Srbija je ispala, ali ko je pobedio u marketinškoj utakmici Svetskog prvenstva?

Srbija je ispala, ali ko je pobedio u marketinškoj utakmici Svetskog prvenstva?

Svetsko prvenstvo u fudbalu polako ulazi u svoju završnicu, a već za vikend očekujemo i prvaka sveta koji zasigurno dolazi iz Evrope. Ako se udaljimo od travnatnog terena i osvrneno na marketing, jasno nam je da domaći brendovi nisu u potpunosti ispunili očekivanja i potencijale koje jedno ovakvo takmičenje donosi. Ko je ovde stvarni pobednik? Otkrivamo u nastavku teksta.

Svetsko fudbalsko prvenstvo, kao najznačajniji planetarni sportski događaj nakon Olimpijskih igara, svojevrstan je poligon za brednove koji se takmiče da osmisle i produkuju što kreativnije kampanje. Koliko je fudbal popularan najbolje pokazuju i brojke: prethodno prvenstvo pratilo je 3,2 milijarde ljudi, dok je utakmicu između Engleske i Kolumbije gledalo preko 30 miliona ljudi samo u ovoj evropskoj zemlji. Ukupne statistike, slede nam odmah nakon Mundijala.

No, Svetsko prvenstvo je i dalje u toku, a mi smo svedoci različitih kampanja koje su imale za cilj da uvežu brend sa aktuelnim takmičenjem kako bi se i došlo do što veće vidljivosti online i offline. Tako su, recimo, u Srbiji, aktivne kampanje koje su pokrenuli veliki brendovi poput Adidasa, Raiffeisen Banke, Rode i drugih. Pivske brendove ne moramo ni da ističemo, njih smo videli na svakom ćošku i u svakom TVC segmentu.

Ipak, kada već govorimo o pivima, jedan od primera svakako može biti i Jelen Pivo čiji je marketing tim odlučio da povodom Svetskog prvenstva brendira Trg Nikole Pašića kao svojevrsnu pozornicu za potpuni užitak tokom praćenja utakmica.

Da se slične stvari u tradicionalnom marketignu rade i u komšiluku, uverili smo se i u Osijeku gde su gradski prevoz, kafići i automobili u potpunosti brendirani šahovnicom. Čitav hype prepoznali su i tamošnji brendovi – na primer Coca-Cola koja je predstavila flašice za rezultatima reprezentacije, dok su neki brendovi iz prehrambene industirje imali obaležja fudbalskog tima komšija.

Van granica regiona treba izdvojiti kampanje koje su obeležile ovaj Mundijal, pre svega generalne sponzore kao što su Coca-Cola i McDonald’s. Svoju kreativnost pokazali su i timovi iza kompanija Volkswagen za tržište SAD-a, kao i BudLight koji je zanimljivom video pričom najavio pomenuto takmičenje još krajem maja meseca.

‘Beton liga’ uzvraća udarac

Sada kada je prošlo loženje zbog pobede nad Kostarikom, znamo da su bila prevelika očekivanja da će naša reprezentacija proći dalje. Međutim, kada govorimo o oglašavanju u Srbiji, ko su pobednici ovog Mundijala?

To su oni brendovi koji su ulagali u kreiranje kvalitetnog i originalnog sadržaja za razliku od banera, brendiranih stvari i drugih formata koji pažnju drže isključivo dok se nižu pobede. A kakav je to sadržaj? Pa to su tekstovi, video ili čak podcast. Za razliku od klasičnog marketinga, takav sadržaj je trajniji, upečatljiviji i podređeniji interesnoj grupi – muškarcima, jelte.

Posebna stranica za Sportklub podcast koja je poslužila kao centralni hub za informacije o Mundijalu.

Da se jedna emisija može napraviti u običnom studiju bez previše ulaganja, a koja je namenjena pravim ljubiteljima fudbala, pozakuje podcast televizije Sportklub koji na YouTube-u ima više 20 epizoda. Ovaj format podržan je od strane Štarka (Smoki Mega Hrsker), a sadržaj se bavi zanimljivim analizima što znači da gledaoci nisu osuđeni samo na analitičare javnog servisa. Posebno je zanimljivo to što je od početka prvenstva Sportklub generisao više od 400.000 pregleda u okviru ove emisije.

Sa druge strane, sportske kladionice MaxBet su nam preko BETparačkih priča pokazale kako je moguće spojiti popularnost jedne YouTube emisije kao što je Dnevnjak i aktuelnost svetskog prvenstva, te je u ovom serijalu koji broji četiri epizode zabeleženo skoro milion pregleda. Prostora ima da se sa sadržajem tj. kampanjom nastavi i dalje, pa čak i nakon Svetskog kupa.

Frenki u ulozi Pavleta, samostalnog preduzetnika sklonog riziku.

Kada je u pitanju pisani sadržaj, Limundo je na originalan način napravio saradnju sa uvek zanimljivim Njuzom, što je rezultovalo podrškom i brendiranjem portala svetskoprvenstvo.com. Ipak, zanimljiv i satiričan sajt bio je aktuelan isključivo dok je Srbija igrala kvalifikacije tj. svega nekoliko utakmica. Odlična ideja, ali nažalost primetan je manjak sadržaja u kasnijim fazama.

Shvatili smo – ulaganje u sadržaj donosi i rezultate

I dok se korisnici Interneta ovih dana prepiru da li navijati za Hrvatsku ili Rusiju, ako se zadržimo na našem tržištu, videćemo da je brendovima nedostajala reakcija na dešavanja koja su obeležila ovo prvenstvo – pre svega na ispadanje Srbije, a potom i drugih timova za koje se sigurno mislilo da mogu do četvrtfinala. Uostalom, zašto bi mimovi bili jedini koji diktiraju trendove na Internetu?

Zaključak je da su kompanije u Srbiji potencijal reaktivnog marketinga mogli daleko bolje da iskoriste pre svega ulaganjem u sadržaj koji je trajniji i sa kojim se korisnici poistovećuju, prateći aktuelne i zanimljive teme, a malo je njih koji su krenuli tim putem. Greške se mogu ispraviti već na sledećem Mundijalu ili Olimpijskim igrama koje očekujemo za dve godine.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Od Silicijumske doline do Skadarlije: Kako je američki Harness otvorio svoj R&D centar u srpskoj prestonici?

Kao kompanija koja razvija CI/CD alate za programere i dev timove, američki Harness otvorio je početkom godine svoj R&D centar u srpskoj prestonici. Otkrivamo koji su njihovi dalji planovi.

Gaming

Kroz program ‘Game Dev Bootcamp’ Nordeus nastavlja da edukuje mlade o razvoju igara – prijave do 12. novembra

Nordeus fondacija pokreće novi online besplatni obrazovni program 'Game Dev Bootcamp' za mlade širom Srbije koji su zainteresovani za tehnički razvoj video igara.

Internet marketing

Digitalni marketing u regulisanim industrijama: Kako se oglašavati kada je sve zabranjeno?

Za sve regulisane industrije uvek važe dve stvari, budžet uglavnom nikada nije problem i skoro ništa nije dozvoljeno kada je marketing u pitanju.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Sat vremena o TikTok oglašavanju (gošća Gorana Risteski)

TikTok, društvena mreža koja je osvojila svet u prethodne dve godine, raste još više i otvara nove mogućnosti za brendove, biznise, oglašivače i nezavisne kreatore. Upravo na tu temu u 73. epizodi Office Talks podcasta pričamo sa Goranom Risteski koja radi kao Media Researcher u agenciji Direct Media United Solutions.

Karijere

Tamara Prodanović postaje specijalista za brendiranje poslodavca u kompaniji Syrmia

Odakle je potekla odluka da se Tamara nakon sedam godina provedenih u HelloWorld-u priključi 'kompanijskoj strani priče' i pređe u kompaniju Syrmia?

Karijere

Studenti informatike i Synechron organizovali prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu

BarKod hakaton, prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu, održan je prethodnog vikenda pod sloganom 'Ako ništa…bar kod!'.

Kultura 2.0

UNICEF u Srbiji pokrenuo humanitarnu akciju – kupovinom NFT tokena pomažete deci sa smetnjama u razvoju

Povodom obeležavanja 75 godina rada UNICEF-a predstavljena je i dalje aktuelna specijalna kolekcija jedinstvenih digitalnih tokena - NFT, koja će biti izložena do 11. decembra. Izložba ima humanitarni cilj nabavke asistivne tehnologije koja pomaže deci sa smetnjama u razvoju da povećaju svoje sposobnosti i veštine.

Startapi i poslovanje

Programeri, Bosch ne proizvodi samo aparate za kafu – ima i odeljenja koja kreiraju softvere

Mesec dana sam u Bosch-u. Iako za sebe mislim da detaljno poznajem IT industriju, do pre dva meseca nisam znala da ova kompanija proizvodi nešto što nisu aparati za kafu, veš mašine i klime, kao i da u okviru Bosch-a postoje neka odeljenja koja prave softvere.

Karijere

Kompanija ZF Serbia najavila nova zapošljavanja u novosadskom razvojnom centru

Traže se inženjeri za rad na razvoju energetske elektronike za primenu u pogonskim sistemima.