Srbija je ispala, ali ko je pobedio u marketinškoj utakmici Svetskog prvenstva?

Srbija je ispala, ali ko je pobedio u marketinškoj utakmici Svetskog prvenstva?

Svetsko prvenstvo u fudbalu polako ulazi u svoju završnicu, a već za vikend očekujemo i prvaka sveta koji zasigurno dolazi iz Evrope. Ako se udaljimo od travnatnog terena i osvrneno na marketing, jasno nam je da domaći brendovi nisu u potpunosti ispunili očekivanja i potencijale koje jedno ovakvo takmičenje donosi. Ko je ovde stvarni pobednik? Otkrivamo u nastavku teksta.

Svetsko fudbalsko prvenstvo, kao najznačajniji planetarni sportski događaj nakon Olimpijskih igara, svojevrstan je poligon za brednove koji se takmiče da osmisle i produkuju što kreativnije kampanje. Koliko je fudbal popularan najbolje pokazuju i brojke: prethodno prvenstvo pratilo je 3,2 milijarde ljudi, dok je utakmicu između Engleske i Kolumbije gledalo preko 30 miliona ljudi samo u ovoj evropskoj zemlji. Ukupne statistike, slede nam odmah nakon Mundijala.

No, Svetsko prvenstvo je i dalje u toku, a mi smo svedoci različitih kampanja koje su imale za cilj da uvežu brend sa aktuelnim takmičenjem kako bi se i došlo do što veće vidljivosti online i offline. Tako su, recimo, u Srbiji, aktivne kampanje koje su pokrenuli veliki brendovi poput Adidasa, Raiffeisen Banke, Rode i drugih. Pivske brendove ne moramo ni da ističemo, njih smo videli na svakom ćošku i u svakom TVC segmentu.

Ipak, kada već govorimo o pivima, jedan od primera svakako može biti i Jelen Pivo čiji je marketing tim odlučio da povodom Svetskog prvenstva brendira Trg Nikole Pašića kao svojevrsnu pozornicu za potpuni užitak tokom praćenja utakmica.

Da se slične stvari u tradicionalnom marketignu rade i u komšiluku, uverili smo se i u Osijeku gde su gradski prevoz, kafići i automobili u potpunosti brendirani šahovnicom. Čitav hype prepoznali su i tamošnji brendovi – na primer Coca-Cola koja je predstavila flašice za rezultatima reprezentacije, dok su neki brendovi iz prehrambene industirje imali obaležja fudbalskog tima komšija.

Van granica regiona treba izdvojiti kampanje koje su obeležile ovaj Mundijal, pre svega generalne sponzore kao što su Coca-Cola i McDonald’s. Svoju kreativnost pokazali su i timovi iza kompanija Volkswagen za tržište SAD-a, kao i BudLight koji je zanimljivom video pričom najavio pomenuto takmičenje još krajem maja meseca.

‘Beton liga’ uzvraća udarac

Sada kada je prošlo loženje zbog pobede nad Kostarikom, znamo da su bila prevelika očekivanja da će naša reprezentacija proći dalje. Međutim, kada govorimo o oglašavanju u Srbiji, ko su pobednici ovog Mundijala?

To su oni brendovi koji su ulagali u kreiranje kvalitetnog i originalnog sadržaja za razliku od banera, brendiranih stvari i drugih formata koji pažnju drže isključivo dok se nižu pobede. A kakav je to sadržaj? Pa to su tekstovi, video ili čak podcast. Za razliku od klasičnog marketinga, takav sadržaj je trajniji, upečatljiviji i podređeniji interesnoj grupi – muškarcima, jelte.

Posebna stranica za Sportklub podcast koja je poslužila kao centralni hub za informacije o Mundijalu.

Da se jedna emisija može napraviti u običnom studiju bez previše ulaganja, a koja je namenjena pravim ljubiteljima fudbala, pozakuje podcast televizije Sportklub koji na YouTube-u ima više 20 epizoda. Ovaj format podržan je od strane Štarka (Smoki Mega Hrsker), a sadržaj se bavi zanimljivim analizima što znači da gledaoci nisu osuđeni samo na analitičare javnog servisa. Posebno je zanimljivo to što je od početka prvenstva Sportklub generisao više od 400.000 pregleda u okviru ove emisije.

Sa druge strane, sportske kladionice MaxBet su nam preko BETparačkih priča pokazale kako je moguće spojiti popularnost jedne YouTube emisije kao što je Dnevnjak i aktuelnost svetskog prvenstva, te je u ovom serijalu koji broji četiri epizode zabeleženo skoro milion pregleda. Prostora ima da se sa sadržajem tj. kampanjom nastavi i dalje, pa čak i nakon Svetskog kupa.

Frenki u ulozi Pavleta, samostalnog preduzetnika sklonog riziku.

Kada je u pitanju pisani sadržaj, Limundo je na originalan način napravio saradnju sa uvek zanimljivim Njuzom, što je rezultovalo podrškom i brendiranjem portala svetskoprvenstvo.com. Ipak, zanimljiv i satiričan sajt bio je aktuelan isključivo dok je Srbija igrala kvalifikacije tj. svega nekoliko utakmica. Odlična ideja, ali nažalost primetan je manjak sadržaja u kasnijim fazama.

Shvatili smo – ulaganje u sadržaj donosi i rezultate

I dok se korisnici Interneta ovih dana prepiru da li navijati za Hrvatsku ili Rusiju, ako se zadržimo na našem tržištu, videćemo da je brendovima nedostajala reakcija na dešavanja koja su obeležila ovo prvenstvo – pre svega na ispadanje Srbije, a potom i drugih timova za koje se sigurno mislilo da mogu do četvrtfinala. Uostalom, zašto bi mimovi bili jedini koji diktiraju trendove na Internetu?

Zaključak je da su kompanije u Srbiji potencijal reaktivnog marketinga mogli daleko bolje da iskoriste pre svega ulaganjem u sadržaj koji je trajniji i sa kojim se korisnici poistovećuju, prateći aktuelne i zanimljive teme, a malo je njih koji su krenuli tim putem. Greške se mogu ispraviti već na sledećem Mundijalu ili Olimpijskim igrama koje očekujemo za dve godine.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.