ova domaća kompanija razvija radarske senzore bazirane na milimetarskim talasima za auto, IoT i robotsku industriju.

Intervju

Aleksandar Milutinović: Inženjer geoinformatike koji je prešao u IT i postao ‘Team Leader’

Profesionalna priča Aleksandra Milutinovića kreće od inženjera geoinformatike, ali su ga moderne tehnologije i internacionalni projekti doveli do pozicije Team Leader-a u kompaniji ASEE, zahvaljujući kojoj trenutno pohađa Executive MBA program na COTRUGLI Business School-u.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Povratak DaFED-a (Danilo Novaković i Stanislava Stojanović Novoselac)

U 128. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Danila Novakovića i Stanislavu Stojanović Novoselac, osnivače i idejne tvorce DaFED meetupa namenjenih kreativcima i ljudima iz IT industrije.

Upoznajte poslodavce

Zašto je EY akvizirao Zilker – IT kompaniju sa velikom kancelarijom u Beogradu?

U trci zvanoj digitalna transformacija ne učestvuju više samo IT kompanije i agencije. Njima su se priključile i konsultantske kuće, pri čemu je jedna od najpoznatijih još 2020. godine akvizirala IT kompaniju sa značajnim razvojnim odeljenjem u srpskoj prestonici.

Startapi i poslovanje

Katapult akcelerator: Do €300.000 za najbolje domaće startape

Katapult akcelerator nudi obuku i intenzivno mentorstvo u tromesečnom trajanju od 8-16 sati nedeljno, kao i šansu za nepovratno sufinansiranje do 300.000 evra. U program je uključeno oko 40 domaćih i stranih mentora, a o tome koje sve uslove startapi treba da ispune kako bi postali deo programa, razgovarali smo sa Majom Anđelković, inicijatorkom projekta.

Startapi i poslovanje

NTP Beograd otvorio prijave za lokalno AIM Startup 2023 takmičenje – pobedniku sledi put u UAE

Startapi iz Srbije i ove godine imaju priliku da se predstave globalnoj publici i investitorima na međunarodnom investicionom skupu i startap takmičenju AIM 2023 u UAE, od 8. do 10. maja u Abu Dabiju. 

Internet marketing

Da li će digitalni marketing preživeti novu eru privatnosti?

Zbog potrebe da se istaknu u moru konkurencije, brendovi će morati ozbiljno da se posvete kreiranju kvalitetnog, relevantnog i kreativnog sadržaja.

Kultura 2.0

Vlada Srbije ulaže €52 miliona u izgradnju novog centra za kreativne industrije

Obeležen početak radova na rekonstrukciji nekadašnje zgrade Ložionice u kreativno-inovativni multifunkcionalni centar.