Novi Tako Lako Shop stiže sa 40.000 artikala

Novi Tako Lako Shop stiže sa 40.000 artikala da zauzme još veći deo ‘e-commerce’ kolača

Tako Lako Shop predstavio je ovih dana redizajniran sajt i novu strategiju poslovanja kojom kompanija želi da osigura još veći udeo na tržištu Internet trgovine u Srbiji. Nema sumnje da je e-commerce u porastu i da sve više građana kupuje putem Interneta, no prostora za rast itekako ima. Izvršni direktor, Marko Ilić, otkriva nam u razgovoru dalje planove koji uključuju i širenje na Crnu Goru, BiH i Makedoniju, ali i na pojedine afričke zemlje.

png_final

Internet kupovina u 2016. godini više nije bauk. To je stvar kojoj pristupamo relativno često, ostavljajući u proseku između 5 i 10 hiljada dinara prilikom svake kupovine. Iako mnogi građani na e-commerce i dalje gledaju sa određenom dozom straha, pored toga što Internet koristimo za upoređivanje cena i edukovanje o predmetima i stvarima, često završimo i u ulozi kupca. U poslednje vreme sve više.

Jedan od glavnih faktora koji doprinosi ovoj činjenici jeste razvoj Internet i mobilnog plaćanja, no kada pogledamo malo dublje, videćemo da građani pre svega cene lakoću same kupovine – pa čak i na domaćim web shopovima. Poslednja Internet prodavnica koja je doživela veliki redizajn jeste Tako Lako Shop, ponudivši kupcima više od 40.000 različitih artikala, ali i potpuno drugačije korisničko iskustvo koje u prvi plan stavlja lakoću same kupovine, a koje od sada nudi i mogućnost plaćanja karticama.

E-commerce kao prodajni kanal koji samo raste

„Kao najveći distributer i jedan od najvećih prodavaca u regionu, NELT Grupa kupila je Tako Lako Shop 2015. godine zato što smo e-commerce prepoznali kao još jedan kanal prodaje“, započeo je razgovor Marko Ilić, izvršni direktor ove Internet prodavnice čiji počeci sežu do 2008. godine kada je Internet trgovina u Srbiji izgledala potpuno drugačije. Danas, Tako Lako Shop posluje u okviru NELT-a koji na nivou grupe ulaže sve više u digitalne kanale:

Želimo da se upoznamo sa krajnjim korisnicima brendova čiji smo distributeri. Iskustva sa razvijenijih tržišta gde e-commerce važi za čak 50% ukupne prodaje, govore nam da je ovo sektor koji će i na domaćem tržištu u narednim godinama beležiti značajan rast.

Ilić kaže da je jedan od prvih koraka u ovoj nameri bilo lansiranje redizajniranog sajta koji sada radi na Magento platformi, a koji je tim razvijao poslednjih tri meseca. Nove boje i jednostavnija navigacija stavljaju do znanja da su potrebe korisnika stavljene u prvi plan, a već sada, primetno je i duže vreme zadržavanja na sajtu, rezultujući i većim brojem ostvarenih kupovina, dodaje Marko.

Ubrzavamo dostavu, specijalna saradnja sa Corner Shop prodavnicama

Tako Lako Shop u ovom trenutku sarađuje sa više od 300 dobavljača čija se roba već uveliko može kupiti – preko 40.000 artikala da budemo precizni. Iskustvo iz distribucije kompanija je primenila i na e-commerce gde se već uveliko radi na proširivanju distribucionih kapaciteta, kako bi se ubrzala dostava proizvoda ali i omogućile još povoljnije cene, saznaje Netokracija.

tl_1
Nove kategorije, lakša navigacija, ali i plaćanje karticama – deo su promena koje je Tako Lako Shop prošao.

Nakon ostvarene kupovine, roba do krajnjeg kupca u proseku stiže za tri dana. Marko se slaže da prostora za poboljšanje ovde svakako ima, no ističe da je Tako Lako Shop ostvario posebnu saradnju sa Corner Shop prodavnicama koje su takođe u vlasništvu NELT-a, omogućivši korisnicima besplatnu isporuku za pakete do 5kg na više od 60 lokacija – efektivno pokrivajući Suboticu, Novi Sad, Beograd i druge prigradske gradove, ali i Čačak i Niš.

Jedna od značajnijih novina jeste i mogućnost plaćanja karticama na rate, ali i implementacija kupon kodova za popust, liste želja i nove kategorije proizvoda, baš kao i predefinisan sadržaj za svakog posetioca:

Novi Tako Lako Shop trenutno pruža tek oko 40% funkcija koje su planirane. Ono što već sada vidimo jeste da se kupci duže zadržavaju na našem portalu, a zahvaljujući njihovim povratnim komentarima i sami radimo na unapređenju prodavnice kojoj su u cilju poslovanja njeni korisnici.

Edukacija kupaca ključna za dalji razvoj domaće e-trgovine

Svakako veliki pomak na prostoru Internet trgovine u Srbiji ostvaren je zahvaljujući prodavcima koji su shvatili da su troškovi i ulaganja u ovaj kanal prodaje znatno manji nego kada govorimo o klasičnoj prodaji. Tokom poslednjih godina na ovim prostorima otvorilo se, ali i zatvorilo, nekoliko online prodavnica, no ono što je posebno interesantno jeste sve veći broj specijalizovanih prodavnica.

nelt_1
Besplatna isporuka pošiljki u Corner Shop prodavnice znači i da kupci ne moraju da razmišljaju o tome hoće li ih zaista dočekati paket koji su naručili.

Ipak, kada uporedimo Srbiju sa drugim zemljama u regionu, Marko napominje da domaće tržište zaostaje za hrvatskim minimum 5 godina. Za drugim tržištima i mnogo više. Prema njegovim rečima, ulaganja u digitalni razvoj u privatnom i javnom sektoru i dalje nisu dovoljna, čineći da građani u mnogim slučajevima i ne vide potencijal Internet trgovine. Iako Internetu danas pristupa više od polovine građana Srbije, sam nivo edukacije i svesti o benefitima ovakve trgovine mogao bi biti veći. Kako Ilić dodaje, jedan od osnovnih zadataka novog Tako Lako Shop-a jeste da edukuje svoje korisnike o sigurnosti e-trgovine, ali i o njihovim pravima koja su u mnogim slučajevima čak i veća nego u tradicionalnim prodavnicama.

Konkurencija je bolja za sve, pogotovo za korisnike

Razgovarajući sa Markom o stanju e-trgovine u Srbiji, interesovalo nas je i kako Tako Lako gleda na konkurenciju iz komšiluka, Abrakadabru, za koju je i sam Agrokor obelodanio da će se širiti na čitav region – pa tako i na Srbiju. Na tržištu gde se Internet kupovina i dalje razvija, ima li prostora za dva velika igrača? Štaviše, može li i konkurencija doprineti bržem rastu onih korisnika koji robu široke potrošnje kupuju putem digitalnih kanala?

Ilić kaže da će se konkurencija u Srbiji sresti sa gotovo istim izazovima, izjavivši da je domaćem tržištu e-trgovine svakako potrebno više prodavnica sa što bogatijom ponudom, pri čemu će najviše koristi od toga imati pre svega kupci, dok će se shop-ovi međusobno takmičiti sa što boljim ponudama, cenama i uslugom koju budu nudili. Činjenica da dve velike kompanije ulažu značajne napore u e-commerce, samo pokazuje značaj digitala kao prodajnog kanala koji bi se u bliskoj budućnosti mogao izjednačiti sa tradicionalnim poimanjem kupovine.

600x150-netokracija-2

Planovi za 2017. godinu pak uključuju i širenje Tako Lako Shop-a na zemlje u kojim NELT grupa već uveliko posluje – na Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu i Makedoniju, dok Marko zaključuje da nakon toga sledi i širenje na Afričke zemlje među kojima su Angola, Zambia i Mozambik, a gde Internet trgovina takođe beleži značajan rast.

Da li i sami kupujete putem Interneta? Pozivamo vas da u komentarima opišete vaše e-commerce navike i vaša iskustva, kao i da posetite novi Tako Lako Shop iz kog obećavaju još mnoštvo novih funkcija koje nam stižu do kraja godine!

Ostavi komentar

  1. BizNet

    BizNet

    16. 9. 2016. u 18:02 Odgovori

    Sve više trgovina i branši se okreću kupovini na internetu, ili kupovini na klik. Uvođenjem zakona o prodaji pošiljaka da daljinu, kupci su u potpunosti zaštićeni prilikom kupovine na daljinu i samim tim bi pre trebalo da se opredele za takav način kupovine.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

E-prime povećao proizvodnju električnih bicikala i proširio proizvodni pogon – sledi dalji izvoz u EU

Priču kompanije E-prime pratimo gotovo od samog početka njihovog poslovanja, od pre nešto više od dve godine kada smo prvu put uradili intervju o ovim e-biciklima. U međuvremenu, kompanija je znatno porasla, zaposlila nove ljude, proširila proizvodnju i počela da izvozi svoje proizvode, a to je bio dovoljan razlog da se sa osnivačima opet nađemo na kafi i popričamo o novitetima.

Gaming

Kako je RUR od lokalne ekipe iz igraonice postao uticajni regionalni gejming medij

Već dvadeset godina organizacija RUR bavi se popularizacijom video igara u Srbiji. Njeni osnivači u velikom intervjuu za Netokraciju otkrivaju kako je RUR postao jedna od najvažnijih esports baza u našoj zemlji i šta novo spremaju ljubiteljima gejminga.

Mobilno

Izabrali smo za vas 40 najboljih telefona u ovom trenutku – od €250 do preko €1.000

Da li se i vi često zbunite kada planirate da kupite novi mobilni telefon, posebno sada kada je tržište prezasićeno raznim modelima? Ponuda mobilnih telefona nije nikada bila bogatija za sve ciljne grupe korisnika. Mi smo se potrudili da vam te ponude detaljnije približimo kroz cenovne kategorije najinteresantnijih modela za kupovinu.

Propustili ste

Intervju

Nova zakonska regulativa omogućava lakše dobijanje boravišne vize za strance koji žele da postanu deo srpskog IT sektora

Vlada Srbije početkom godine donela je Uredbu kojom se definišu osnovi boravka stranaca koji se često nazivaju i Startup, Talent i Investor vize, a koja zapravo predstavlja kriterijume za određivanje kategorija stranaca kojima se privremeni boravak u Srbiji može odobriti nezavisno od osnova za odobrenje privremenog boravka. O tome šta to znači za domaći IT sektor, otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Dev Shopper Lazara Stojkovića pomoći će vam da pronađete tim vrhunskih developera

Pandemija korona virusa bila je inicijalna kapisla Lazaru Stojkoviću da u svoj startap portfolio doda još jedan projekat pod nazivom 'Dev Shopper' - servis za brže nalaženje partnerske firme za softverske projekte.

Netokracija

Generacije razdvojene galaksijom

Tokom vikenda IT zajednicu zahvatila je vest da su pojedine kompanije povukle svoju podršku za realizaciju filma o prvom srpskom računaru Galaksija.

Gaming

Državni fakulteti u Beogradu i Kragujevcu dobijaju gejming programe na master studijama

U okviru projekta Master 4.0 studenti master studija nekih od državnih fakulteta uskoro će moći da biraju dva nova programa koji će povezati svet tehnologije i svet umetnosti. Sredstva za realizaciju dobili su beogradski Univerzitet umetnosti u saradnji sa Matematičkim fakultetom i fakulteti Univerziteta u Kragujevcu, koji su nosioci programa.

Kolumna

Digitalizacija obrazovnog sektora je vreme u kome uče i studenti i profesori

Tokom avgusta i septembra celokupan nastavni i nenastavni kadar visokoškolskih ustanova u Srbiji imao je priliku da unapredi svoja znanja i veštine na polju online nastave - uz pomoć kompanije Microsoft i trening centra Semos Education.

Startapi i poslovanje

Novogradnja osvaja Beograd, a City Expert širi marketing tim kako bi odgovorio na potrebe industrije

Sa Igorom Jovićem iz beogradskog City Experta razgovaram o tržištu nekretnina u Srbiji u vreme globalne pandemije, novim projektima poput specijalizovanog oglašavanja za novogradnju, te razlozima zašto ovaj tim intenzivno širi svoj marketing sektor.