Telenor, StartLabs i SC Ventures u potrazi za vašim idejama – koje će ‘opametiti’ gradove širom Srbije!

Pogledajte ljude i grad oko vas. Ovi prvi, uveliko su povezani i svoj pametni telefon proveravaju više od 150 puta dnevno. Ovi drugi - gradovi - uskoro će biti u mogućnosti međusobno da komuniciraju pri čemu priliku da realizujete vašu viziju uvezanog grada imate već sada na Smart City Challenge takmičenju - događaju čiju je važnost prepoznao Telenor, a kome su se priključili i investicioni fondovi StartLabs i SC Ventures.

t111

Inovativni projekti već uveliko menjaju našu životnu sredinu, a predviđanja kažu da ćemo do 2020. imati više od 20 miliona povezanih uređaja koji će međusobno komunicirati. Od vaše kuhinje, pa sve do saobraćajnica i zdravstvenih ustanova – svaki deo našeg života pronaći će svoju digitalnu verziju, pružajući korisnicima dodatnu vrednost i otkrivajući nove načine za bolju optimizaciju resursa i procesa.

Kako se ne bismo zadržali samo na nivou puke teorije, udruženje BEUM pokrenulo je u martu projekat kome se ubrzo i ekskluzivno priključio Telenor, rezultovaši Telenor Smart City Challenge takmičenjem tokom kojeg će 10 timova provesti 8 meseci u ICT Hub-u radeći na mobilnim aplikacijama čiji je zadatak da uvedu inovaciju u neki od pomenutih aspekta života u gradu. U razgovoru za Netokraciju, predsednik BEUM-a, Darko Mandić, otkrio je kako je nastala ideja za jedan ovakav projekat:

Već u inicijalnim razgovorima videli smo iskrenu želju Telenora da podrži domaću startap zajednicu, kao što je to slučaj u još nekim zemljama gde posluju. Domaćoj startap zajednici uvek su dobrodošle nove prilike da razviju sopstvene ideje i da ih plasiraju na različita tržišta, kako bi se na taj način srpska IT industrija profilisala u smeru kreiranja ideja, a ne isključivo outsource-ovanja radne snage.

Koliko je pak moguće da jedan veliki telekom operater pomogne razvoj startapa čiji se rad u početku zasniva na pretpostavkama? Poznato je da postoje mnogi in-house inkubatori koji se fokusiraju baš na ovakve stvari – pružiti inovativnim timovima resurse neophodne za testiranje ideje i razvoj proizvoda, te spojiti gotovu stvar velikom korisničkom bazom.

smc1
Od solarnih ploča, preko dalekovoda i lokalne kompanije za odvoz smeća – koncept pametnog grada olakšaće našu svakodnevnicu optimizacijom već ustaljenih procesa.

Iz Telenora kažu da su strastveni prema radu inovativnih malih i srednjih preduzeća, te da su ona pokretač privrede koje ova kompanija želi za poslovne partnere. Višedecenijsko poslovanje i know-how mogu biti samo od pomoći kada je dolazak do profitabilnog poslovnog modela u pitanju. Izvršni direktor strategije i transformacije, Nemanja Žilović, dodaje:

Podržavamo sve inicijative koje su usmerene na razvoj i digitalizaciju društva i cilj nam je da budemo primer dobre prakse za sve koji žele da se priključe našoj inicijativi ili da doprinesu zajednici u kojoj žive i posluju. Upravo to je jedan od razloga zašto podržavamo projekte poput Smart City Challenge.

Investicija za inovativne projekte – od Telenora, StartLabsa i SC Venturesa

Budući da je Telenor ekskluzivni partner na Telenor Smart City Challenge projektu koji su još podržali i Friedrich Naumann fondacija i ICT Hub, zanimalo nas je da li prijavljeni timovi ulaze u partnerski odnos i koje sve benefite imaju kada je razvoj njihove ideje u pitanju. Neskrivajući sklonost prema inovativnim projektima, Nemanja je u razgovoru za Netokraciju otkrio da Telenor Srbija ulazi u partnerski odnos sa tri prvoplasirana tima, kao i sa svim ostalim timovima koji ne uđu u finale projekta, a u čijim idejama prepoznaju potencijal za dalji razvoj.

Zainteresovani učesnici imali su prilike da se upoznaju sa programom koji će se tokom narednih 8 meseci održavati u ICT Hub-u.
Zainteresovani učesnici imali su prilike da se upoznaju sa programom koji će se tokom narednih 8 meseci održavati u ICT Hub-u.

Da Smart City Challenge nije dobio podršku samo mobilnog operatera, postarali su se i predstavnici Venture Capital fondova kao što su StartLabs Ventures i South Central Ventures koji se nalaze u žiriju, otvarajući svim takmičarima još više mogućnosti za investiranje u neku od predstavljenih ideja – bez obzira da li se ona nalazi u finalu ili ne. Kako je StartLabs poznat po podršci gotovo svim ozbiljnijim startap događajima u regionu, partner u ovom fondu, Nebojša Lazić, prokomentarisao je predstojeći program:

Želimo da pomognemo većim firmama da podrže regionalnu startap scenu i da u tom procesu i oni možda nešto nauče o tome kako se grade startapi i kako funkcionišu stvari u industriji koja je potpuno drugačija od tradicionalnog poslovanja. Čitav događaj osmišljen je kao program podrške startapima i trajaće nekoliko meseci, predstavljajući veliki iskorak od „tradicionalnih“ takmičenja.

Žilović pak napominje da će kroz samo takmičenje timovi imati priliku da se povežu sa iskusnim mentorima i preduzetnicima, ali i institucijama i investitorima. Obezbeđena je podrška za lansiranje i implementaciju aplikacija, pravna podrška, promotivna podrška u zemlji i inostranstvu, savetodavna i tehnička podrška, kao i pristup distributivnim kanalima i povezivanje sa potencijalnim partnerima u daljem razvoju projekta – po mogućnosti van granica Srbije. Tu je i specijalna podrška Telenorovog in-house inkubatora – Telenor Ignite, koji je od lansiranja zabeležio više od 470 prijava od strane zaposlenih u ovoj kompaniji.

Prijave otvorene do nedelje u ponoć – ostvarite vašu viziju pametnog grada

Može li pak koncept pametnog grada uspeti u Srbiji? Darko zaključuje kako je ovo unikatan koncept koji podrazumeva povezivanje ljudi, hardvera i softvera, ne bi li se ostvarile značajne uštede vremena, novca, ali i smanjila zagađenost, optimizovali procesi i poboljšao standard života. Sam koncept najviše je zastupljen u Zapadnoj Evropi, Severnoj Americi i Jugoistočnoj Aziji, a iz želje da se Beograd i drugi gradovi u Srbiji stave na mapu pametnih gradova, udruženje BEUM i Telenor odlučili su da pokrenu prvu javnu diskusiju na ovu temu:

Ono što je prioritet jeste razumevanje institucija, a pre svega lokalnih, da je neophodno da daju svoj input i podršku, te pomognu privatnom sektoru da kroz Smart City koncept pronađe i novo tržište za svoje usluge i proizvode.

Napominjući kako timove očekuje uzbudljiv period u ICT Hub-u, te saradnja sa mnogobrojnim mentorima i iskusnim preduzetnicma, Darko je napomenuo da su prijave za Telenor Smart City Challenge otvorene do nedelje u ponoć na zvaničnom sajtu ovog takmičenja, dodavši da je ovo tek prvi korak ka poboljšanju naše životne sredine – korak koji doprinosi boljoj uvezanosti tehnologije koja se pokazala kao nezamenljiv partner u rešavanju svakodnevnih problema.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.