Srpski Tenderly razvija rešenje za bezbednije blockchain pametne ugovore

Tenderly omogućava korisnicima da prate svoje pametne ugovore na blockchainu radi veće sigurnosti. Sa osnivačima razgovaramo o njihovom rešenju i daljim planovima.

U prethodnih par godina termin blockchain postao je nezaobilazan u tehnološkoj zajednici. Sve je više organizacija i kompanija koje ga koriste za sigurnije digitalne transakcije, ali i druge procese u industrijama koje generišu veliki broj podataka.

Iako zvuči „super sigurno“, blockchain tehnologija ima svoje mane, a neki je čak i smatraju još nezrelom, pogotovo ukoliko govorimo o pametnim ugovorima uz koje se jasno pripisuje vlasništvo nad digitalnim asetom. U razgovoru za Netokraciju, Vukašin Vukoje, osnivač i direktor startapa Tenderly govori o početnim koracima osnivanja i funkcionisanja sistema koji ima zadatak da dodatno obezbedi ugovore korisnika kao neizostavnog dela blockchain-a.

Rast ‘blockchain’ tržišta glavni izazov za tim

Pametan ugovor predstavlja program u kojem su pravila definisana u programskom jeziku a bazira se na blockchain sistemu. Vukašin na početku razgovora otkriva da Tenderly indirektno doprinosi bezbednosti pametnih ugovora tako što korisnicima u realnom vremenu daje informacije o izvršenju istih i omogućava im da reaguju na potencijalno opasne scenarije:

Trenutno, korisnici problem bezbednosti pametnih ugovora rešavaju na jako nepraktičan način crawl-ovanjem (automatizovanim skidanjem webstranica) blockchain explorer-a što zahteva mnogo dodatnog i prilično nepotrebnog posla. Istina je da se u Srbiji pametni ugovori slabo koriste, ali sa druge strane vlada veliko interesovanje za blockchain čiji su upravo ovi ugovoru jako bitan deo.

Inače, razvoju ovog startapa iz Srbije, prethodio je i jedan od najvećih blockchain hakatona u Berlinu. Na ovom takmičenju, deo Tenderly tima bio je drugi od deset pobednika u ukupnoj konkurenciji od 1.000 učesnika, sa rešenjem koji je danas deo finalnog proizvoda. Kako Vukoje kaže za Netokraciju, trenutno na ovom sistemu radi petoro ljudi koji imaju širok spektar veština, što omogućava ovom startapu da se selektivno fokusira na rad uvek kada je to potrebno:

Moje zaduženje je proizvod, suštinski vodim računa da pravimo nešto što je zaista korisno krajnjim korisnicima, Andrej radi na infrastukturi i back end-u, Nebojša se bavi blockchainom i low level problemima, Miljan pretežno radi front end-u, a Bogdan radi sve ostalo.

Govoreći o izazovima sa kojima se ovaj tim uglavnom susreće, Vukašin smatra da se razlog može pripisati sve većem i ubrzanijem rastu tržišta na kojem se ovaj startap nalazi. Ovu činjenicu posebo potvrđuje podatak da neki od najuticajnijih developera iz Ethereum fondacije koristi Tenderly dok razvijaju svoje pametne ugovore, a kojih prema poslednjim predviđanjima ima 300 hiljada širom sveta.

Korisnicima su na raspolaganju sve informacije u realnom vremenu o izvršenju pametnih ugovora, što im omogućava da pravovremeno reaguju na nepredviđene scenarije.

Prema njegovim rečima u poslenjih godinu dana u svetu je zabeležen veliki rast developera što trenutno nadmašuje rast koji je čak i Internet, u svom periodu ekspanzije, imao:

Ovakav rast dovodi do neverovatnih promena i na tržištu blockchain rešenja, što je veliki izazov za nas, kao i za naš proizvod, da isprati sve te promene sa limitiranim resursima.

Vukoje dodaje kako je Tenderly dobio odličan feedback od strane već postojećih B2C i B2B korisnika kojima se na osnovu biznis modela ovog startapa, naplaćuje mesečna pretplata za korišćenje servisa. Sa druge strane, kada su enterprise rešenja u pitanju gde je potrebno prilagođavanje proizvoda, tim pregovara oko uslova naplate.

Širenje korisničke baze i unapređenje proizvoda naredni planovi

Između ostalog, Vukašin u prvi plan stavlja i sve veću potrebu za monitoringom, te da korisnici često krenu da razvijaju svoja rešenja kako bi rešili postojeći problem:

Dobar primer je jedna od najuticajnih kompanija u blockchain ecosystemu koja je imala jedan od prvih velikih ICO-ova ($100M) koja je skoro prestala razvoj svog rešenja i počela da koristi Tenderly. Nako što zadovoljimo potrebe super-korisnika, fokus će nam postati rast broja aktivnih korisnika i njihovog nivoa aktivnosti.

Zadovoljni dosadašnjem funkcionisanju proizvoda i pozitivnim utiscima korisnika, iz Tenderly-ja kažu da ne žure sa ulaskom u fundraising mode, kao i da po mišljenju čitave ekipe investicija nije u glavnom fokusu – već su svi resursi uloženi na product-market fit i dalje usavršavanje proizvoda. Vukašin dalje objašnjava:

U nekim trenucima investicija je zaista neophodna, ali se na kraju svede na to da osvaniči prodaju određeni procenat svojih narednih nekoliko godina života, zbog čega treba biti izuzetno oprezan i raditi to samo kad je to zaista nepohodno.

Privodeći razgovor kraju, naš sagovornik kaže da gledano iz ugla tržišta, Tenderly u regionu gotovo i da nema konkurenciju, te da na globalnom nivou postoji par projekata koji delimično reševaju subset problema koje ovaj startap rešava. „Za sada nam je cilj da iskoristimo feedback trenutnih super-korisnika na našem proizvodu i da u narednom periodu uradimo akviziciju što više dnevno aktivnih korisnika“, zaključio je Vukašin.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.