Niški nadjituru.rs kroz optimizovanu logistiku spaja trgovce i autoprevoznike

Kraj praznim kamionima – niški nadjituru.rs kroz optimizovanu logistiku spaja trgovce i autoprevoznike

Kako digitalizovati industriju uslužnog prevoza i spojiti špeditere i prevoznike? U razgovoru sa članovima tima nadjituru.rs otkrivamo kako je ovaj niški startap kreirao jednostavno rešenje za dugogodišnji problem.

Međugradski prevoz robe često rezultuje praznim povratom tj. kamionom koji se nakon dostavljene robe vraća u potpunosti prazan. Zarada je u tom slučaju nula, a gorivo i vozačeva satnica troškovi su koji se itekako obračunavaju.

Sa ciljem da se ovaj proces promeni i monetizuje „prazan hod“ sa kojim se prevoznici mogu suočiti, kompanija BAD SISTEMS iz Niša predstavila je servis koji spaja kompanije u potrazi za prevozom i prevoznike koji imaju prazne kamione. Na taj način, rođena je svojevrsna berza za transport tereta.

Povratne ture kao dodatna zarada za prevoznike

Primarni cilj sajta nadjituru.rs jeste da pojednostavi logistiku na putevima i proces planiranja transporta, otkriva za Netokraciju Jovan Soldatović, Product Owner ovog servisa koji kaže da je tim nakon dvadesetak radionica sprovedenih sa različitim preduzetnicima, autoprevoznicima i drugim predstavnicima transportne industrije shvatio da će najveći izazov biti kreirati platformu čije će mogućnosti odgovarati svima:

  • Bilo je potrebno razumeti kako autoprevoznici klasifikuju svoje terete, razne vrste tovara kao i vrste pakovanja. Kako špedicije, proizvodnje postavljaju teret na berzu, način kako razmišljaju o svom teretu i šta je njima bitno kada traže prevoznika za teret;
  • Trebalo je ispitati zakonske regulative na koje je tim trebao da se osloni kako bi se obezbedili i prevoznici i kompanije na berzi;
  • Bilo je važno testirati da li će autoprevoznicima biti lako da pronađu teret na platformi i da li je proces brži nego putem telefona.

Međutim, kako to zapravo nadjituru.rs funkcioniše? Jovan za Netokraciju kaže:

Platforma je podeljena na dva dela tj. dve korisničke uloge: ukoliko ste autoprevoznik možete se registrovati u svega tri koraka i našim sistemom automatske verifikacije i provere vašeg preduzeća možete početi da koristite našu platformu. Ono što pružamo autoprevoznicima jeste pre svega jedinstven način pretrage svih tura unosom grada utovara ili istovara.

Odmah nakon registracije potrebno je da dodate kamion ili kamione na našu platformu, koji će vam kasnije služiti kao filteri tura, s obzirom na to da ćete videti samo ture za vrstu kamiona koju posedujete i time smanjiti broj rezultata na ono što vam zaista treba.

Soldatović nastavlja ističući kako je servis zasnovan na berzanskom modelu. Autoprevoznik je taj koji postavlja ponudu za cenu po pređenom kilometru ponuđaču ture, a niko osim ponuđača i autoprevoznika ne vidi ponudu. Jedino što jeste vidljivo to su prethodno prihvaćene ponude i recenzije prevoznika, kao i ponuđača ture.

Čitav proces je anoniman tako da se ni u jednom trenutku ne može saznati ko je ponuđač, niti ponuđač zna ko stoji sa druge strane – sve do trenutka dok se ponuda ne prihvati. Tek u tom trenutku obe strane stupaju u kontakt kako bi se otpočelo sa ugovaranjem detalja i prevozom.

Servis u ovom trenutku funkcioniše kao web aplikacija, ali se u skorije vreme očekuju i iOS i Android aplikacija koje će omogućiti lakšu upotrebu u toku prevoza robe.

Međutim, da li je nadjituru.rs baš za svakog prevoznika tereta? Kako to kompanija planira da pitch-uje svoj proizvod industriji i vozačima? Jovan kaže da je u startu potrebno istaći mnogobrojne benefite koje jedan ovakav sistem donosi autoprevoznicima – pre svega dodatnu zaradu:

U trenutku kada ponuđač prihvati ponudu, prevoznici dobijaju listu povratnih tura iz grada istovara i time mogu da organizuju celu svoju radnu nedelju unapred. Ukoliko su korisnici proizvodnja, špediter ili trgovinska radnja, oni lako mogu da postave svoju turu nakon registracije koja zahteva samo četiri jednostavna koraka. Potom se bira vrsta kamiona koja je potrebna, unose se infomracije o tovaru, kao i destinacija preuzimanja i dostave.

Dostupno i oglašavanje tura

Postavljene ture mogu biti i istaknute na samoj platformi tako da su vidljivije u odnosu na druge – takoreći, ponuđači mogu dodatno da oglase svoje ture. Ovakav pristup podrazumeva bolju rangiranost i naglašenost istih što u startu pruža mogućnost generisanja više ponuda od kojih može da se bira ona najbolja. Kada autoprevoznici objave svoje ponude, korisnik može odabrati najbolju na osnovu cene, ali i recenzija za tog autoprevoznika.

Virtuelna valuta po unapred utvrđenim iznosima

Jovan ne krije da je čitav tim u ovom trenutku zadovoljan veličinom korisničke baze, kao i sa  aktivnim brojem korisnika koji je prevazišao očekivanja i procene. Govoreći o monetizaciji, on kaže da su u startu primetili da mesečna ili godišnja nadoknada nisu najbolja opcija zarade, kao i da korisnici nisu zadovoljni takvim modelom. Razlog je jednostavan, ukoliko se ponuđaču uzme novac avansno, a on ne uspe da pronađe prevoz za svoj teret u narednih mesec dana, nivo zadovoljstva neće biti velik.

Iz tog razloga tim je uradio nešto drugačije, kreiravši virtuelnu valutu po imenu Točkići koja ima vrednost od 7 dinara po 1 kilometru. Soldatović za Netokraciju objašnjava sistem naplate:

Ukoliko ste autoprevoznik i našli ste teret koji treba da se vozi iz Niša do Beograda, što je 237km razdaljine, a uz to ste dali ponudu koja je prihvaćena od strane ponuđača, nakon što markirate tu turu kao završenu ili ponuđač markira ovu turu kao završenu, ta tura će vas koštati 237 Točkića ili 1.659,00 dinara. Dakle, 1 točkić = 1km = 7 dinara. Točkiće za turu može platiti i ponuđač tereta.

Time ponuđač postavlja još bolje ture i dobija zasigurno više ponuda na svoj teret. Važno je napomenuti da točkiće možete kupiti na samoj platformi korišćenjem kartica ili uplate putem naloga za prenos. Točkići se odobravaju nakon verifikacije uplate.

Na servisu u ovom trenutku radi tim od desetoro ljudi, uključujući razvoj i podršku.

Nakon validiranja ideje u planu širenje na tržište Evropske unije i Rusije

Za kraj, naš sagovornik ističe da je tim do sada imao dosta ponuda da sa svojim proizvodom postane ekskluzivni partner većim prevoznicima ili špediterima, međutim to nije u interesu ovog niškog tima. Prema njegovim rečima, cilj je održati platformu koja pruža svima mogućnost da zarade i da učestvuju na berzi:

Na ovaj način, tržište je otvoreno za sve i obim posla diktira kvalitet vašeg rada što je po nama najvažnije. Ono što možemo da vam kažemo je da smo trenutno u pregovorima sa drugim industrijama koje su blisko povezane sa transportom i logistikom, kao i da ćemo uskoro imati dosta iznenađenja za naše korisnike.

Naredni korak za nadjituru.rs tim biće da se krene sa lansiranjem servisa u susednim zemljama, a zatim je u planu širenje na druga tržišta Evrope i Rusije. Međutim, posla ima i na pretek, zaključuje Jovan:

Jedan od planova je da se web platforma proširi sa mobilnom aplikacijom za Android i iOS operativne sisteme i podrškom rada aplikacije čak i kada korisnik nema Internet konekciju – što može biti veoma važno za autoprevoznike koji na putu nemaju uvek stabilnu konekciju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.

Novost

Google imenovao svog predstavnika u Srbiji – saopštava SHARE Fondacija

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti obratio se kompaniji Google i nakon pregovora sa njihovim pravnim timom, ova kompanija odredila je svog predstavnika u Srbiji u skladu sa domaćim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.