Telenor podržava rad malih i srednjih preduzeća

Srpsko društvo prepoznaje male i srednje biznise – na nama je da podržimo njihovo poslovanje

Mala i srednja preduzeća danas predstavljaju jedan od najvažnijih ekonomskih činilaca u Srbiji. Porodični biznisi i firme sa svega nekoliko zaposlenih pokazatelj su da je preduzetnički duh itekako prisutan u našem društvu, no ono na čemu ovi biznisi počivaju jesu sigurna i pouzdana tehnološka rešenja koja olakšavaju komunikaciju i kolaboraciju. Postavlja se pitanje - kako jedan mobilni operater može da doprinese daljem rastu ovih biznisa?

telenor_msp
Ivan Stojanović: „Pravimo još veći iskorak ka preduzetnicima jer oni su ti koji oblikuju domaću privredu.“

Privatno poslovanje sve je popularniji izbor karijere u Srbiji. Mala i srednja preduzeća danas igraju značajnu ulogu na lokalnom i nacionalnom nivou, doprinoseći privrednom razvoju i smanjenju siromaštva u svakoj ekonomskoj grani. Pojedine procene kažu da ove firme čine čak 99,8 odsto ukupno registrovanih pravnih lica u našoj zemlji, dok se prema akcionom planu za razvoj MSP sektora predviđa kako će Srbija do 2020. godine imati čak 350.000 malih i srednjih preduzeća koja će zapošljavati više od milion zaposlenih.

Iako se čini da „godina preduzetništva“ zahteva konkretnije korake, domaći preduzetnici odavno su zasukali rukave i posvetili se razvoju svojih biznisa, no upravljanje njima gotovo da je nezamislivo bez tehnologije, bilo da govorimo o pametnom telefonu, tabletu ili naprednim sistemima za upravljanje robe i web aplikacijama. Informacione tehnologije danas predstavljaju važan aspekt svakog preduzeća, pri čemu preduzetnici u većini slučajeva jednostavno nisu sveznajući IT-jevci – oni traže stabilna i pouzdana rešenja za njihovu firmu.

„Svesni smo da preduzetništvo nije posao od 9 do 5, stoga nastojimo da našim poslovnim korisnicima olakšamo komunikaciju i kolaboraciju unutar njihovih preduzeća“, započeo je razgovor Ivan Stojanović, direktor marketinga za poslovne korisnike u Telenoru. On kaže da kompanija danas strateški podržava razvoj preduzetništva u Srbiji, kroz nove i postojeće projekte, ali i kroz različite proizvode i usluge.

Koliko su zapravo sigurni naši poslovni podaci?

Zaštita podataka jedna je od onih stvari na koju obraćamo pažnju tek kada je kasno. Iako projekcije kažu da će cybersecurity tržište dostići vrednost od 170 milijardi dolara do 2020. godine na globalnom nivou, nešto niža stopa digitalne pismenosti u Srbiji stvorila je prostor za nove usluge zaštite koje olakšavaju upravljanje poslovnim uređajima i kontrolu nad pristupom podacima.

t11
Sa jednom Telenor Safe licencom, korisnici mogu da zaštite do tri svoja uređaja koje daljinski kontrolišu kroz web aplikaciju.

Imajući na umu upravo ovakve korisnike, Ivan kaže da je Telenor razvio Safe digitalni servis namenjen zaštiti uređaja od najrazličitijih opasnosti koje dolaze sa Interneta, poput virusa, trojanaca, spyware i drugih programa, ali i od nezaštićenih Wi-Fi konekcija kojima najčešće pristupamo iz kafića. Uz Telenor Safe koji je besplatan za sve biznis korisnike, moguće je podesiti potpunu zaštitu na bilo koja tri uređaja koja odaberu – na pametnom telefonu, laptopu ili desktop računaru, bez obzira na operativni sistem:

Na tržištu postoje pojedinačna rešenja za svaki od ovih problema, ali smo odlučili da korisnicima, kroz novi digitalni servis – Telenor Safe ponudimo kompletnu Internet zaštitu na jednom mestu. Pored zaštite od malicioznih programa i daljinskog upravljanja uređajem, ovaj digitalni servis pruža kontrolu prava pristupa drugih aplikacija vašim sadržajima, što znači da je privatnost podataka na službenom uređaju potpuno osigurana.

Stojanović ističe da je Safe usluga podjednako namenjena – kako firmama sa nekoliko desetina zaposlenih – tako i onim manjim preduzećima gde nekoliko osoba obavlja više poslova. I dok je poseban akcenat stavljen upravo na online bankarstvo i zaštitu od virusa, Telenor Safe predstavlja prvi korak ka zaštiti čitavog tima, a posebno od onih sajtova čiji sadržaj ne priliči radnom okruženju (gde su mogući napadi učestaliji).

Slušamo korisnike i kreiramo nove usluge prema njihovim potrebama

Domaći preduzetnici danas koriste i po nekoliko uređaja kako bi ostali u kontaktu sa drugim članovima tima, dobavljačima i klijentima, no potrebe jedne male zanatske radnje poprilično se razlikuju od softverske kompanije čijim je zaposlenima potrebna pre svega stabilna Internet konekcija.

telenor_mf_1
Bez obzira na veličinu biznisa, preduzetnici ili vaši zaposleni sami biraju kako će iskoristiti saobraćaj u okviru paketa.

Imajući u vidu najrazličitije potrebe sa kojima se preduzetnici svakodnevno susreću, Telenor je ove jeseni predstavio i nove Moja Firma pakete u okviru kojih nude jedinstvenu količinu saobraćaja u okviru tarife – u prevodu, SMS poruke koje se ne potroše mogu se konvertovati u minute. „Naravno, bilo koji aspekt današnjeg poslovanja je gotovo nemoguć bez Interneta, te smo korisnicima, u okviru paketa obezbedili i više Interneta“, zaključuje Stojanović.

Godinu dana MojaFirma.rs kao polazna tačka za vođenje samostalnog biznisa

Ovog septembra portal MojaFirma.rs proslavio je godinu dana postojanja. Namenjen poslovnim licima u Srbiji, svojevrsni projekat Telenora zabeležio je 2,3 miliona pregledanih stranica, dok više od 4.000 preduzetnika redovno prima newsletter objave sa najnovijim vestima i ažuriranim informacijama koje se tiču njihovog poslovanja u Srbiji. Ivan kaže u razgovoru za Netokraciju da autorski tim danas čini čak 12 stručnjaka koji su za prvih godinu dana uspeli da odgovore na više od 500 pitanja preduzetnika, kao i da predstave više od 50 preduzetničkih priča koje ste sigurno primetili krstareći Internetom.

„Kroz MojaFirma.rs približavamo temu preduzetništva širem delu publike i pomažemo u stvaranju neophodnih preduslova za razvoj preduzetništva, dok čitavu stvar vidimo kao zdravu bazu tj. polaznu za vođenje samostalnog biznisa“ – zaključuje Stojanović, dodajući da Telenor nastavlja sa podrškom domaćim preduzetnicima, pa čak i visokotehnološkim rešenjima iza kojih stoje domaći startapi.

netokracija_banner-copy

Razmišljaš da pokreneš sopstveni biznis? Kompanija Telenor Srbija nudi ti širok izbor mobilnih paketa i pratećih digitalnih usluga – kako od prvog dana možeš da se osloniš na pouzdanu komunikaciju sa tvojim kolegama, klijentima i poslovnim partnerima!

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.