Niški nadjituru.rs kroz optimizovanu logistiku spaja trgovce i autoprevoznike

Kraj praznim kamionima – niški nadjituru.rs kroz optimizovanu logistiku spaja trgovce i autoprevoznike

Kako digitalizovati industriju uslužnog prevoza i spojiti špeditere i prevoznike? U razgovoru sa članovima tima nadjituru.rs otkrivamo kako je ovaj niški startap kreirao jednostavno rešenje za dugogodišnji problem.

Međugradski prevoz robe često rezultuje praznim povratom tj. kamionom koji se nakon dostavljene robe vraća u potpunosti prazan. Zarada je u tom slučaju nula, a gorivo i vozačeva satnica troškovi su koji se itekako obračunavaju.

Sa ciljem da se ovaj proces promeni i monetizuje „prazan hod“ sa kojim se prevoznici mogu suočiti, kompanija BAD SISTEMS iz Niša predstavila je servis koji spaja kompanije u potrazi za prevozom i prevoznike koji imaju prazne kamione. Na taj način, rođena je svojevrsna berza za transport tereta.

Povratne ture kao dodatna zarada za prevoznike

Primarni cilj sajta nadjituru.rs jeste da pojednostavi logistiku na putevima i proces planiranja transporta, otkriva za Netokraciju Jovan Soldatović, Product Owner ovog servisa koji kaže da je tim nakon dvadesetak radionica sprovedenih sa različitim preduzetnicima, autoprevoznicima i drugim predstavnicima transportne industrije shvatio da će najveći izazov biti kreirati platformu čije će mogućnosti odgovarati svima:

  • Bilo je potrebno razumeti kako autoprevoznici klasifikuju svoje terete, razne vrste tovara kao i vrste pakovanja. Kako špedicije, proizvodnje postavljaju teret na berzu, način kako razmišljaju o svom teretu i šta je njima bitno kada traže prevoznika za teret;
  • Trebalo je ispitati zakonske regulative na koje je tim trebao da se osloni kako bi se obezbedili i prevoznici i kompanije na berzi;
  • Bilo je važno testirati da li će autoprevoznicima biti lako da pronađu teret na platformi i da li je proces brži nego putem telefona.

Međutim, kako to zapravo nadjituru.rs funkcioniše? Jovan za Netokraciju kaže:

Platforma je podeljena na dva dela tj. dve korisničke uloge: ukoliko ste autoprevoznik možete se registrovati u svega tri koraka i našim sistemom automatske verifikacije i provere vašeg preduzeća možete početi da koristite našu platformu. Ono što pružamo autoprevoznicima jeste pre svega jedinstven način pretrage svih tura unosom grada utovara ili istovara.

Odmah nakon registracije potrebno je da dodate kamion ili kamione na našu platformu, koji će vam kasnije služiti kao filteri tura, s obzirom na to da ćete videti samo ture za vrstu kamiona koju posedujete i time smanjiti broj rezultata na ono što vam zaista treba.

Soldatović nastavlja ističući kako je servis zasnovan na berzanskom modelu. Autoprevoznik je taj koji postavlja ponudu za cenu po pređenom kilometru ponuđaču ture, a niko osim ponuđača i autoprevoznika ne vidi ponudu. Jedino što jeste vidljivo to su prethodno prihvaćene ponude i recenzije prevoznika, kao i ponuđača ture.

Čitav proces je anoniman tako da se ni u jednom trenutku ne može saznati ko je ponuđač, niti ponuđač zna ko stoji sa druge strane – sve do trenutka dok se ponuda ne prihvati. Tek u tom trenutku obe strane stupaju u kontakt kako bi se otpočelo sa ugovaranjem detalja i prevozom.

Servis u ovom trenutku funkcioniše kao web aplikacija, ali se u skorije vreme očekuju i iOS i Android aplikacija koje će omogućiti lakšu upotrebu u toku prevoza robe.

Međutim, da li je nadjituru.rs baš za svakog prevoznika tereta? Kako to kompanija planira da pitch-uje svoj proizvod industriji i vozačima? Jovan kaže da je u startu potrebno istaći mnogobrojne benefite koje jedan ovakav sistem donosi autoprevoznicima – pre svega dodatnu zaradu:

U trenutku kada ponuđač prihvati ponudu, prevoznici dobijaju listu povratnih tura iz grada istovara i time mogu da organizuju celu svoju radnu nedelju unapred. Ukoliko su korisnici proizvodnja, špediter ili trgovinska radnja, oni lako mogu da postave svoju turu nakon registracije koja zahteva samo četiri jednostavna koraka. Potom se bira vrsta kamiona koja je potrebna, unose se infomracije o tovaru, kao i destinacija preuzimanja i dostave.

Dostupno i oglašavanje tura

Postavljene ture mogu biti i istaknute na samoj platformi tako da su vidljivije u odnosu na druge – takoreći, ponuđači mogu dodatno da oglase svoje ture. Ovakav pristup podrazumeva bolju rangiranost i naglašenost istih što u startu pruža mogućnost generisanja više ponuda od kojih može da se bira ona najbolja. Kada autoprevoznici objave svoje ponude, korisnik može odabrati najbolju na osnovu cene, ali i recenzija za tog autoprevoznika.

Virtuelna valuta po unapred utvrđenim iznosima

Jovan ne krije da je čitav tim u ovom trenutku zadovoljan veličinom korisničke baze, kao i sa  aktivnim brojem korisnika koji je prevazišao očekivanja i procene. Govoreći o monetizaciji, on kaže da su u startu primetili da mesečna ili godišnja nadoknada nisu najbolja opcija zarade, kao i da korisnici nisu zadovoljni takvim modelom. Razlog je jednostavan, ukoliko se ponuđaču uzme novac avansno, a on ne uspe da pronađe prevoz za svoj teret u narednih mesec dana, nivo zadovoljstva neće biti velik.

Iz tog razloga tim je uradio nešto drugačije, kreiravši virtuelnu valutu po imenu Točkići koja ima vrednost od 7 dinara po 1 kilometru. Soldatović za Netokraciju objašnjava sistem naplate:

Ukoliko ste autoprevoznik i našli ste teret koji treba da se vozi iz Niša do Beograda, što je 237km razdaljine, a uz to ste dali ponudu koja je prihvaćena od strane ponuđača, nakon što markirate tu turu kao završenu ili ponuđač markira ovu turu kao završenu, ta tura će vas koštati 237 Točkića ili 1.659,00 dinara. Dakle, 1 točkić = 1km = 7 dinara. Točkiće za turu može platiti i ponuđač tereta.

Time ponuđač postavlja još bolje ture i dobija zasigurno više ponuda na svoj teret. Važno je napomenuti da točkiće možete kupiti na samoj platformi korišćenjem kartica ili uplate putem naloga za prenos. Točkići se odobravaju nakon verifikacije uplate.

Na servisu u ovom trenutku radi tim od desetoro ljudi, uključujući razvoj i podršku.

Nakon validiranja ideje u planu širenje na tržište Evropske unije i Rusije

Za kraj, naš sagovornik ističe da je tim do sada imao dosta ponuda da sa svojim proizvodom postane ekskluzivni partner većim prevoznicima ili špediterima, međutim to nije u interesu ovog niškog tima. Prema njegovim rečima, cilj je održati platformu koja pruža svima mogućnost da zarade i da učestvuju na berzi:

Na ovaj način, tržište je otvoreno za sve i obim posla diktira kvalitet vašeg rada što je po nama najvažnije. Ono što možemo da vam kažemo je da smo trenutno u pregovorima sa drugim industrijama koje su blisko povezane sa transportom i logistikom, kao i da ćemo uskoro imati dosta iznenađenja za naše korisnike.

Naredni korak za nadjituru.rs tim biće da se krene sa lansiranjem servisa u susednim zemljama, a zatim je u planu širenje na druga tržišta Evrope i Rusije. Međutim, posla ima i na pretek, zaključuje Jovan:

Jedan od planova je da se web platforma proširi sa mobilnom aplikacijom za Android i iOS operativne sisteme i podrškom rada aplikacije čak i kada korisnik nema Internet konekciju – što može biti veoma važno za autoprevoznike koji na putu nemaju uvek stabilnu konekciju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.

Internet marketing

Najčešće greške pri izradi ‘content marketing’ strategije

Sasvim je razumno da želite da investirate u kvalitetan sadržaj kako biste unapredili svoj biznis, ali stvari nisu baš tako jednostavne. Evo koje greške marketari najčešće prave pri izradi content marketing strategije.

Tehnologija

Koji izazovi najviše muče QA inženjere?

Glavni zadatak QA inženjera je da bude podrška obezbeđivanju kvaliteta proizvoda. Zvuči lako, zar ne? U praksi, naravno, nije tako.

Startapi i poslovanje

Na čemu članovi vašeg tima rade u ovom trenutku? Softver KANBANSI ima odgovor

Izabrali ste Kanban metodologiju, počeli da je primenjujete i – to nije dalo očekivane rezultate ili iziskuje više truda nego što ste očekivali. Možda je rešenje ipak u softveru?

Internet marketing

Novi Chrome uvodi promene koje će razdrmati oblast digitalnog oglašavanja

Nedavno održana Google I/O konferencija dala nam je bolji uvid u promene koje će uskoro zahvatiti Chrome. Kako će one uticati na korisnike, ali i na oglašivače, pročitajte u nastavku teksta.