Srbija je ispala, ali ko je pobedio u marketinškoj utakmici Svetskog prvenstva?

Srbija je ispala, ali ko je pobedio u marketinškoj utakmici Svetskog prvenstva?

Svetsko prvenstvo u fudbalu polako ulazi u svoju završnicu, a već za vikend očekujemo i prvaka sveta koji zasigurno dolazi iz Evrope. Ako se udaljimo od travnatnog terena i osvrneno na marketing, jasno nam je da domaći brendovi nisu u potpunosti ispunili očekivanja i potencijale koje jedno ovakvo takmičenje donosi. Ko je ovde stvarni pobednik? Otkrivamo u nastavku teksta.

Svetsko fudbalsko prvenstvo, kao najznačajniji planetarni sportski događaj nakon Olimpijskih igara, svojevrstan je poligon za brednove koji se takmiče da osmisle i produkuju što kreativnije kampanje. Koliko je fudbal popularan najbolje pokazuju i brojke: prethodno prvenstvo pratilo je 3,2 milijarde ljudi, dok je utakmicu između Engleske i Kolumbije gledalo preko 30 miliona ljudi samo u ovoj evropskoj zemlji. Ukupne statistike, slede nam odmah nakon Mundijala.

No, Svetsko prvenstvo je i dalje u toku, a mi smo svedoci različitih kampanja koje su imale za cilj da uvežu brend sa aktuelnim takmičenjem kako bi se i došlo do što veće vidljivosti online i offline. Tako su, recimo, u Srbiji, aktivne kampanje koje su pokrenuli veliki brendovi poput Adidasa, Raiffeisen Banke, Rode i drugih. Pivske brendove ne moramo ni da ističemo, njih smo videli na svakom ćošku i u svakom TVC segmentu.

Ipak, kada već govorimo o pivima, jedan od primera svakako može biti i Jelen Pivo čiji je marketing tim odlučio da povodom Svetskog prvenstva brendira Trg Nikole Pašića kao svojevrsnu pozornicu za potpuni užitak tokom praćenja utakmica.

Da se slične stvari u tradicionalnom marketignu rade i u komšiluku, uverili smo se i u Osijeku gde su gradski prevoz, kafići i automobili u potpunosti brendirani šahovnicom. Čitav hype prepoznali su i tamošnji brendovi – na primer Coca-Cola koja je predstavila flašice za rezultatima reprezentacije, dok su neki brendovi iz prehrambene industirje imali obaležja fudbalskog tima komšija.

Van granica regiona treba izdvojiti kampanje koje su obeležile ovaj Mundijal, pre svega generalne sponzore kao što su Coca-Cola i McDonald’s. Svoju kreativnost pokazali su i timovi iza kompanija Volkswagen za tržište SAD-a, kao i BudLight koji je zanimljivom video pričom najavio pomenuto takmičenje još krajem maja meseca.

‘Beton liga’ uzvraća udarac

Sada kada je prošlo loženje zbog pobede nad Kostarikom, znamo da su bila prevelika očekivanja da će naša reprezentacija proći dalje. Međutim, kada govorimo o oglašavanju u Srbiji, ko su pobednici ovog Mundijala?

To su oni brendovi koji su ulagali u kreiranje kvalitetnog i originalnog sadržaja za razliku od banera, brendiranih stvari i drugih formata koji pažnju drže isključivo dok se nižu pobede. A kakav je to sadržaj? Pa to su tekstovi, video ili čak podcast. Za razliku od klasičnog marketinga, takav sadržaj je trajniji, upečatljiviji i podređeniji interesnoj grupi – muškarcima, jelte.

Posebna stranica za Sportklub podcast koja je poslužila kao centralni hub za informacije o Mundijalu.

Da se jedna emisija može napraviti u običnom studiju bez previše ulaganja, a koja je namenjena pravim ljubiteljima fudbala, pozakuje podcast televizije Sportklub koji na YouTube-u ima više 20 epizoda. Ovaj format podržan je od strane Štarka (Smoki Mega Hrsker), a sadržaj se bavi zanimljivim analizima što znači da gledaoci nisu osuđeni samo na analitičare javnog servisa. Posebno je zanimljivo to što je od početka prvenstva Sportklub generisao više od 400.000 pregleda u okviru ove emisije.

Sa druge strane, sportske kladionice MaxBet su nam preko BETparačkih priča pokazale kako je moguće spojiti popularnost jedne YouTube emisije kao što je Dnevnjak i aktuelnost svetskog prvenstva, te je u ovom serijalu koji broji četiri epizode zabeleženo skoro milion pregleda. Prostora ima da se sa sadržajem tj. kampanjom nastavi i dalje, pa čak i nakon Svetskog kupa.

Frenki u ulozi Pavleta, samostalnog preduzetnika sklonog riziku.

Kada je u pitanju pisani sadržaj, Limundo je na originalan način napravio saradnju sa uvek zanimljivim Njuzom, što je rezultovalo podrškom i brendiranjem portala svetskoprvenstvo.com. Ipak, zanimljiv i satiričan sajt bio je aktuelan isključivo dok je Srbija igrala kvalifikacije tj. svega nekoliko utakmica. Odlična ideja, ali nažalost primetan je manjak sadržaja u kasnijim fazama.

Shvatili smo – ulaganje u sadržaj donosi i rezultate

I dok se korisnici Interneta ovih dana prepiru da li navijati za Hrvatsku ili Rusiju, ako se zadržimo na našem tržištu, videćemo da je brendovima nedostajala reakcija na dešavanja koja su obeležila ovo prvenstvo – pre svega na ispadanje Srbije, a potom i drugih timova za koje se sigurno mislilo da mogu do četvrtfinala. Uostalom, zašto bi mimovi bili jedini koji diktiraju trendove na Internetu?

Zaključak je da su kompanije u Srbiji potencijal reaktivnog marketinga mogli daleko bolje da iskoriste pre svega ulaganjem u sadržaj koji je trajniji i sa kojim se korisnici poistovećuju, prateći aktuelne i zanimljive teme, a malo je njih koji su krenuli tim putem. Greške se mogu ispraviti već na sledećem Mundijalu ili Olimpijskim igrama koje očekujemo za dve godine.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Startapi i poslovanje

Najavljene nove mere za pomoć privredi – država plaća 60% minimalca i odlaže plaćanje poreza i doprinosa

Preduzetnici i zaposleni u mikro, malim i srednjim preduzećima u julu i avgustu dobiće dodatnu ekonomsku pomoć države usled krize izazvane epidemijom korona virusa - plaćanje 60% od minimalca u julu i avgustu, odlaganje plaćanja poreza i doprinosa za mesec dana, a najavljen je i novi projekat 'Moja prva plata'.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

City Expert uvodi beskontaktno gledanje nekretnina – direktno sa vlasnikom putem video poziva

Kako bi dodatno osigurali bezbednost svojih korisnika i klijenata usled COVID-19 pandemije, agencija City Expert uvela je mogućnost beskontaktnog pregleda nekretnina putem video poziva između zainteresovanih korisnika i vlasnika.

Startapi i poslovanje

OTP banka i niški NadjiTuru.rs udruženim snagama digitalizuju transportnu industriju u Srbiji

Šta dobijete kada spojite startap koji značajno pojednostavljuje logistiku transporta i banku koja je jedna od vodećih po pitanju inovacija? Sjajno partnerstvo koje omogućava svim učesnicima ekosistema transportne industrije da unaprede svoje poslovanje, te sarađuju efikasnije i lakše.

Kolumna

Iako je mobilno bankarstvo tu već duže vreme, još uvek je aktuelna tema – ali zašto?

Savremene tehnologije postale su sastavni deo naše svakodnevnice i menjanju način na koji radimo stvari u svom privatnom i profesionalnom životu velikom brzinom. Finansijski sektor je svakako među industrijama u kojima se njihove prednosti najviše osećaju i najbrže implementiraju novine - o čemu svedoče i novine u oblasti plaćanja 'pametnim' telefonom.

E-commerce

Mesec dana kasnije i dalje ne znamo gde su naši Aliexpress paketi – ali barem imamo neke odgovore

Enigma zvana AliExpress poštarina za Srbiju, podelila je mišljenja mnogih kupaca, organizacija i svih ostalih koji se za ovu temu zanimaju. Iako je razloga za astronomsko poskupljenje poštarine mnogo, neki odgovornost prebacuju na Poštu, drugi na avio prevoz i kineske trgovce, ali se ipak čini da je istina 'negde tamo'. Mi smo na osnovu svih dosadašnjih podataka pokušali da rešimo misteriju.

Društvene mreže

Facebook pokreće program za suzbijanje lažnih informacija u Srbiji – da li je ovo kraj lažnim vestima?

Sa ciljem da suzbije širenje netačnih i neproverenih informacija u okviru svog sistema, Facebook je pokrenuo nezavisni program u Srbiji za proveru istinitosti činjenica (uglavnom vesti) koje se objavljuju na ovoj društvenoj mreži.

Kultura 2.0

Dizajniranje rečima: Zašto je tekst važan za korisničko iskustvo?

Ako radite na aplikaciji koja sadrži reči, morate imate osobu koja je za te reči odgovorna.