Novi Tako Lako Shop stiže sa 40.000 artikala

Novi Tako Lako Shop stiže sa 40.000 artikala da zauzme još veći deo ‘e-commerce’ kolača

Tako Lako Shop predstavio je ovih dana redizajniran sajt i novu strategiju poslovanja kojom kompanija želi da osigura još veći udeo na tržištu Internet trgovine u Srbiji. Nema sumnje da je e-commerce u porastu i da sve više građana kupuje putem Interneta, no prostora za rast itekako ima. Izvršni direktor, Marko Ilić, otkriva nam u razgovoru dalje planove koji uključuju i širenje na Crnu Goru, BiH i Makedoniju, ali i na pojedine afričke zemlje.

png_final

Internet kupovina u 2016. godini više nije bauk. To je stvar kojoj pristupamo relativno često, ostavljajući u proseku između 5 i 10 hiljada dinara prilikom svake kupovine. Iako mnogi građani na e-commerce i dalje gledaju sa određenom dozom straha, pored toga što Internet koristimo za upoređivanje cena i edukovanje o predmetima i stvarima, često završimo i u ulozi kupca. U poslednje vreme sve više.

Jedan od glavnih faktora koji doprinosi ovoj činjenici jeste razvoj Internet i mobilnog plaćanja, no kada pogledamo malo dublje, videćemo da građani pre svega cene lakoću same kupovine – pa čak i na domaćim web shopovima. Poslednja Internet prodavnica koja je doživela veliki redizajn jeste Tako Lako Shop, ponudivši kupcima više od 40.000 različitih artikala, ali i potpuno drugačije korisničko iskustvo koje u prvi plan stavlja lakoću same kupovine, a koje od sada nudi i mogućnost plaćanja karticama.

E-commerce kao prodajni kanal koji samo raste

„Kao najveći distributer i jedan od najvećih prodavaca u regionu, NELT Grupa kupila je Tako Lako Shop 2015. godine zato što smo e-commerce prepoznali kao još jedan kanal prodaje“, započeo je razgovor Marko Ilić, izvršni direktor ove Internet prodavnice čiji počeci sežu do 2008. godine kada je Internet trgovina u Srbiji izgledala potpuno drugačije. Danas, Tako Lako Shop posluje u okviru NELT-a koji na nivou grupe ulaže sve više u digitalne kanale:

Želimo da se upoznamo sa krajnjim korisnicima brendova čiji smo distributeri. Iskustva sa razvijenijih tržišta gde e-commerce važi za čak 50% ukupne prodaje, govore nam da je ovo sektor koji će i na domaćem tržištu u narednim godinama beležiti značajan rast.

Ilić kaže da je jedan od prvih koraka u ovoj nameri bilo lansiranje redizajniranog sajta koji sada radi na Magento platformi, a koji je tim razvijao poslednjih tri meseca. Nove boje i jednostavnija navigacija stavljaju do znanja da su potrebe korisnika stavljene u prvi plan, a već sada, primetno je i duže vreme zadržavanja na sajtu, rezultujući i većim brojem ostvarenih kupovina, dodaje Marko.

Ubrzavamo dostavu, specijalna saradnja sa Corner Shop prodavnicama

Tako Lako Shop u ovom trenutku sarađuje sa više od 300 dobavljača čija se roba već uveliko može kupiti – preko 40.000 artikala da budemo precizni. Iskustvo iz distribucije kompanija je primenila i na e-commerce gde se već uveliko radi na proširivanju distribucionih kapaciteta, kako bi se ubrzala dostava proizvoda ali i omogućile još povoljnije cene, saznaje Netokracija.

tl_1
Nove kategorije, lakša navigacija, ali i plaćanje karticama – deo su promena koje je Tako Lako Shop prošao.

Nakon ostvarene kupovine, roba do krajnjeg kupca u proseku stiže za tri dana. Marko se slaže da prostora za poboljšanje ovde svakako ima, no ističe da je Tako Lako Shop ostvario posebnu saradnju sa Corner Shop prodavnicama koje su takođe u vlasništvu NELT-a, omogućivši korisnicima besplatnu isporuku za pakete do 5kg na više od 60 lokacija – efektivno pokrivajući Suboticu, Novi Sad, Beograd i druge prigradske gradove, ali i Čačak i Niš.

Jedna od značajnijih novina jeste i mogućnost plaćanja karticama na rate, ali i implementacija kupon kodova za popust, liste želja i nove kategorije proizvoda, baš kao i predefinisan sadržaj za svakog posetioca:

Novi Tako Lako Shop trenutno pruža tek oko 40% funkcija koje su planirane. Ono što već sada vidimo jeste da se kupci duže zadržavaju na našem portalu, a zahvaljujući njihovim povratnim komentarima i sami radimo na unapređenju prodavnice kojoj su u cilju poslovanja njeni korisnici.

Edukacija kupaca ključna za dalji razvoj domaće e-trgovine

Svakako veliki pomak na prostoru Internet trgovine u Srbiji ostvaren je zahvaljujući prodavcima koji su shvatili da su troškovi i ulaganja u ovaj kanal prodaje znatno manji nego kada govorimo o klasičnoj prodaji. Tokom poslednjih godina na ovim prostorima otvorilo se, ali i zatvorilo, nekoliko online prodavnica, no ono što je posebno interesantno jeste sve veći broj specijalizovanih prodavnica.

nelt_1
Besplatna isporuka pošiljki u Corner Shop prodavnice znači i da kupci ne moraju da razmišljaju o tome hoće li ih zaista dočekati paket koji su naručili.

Ipak, kada uporedimo Srbiju sa drugim zemljama u regionu, Marko napominje da domaće tržište zaostaje za hrvatskim minimum 5 godina. Za drugim tržištima i mnogo više. Prema njegovim rečima, ulaganja u digitalni razvoj u privatnom i javnom sektoru i dalje nisu dovoljna, čineći da građani u mnogim slučajevima i ne vide potencijal Internet trgovine. Iako Internetu danas pristupa više od polovine građana Srbije, sam nivo edukacije i svesti o benefitima ovakve trgovine mogao bi biti veći. Kako Ilić dodaje, jedan od osnovnih zadataka novog Tako Lako Shop-a jeste da edukuje svoje korisnike o sigurnosti e-trgovine, ali i o njihovim pravima koja su u mnogim slučajevima čak i veća nego u tradicionalnim prodavnicama.

Konkurencija je bolja za sve, pogotovo za korisnike

Razgovarajući sa Markom o stanju e-trgovine u Srbiji, interesovalo nas je i kako Tako Lako gleda na konkurenciju iz komšiluka, Abrakadabru, za koju je i sam Agrokor obelodanio da će se širiti na čitav region – pa tako i na Srbiju. Na tržištu gde se Internet kupovina i dalje razvija, ima li prostora za dva velika igrača? Štaviše, može li i konkurencija doprineti bržem rastu onih korisnika koji robu široke potrošnje kupuju putem digitalnih kanala?

Ilić kaže da će se konkurencija u Srbiji sresti sa gotovo istim izazovima, izjavivši da je domaćem tržištu e-trgovine svakako potrebno više prodavnica sa što bogatijom ponudom, pri čemu će najviše koristi od toga imati pre svega kupci, dok će se shop-ovi međusobno takmičiti sa što boljim ponudama, cenama i uslugom koju budu nudili. Činjenica da dve velike kompanije ulažu značajne napore u e-commerce, samo pokazuje značaj digitala kao prodajnog kanala koji bi se u bliskoj budućnosti mogao izjednačiti sa tradicionalnim poimanjem kupovine.

600x150-netokracija-2

Planovi za 2017. godinu pak uključuju i širenje Tako Lako Shop-a na zemlje u kojim NELT grupa već uveliko posluje – na Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu i Makedoniju, dok Marko zaključuje da nakon toga sledi i širenje na Afričke zemlje među kojima su Angola, Zambia i Mozambik, a gde Internet trgovina takođe beleži značajan rast.

Da li i sami kupujete putem Interneta? Pozivamo vas da u komentarima opišete vaše e-commerce navike i vaša iskustva, kao i da posetite novi Tako Lako Shop iz kog obećavaju još mnoštvo novih funkcija koje nam stižu do kraja godine!

Ostavi komentar

  1. BizNet

    BizNet

    16. 9. 2016. u 18:02 Odgovori

    Sve više trgovina i branši se okreću kupovini na internetu, ili kupovini na klik. Uvođenjem zakona o prodaji pošiljaka da daljinu, kupci su u potpunosti zaštićeni prilikom kupovine na daljinu i samim tim bi pre trebalo da se opredele za takav način kupovine.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

E-commerce

Boban ranac osvojio je Srbiju zahvaljujući Oskaru koji je u e-commerce ušao – slučajno

Jedan Novosađanin, potraga za praktičnim rancem i slučajni susret sa Kickstarter kampanjom neke holandske firme bili su dovoljni da Srbija dobije Bobana.