Niški nadjituru.rs kroz optimizovanu logistiku spaja trgovce i autoprevoznike

Kraj praznim kamionima – niški nadjituru.rs kroz optimizovanu logistiku spaja trgovce i autoprevoznike

Kako digitalizovati industriju uslužnog prevoza i spojiti špeditere i prevoznike? U razgovoru sa članovima tima nadjituru.rs otkrivamo kako je ovaj niški startap kreirao jednostavno rešenje za dugogodišnji problem.

Međugradski prevoz robe često rezultuje praznim povratom tj. kamionom koji se nakon dostavljene robe vraća u potpunosti prazan. Zarada je u tom slučaju nula, a gorivo i vozačeva satnica troškovi su koji se itekako obračunavaju.

Sa ciljem da se ovaj proces promeni i monetizuje „prazan hod“ sa kojim se prevoznici mogu suočiti, kompanija BAD SISTEMS iz Niša predstavila je servis koji spaja kompanije u potrazi za prevozom i prevoznike koji imaju prazne kamione. Na taj način, rođena je svojevrsna berza za transport tereta.

Povratne ture kao dodatna zarada za prevoznike

Primarni cilj sajta nadjituru.rs jeste da pojednostavi logistiku na putevima i proces planiranja transporta, otkriva za Netokraciju Jovan Soldatović, Product Owner ovog servisa koji kaže da je tim nakon dvadesetak radionica sprovedenih sa različitim preduzetnicima, autoprevoznicima i drugim predstavnicima transportne industrije shvatio da će najveći izazov biti kreirati platformu čije će mogućnosti odgovarati svima:

  • Bilo je potrebno razumeti kako autoprevoznici klasifikuju svoje terete, razne vrste tovara kao i vrste pakovanja. Kako špedicije, proizvodnje postavljaju teret na berzu, način kako razmišljaju o svom teretu i šta je njima bitno kada traže prevoznika za teret;
  • Trebalo je ispitati zakonske regulative na koje je tim trebao da se osloni kako bi se obezbedili i prevoznici i kompanije na berzi;
  • Bilo je važno testirati da li će autoprevoznicima biti lako da pronađu teret na platformi i da li je proces brži nego putem telefona.

Međutim, kako to zapravo nadjituru.rs funkcioniše? Jovan za Netokraciju kaže:

Platforma je podeljena na dva dela tj. dve korisničke uloge: ukoliko ste autoprevoznik možete se registrovati u svega tri koraka i našim sistemom automatske verifikacije i provere vašeg preduzeća možete početi da koristite našu platformu. Ono što pružamo autoprevoznicima jeste pre svega jedinstven način pretrage svih tura unosom grada utovara ili istovara.

Odmah nakon registracije potrebno je da dodate kamion ili kamione na našu platformu, koji će vam kasnije služiti kao filteri tura, s obzirom na to da ćete videti samo ture za vrstu kamiona koju posedujete i time smanjiti broj rezultata na ono što vam zaista treba.

Soldatović nastavlja ističući kako je servis zasnovan na berzanskom modelu. Autoprevoznik je taj koji postavlja ponudu za cenu po pređenom kilometru ponuđaču ture, a niko osim ponuđača i autoprevoznika ne vidi ponudu. Jedino što jeste vidljivo to su prethodno prihvaćene ponude i recenzije prevoznika, kao i ponuđača ture.

Čitav proces je anoniman tako da se ni u jednom trenutku ne može saznati ko je ponuđač, niti ponuđač zna ko stoji sa druge strane – sve do trenutka dok se ponuda ne prihvati. Tek u tom trenutku obe strane stupaju u kontakt kako bi se otpočelo sa ugovaranjem detalja i prevozom.

Servis u ovom trenutku funkcioniše kao web aplikacija, ali se u skorije vreme očekuju i iOS i Android aplikacija koje će omogućiti lakšu upotrebu u toku prevoza robe.

Međutim, da li je nadjituru.rs baš za svakog prevoznika tereta? Kako to kompanija planira da pitch-uje svoj proizvod industriji i vozačima? Jovan kaže da je u startu potrebno istaći mnogobrojne benefite koje jedan ovakav sistem donosi autoprevoznicima – pre svega dodatnu zaradu:

U trenutku kada ponuđač prihvati ponudu, prevoznici dobijaju listu povratnih tura iz grada istovara i time mogu da organizuju celu svoju radnu nedelju unapred. Ukoliko su korisnici proizvodnja, špediter ili trgovinska radnja, oni lako mogu da postave svoju turu nakon registracije koja zahteva samo četiri jednostavna koraka. Potom se bira vrsta kamiona koja je potrebna, unose se infomracije o tovaru, kao i destinacija preuzimanja i dostave.

Dostupno i oglašavanje tura

Postavljene ture mogu biti i istaknute na samoj platformi tako da su vidljivije u odnosu na druge – takoreći, ponuđači mogu dodatno da oglase svoje ture. Ovakav pristup podrazumeva bolju rangiranost i naglašenost istih što u startu pruža mogućnost generisanja više ponuda od kojih može da se bira ona najbolja. Kada autoprevoznici objave svoje ponude, korisnik može odabrati najbolju na osnovu cene, ali i recenzija za tog autoprevoznika.

Virtuelna valuta po unapred utvrđenim iznosima

Jovan ne krije da je čitav tim u ovom trenutku zadovoljan veličinom korisničke baze, kao i sa  aktivnim brojem korisnika koji je prevazišao očekivanja i procene. Govoreći o monetizaciji, on kaže da su u startu primetili da mesečna ili godišnja nadoknada nisu najbolja opcija zarade, kao i da korisnici nisu zadovoljni takvim modelom. Razlog je jednostavan, ukoliko se ponuđaču uzme novac avansno, a on ne uspe da pronađe prevoz za svoj teret u narednih mesec dana, nivo zadovoljstva neće biti velik.

Iz tog razloga tim je uradio nešto drugačije, kreiravši virtuelnu valutu po imenu Točkići koja ima vrednost od 7 dinara po 1 kilometru. Soldatović za Netokraciju objašnjava sistem naplate:

Ukoliko ste autoprevoznik i našli ste teret koji treba da se vozi iz Niša do Beograda, što je 237km razdaljine, a uz to ste dali ponudu koja je prihvaćena od strane ponuđača, nakon što markirate tu turu kao završenu ili ponuđač markira ovu turu kao završenu, ta tura će vas koštati 237 Točkića ili 1.659,00 dinara. Dakle, 1 točkić = 1km = 7 dinara. Točkiće za turu može platiti i ponuđač tereta.

Time ponuđač postavlja još bolje ture i dobija zasigurno više ponuda na svoj teret. Važno je napomenuti da točkiće možete kupiti na samoj platformi korišćenjem kartica ili uplate putem naloga za prenos. Točkići se odobravaju nakon verifikacije uplate.

Na servisu u ovom trenutku radi tim od desetoro ljudi, uključujući razvoj i podršku.

Nakon validiranja ideje u planu širenje na tržište Evropske unije i Rusije

Za kraj, naš sagovornik ističe da je tim do sada imao dosta ponuda da sa svojim proizvodom postane ekskluzivni partner većim prevoznicima ili špediterima, međutim to nije u interesu ovog niškog tima. Prema njegovim rečima, cilj je održati platformu koja pruža svima mogućnost da zarade i da učestvuju na berzi:

Na ovaj način, tržište je otvoreno za sve i obim posla diktira kvalitet vašeg rada što je po nama najvažnije. Ono što možemo da vam kažemo je da smo trenutno u pregovorima sa drugim industrijama koje su blisko povezane sa transportom i logistikom, kao i da ćemo uskoro imati dosta iznenađenja za naše korisnike.

Naredni korak za nadjituru.rs tim biće da se krene sa lansiranjem servisa u susednim zemljama, a zatim je u planu širenje na druga tržišta Evrope i Rusije. Međutim, posla ima i na pretek, zaključuje Jovan:

Jedan od planova je da se web platforma proširi sa mobilnom aplikacijom za Android i iOS operativne sisteme i podrškom rada aplikacije čak i kada korisnik nema Internet konekciju – što može biti veoma važno za autoprevoznike koji na putu nemaju uvek stabilnu konekciju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.

Internet marketing

Kako je PornHub najprljavijim pornićem napravio najčistiju marketinšku kampanju ove godine

Marketari, sledeći put kada se budete žalili na svog klijenta setite se da ima i onih čiji se naziv ili (ne daj bože) delatnost ne mogu promovisati putem društvenih mreža, klasičnih medija i drugih platformi. Pa ipak, oni pronađu način da uzbude javnost. Naravno, pričamo o sajtu PornHub.

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.