Kompanija BAD SISTEMS iz Niša rebrendirala je i unapredila svoj servis za uslužni prevoz kamionima, koji se sada zove 'Starloads' i koji je od skoro dostupan u BiH i Makedoniji.
Prvi intervju koji smo uradili sa pomenutom kompanijom objavljen je pre skoro dve godine, kada smo i premijerno na našem sajtu predstavili servis koji se tada zvao NadjiTuru.rs. Danas, u razgovoru sa Jovanom Soldatovićem, Managing Partner-om u ovoj kompaniji, ponovo razgovaramo ali ovog puta iz drugog ugla – otkrivamo šta se sve u vezi ovog servisa promenilo i šta STARLOADS sada nudi krajnjim korisnicima.
“Od našeg poslednjeg razgovora NadjiTuru platforma je nastavila svoj rast i unapređivanje dostupnih opcija. Suočili smo se sa pandemijom COVID-19 gde su upravo logistika i transport pretrpeli jedan od najvećih udaraca, pa smo našu platformu otvorili za besplatno korišćenje svim korisnicima tokom vanrednog stanja”, naglasio je Jovan.
Posledice pandemije u sektoru transporta i logistike, dodaje on, su mnogobrojne i ispoljile su se skoro momentalno a kako bi iz BAD SISTEMS-a pomogli svojim korisnicima, ostvarili su i saradnju sa OTP bankom, koja je svim korisnicima nudila specijalne bankarske pogodnosti za što brže saniranje posledica.
Sa istim ciljevima tim iz Niša nastavlja i na novim tržištima, o čemu smo u nastavku teksta i razgovarali sa Jovanom, osvrnuvši se na sve ostale novine koje karakterišu unapređeni servis za kamionski prevoz robe.
Faktoring računa kao nova opcija za prevoznike
“Pandemija nas je podsetila na važnost logistike i transporta u lancu snabdevanja, Internet trgovine i funkcionisanja privrede generalno, pa možemo odmah zaključiti da transport i logistika u Srbiji i regionu zaslužuju mnogo više pažnje i ulaganja u razvoj”, započinje razgovor za Netokraciju Jovan.
Prema njegovim rečima, ideja iza rebrendiranja servisa NadjiTuru.rs u STARLOADS je da platforma bude prepoznatljiva većem broju država i govornih područja, tačnije da se u jednu reč smesti suština vrednosti koje pomenuta kompanija zastupa. Štaviše, iz BAD SISTEMS-a veruju da su svi vozači korisnici servisa zapravo heroji iza volana i otuda nastoje i žele da im omoguće i pomognu da budu prave zvezde u svom poslu jer to i zaslužuju.
Komentarišući dalje širenje na regionalnom tržištu, tačnije na BiH i Makedoniju, Soldatović nam je otkrio sledeće:
Ove države kao i Srbija su potpisnice CEFTA (Central European Free Trade Association) što znači da već imaju neke olakšice prilikom transporta robe, ali optimizacija i digitalizacija logističkih procesa je neophodna. Naš cilj je da korisnicima ovim širenjem omogućimo jednostavniju i bržu komunikaciju kao i podjednake mogućnosti zarade svim vrstama preduzetnika (malim, srednjim i velikim).
Ono što nas je ovde posebno zanimalo jeste i kako je izgledalo dosadašnje poslovanje u Srbiji kada je reč o plasiranju i integraciji pomenutog servisa za prevoznike, a naš sagovornik kaže da je od osnivanja platforme čitavom timu bilo važno da ima otvorenu komunikaciju sa korisnicima i na tome su svakodnevno radili, pa je svaka promena nastala iz povratne informacije korisnika:
Svakom pojedinačnom korisniku dugujemo ogromnu zahvalnost na poverenju i komentarima. Zahvaljujući korisnicima i njihovim povratnim informacijama, NadjiTuru.rs odnosno STARLOADS se može pohvaliti opcijama koje su pravljene isključivo u skladu sa potrebama korisnika i njihovih procesa.
Ukoliko gledamo sa poslovne strane, tačnije prevoznika u Srbiji koji koriste novi rebrendirani servis, novina je i uvođenje opcije faktoringa računa. Jovan nam tom prilikom otkriva da je jedan od najvećih izazova privrednika iz transporta i logistike zapravo likvidnost i naplata.
Zapravo, ovaj izazov je prisutan među firmama različitih obima, a s obzirom na to da je ova niška kompanija već dve godine prepoznatljiva na tržištu i imaju poverenje velikog broja korisnika u Srbiji, Soldatović ističe da im je bilo veoma bitno da ponude i dodatne vrednosti svojim klijentima:
Jedna od tih vrednosti je upravo i faktoring koji će biti dostupan korisnicima u Srbiji od početka drugog kvartala 2021.godine. Faktoring ponudu radimo u saradnji sa Finspot.rs platformom, a ta saradnja će doneti mogućnost naplate odmah po završenom poslu bez dugih rokova odloženog plaćanja. Verujemo da će ova karakteristika omogućiti preduzetnicima u logistici i transportu stabilnije i održivo poslovanje.
Prvo širenje na Balkanu, pa onda na veća tržišta Evrope
U nastavku razgovora sa Jovanom, osvrnuli smo se i na funkciju oglašavanja tura i da li se nešto menjalo na tom planu. On nam je otkrio da princip rada ostaje isti kao i da postoje dve opcije na platformi:
- Prevoznik (svi koji traže teret za transport, kamioni, kombi prevoznici, selidbe itd.),
- Špediter (svi koji postavljaju teret za transpot, uvoz, izvoz, špediteri, proizvodnje itd.).
Ono što se, ipak, promenilo je sam sistem korišćenja. Naš sagovornik nam je otkrio da je umesto ranije licitacije za teret uveden drugačiji način. Zapravo, špediteri i svi koji imaju potrebu za prevozom terete, taj teret oglašavaju na berzi. Soldatović objašnjava da prevoznici imaju pregled svih tura koje su dostupne za njihova vozila koja su pri registraciji dodali na platformu. “Jednostavno, jednim klikom otključavaju informacije o teretu koji žele da voze i dalju komunikaciju nastavljaju direktno sa ponuđačem tereta”, ističe Jovan i dalje otkriva:
Na platformi je dostupna i berza slobodnih kamiona, gde prevoznici svako dostupno vozilo mogu okačiti. Berzu slobodnih kamiona mogu pregledati svi koji se registruju kao ponuđači tura. Prevoznici na platformi mogu pronalaziti informacije o turama i postavljati svoja dostupna vozila na berzu slobodnih kamiona.
Špediteri i ponuđači tura mogu postavljati teret za transport, istaknuti tu turu kako bi bila na vrhu liste ili pretraživati berzu slobodnih kamiona i takođe jednim klikom otključati informacije o vozilima.
U pomenutom intervjuu iz 2019. godine govorili smo takođe o jednom važnom momentu koji se tiče virtuelnih valuta za korisnike pod nazivom Točkić. “Valutu nismo menjali, i dalje ostaje Točkić, s tim što smo cene drugačije koncipirali”, otkrio nam je Soldatović. Tako će sada za prevoznike jedan točkić vredeti jedan dinar, a informacije o jednoj turi će biti 50 točkića, dok je postavljanje kamiona na berzu ostalo besplatno.
Što se tiče špeditera vrednost točkića ostaje ista, ali jedna istaknuta tura (vidljiva pri vrhu liste) će vredeti 100 dinara, a kao i u slučaju prevoznika, postavljanje tura je ostalo besplatno. Ovde je bitno napomenuti da će u BiH i Makedoniji cene ostati iste, samo obračunate u drugoj valuti.
Tim koji danas u BAD SISTEMS-u radi na razvoju servisa STARLOADS kao i na podršci krajnjim korisnicima, čine stručnjaci iz oblasti finansija, projektnog menadžmenta, dizajna, programiranja, marketinga i slično. Za podršku krajnjim korisnicima je zadužen interni call centar koji je u stalnoj komunikaciji sa svim korisnicima i koji je u stanju da veoma brzo reši svaku nedoumicu ili pitanje koje imaju.
“Veoma nam je drago što se možemo pohvaliti činjenicom da pokrivamo sve oblasti od ideje do realizacije interno”, istakao je Jovan koji dodaje i da će se dalja širenja na Balkanu, Evropi i Rusiji svakako desiti, ali su za sada planovi da se započne sa ekspanzijom na susedne zemlje, tačnije Balkan, da se skupi dodatno znanje i iskustvo, a onda tek krene u pohod na nova tržišta.
Za sam kraj govorili smo o budućim planovima ove kompanije iz Niša kada je reč o razvoju servisa STARLOADS, gde nam je naš sagovornik rekao da planova i ideja ima puno, ali da se ceo tim čvrsto drži na zemlji i ide korak po korak:
Najbitniji planovi za naredni period vezani su za to da STARLOADS omogućimo pravnim licima iz Bosne i Hercegovine i Makedonije i da tako damo svoj doprinos unapređenju digitalizacije logistike i transporta na regionalnom nivou.
Time se, dodaje Soldatović, mogu obezbediti veće mogućnosti zarade i bolje poslovanje svim privrednicima logistike i transporta. “Ono što je bar za sada najveći izazov pred celim timom jeste da STARLOADS nastavi sa punom podrškom razvoj logistike – sa ciljem da postane prepoznatljiv celom Balkanu kao pouzdan partner za digitalizaciju industrije transporta”, zaključuje Jovan na kraju razgovora.