Niški nadjituru.rs kroz optimizovanu logistiku spaja trgovce i autoprevoznike

Kraj praznim kamionima – niški nadjituru.rs kroz optimizovanu logistiku spaja trgovce i autoprevoznike

Kako digitalizovati industriju uslužnog prevoza i spojiti špeditere i prevoznike? U razgovoru sa članovima tima nadjituru.rs otkrivamo kako je ovaj niški startap kreirao jednostavno rešenje za dugogodišnji problem.

Međugradski prevoz robe često rezultuje praznim povratom tj. kamionom koji se nakon dostavljene robe vraća u potpunosti prazan. Zarada je u tom slučaju nula, a gorivo i vozačeva satnica troškovi su koji se itekako obračunavaju.

Sa ciljem da se ovaj proces promeni i monetizuje “prazan hod” sa kojim se prevoznici mogu suočiti, kompanija BAD SISTEMS iz Niša predstavila je servis koji spaja kompanije u potrazi za prevozom i prevoznike koji imaju prazne kamione. Na taj način, rođena je svojevrsna berza za transport tereta.

Povratne ture kao dodatna zarada za prevoznike

Primarni cilj sajta nadjituru.rs jeste da pojednostavi logistiku na putevima i proces planiranja transporta, otkriva za Netokraciju Jovan Soldatović, Product Owner ovog servisa koji kaže da je tim nakon dvadesetak radionica sprovedenih sa različitim preduzetnicima, autoprevoznicima i drugim predstavnicima transportne industrije shvatio da će najveći izazov biti kreirati platformu čije će mogućnosti odgovarati svima:

  • Bilo je potrebno razumeti kako autoprevoznici klasifikuju svoje terete, razne vrste tovara kao i vrste pakovanja. Kako špedicije, proizvodnje postavljaju teret na berzu, način kako razmišljaju o svom teretu i šta je njima bitno kada traže prevoznika za teret;
  • Trebalo je ispitati zakonske regulative na koje je tim trebao da se osloni kako bi se obezbedili i prevoznici i kompanije na berzi;
  • Bilo je važno testirati da li će autoprevoznicima biti lako da pronađu teret na platformi i da li je proces brži nego putem telefona.

Međutim, kako to zapravo nadjituru.rs funkcioniše? Jovan za Netokraciju kaže:

Platforma je podeljena na dva dela tj. dve korisničke uloge: ukoliko ste autoprevoznik možete se registrovati u svega tri koraka i našim sistemom automatske verifikacije i provere vašeg preduzeća možete početi da koristite našu platformu. Ono što pružamo autoprevoznicima jeste pre svega jedinstven način pretrage svih tura unosom grada utovara ili istovara.

Odmah nakon registracije potrebno je da dodate kamion ili kamione na našu platformu, koji će vam kasnije služiti kao filteri tura, s obzirom na to da ćete videti samo ture za vrstu kamiona koju posedujete i time smanjiti broj rezultata na ono što vam zaista treba.

Soldatović nastavlja ističući kako je servis zasnovan na berzanskom modelu. Autoprevoznik je taj koji postavlja ponudu za cenu po pređenom kilometru ponuđaču ture, a niko osim ponuđača i autoprevoznika ne vidi ponudu. Jedino što jeste vidljivo to su prethodno prihvaćene ponude i recenzije prevoznika, kao i ponuđača ture.

Čitav proces je anoniman tako da se ni u jednom trenutku ne može saznati ko je ponuđač, niti ponuđač zna ko stoji sa druge strane – sve do trenutka dok se ponuda ne prihvati. Tek u tom trenutku obe strane stupaju u kontakt kako bi se otpočelo sa ugovaranjem detalja i prevozom.

Servis u ovom trenutku funkcioniše kao web aplikacija, ali se u skorije vreme očekuju i iOS i Android aplikacija koje će omogućiti lakšu upotrebu u toku prevoza robe.

Međutim, da li je nadjituru.rs baš za svakog prevoznika tereta? Kako to kompanija planira da pitch-uje svoj proizvod industriji i vozačima? Jovan kaže da je u startu potrebno istaći mnogobrojne benefite koje jedan ovakav sistem donosi autoprevoznicima – pre svega dodatnu zaradu:

U trenutku kada ponuđač prihvati ponudu, prevoznici dobijaju listu povratnih tura iz grada istovara i time mogu da organizuju celu svoju radnu nedelju unapred. Ukoliko su korisnici proizvodnja, špediter ili trgovinska radnja, oni lako mogu da postave svoju turu nakon registracije koja zahteva samo četiri jednostavna koraka. Potom se bira vrsta kamiona koja je potrebna, unose se infomracije o tovaru, kao i destinacija preuzimanja i dostave.

Dostupno i oglašavanje tura

Postavljene ture mogu biti i istaknute na samoj platformi tako da su vidljivije u odnosu na druge – takoreći, ponuđači mogu dodatno da oglase svoje ture. Ovakav pristup podrazumeva bolju rangiranost i naglašenost istih što u startu pruža mogućnost generisanja više ponuda od kojih može da se bira ona najbolja. Kada autoprevoznici objave svoje ponude, korisnik može odabrati najbolju na osnovu cene, ali i recenzija za tog autoprevoznika.

Virtuelna valuta po unapred utvrđenim iznosima

Jovan ne krije da je čitav tim u ovom trenutku zadovoljan veličinom korisničke baze, kao i sa  aktivnim brojem korisnika koji je prevazišao očekivanja i procene. Govoreći o monetizaciji, on kaže da su u startu primetili da mesečna ili godišnja nadoknada nisu najbolja opcija zarade, kao i da korisnici nisu zadovoljni takvim modelom. Razlog je jednostavan, ukoliko se ponuđaču uzme novac avansno, a on ne uspe da pronađe prevoz za svoj teret u narednih mesec dana, nivo zadovoljstva neće biti velik.

Iz tog razloga tim je uradio nešto drugačije, kreiravši virtuelnu valutu po imenu Točkići koja ima vrednost od 7 dinara po 1 kilometru. Soldatović za Netokraciju objašnjava sistem naplate:

Ukoliko ste autoprevoznik i našli ste teret koji treba da se vozi iz Niša do Beograda, što je 237km razdaljine, a uz to ste dali ponudu koja je prihvaćena od strane ponuđača, nakon što markirate tu turu kao završenu ili ponuđač markira ovu turu kao završenu, ta tura će vas koštati 237 Točkića ili 1.659,00 dinara. Dakle, 1 točkić = 1km = 7 dinara. Točkiće za turu može platiti i ponuđač tereta.

Time ponuđač postavlja još bolje ture i dobija zasigurno više ponuda na svoj teret. Važno je napomenuti da točkiće možete kupiti na samoj platformi korišćenjem kartica ili uplate putem naloga za prenos. Točkići se odobravaju nakon verifikacije uplate.

Na servisu u ovom trenutku radi tim od desetoro ljudi, uključujući razvoj i podršku.

Nakon validiranja ideje u planu širenje na tržište Evropske unije i Rusije

Za kraj, naš sagovornik ističe da je tim do sada imao dosta ponuda da sa svojim proizvodom postane ekskluzivni partner većim prevoznicima ili špediterima, međutim to nije u interesu ovog niškog tima. Prema njegovim rečima, cilj je održati platformu koja pruža svima mogućnost da zarade i da učestvuju na berzi:

Na ovaj način, tržište je otvoreno za sve i obim posla diktira kvalitet vašeg rada što je po nama najvažnije. Ono što možemo da vam kažemo je da smo trenutno u pregovorima sa drugim industrijama koje su blisko povezane sa transportom i logistikom, kao i da ćemo uskoro imati dosta iznenađenja za naše korisnike.

Naredni korak za nadjituru.rs tim biće da se krene sa lansiranjem servisa u susednim zemljama, a zatim je u planu širenje na druga tržišta Evrope i Rusije. Međutim, posla ima i na pretek, zaključuje Jovan:

Jedan od planova je da se web platforma proširi sa mobilnom aplikacijom za Android i iOS operativne sisteme i podrškom rada aplikacije čak i kada korisnik nema Internet konekciju – što može biti veoma važno za autoprevoznike koji na putu nemaju uvek stabilnu konekciju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.