Niški nadjituru.rs kroz optimizovanu logistiku spaja trgovce i autoprevoznike

Kraj praznim kamionima – niški nadjituru.rs kroz optimizovanu logistiku spaja trgovce i autoprevoznike

Kako digitalizovati industriju uslužnog prevoza i spojiti špeditere i prevoznike? U razgovoru sa članovima tima nadjituru.rs otkrivamo kako je ovaj niški startap kreirao jednostavno rešenje za dugogodišnji problem.

Međugradski prevoz robe često rezultuje praznim povratom tj. kamionom koji se nakon dostavljene robe vraća u potpunosti prazan. Zarada je u tom slučaju nula, a gorivo i vozačeva satnica troškovi su koji se itekako obračunavaju.

Sa ciljem da se ovaj proces promeni i monetizuje “prazan hod” sa kojim se prevoznici mogu suočiti, kompanija BAD SISTEMS iz Niša predstavila je servis koji spaja kompanije u potrazi za prevozom i prevoznike koji imaju prazne kamione. Na taj način, rođena je svojevrsna berza za transport tereta.

Povratne ture kao dodatna zarada za prevoznike

Primarni cilj sajta nadjituru.rs jeste da pojednostavi logistiku na putevima i proces planiranja transporta, otkriva za Netokraciju Jovan Soldatović, Product Owner ovog servisa koji kaže da je tim nakon dvadesetak radionica sprovedenih sa različitim preduzetnicima, autoprevoznicima i drugim predstavnicima transportne industrije shvatio da će najveći izazov biti kreirati platformu čije će mogućnosti odgovarati svima:

  • Bilo je potrebno razumeti kako autoprevoznici klasifikuju svoje terete, razne vrste tovara kao i vrste pakovanja. Kako špedicije, proizvodnje postavljaju teret na berzu, način kako razmišljaju o svom teretu i šta je njima bitno kada traže prevoznika za teret;
  • Trebalo je ispitati zakonske regulative na koje je tim trebao da se osloni kako bi se obezbedili i prevoznici i kompanije na berzi;
  • Bilo je važno testirati da li će autoprevoznicima biti lako da pronađu teret na platformi i da li je proces brži nego putem telefona.

Međutim, kako to zapravo nadjituru.rs funkcioniše? Jovan za Netokraciju kaže:

Platforma je podeljena na dva dela tj. dve korisničke uloge: ukoliko ste autoprevoznik možete se registrovati u svega tri koraka i našim sistemom automatske verifikacije i provere vašeg preduzeća možete početi da koristite našu platformu. Ono što pružamo autoprevoznicima jeste pre svega jedinstven način pretrage svih tura unosom grada utovara ili istovara.

Odmah nakon registracije potrebno je da dodate kamion ili kamione na našu platformu, koji će vam kasnije služiti kao filteri tura, s obzirom na to da ćete videti samo ture za vrstu kamiona koju posedujete i time smanjiti broj rezultata na ono što vam zaista treba.

Soldatović nastavlja ističući kako je servis zasnovan na berzanskom modelu. Autoprevoznik je taj koji postavlja ponudu za cenu po pređenom kilometru ponuđaču ture, a niko osim ponuđača i autoprevoznika ne vidi ponudu. Jedino što jeste vidljivo to su prethodno prihvaćene ponude i recenzije prevoznika, kao i ponuđača ture.

Čitav proces je anoniman tako da se ni u jednom trenutku ne može saznati ko je ponuđač, niti ponuđač zna ko stoji sa druge strane – sve do trenutka dok se ponuda ne prihvati. Tek u tom trenutku obe strane stupaju u kontakt kako bi se otpočelo sa ugovaranjem detalja i prevozom.

Servis u ovom trenutku funkcioniše kao web aplikacija, ali se u skorije vreme očekuju i iOS i Android aplikacija koje će omogućiti lakšu upotrebu u toku prevoza robe.

Međutim, da li je nadjituru.rs baš za svakog prevoznika tereta? Kako to kompanija planira da pitch-uje svoj proizvod industriji i vozačima? Jovan kaže da je u startu potrebno istaći mnogobrojne benefite koje jedan ovakav sistem donosi autoprevoznicima – pre svega dodatnu zaradu:

U trenutku kada ponuđač prihvati ponudu, prevoznici dobijaju listu povratnih tura iz grada istovara i time mogu da organizuju celu svoju radnu nedelju unapred. Ukoliko su korisnici proizvodnja, špediter ili trgovinska radnja, oni lako mogu da postave svoju turu nakon registracije koja zahteva samo četiri jednostavna koraka. Potom se bira vrsta kamiona koja je potrebna, unose se infomracije o tovaru, kao i destinacija preuzimanja i dostave.

Dostupno i oglašavanje tura

Postavljene ture mogu biti i istaknute na samoj platformi tako da su vidljivije u odnosu na druge – takoreći, ponuđači mogu dodatno da oglase svoje ture. Ovakav pristup podrazumeva bolju rangiranost i naglašenost istih što u startu pruža mogućnost generisanja više ponuda od kojih može da se bira ona najbolja. Kada autoprevoznici objave svoje ponude, korisnik može odabrati najbolju na osnovu cene, ali i recenzija za tog autoprevoznika.

Virtuelna valuta po unapred utvrđenim iznosima

Jovan ne krije da je čitav tim u ovom trenutku zadovoljan veličinom korisničke baze, kao i sa  aktivnim brojem korisnika koji je prevazišao očekivanja i procene. Govoreći o monetizaciji, on kaže da su u startu primetili da mesečna ili godišnja nadoknada nisu najbolja opcija zarade, kao i da korisnici nisu zadovoljni takvim modelom. Razlog je jednostavan, ukoliko se ponuđaču uzme novac avansno, a on ne uspe da pronađe prevoz za svoj teret u narednih mesec dana, nivo zadovoljstva neće biti velik.

Iz tog razloga tim je uradio nešto drugačije, kreiravši virtuelnu valutu po imenu Točkići koja ima vrednost od 7 dinara po 1 kilometru. Soldatović za Netokraciju objašnjava sistem naplate:

Ukoliko ste autoprevoznik i našli ste teret koji treba da se vozi iz Niša do Beograda, što je 237km razdaljine, a uz to ste dali ponudu koja je prihvaćena od strane ponuđača, nakon što markirate tu turu kao završenu ili ponuđač markira ovu turu kao završenu, ta tura će vas koštati 237 Točkića ili 1.659,00 dinara. Dakle, 1 točkić = 1km = 7 dinara. Točkiće za turu može platiti i ponuđač tereta.

Time ponuđač postavlja još bolje ture i dobija zasigurno više ponuda na svoj teret. Važno je napomenuti da točkiće možete kupiti na samoj platformi korišćenjem kartica ili uplate putem naloga za prenos. Točkići se odobravaju nakon verifikacije uplate.

Na servisu u ovom trenutku radi tim od desetoro ljudi, uključujući razvoj i podršku.

Nakon validiranja ideje u planu širenje na tržište Evropske unije i Rusije

Za kraj, naš sagovornik ističe da je tim do sada imao dosta ponuda da sa svojim proizvodom postane ekskluzivni partner većim prevoznicima ili špediterima, međutim to nije u interesu ovog niškog tima. Prema njegovim rečima, cilj je održati platformu koja pruža svima mogućnost da zarade i da učestvuju na berzi:

Na ovaj način, tržište je otvoreno za sve i obim posla diktira kvalitet vašeg rada što je po nama najvažnije. Ono što možemo da vam kažemo je da smo trenutno u pregovorima sa drugim industrijama koje su blisko povezane sa transportom i logistikom, kao i da ćemo uskoro imati dosta iznenađenja za naše korisnike.

Naredni korak za nadjituru.rs tim biće da se krene sa lansiranjem servisa u susednim zemljama, a zatim je u planu širenje na druga tržišta Evrope i Rusije. Međutim, posla ima i na pretek, zaključuje Jovan:

Jedan od planova je da se web platforma proširi sa mobilnom aplikacijom za Android i iOS operativne sisteme i podrškom rada aplikacije čak i kada korisnik nema Internet konekciju – što može biti veoma važno za autoprevoznike koji na putu nemaju uvek stabilnu konekciju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Programeri dugih jezika – ima li mesta ličnim stavovima na LinkedInu?

Jedna od tema na nedavno završenoj Netokracijinoj Employer Branding konferenciji bila je o upitnim nastupima zaposlenih na LinkedIn-u, koje rizike po kompaniju i pojedinca bi to moglo da donese i kako bi ovi problemi mogli da se izbegnu.

Startapi i poslovanje

Novosadski Continental najavio novo razvojno odeljenje koje će do 2024. godine zaposliti još 200 inženjera

'Human Machine Interface' ime je nove visokotehnološke poslovne jedinice koja postaje deo R&D centra u Novom Sadu. Novo odeljenje baviće se razvojem 'head-up display' tehnologije za potrebe automobilske industrije.

E-commerce

Šta natera čoveka da stane u red – muka ili strah od promena?

U društvu koje je sasvim solidno prihvatilo digitalizovanje svega i svačega za vreme pandemije i dalje vidimo redove tamo gde ih ne mora biti. Možemo li se izboriti protiv njih?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon $100 miliona Series C investicije, američki Embroker nastavlja da razvija nove proizvode i širi svoj tim u Beogradu

Generalni menadžer kancelarije u Beogradu i globalni VP Engineering-a za Netokraciju govori o proizvodima koje Embroker razvija, o sektoru digitalnog osiguranja malih biznisa, ali i o daljim planovima za proširenje tima u srpskoj prestonici.

Startapi i poslovanje

Celsius, jedna od vodećih kripto platformi, kupio deo srpskog MVP Workshopa

Dva blockchain jednoroga od sada razvijaju svoje proizvode upravo iz Beograda.

Office Talks Podcast

Porezi, paušalci, test samostalnosti

Gost 52. epizode Office Talks podcasta bio je Svetislav Kostić, profesor na Pravnom fakultetu u Beogradu i stručnjak za fiskalizaciju i poreze. Sa njim smo razgovarali o novom predlogu poreskih mera za brži rast IKT sektora.

Startapi i poslovanje

Peti rođendan u Beogradu Symphony slavi uz tim koji broji 90 zaposlenih – najavljeno dalje širenje poslovanja

Povodom pete godišnjice kompanije Symphony u Beogradu sa njenim predstavnicima pravimo retrospektivu poslovanja: koliko je firma porasla, koliko trenutno ima zaposlenih i na kojim tipovima projekata danas rade njihovi timovi?

Gaming

Hendrik Lesser razvijao je igre GTA i Angry Birds, a nama otkriva kako game dev industrija u Srbiji može brže da napreduje

Na edukativnom programu Playing Narratives koji organizuju Francuski i Goethe instituti u Srbiji u saradnji sa SGA, publika je imala priliku da čuje Hendrika Lessera, čoveka koji ima značajno ime u evropskoj i svetskoj industriji razvoja video igara. Upravo sa njim smo imali priliku da detaljno razgovaramo o video igrama kao novoj i važnoj kulturi.

Startapi i poslovanje

DSI i Digitalna Zajednica objavile predlog poreskih mera za brži rast srpskog IT-ja

Predlog od 11 mera tiče se podrške ekonomiji inovacija i razvoja, a posebno se ističe produžetak roka poreskih subvencija za sve paušalce koji su zaposleni od uvođenja Testa samostalnosti.