Telenor Grupa predstavila je ovih dana novi program preduzetništva namenjen inovativnim preduzetnicima u sopstvenim redovima koji žele da kreiraju interesantne proizvode i usluge za krajnje korisnike. Više od 36.000 zaposlenih (koliko ova grupacija broji na globalnom nivou) sada ima priliku da aplicira za 'Ignite' program i svoje ideje pretvori u nove proizvode.
Kako pokrenuti inovativnost u velikoj korporaciji? Interni inkubatori i habovi pokazali su se kao dobra polazna tačka, a upravo na ovaj potez odlučio se i Telenor koji je nedavno predstavio Ignite Incubator – program preduzetništva namenjen zaposlenima u ovoj kompaniji kako bi svoje ideje pretvorili u proizvode i usluge. Zaposleni će tako imati šansu da kreiraju prototip ili MVP, pri čemu će uspešni pilot projekti dobiti dodatnu podršku za dalju implementaciju i razvoj.
Novi program deo je Telenorove “2020 strategije” pri čemu čitava grupacija teži ka ispunjenju cilja – 300 miliona korisnika koji na dnevnom nivou provode više od 10 minuta koristeći Telenorove usluge. Norveški mobilni operater koji danas posluje i u Istočnoj Evropi i Aziji smatra kako će do ovog cilja doći implementiranjem novih i inovativnih ideja iza kojih stoje upravo njihovi zaposleni.
‘Vreme je da zasučemo rukave’
U obraćanju medijima, predsednik Telenora Sigve Brekke izjavio je kako ova multinacionalna kompanija mora da ispoštuje visok nivo proizvoda i usluga sa kojima nastupa pred korisnicima, kao i da doprinese što boljem korisničkom iskustvu koje očekuju milioni korisnika širom sveta.
Kako bismo mogli da kreiramo nove proizvode, prvo moramo da testiramo naše ideje. Ko je najbolji za taj posao? Mi smo. Vreme je da zasučemo rukave i krenemo sa inovacijama.
Prilika i za domaće preduzetnike (u okviru Telenora)
Novi Ignite program tako će biti dostupan svima od 36.000 zaposlenih koliko ova kompanija zapošljava – uključujući i zaposlene u Srbiji. Sam program sastoji se od 3 meseca rada u Telenorovom novom startap inkubatoru, bilo u Norveškoj ili u Aziji. Predložene ideje prolaze proces selekcije koji će biti obavljen sredinom juna, dok će 12 timova imati priliku da prođe kroz tromesečni program, radeći na prototipu.
Odluka o daljem razvoju proizvoda i usluga uslediće u decembru kada će viši menadžment grupacije odabrati ideje koje će se razvijati u okviru jedne od Telenorovih 13 kompanija, ili kao potpuno nova, spin-off kompanija.