Novi Tako Lako Shop stiže sa 40.000 artikala

Novi Tako Lako Shop stiže sa 40.000 artikala da zauzme još veći deo ‘e-commerce’ kolača

Tako Lako Shop predstavio je ovih dana redizajniran sajt i novu strategiju poslovanja kojom kompanija želi da osigura još veći udeo na tržištu Internet trgovine u Srbiji. Nema sumnje da je e-commerce u porastu i da sve više građana kupuje putem Interneta, no prostora za rast itekako ima. Izvršni direktor, Marko Ilić, otkriva nam u razgovoru dalje planove koji uključuju i širenje na Crnu Goru, BiH i Makedoniju, ali i na pojedine afričke zemlje.

png_final

Internet kupovina u 2016. godini više nije bauk. To je stvar kojoj pristupamo relativno često, ostavljajući u proseku između 5 i 10 hiljada dinara prilikom svake kupovine. Iako mnogi građani na e-commerce i dalje gledaju sa određenom dozom straha, pored toga što Internet koristimo za upoređivanje cena i edukovanje o predmetima i stvarima, često završimo i u ulozi kupca. U poslednje vreme sve više.

Jedan od glavnih faktora koji doprinosi ovoj činjenici jeste razvoj Internet i mobilnog plaćanja, no kada pogledamo malo dublje, videćemo da građani pre svega cene lakoću same kupovine – pa čak i na domaćim web shopovima. Poslednja Internet prodavnica koja je doživela veliki redizajn jeste Tako Lako Shop, ponudivši kupcima više od 40.000 različitih artikala, ali i potpuno drugačije korisničko iskustvo koje u prvi plan stavlja lakoću same kupovine, a koje od sada nudi i mogućnost plaćanja karticama.

E-commerce kao prodajni kanal koji samo raste

„Kao najveći distributer i jedan od najvećih prodavaca u regionu, NELT Grupa kupila je Tako Lako Shop 2015. godine zato što smo e-commerce prepoznali kao još jedan kanal prodaje“, započeo je razgovor Marko Ilić, izvršni direktor ove Internet prodavnice čiji počeci sežu do 2008. godine kada je Internet trgovina u Srbiji izgledala potpuno drugačije. Danas, Tako Lako Shop posluje u okviru NELT-a koji na nivou grupe ulaže sve više u digitalne kanale:

Želimo da se upoznamo sa krajnjim korisnicima brendova čiji smo distributeri. Iskustva sa razvijenijih tržišta gde e-commerce važi za čak 50% ukupne prodaje, govore nam da je ovo sektor koji će i na domaćem tržištu u narednim godinama beležiti značajan rast.

Ilić kaže da je jedan od prvih koraka u ovoj nameri bilo lansiranje redizajniranog sajta koji sada radi na Magento platformi, a koji je tim razvijao poslednjih tri meseca. Nove boje i jednostavnija navigacija stavljaju do znanja da su potrebe korisnika stavljene u prvi plan, a već sada, primetno je i duže vreme zadržavanja na sajtu, rezultujući i većim brojem ostvarenih kupovina, dodaje Marko.

Ubrzavamo dostavu, specijalna saradnja sa Corner Shop prodavnicama

Tako Lako Shop u ovom trenutku sarađuje sa više od 300 dobavljača čija se roba već uveliko može kupiti – preko 40.000 artikala da budemo precizni. Iskustvo iz distribucije kompanija je primenila i na e-commerce gde se već uveliko radi na proširivanju distribucionih kapaciteta, kako bi se ubrzala dostava proizvoda ali i omogućile još povoljnije cene, saznaje Netokracija.

tl_1
Nove kategorije, lakša navigacija, ali i plaćanje karticama – deo su promena koje je Tako Lako Shop prošao.

Nakon ostvarene kupovine, roba do krajnjeg kupca u proseku stiže za tri dana. Marko se slaže da prostora za poboljšanje ovde svakako ima, no ističe da je Tako Lako Shop ostvario posebnu saradnju sa Corner Shop prodavnicama koje su takođe u vlasništvu NELT-a, omogućivši korisnicima besplatnu isporuku za pakete do 5kg na više od 60 lokacija – efektivno pokrivajući Suboticu, Novi Sad, Beograd i druge prigradske gradove, ali i Čačak i Niš.

Jedna od značajnijih novina jeste i mogućnost plaćanja karticama na rate, ali i implementacija kupon kodova za popust, liste želja i nove kategorije proizvoda, baš kao i predefinisan sadržaj za svakog posetioca:

Novi Tako Lako Shop trenutno pruža tek oko 40% funkcija koje su planirane. Ono što već sada vidimo jeste da se kupci duže zadržavaju na našem portalu, a zahvaljujući njihovim povratnim komentarima i sami radimo na unapređenju prodavnice kojoj su u cilju poslovanja njeni korisnici.

Edukacija kupaca ključna za dalji razvoj domaće e-trgovine

Svakako veliki pomak na prostoru Internet trgovine u Srbiji ostvaren je zahvaljujući prodavcima koji su shvatili da su troškovi i ulaganja u ovaj kanal prodaje znatno manji nego kada govorimo o klasičnoj prodaji. Tokom poslednjih godina na ovim prostorima otvorilo se, ali i zatvorilo, nekoliko online prodavnica, no ono što je posebno interesantno jeste sve veći broj specijalizovanih prodavnica.

nelt_1
Besplatna isporuka pošiljki u Corner Shop prodavnice znači i da kupci ne moraju da razmišljaju o tome hoće li ih zaista dočekati paket koji su naručili.

Ipak, kada uporedimo Srbiju sa drugim zemljama u regionu, Marko napominje da domaće tržište zaostaje za hrvatskim minimum 5 godina. Za drugim tržištima i mnogo više. Prema njegovim rečima, ulaganja u digitalni razvoj u privatnom i javnom sektoru i dalje nisu dovoljna, čineći da građani u mnogim slučajevima i ne vide potencijal Internet trgovine. Iako Internetu danas pristupa više od polovine građana Srbije, sam nivo edukacije i svesti o benefitima ovakve trgovine mogao bi biti veći. Kako Ilić dodaje, jedan od osnovnih zadataka novog Tako Lako Shop-a jeste da edukuje svoje korisnike o sigurnosti e-trgovine, ali i o njihovim pravima koja su u mnogim slučajevima čak i veća nego u tradicionalnim prodavnicama.

Konkurencija je bolja za sve, pogotovo za korisnike

Razgovarajući sa Markom o stanju e-trgovine u Srbiji, interesovalo nas je i kako Tako Lako gleda na konkurenciju iz komšiluka, Abrakadabru, za koju je i sam Agrokor obelodanio da će se širiti na čitav region – pa tako i na Srbiju. Na tržištu gde se Internet kupovina i dalje razvija, ima li prostora za dva velika igrača? Štaviše, može li i konkurencija doprineti bržem rastu onih korisnika koji robu široke potrošnje kupuju putem digitalnih kanala?

Ilić kaže da će se konkurencija u Srbiji sresti sa gotovo istim izazovima, izjavivši da je domaćem tržištu e-trgovine svakako potrebno više prodavnica sa što bogatijom ponudom, pri čemu će najviše koristi od toga imati pre svega kupci, dok će se shop-ovi međusobno takmičiti sa što boljim ponudama, cenama i uslugom koju budu nudili. Činjenica da dve velike kompanije ulažu značajne napore u e-commerce, samo pokazuje značaj digitala kao prodajnog kanala koji bi se u bliskoj budućnosti mogao izjednačiti sa tradicionalnim poimanjem kupovine.

600x150-netokracija-2

Planovi za 2017. godinu pak uključuju i širenje Tako Lako Shop-a na zemlje u kojim NELT grupa već uveliko posluje – na Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu i Makedoniju, dok Marko zaključuje da nakon toga sledi i širenje na Afričke zemlje među kojima su Angola, Zambia i Mozambik, a gde Internet trgovina takođe beleži značajan rast.

Da li i sami kupujete putem Interneta? Pozivamo vas da u komentarima opišete vaše e-commerce navike i vaša iskustva, kao i da posetite novi Tako Lako Shop iz kog obećavaju još mnoštvo novih funkcija koje nam stižu do kraja godine!

Ostavi komentar

  1. BizNet

    BizNet

    16. 9. 2016. u 18:02 Odgovori

    Sve više trgovina i branši se okreću kupovini na internetu, ili kupovini na klik. Uvođenjem zakona o prodaji pošiljaka da daljinu, kupci su u potpunosti zaštićeni prilikom kupovine na daljinu i samim tim bi pre trebalo da se opredele za takav način kupovine.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Propustili ste

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.

Tehnologija

10 zanimljivih gedžeta koji mogu biti vaši na Crni petak!

Crni petak, dan poznat po velikim popustima na razne proizvode polako nam se bliži. Ako želite da izbegnete stampedo ljudi u šoping centrima, mi smo za vas pripremili zanimljive gedžete koje možete kupiti preko domaćih web prodavnica.