Završen drugi Fintech Hakaton: Aplikacija za brzi keš kredit pobedničko rešenje

Završen drugi Fintech Hakaton: Aplikacija za brzi keš kredit pobedničko rešenje

Drugi Fintech Hakaton u organizaciji Societe Generale Srbija (danas OTP banka Srbija) 30 Hills i ICT Hub završen je sinoć u prostorijama Playground-a. Timovi su imali 48 sati za kreiranje pametnih rešenja iz oblasti uslužnog bankarstva. Nagradni fond veličine 5.000 evra podelila su tri tima, dok je prvu nagradu odneo tim Tapp Interactive svojim rešenjem za brzi keš kredit.

Pravila hakatona koji je zvanično startovao još u petak ograničavala su timove na maksimalno četiri člana, dok je cilj bio razviti rešenje u vidu aplikacije ili web implementacije koja bi odgovorila na neke od pet tema iz fintech sektora. Kriterijum žirija bio je zasnovan na sledećim parametrima, a na osnovu kojih su se i delili poeni: ideja i inovativnost, primena i poslovni potencijal, funkcionalnost, dizajn, timski radi i prezentacija.

Sa druge strane, stručni žiri koji je bio u sastavu: Stefan Pajković (preduzetnik), Vuk Kosovac (izvršni direktor Societe Generale banke), Đorđe Filipović (CEO 30Hills) i Dejan Ranđić (predsednik UO ICT Hub-a), imao je težak zadatak da od dest timova izabere tri najbolja, kojima će i biti uručene vredne novčane nagrade. Svaki tim imao je tačno osam minuta da predstavi svoju ideju publici i potom odgovori na pitanja žirija.

Kada govorimo o temama samog hakatona, timovima je u petak uveče predstavljeno pet ključnih ciljeva na osnovu kojih su razvijali svoje projekte u prethodna dva dana, te je bilo potrebno odgovoriti na sledeće zadatke:

  • Real-time offering;
  • Extracting data from the Internet and Customer lifestyle profiling;
  • Fraud detection;
  • Data quality;
  • Added value sevices.
SG Srbija
Uoči zvaničnog početka, timovi diskutuju o potencijalnim rešenjima koje će tokom 48 časova razvijati.

Inovativna rešenja za banke ali i klijente

Nakon nešto dužeg perioda razmišljanja i selektovanja najboljih timova, stručni žiri se odlučio za prva tri mesta od ukupno deset ekipa, a ova nimalo laka odluka, na kraju je rezultovala sledećim rasporedom:

  • Tapp Interactive (prvo mesto): Mladi tim kreirao je m-banking rešenje koje se odnosi na kratkoročne i brze keš kredite u trenutku kada isti zatrebaju prilikom kupovine. Kompletan sistem je automatizovan i ne zahteva ljudske resurse, te se nalazi na raspolaganju korisniku tokom 24 sata u real time-u. Korisnici putem jednostavne aplikacije (iOS i Android) mogu da izaberu koliko novca žele da uzmu, zatim na koliko dana žele da otplaćuju kredit, zatim koji je limit kredita i ostalo.
  • Cabrio Chain (drugo mesto): Ovaj tim stoji iza aplikacije Risk Analitics Manager. Cilj samog rešenja jeste da na jednom mestu sakupi veliki broj podataka iz MUP-a ali i drugih državnih institucija, a koji bi se kasnije koristili u pomenutoj aplikaciji za analizu rizika investicija. Primer: U slučaju određenih građevinskih investicija, za koje je banka na primer odborila kredit ili finansirala projekat, cilj je savetovati korisnike da li je i koliko pametno započeti izgradnju objekata na nepogodnom zemljištu koje karakterišu neadekvatni prirodni uslovi kao i vremenske nepogode, a koji se detaljno prikazuju na mapi zahvaljujući pomenutim podacima.
  • Hydra 2.0 (treće mesto): Tim mladih developera napravio je rešenje koje ima za cilj da se nadogradi na bilo koju postojeću mbanking aplikaciju. Kako banke ne koriste dovoljno sve resurse od korisnika i podatke o njihovim interesovanjima i ponašanju, ovaj tm uskače u pomoć sa svojim rešenjem koje ima za cilj da analizira sve značajne podatke o korisnicima koji bi na kraju znatno pomogli banci prilikom kreiranja novih ponuda, stvarajući tako još snažnije uzajamno poveranje između ove dve strane.

Kada je reč o ostalim timovima, publici su se predstavili i Evrik, zatim Smartitapp, Power Rangers, Cloudshop, Pesca-Pescaterian, Apsolutni, kao i Personalized Finances. Ovi timovi su takođe predstavili svoje ideje, doprinoseći ukupnom utisku hakatona ali u isto vreme ostavljajući žiriju težak zadatak prilikom odabira najboljih rešenja.

Nema sumnje da je drugi po redu hakaton koji organizuju Societe Generale banka (danas OTP banka Srbija) i 30Hills pokazao kako je budućnost bankarskog sektora usko vezana za digitalizaciju i smeštanje kompletnog iskustva u mobilno okruženje, ali i kako domaće tržište itekako neguje inovativne ideje mladih koje će tek pronaći put do velikih finansijskih sistema.

Čestitke pobednicima i svim timovima koji su učestvovali! 🙂

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.