Srpski Tenderly razvija rešenje za bezbednije blockchain pametne ugovore

Srpski Tenderly razvija rešenje za bezbednije blockchain pametne ugovore

Tenderly omogućava korisnicima da prate svoje pametne ugovore na blockchainu radi veće sigurnosti. Sa osnivačima razgovaramo o njihovom rešenju i daljim planovima.

U prethodnih par godina termin blockchain postao je nezaobilazan u tehnološkoj zajednici. Sve je više organizacija i kompanija koje ga koriste za sigurnije digitalne transakcije, ali i druge procese u industrijama koje generišu veliki broj podataka.

Iako zvuči „super sigurno“, blockchain tehnologija ima svoje mane, a neki je čak i smatraju još nezrelom, pogotovo ukoliko govorimo o pametnim ugovorima uz koje se jasno pripisuje vlasništvo nad digitalnim asetom. U razgovoru za Netokraciju, Vukašin Vukoje, osnivač i direktor startapa Tenderly govori o početnim koracima osnivanja i funkcionisanja sistema koji ima zadatak da dodatno obezbedi ugovore korisnika kao neizostavnog dela blockchain-a.

Rast ‘blockchain’ tržišta glavni izazov za tim

Pametan ugovor predstavlja program u kojem su pravila definisana u programskom jeziku a bazira se na blockchain sistemu. Vukašin na početku razgovora otkriva da Tenderly indirektno doprinosi bezbednosti pametnih ugovora tako što korisnicima u realnom vremenu daje informacije o izvršenju istih i omogućava im da reaguju na potencijalno opasne scenarije:

Trenutno, korisnici problem bezbednosti pametnih ugovora rešavaju na jako nepraktičan način crawl-ovanjem (automatizovanim skidanjem webstranica) blockchain explorer-a što zahteva mnogo dodatnog i prilično nepotrebnog posla. Istina je da se u Srbiji pametni ugovori slabo koriste, ali sa druge strane vlada veliko interesovanje za blockchain čiji su upravo ovi ugovoru jako bitan deo.

Inače, razvoju ovog startapa iz Srbije, prethodio je i jedan od najvećih blockchain hakatona u Berlinu. Na ovom takmičenju, deo Tenderly tima bio je drugi od deset pobednika u ukupnoj konkurenciji od 1.000 učesnika, sa rešenjem koji je danas deo finalnog proizvoda. Kako Vukoje kaže za Netokraciju, trenutno na ovom sistemu radi petoro ljudi koji imaju širok spektar veština, što omogućava ovom startapu da se selektivno fokusira na rad uvek kada je to potrebno:

Moje zaduženje je proizvod, suštinski vodim računa da pravimo nešto što je zaista korisno krajnjim korisnicima, Andrej radi na infrastukturi i back end-u, Nebojša se bavi blockchainom i low level problemima, Miljan pretežno radi front end-u, a Bogdan radi sve ostalo.

Govoreći o izazovima sa kojima se ovaj tim uglavnom susreće, Vukašin smatra da se razlog može pripisati sve većem i ubrzanijem rastu tržišta na kojem se ovaj startap nalazi. Ovu činjenicu posebo potvrđuje podatak da neki od najuticajnijih developera iz Ethereum fondacije koristi Tenderly dok razvijaju svoje pametne ugovore, a kojih prema poslednjim predviđanjima ima 300 hiljada širom sveta.

Korisnicima su na raspolaganju sve informacije u realnom vremenu o izvršenju pametnih ugovora, što im omogućava da pravovremeno reaguju na nepredviđene scenarije.

Prema njegovim rečima u poslenjih godinu dana u svetu je zabeležen veliki rast developera što trenutno nadmašuje rast koji je čak i Internet, u svom periodu ekspanzije, imao:

Ovakav rast dovodi do neverovatnih promena i na tržištu blockchain rešenja, što je veliki izazov za nas, kao i za naš proizvod, da isprati sve te promene sa limitiranim resursima.

Vukoje dodaje kako je Tenderly dobio odličan feedback od strane već postojećih B2C i B2B korisnika kojima se na osnovu biznis modela ovog startapa, naplaćuje mesečna pretplata za korišćenje servisa. Sa druge strane, kada su enterprise rešenja u pitanju gde je potrebno prilagođavanje proizvoda, tim pregovara oko uslova naplate.

Širenje korisničke baze i unapređenje proizvoda naredni planovi

Između ostalog, Vukašin u prvi plan stavlja i sve veću potrebu za monitoringom, te da korisnici često krenu da razvijaju svoja rešenja kako bi rešili postojeći problem:

Dobar primer je jedna od najuticajnih kompanija u blockchain ecosystemu koja je imala jedan od prvih velikih ICO-ova ($100M) koja je skoro prestala razvoj svog rešenja i počela da koristi Tenderly. Nako što zadovoljimo potrebe super-korisnika, fokus će nam postati rast broja aktivnih korisnika i njihovog nivoa aktivnosti.

Zadovoljni dosadašnjem funkcionisanju proizvoda i pozitivnim utiscima korisnika, iz Tenderly-ja kažu da ne žure sa ulaskom u fundraising mode, kao i da po mišljenju čitave ekipe investicija nije u glavnom fokusu – već su svi resursi uloženi na product-market fit i dalje usavršavanje proizvoda. Vukašin dalje objašnjava:

U nekim trenucima investicija je zaista neophodna, ali se na kraju svede na to da osvaniči prodaju određeni procenat svojih narednih nekoliko godina života, zbog čega treba biti izuzetno oprezan i raditi to samo kad je to zaista nepohodno.

Privodeći razgovor kraju, naš sagovornik kaže da gledano iz ugla tržišta, Tenderly u regionu gotovo i da nema konkurenciju, te da na globalnom nivou postoji par projekata koji delimično reševaju subset problema koje ovaj startap rešava. „Za sada nam je cilj da iskoristimo feedback trenutnih super-korisnika na našem proizvodu i da u narednom periodu uradimo akviziciju što više dnevno aktivnih korisnika“, zaključio je Vukašin.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.