Kako je tim mladih studenata odneo pobedu na Fintech Hakatonu?

Kako je tim mladih studenata odneo pobedu na Fintech Hakatonu?

Digitalna transformacija zahvatila je finansijske institucije širom sveta, pa tako i u našoj zemlji. Da postoji prostor za nove ideje u bankarskom sektoru, pokazao je i hakaton Societe Generale banke koji je nedavno okupio timove mladih programera i dizajnera koji su imali 48 sati da odgovore na određeni izazov. Titulu pobedničke ideje poneo je mladi tim iz Beograda po imenu Tapp Interactive, osmislivši aplikaciju za brzi keš kredit. Kako momci vide inovacije u bankarstvu, ali i koji su dalji planovi za servis, otkrivamo u intervjuu.

Societe Generale Srbija
Tapp Interactive odneo je prvu nagradu na Fintech Hakatonu koji je održan početkom jula u ICT HUB Playgroundu.

Na nedavno održanom Fintech Hakatonu u organizaciji Societe Generale banke i kompanije 30Hills, timovi su imali ukupno 48 sati za kreiranje rešenja iz oblasti uslužnog bankarstva. Prva nagrada u iznosu od 2.500 evra pripala je timu Tapp Interactive koji je osmislio i napravio m-banking aplikaciju za izdavanje kratkoročnih i brzih keš kredita – u trenutku kada isti zatrebaju prilikom kupovine.

Započevši razgovor, jedan od osnivača Tapp Interactive tima (i istoimene kompanije), Vukašin Vučenović, navodi da svi iz ekipe pre svega vole izazove. Kako kaže, čim su saznali da se Fintech Hakaton organizuje po drugi put, ubrzo je usledila i prijava. Samo takmičenje pokazalo se kao veoma zabavno, ali i prilika da upoznaju nova lica iz tech zajednice.

Vukašinu su se tokom takmičenja pridružili Simeun Knežević (iOS developer), Jovan Ćorković (VP) i Casper B. Linberg (CIO), dok naš sagovornik kaže da su Simeun i Casper bili zaduženi za razvoj baze podataka i frontend development (iOS i Android). Jovan i Vukašin radili su na backend razvoju i održavanju pozitivne atmosfere u timu.

Na početku samog takmičenja, Tapp Interactive tim saznao je da je tema ovogodišnjeg takmičenja kreiranje pametnih rešenja iz oblasti uslužnog bankarstva. Na pitanje Netokracije zašto baš aplikacija za izdavanje kratkoročnih kredita, Vučenović kaže:

Živimo u svetu gde većina ljudi prati svoje finansije kroz m-banking i online sisteme tako da nam je bilo logično da se razvijamo u tom smeru. Išli smo sa idejom da naše rešenje bude modularno za bilo koji postojeći m-banking sistem sa već dobro postavljenom strukturom.

Societe Generale banka spremna da podrži dalji razvoj aplikacije

Dotakavši se teme funkcionalnosti, Vukašin ističe da glavni deo aplikacije zapravo predstavlja scoring sistem (sistem bodovanja) koji ima zadatak da prikupi i obradi nekoliko različitih podataka o korisnicima, počev od informacija koje banka prikuplja o njima, njihovih profila na društvenim mrežama – ali i servisa za freelance poslovanje kao što su Upwork i Freelancer.

Societe Generale banka je zainteresovana da podrži razvoj aplikacije za keš kredite iza koje stoji ovaj mladi tim.

Servis karakteriše izuzetno jednostavan i intuitivan interfejs sa dva slajdera pomoću kojih korisnik bira visinu kredita koji želi da podigne, ali i broj dana za otplatu. O mikro kreditima unutar bankarskog sektora, Vučenović kaže:

Maksimalni kredit koji se korisniku može odobriti jeste iznos do 10.000 dinara koji se kasnije umanjuje u odnosu na procenjen rizik korisnika. Eksterni podaci koje korisnik može svojevoljno da popuni u aplikaciji, omogućavaju bankama da daleko bolje odrade procenu rizika.

Nastavivši priču, naš sagovornik otkriva da je aplikacija brzo zainteresovala prisutne predstavnike Societe Generale banke koji su iskazali zainteresovanost za dalje razvijanje ovog servisa. Vukašin se nada da će uz njihovu saradnju i eksertizu, tim uspeti da napravi jedan domaći proizvod koji će naći konkretnu primenu u okviru čitave grupacije.

Hakatoni su postali najbolje mesto za povezivanje i rešavanje konkretnih problema

Mentorska podrška ovoga puta bila je značajna za razvoj aplikacije, te Vučenović dodaje kako tim nije znao puno o načinu na koji funkcioniše jedan kompleksan sistem kao što je bankarski – mentori Societe Generale banke pomogli su im da bolje shvate izazove, a brzo se došlo i do konkretnog pravca u kome je tim želeo da krene sa razvojem.

Societe Generale Srbija
Pred ovim mladim timom bio je veliki izazov, ali je njihovo rešenje ujedno privuklo i najviše pažnje na hakatonu.

Pored titule najbolje aplikacije, tim je poneo i vrednu nagradu od 2.500 evra. Vukašin kaže da je nagrada svakako primamljiva i da predstavlja dodatnu motivaciju za rad, no ukazuje na činjenicu da su hakatoni sada sve češći i da su konačno prepoznati kao mesto na kome se manji i veći biznisi mogu povezati i razmeniti ideje, pokužavajući da prevaziđu konkretne probleme primenom tehnologije.

Pred sam kraj razgovora, naš sagovornik otkriva kako timu Tapp Interactive ovo nije ni prvi ni poslednji hakton, pohvalivši organizaciju i dodavši da je izazov bio vredan uloženog truda, ali i odlična prilika za upoznavanje novih ljudi iz zajednice koja svakim danom sve više raste.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?