Zašto je StartLabs postao Stripeov partner za Atlas?

Zašto je StartLabs postao Stripeov partner za Atlas i šta omogućava otvaranje firme u SAD?

Kada govorimo o poslovanju na globalnom tržištu, neke stvari jednostavno se podrazumevaju. Jedna od njih je i otvaranje firme (pravnog lica) u Sjedinjenim Američkim Državama jer to je poslovni okvir sa kojim su investitori odlično upoznati, dok je čitav administrativni deo sada znatno jednostavniji i jeftiniji zahvaljujući kompaniji Stripe koja je početkom godine predstavila program Atlas. Šta to tačno Atlas omogućava, objasnio nam je Nebojša Lazić iz fonda StartLabs.

stripe_fb

Početkom godine lansiran je Atlas, a u prvi plan gotovo odmah izbila je činjenica da je inkorporiranje tj. otvaranje firme (pravnog lica) na prostoru SAD sada znatno jednostavnije i jeftinije. Ono što je zahtevalo angažovanje advokata i hiljade dolara troškova, svedeno je na par formulara i trošak od svega 500 dolara. Ipak, Atlas je mnogo više, a početkom maja iz StartLabsa stigle su vesti da je ovaj fond postao jedan od malobrojnih partnera programa u regionu, pružajući kompanijama u svom portfoliju ali i budućim startapima nove mogućnosti i još bolju podršku prilikom osnivanja kompanije.

„Atlas je program koji se i dalje nalazi u beti i koji za sada radi samo u SAD, a koji ima za cilj da maksimalno pojednostavi kompletnu proceduru oko uspostavljanja pravnog okvira za funkcionisanje jedne kompanije na području Sjedinjenih Država“, započeo je razgovor Nebojša Lazić, izjavivši kako ovaj program omogućava ljudima da razvijaju svoj posao bilo gde u svetu – pa i u Srbiji, da imaju svoj biznis ovde, ali da mogu da posluju na globalnom tržištu.

Šta to Stripe nudi?

  • Inkorporiranje (otvaranje firme) u saveznoj državni Delaver
  • Otvaranje računa u banci i dobijanje poreznog identifikacionog broja
  • Otvaranje odgovarajućeg računa na Stripe-u za primanje uplata
  • Pravni saveti i advokatska podrška
  • $15.000 Amazon Web Services usluga

Sveukupno, Atlas rešava 60+ stavki koje su prethodno zahtevale angažovanje advokata specijalizovanog samo za te stvari, a startapima omogućava da od prvog dana svoj biznis posmatraju kao globalni, budući da je program besplatan do prvih 100 korisnika nakon čega se plaća jednokratni fee od $500. Kako kompanija sarađuje sa Silicon Valley Bank gde se i nalazi poslovni račun vaše firme ukoliko se odlučite na inkorporiranje od strane Atlasa, prvih 24 meseca održavanje računa u potpunosti je besplatno – sasvim dovoljno da akvizirate prve paid korisnike.

Ne ide se u Ameriku zbog manjih poreza, nego zbog sistema koji svi poznaju

I dok će mnogi danas domaćim startapima uzeti za zlo otvaranje firme u inostranstvu pod parolom kako se izbegava plaćanje poreza i kako se sve ono što je dobro „seli napolje“, ključno je odmah u startu upoznati se sa Atlasom i shvatiti da on to nije. Baš naprotiv, Atlas je servis koji tehnološkim kompanijama (iz celog sveta, pa i iz Srbije) omogućava da kompletan razvoj zadrže u Srbiji, a da svoj proizvod plasiraju na daleko većem, globalnom tržištu.

Zahvaljujući Atlasu, domaći startapi će konačno moći da ostvare dugo sanjani san: da iz Srbije posluju na globalnom tržištu, da prodaju svoje proizvode na stranim tržištima, da postanu daleko pristupačniji stranim investitorima, da prestanu da troše vreme i novac na sporedne stvari – i to sve bez potrebe da odlaze iz Srbije. Srbija i ceo naš region su po mnogim kriterijumima idealno područje za nastanak i razvoj startapa, a sa ovim programom konačno mogu da se reše i preostali problemi vezani za poslovanje na globalnom nivou.

Stripe-ov Patrik Kolison predstavlja Atlas tokom prezentacije na Mobile World Congressu u Barseloni.
Stripe-ov Patrik Kolison predstavlja Atlas tokom prezentacije na Mobile World Congressu u Barseloni.

„Ko želi da ne plaća poreze neka nađe nešto drugo i daleko mu lepa kuća“, ističe Nebojša. Mlade tehnološke kompanije koje se inkorporiraju u Delaveru plaćaju fiksni porez iako nemaju veliki rast. Ukoliko su zaista veliki kao 64% Fortune 500 kompanija koje se takođe nalaze ovde, porezi su daleko veći i obračunavaju se drugačije, zaključuje on dodajući da su to tek početni troškovi na koje kompanije trebaju biti spremne:

Vi pored poreza koji se obračunavaju u svakoj od država imate i federalni porez, a ti porezi su daleko veći od 15% koliko iznosi porez na dobit u Srbiji. Svaka priča o otvaranju firme u SAD oko izbegavanja poreza tu prestaje – zapravo kada bi samo u tome bila stvar, moglo bi se reći da je Srbija poreski raj u odnosu na SAD. Startapi ne traže svoje prisustvo u Americi zato što je to kul, već to rade jer se njihova kompanija tada nalazi u sistemu sa kojim su budući potencijalni investitori već dobro upoznati.

Tri su ključna segmenta koja definišu Atlas

  • Startapi dobijaju izuzetno jednostavno i efikasno rešenje za procesuiranje online uplata iz celog sveta, bez ikakvih ograničenja i bez nenormalno visokih provizija
  • Kreira se poslovna struktura koja je napravljena po standardima, procedurama i zakonima koje svi investitori na svetu razumeju. Ni jedan investitor ne želi da angažuje svoje advokate kako bi proučio srpsko zakonodavstvo ukoliko želi da investira u domaći startap. To ne znači da je naše zakonodavstvo loše, ali investitori jednostavno nemaju vremena i novca da proučavaju zakone svih zemalja. To je ujedno i najveći razlog zbog kojeg investitori žele da vide kompaniju u SAD. Takvih mesta na svetu ima nekoliko i to ljudi razumeju – simplifikacija i pojednostavljenje procesa. Otvaranje firme u SAD nema veze sa srpskim zakonodavstvom i željama naših preduzetnika, već isključivo sa željama investitora i budućih poslovnih partnera da optimizuju svoje troškove, i što je još važnije, troškove startapa – niko ne želi da startapi potroše značajan deo investicije na administraciju.
  • Ne postoji FT1P momenat. Startapi ne moraju da gube vreme po agencijama i različitim državnim sektorima. Sve je podređeno tome da se fokusiraju na svoj proizvod, a ne da se bave onim stvarima koje im oduzimaju vreme.

Globalni biznis – kod kuće

Nastavivši razgovor sa Nebojšom, zanimalo nas je i kako je došlo do partnerstva, te zašto se StartLabs odlučio baš za Atlas. Kako Lazić kaže, ovaj fond već poseduje dosta iskustva u ovim stvarima, a kako je sam proces zahtevao dosta dokumentacije i novca za advokate, odluka je pala da se i on pojednostavi – Stripe-ov Atlas u tom trenutku pokazao se kao idealno rešenje. Osim toga, kroz partnerstvo sa Stripe-om, Atlas će postati dostupan i onim startapima u koje StartLabs nije direktno investirao:

Stupili smo u kontakt sa predstavnicima Atlasa i brzo dogovorili partnerstvo. Štaviše, njih je zanimalo i naše iskustvo, te smo im bili u poseti par puta gde smo se bliže upoznali sa problemima, ali i rešenjima koje ovaj program nudi.

Nebojša zaključuje kako je čitav program i dalje u beti te da preostaje da vidimo koji su dalji planovi kompanije Stripe i šta želi da napravi od Atlasa. Ipak, jedno je sigurno. Domaći i inostrani startapi sada imaju jednostavno i pouzdano rešenje koje im omogućava da postave svoj globalni biznis na noge i preuzmu neophodne korake ka akviziciji prvih mušterija, sve to radeći hiljadama kilometara daleko – kod svoje kuće.

Ostavi komentar

  1. Petar

    Petar

    20. 6. 2016. u 21:01 Odgovori

    Jako dobra stvar jer licno znam da sam sa bedbids.com morao da najdem partnera iz zapadne Evrope kako bih koristio Stripe. Verujem da ce pomoc mnogima…

  2. Vladimir

    Vladimir

    22. 6. 2016. u 00:36 Odgovori

    Ne znam da li cete mi objaviti komentar, ali nikom ne preporucujem otvaranje firme u SAD-u, jer tamo ima neverovatno mnogo prevara, koje je jako tesko sankcionisati (neefikasni sudovi + skupi advokati). Narocito ne u Delaware-u, jer je to veliki minus za imidz firme. Osim toga, ono sto ljudi mozda ne znaju, porez se placa u svakoj drzavi u kojoj ostvarujete profit, a ne samo u drzavi u kojoj je sediste firme. Dakle, ako se prijavljeni u Delaware-u, a prihodovali ste u drzavi New York, placate oba drzavna poreza + federalni porez.

    • Nebojša Lazić

      Nebojša Lazić

      22. 6. 2016. u 11:22 Odgovori

      Vladimire – upravo u tome i jeste i poenta cele priče: porezi u US su komplikovani, veliki su i mnogo koštaju – i ne samo porezi, već i cela administracija oko njihovog podnošenja (fajlovanja). I zbog toga i nije poenta da se „ide“ tamo zbog poreza.

      Dalje, administracija je super jednostavna – ali i super expensive u poredjenju sa drugim mestima. Takodje, oko prevara – upravo to i jeste razlog zašto je Atlas dobar:


      1) Neće te odrati za ogromne pare kao mnogi advokati
      2) Dobijas sigurnog partnera koji će da ti završi posao onako kako treba i bez prevara.

      Nikako se ne treba upuštati u ovakve stvari samostalno – ili imas dobrog advokata koji neće da te odere i kome veruješ (što je skoro nemoguce) ili radiš kroz nekog ko je etabliran u ovom poslu i zna kako se ove stvari rade – na primer Atlas. Takodje, ne vidim da je loše za imidz firme da bude registrovana u Delaware-u: headquarters moze da bude bilo gde, u Kaliforniji ili Beogradu, kancelarije takodje… Mislim, 99% startapa se registruje u Delaware – bas kao i 99% investicionih fondova. I naravno, niko ne sedi u Delaware-u: to je samo mesto inkorporiranja.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.