Naša iskustva sa Stripe Atlasom i zašto smo dvaput morali da pokrećemo firmu u Delaveru

Shootset smo pokrenuli u septembru 2016. godine kao mesto gde marketinške agencije i brendovi mogu lako pronaći modele. Servis je nastao iz rastuće potrebe za novim modelima do kojih ranije nije bilo moguće doći jednostavno i brzo. Ovo je naša priča o bezuspešnoj saradnji sa Stripe Atlasom.

Za kratko vreme prikupili smo 2.000 korisnika. Na Shootset se prijavljuju profesionalni modeli, kao i svi oni koji žele da se fotografišu u slobodno vreme i naprave prve korake u ovoj industriji. Shootset je freelance platforma koja modelu pruža potpunu slobodu izbora posla.

Shootset i Stripe Atlas

Za prva 2-3 meseca rada sajt je dostigao željenu trakciju i pojavila se potreba fotografa da usluge modela plate preko platforme, pa smo krajem 2016. godine konkurisali za Stripe Atlas. Odgovor je brzo stigao i dobili smo mogućnost da registrujemo firmu u Delaveru. Tada je ovaj servis još bio u beta fazi i za prijavu je bilo neophodno imati preporuku lokalnog partnera.

Nama je preporuku za Atlas dao StartLabs. Za Stripe i Delaver smo se odlučili iz više razloga, a najvažniji su američki zakoni koje svi poznaju, lako skaliranje, kao i sve usluge koje Stripe obuhvata: registracija firme, dobijanje EIN-a (Employer Identification Number), otvaranje bankovnog računa sa 2 godine besplatnog održavanja, otvaranje Stripe naloga, 5.000 dolara kredita za Amazon Web Services, kao i besplatne konsultacije, a kasnije i popuste na advokatske i računovodstvene usluge.

Ceo proces oko prijave je dugačak, ali jednostavan. Neki od potrebnih podataka i koraka prilikom prijave su:

  • Link ka vašem sajtu
  • Detalji o proizvodu (šta razvijate, ko su vam korisnici, kada i kako ćete naplaćivati vaše usluge)
  • Par reči o kompaniji (ko je u vašem timu, kako ste došli na ideju za vaš startap, da li ste do sada podigli neku investiciju i ako jeste – koliko)
  • Ime kompanije
  • Broj share-ova
  • Adresa biznisa – koja ne mora biti u Americi
  • Detalji svih osnivača koji će imati više od 25% firme
  • Plaćanje usluga Atlasa – registracija košta $500 i plaća se nakon uspešne registracije firme

Nakon svega, vaša prijava ide na proveru, a nama su naknadno tražili da dostavimo još podataka, kao što su: pravila i uslovi korišćenja, screenshot-ove proizvoda, procene razvoja kompanije i slično.

Njihova podrška je bila tu da odgovori na sva naša pitanja i razrešii sve nedoumice koje smo imali. Kada su sva dokumenta popunjena, oni preuzimaju sav posao i naše je bilo samo da čekamo.

Prvi problemi sa Atlasom

Jedno od pitanja u prijavi je bilo da opišemo naš biznis model. Shootset je marketplace i Atlas zvanično takav način poslovanja podržava. Problem je banka. Banka (Silicon Valley Bank) ne dozvoljava da mi primamo uplate od fotografa i prosleđujemo novac modelima. Iako se mi ugovorom obavezujemo da taj novac prosledimo, banka jednostavno „ne dozvoljava da na naš račun u bilo kom trenutku legne novac koji nije naš“.

Iz tog razloga je naš model banka označila kao high risk businesses i odatle smo mogli samo da probamo da biznis model promenimo i prilagodimo zahtevima banke. Posle par iteracija i mnogo razmenjenih mejlova vratili smo se na naš prvobitni biznis model koji je banka na kraju prihvatila. Ugovori su potpisani, novac za registraciju firme je prebačen i čekali smo samo login za pristup bankovnom računu.

Nakon 3 nedelje, dobili smo email od banke, koja opet naš biznis označava sa high risk oznakom. Nakon toga, Atlas ulazi u proces gašenja firme, vraćaju nam uplaćen novac namenjen za registraciju i povezuju nas preko UpCouncel-a sa advokatom koji nam gasi firmu. Ceo proces je trajao 9 meseci.

Preko agencije za povraćaj poreza Easy Tax Store, koja vrši i usluge registracije firme u Americi, registrujemo novu firmu – opet u Delaveru. Ovoga puta bila nam je potrebna fizička adresa na kojoj će se nalaziti sedište firme. Srećom, jedan od osnivača radio je u Americi pa smo imali adresu.

Agenciji smo poslali podatke svih osnivača i u roku od dve nedelje smo dobili EIN i sertifikat o inkorporaciji. Ono što treba napomenuti, ukoliko se odlučite za ovakav korak, je da američke banke zahtevaju otvaranje računa face-to-face, što znači da je u ovom slučaju odlazak u Ameriku neophodan. Razlog zašto od samog starta nismo krenuli ovim putem i registrovali firmu na ovaj način jeste zbog svih prednosti Atlasa i benefita koje on pruža, kao i činjenice da oni sve završavaju za vas, dok smo mi sve morali da radimo sami.

Zaključak: Uradite vaš domaći

Stripe Atlas je sjajan servis, ali pre nego što uđete u ceo proces, obavezno i dobro se raspitajte da li oni podržavaju vaš biznis model. Verujemo da vam mogu biti sjajan partner u poslovanju, ukoliko je vaš biznis model u skladu sa zakonima i nije na listi biznisa koje oni ne podržavaju. Stripe Atlas je fantastično jednostavan i pouzdan način da registrujete firmu u Americi i ponudite vaše usluge globalno.

Shootset sada ulazi u sledeću fazu razvoja. Spremamo puno novih funkcionalnosti i uskoro planiramo skaliranje van granica Srbije. Imamo dosta planova za budućnost, visoke ciljeve i očekivanja.

Nadamo se da smo ovim tekstom pomogli preduzetnicima koji planiraju registraciju firme u Delaveru i svima vam želimo puno uspeha!

Tekstu je doprineo i Mihajlo Petrov.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Quantox otvorio kancelariju u Novom Sadu – petu posle Beograda, Niša, Kragujevca i Čačka

Sa ciljem privlačenja lokalnog kadra, sve veći broj domaćih IT kompanija otvara svoje kancelarije širom Srbije nudeći budućim kolegama mogućnost rada iz rodnog grada.

Kolumna

TripAdvisor marketing: Kako da vaš hotel ‘dominira’ na osnovu iskustva posetilaca

U ugostiteljstvu se oduvek znalo da je zadovoljni gost najbolja reklama, kao i da su najbolji gosti oni koji dođu putem preporuke.

Internet marketing

Da li su platforme za influensere samo ‘hype’ koji prolazi – poput WoM servisa?

Sećate se 2014. godine i tada aktuelnih 'word of mouth' platformi (iPyro, Beeshaper i drugi) - alata za spajanje brendova i njihovih vernih korisnika kao najboljih kanala za promociju? Danas, pak, imamo platforme za spajanje influensera i brendova, a mi se pitamo da li će ovi servisi završiti kao i njihovi prethodnici?

Propustili ste

Kultura 2.0

Šta budućnost nosi za marketinške agencije – evoluciju ili revoluciju?

Da, više do korisnika ili kupaca ne možete doći na starinski način. Ne u vreme Netflixa i adblockera. Šta agencije mogu da urade povodom toga? Evo šta kažu predstavnici vodećih agencija u regionu na Weekend Media Festivalu.

Karijere

6 stvari koje NE doprinose razvoju vaše (digitalne) karijere

Kojim god poslom da krećete da se bavite, a pogotvo digitalnim, zapamtite lekcije koje vas mogu zadržati na pravom putu.

E-commerce

Dijaspora.shop startovao sa 40.000 artikala – cilja na vašu rodbinu u inostranstvu da kupuje za vas u Srbiji

Ostavivši sigurne poslove iza sebe, Marko, Srđan i Emil pokrenuli su dijaspora.shop - prvu Internet prodavnicu za naše ljude u inostranstvu koji kupuju robu za porodicu i prijatelje u Srbiji.

Novost

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Tehnologija

CERN openlab i Comtrade produžili saradnju za dalji razvoj ‘data security’ rešenja

CERN openlab i Comtrade produžili su saradnju potpisavši trogodišnji sporazum po kom će Comtrade biti zadužen za omogućavanje pristupa rezultatima CERN-ovih istraživanja bilo gde u svetu.

Tehnologija

Beskontaktno plaćanje u Srbiji poraslo za 154% u odnosu na prošlu godinu

Srbija iznad evropskog proseka u broju i vrednosti beskontaktnih transakcija, što dokazuje zrelost tržišta za modernija platna rešenja primerena digitalnom dobu.