Pokažite vašu zamisao pametnog grada

Telenor, StartLabs i SC Ventures u potrazi za vašim idejama – koje će ‘opametiti’ gradove širom Srbije!

Pogledajte ljude i grad oko vas. Ovi prvi, uveliko su povezani i svoj pametni telefon proveravaju više od 150 puta dnevno. Ovi drugi - gradovi - uskoro će biti u mogućnosti međusobno da komuniciraju pri čemu priliku da realizujete vašu viziju uvezanog grada imate već sada na Smart City Challenge takmičenju - događaju čiju je važnost prepoznao Telenor, a kome su se priključili i investicioni fondovi StartLabs i SC Ventures.

t111

Inovativni projekti već uveliko menjaju našu životnu sredinu, a predviđanja kažu da ćemo do 2020. imati više od 20 miliona povezanih uređaja koji će međusobno komunicirati. Od vaše kuhinje, pa sve do saobraćajnica i zdravstvenih ustanova – svaki deo našeg života pronaći će svoju digitalnu verziju, pružajući korisnicima dodatnu vrednost i otkrivajući nove načine za bolju optimizaciju resursa i procesa.

Kako se ne bismo zadržali samo na nivou puke teorije, udruženje BEUM pokrenulo je u martu projekat kome se ubrzo i ekskluzivno priključio Telenor, rezultovaši Telenor Smart City Challenge takmičenjem tokom kojeg će 10 timova provesti 8 meseci u ICT Hub-u radeći na mobilnim aplikacijama čiji je zadatak da uvedu inovaciju u neki od pomenutih aspekta života u gradu. U razgovoru za Netokraciju, predsednik BEUM-a, Darko Mandić, otkrio je kako je nastala ideja za jedan ovakav projekat:

Već u inicijalnim razgovorima videli smo iskrenu želju Telenora da podrži domaću startap zajednicu, kao što je to slučaj u još nekim zemljama gde posluju. Domaćoj startap zajednici uvek su dobrodošle nove prilike da razviju sopstvene ideje i da ih plasiraju na različita tržišta, kako bi se na taj način srpska IT industrija profilisala u smeru kreiranja ideja, a ne isključivo outsource-ovanja radne snage.

Koliko je pak moguće da jedan veliki telekom operater pomogne razvoj startapa čiji se rad u početku zasniva na pretpostavkama? Poznato je da postoje mnogi in-house inkubatori koji se fokusiraju baš na ovakve stvari – pružiti inovativnim timovima resurse neophodne za testiranje ideje i razvoj proizvoda, te spojiti gotovu stvar velikom korisničkom bazom.

smc1
Od solarnih ploča, preko dalekovoda i lokalne kompanije za odvoz smeća – koncept pametnog grada olakšaće našu svakodnevnicu optimizacijom već ustaljenih procesa.

Iz Telenora kažu da su strastveni prema radu inovativnih malih i srednjih preduzeća, te da su ona pokretač privrede koje ova kompanija želi za poslovne partnere. Višedecenijsko poslovanje i know-how mogu biti samo od pomoći kada je dolazak do profitabilnog poslovnog modela u pitanju. Izvršni direktor strategije i transformacije, Nemanja Žilović, dodaje:

Podržavamo sve inicijative koje su usmerene na razvoj i digitalizaciju društva i cilj nam je da budemo primer dobre prakse za sve koji žele da se priključe našoj inicijativi ili da doprinesu zajednici u kojoj žive i posluju. Upravo to je jedan od razloga zašto podržavamo projekte poput Smart City Challenge.

Investicija za inovativne projekte – od Telenora, StartLabsa i SC Venturesa

Budući da je Telenor ekskluzivni partner na Telenor Smart City Challenge projektu koji su još podržali i Friedrich Naumann fondacija i ICT Hub, zanimalo nas je da li prijavljeni timovi ulaze u partnerski odnos i koje sve benefite imaju kada je razvoj njihove ideje u pitanju. Neskrivajući sklonost prema inovativnim projektima, Nemanja je u razgovoru za Netokraciju otkrio da Telenor Srbija ulazi u partnerski odnos sa tri prvoplasirana tima, kao i sa svim ostalim timovima koji ne uđu u finale projekta, a u čijim idejama prepoznaju potencijal za dalji razvoj.

Zainteresovani učesnici imali su prilike da se upoznaju sa programom koji će se tokom narednih 8 meseci održavati u ICT Hub-u.
Zainteresovani učesnici imali su prilike da se upoznaju sa programom koji će se tokom narednih 8 meseci održavati u ICT Hub-u.

Da Smart City Challenge nije dobio podršku samo mobilnog operatera, postarali su se i predstavnici Venture Capital fondova kao što su StartLabs Ventures i South Central Ventures koji se nalaze u žiriju, otvarajući svim takmičarima još više mogućnosti za investiranje u neku od predstavljenih ideja – bez obzira da li se ona nalazi u finalu ili ne. Kako je StartLabs poznat po podršci gotovo svim ozbiljnijim startap događajima u regionu, partner u ovom fondu, Nebojša Lazić, prokomentarisao je predstojeći program:

Želimo da pomognemo većim firmama da podrže regionalnu startap scenu i da u tom procesu i oni možda nešto nauče o tome kako se grade startapi i kako funkcionišu stvari u industriji koja je potpuno drugačija od tradicionalnog poslovanja. Čitav događaj osmišljen je kao program podrške startapima i trajaće nekoliko meseci, predstavljajući veliki iskorak od „tradicionalnih“ takmičenja.

Žilović pak napominje da će kroz samo takmičenje timovi imati priliku da se povežu sa iskusnim mentorima i preduzetnicima, ali i institucijama i investitorima. Obezbeđena je podrška za lansiranje i implementaciju aplikacija, pravna podrška, promotivna podrška u zemlji i inostranstvu, savetodavna i tehnička podrška, kao i pristup distributivnim kanalima i povezivanje sa potencijalnim partnerima u daljem razvoju projekta – po mogućnosti van granica Srbije. Tu je i specijalna podrška Telenorovog in-house inkubatora – Telenor Ignite, koji je od lansiranja zabeležio više od 470 prijava od strane zaposlenih u ovoj kompaniji.

Prijave otvorene do nedelje u ponoć – ostvarite vašu viziju pametnog grada

Može li pak koncept pametnog grada uspeti u Srbiji? Darko zaključuje kako je ovo unikatan koncept koji podrazumeva povezivanje ljudi, hardvera i softvera, ne bi li se ostvarile značajne uštede vremena, novca, ali i smanjila zagađenost, optimizovali procesi i poboljšao standard života. Sam koncept najviše je zastupljen u Zapadnoj Evropi, Severnoj Americi i Jugoistočnoj Aziji, a iz želje da se Beograd i drugi gradovi u Srbiji stave na mapu pametnih gradova, udruženje BEUM i Telenor odlučili su da pokrenu prvu javnu diskusiju na ovu temu:

Ono što je prioritet jeste razumevanje institucija, a pre svega lokalnih, da je neophodno da daju svoj input i podršku, te pomognu privatnom sektoru da kroz Smart City koncept pronađe i novo tržište za svoje usluge i proizvode.

Napominjući kako timove očekuje uzbudljiv period u ICT Hub-u, te saradnja sa mnogobrojnim mentorima i iskusnim preduzetnicma, Darko je napomenuo da su prijave za Telenor Smart City Challenge otvorene do nedelje u ponoć na zvaničnom sajtu ovog takmičenja, dodavši da je ovo tek prvi korak ka poboljšanju naše životne sredine – korak koji doprinosi boljoj uvezanosti tehnologije koja se pokazala kao nezamenljiv partner u rešavanju svakodnevnih problema.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.