U Diznilendu za preduzetnike: HearO Glasses o boravku u Parizu i evropskoj startap prestonici - Netokracija.rs

U Diznilendu za preduzetnike: HearO Glasses o boravku u Parizu i evropskoj startap prestonici

Tim HearO Glasses, pobednik konkursa Generator Fluo, otkriva utiske iz boravka u habu Societe Generale Grupe.

Kada su izašli na scenu, publiku su pitali da li znaju kako se čuje uz pomoć naočara. Nekoliko sati posle osvojili su Societe Generale Fluo konkurs namenjen studentima i njihovim inovativnim preduzetničkim idejama koje će promeniti pravila igre u nekoj oblasti poslovanja.

HearO Glasses tim iz Niša tako se našao u Parizu u tehnološkom habu Societe Generale Grupe, gde su radili na dodatnom usavršavanju svoje ideje – “pametnih” naočara koje prepoznaju opasne zvuke, te osobe koje ih nose upozoravaju na to iz kog pravca im se približava potencijalna opasnost. To čine uz pomoć Led dioda ugrađenih u okvir naočara koje svetle sa one strane rama odakle dopiru opasni zvuci (na levoj strani ako opasnost dolazi s leva, na desnoj ukoliko dolazi s desna, a ako zvuk dolazi od pozadi ili od napred, svetleće donja ili gornja strana rama).

Iako su naočare primarno namenjene osobama koje imaju problema sa sluhom, Anđela, Bojan i Dušan, studenti Elektronskog fakulteta u Nišu, kažu da mogu biti korisne svakom, posebno onima koji vole da slušaju muziku na ulici.

I tako, zahvaljujući ideji koja nekome može da promeni život, HearO Glasses tim za Netokraciju deli utiske iz Pariza.

U La La Land-u za startapere

Societe Generale tehnološki hub definisan je i uređen kao mesto koje okuplja interne startape. Šta to znači? Anđela objašnjava: “Ljudi koji rade u banci imaju priliku da pauziraju sa svojim dnevnim poslom bankara i da se posvete razvijanju ideja koje čak i ne moraju da bude povezane sa bankarstvom i finansijama. Koliko je to kul?” Jednostavno, zamislite Diznilend za preduzetnike. Naša sagovornica dodaje:

U tom Diznilendu imate sve – prostor u kome ćete raditi, finansije od strane banke, njihovu kompletnu infrastrukturu i deo internih podataka i, najbolje od svega, mentore! Šezdeset članova odbora koje oni zovu the big bosses je odvojilo svoje dragoceno vreme da bi mentorisalo interne startape. A kao višnja na šlagu je to što ako posle šest meseci vaš stratap propadne možeš zadržati svoj stari posao, vratiti se u banku i napredovati zbog svog novogstečenog mindseta, kako oni vole da ga zovu.

Niški tim imao je priliku da vidi kako funkcioniše deo startap scene u Parizu, te su posetili i čuveni inkubator Station F.

Taj boravak u habu uneo je novu dozu motivacije u tim – došli su do još nekih ideja koje se mogu utkati u prvobitnu. Anđela objašnjava da su tamo saznali i kako izgleda startap svet kada se proizvod realizuje i šta ih sve čeka ako uspeju. Pritom, kaže ona, najviše promena je doživela njihova unutrašnja organizacija i način postavljanja timskih zadataka, a zatim i sam proizvod:

Sada imamo par verzija laboratorijskog prototipa koje intenzivno testiramo. Međutim, trenutno radimo na najbitnijoj stvari koja je ujedno i naš veliki izazov – kako spakovati sve u naočare, a da pritom hardver ne bude očigledan i primetan. Estetika je, ipak, veoam bitna i zbog toga smo vrlo pažljivi što se tiče dizajna.

Ono što nisu očekivali jeste da će razvoj prototipa trpeti zbog biznis dela. “Iako smo u proteklih godinu dana naučili mnogo o preduzetništvu i izazvali sebe da uradimo stvari koje nikada ne bismo da se nismo našli na ovom putu (javni nastupi, sastanci, gostovanja na televiziji…), došlo je vreme da se se opet ušuškamo u laboratoriju i posvetimo tehničkom delu posla”, objašnjava naša sagovornica.

Dobrih ideja ima na pretek, za one sjajne potrebno je vreme

Zbog svih prethodno navedenih obaveza tim je morao da odloži svoje planove za izlazak na tržište i pokretanje crowdfunding kampanje za koju su se temeljno pripremali – pohađali su CF akademiju, a imali sastanak i sa Kiss Kiss Bank Bank-om, crowdfunding platformom koja ima visok procenat uspešnih kampanja:

Boravak u Parizu i razgovor sa Tamarom K. (osnivačem Village Messenger aplikacije) nas je ohrabrio da donesemo ovakvu odluku. Ona je nesebično izdvojila skoro tri sata da nam detaljno ispriča svoju priču i tada smo shvatili smo da je najbolje da izađemo sa potpuno pouzdanim proizvodom i da greške svedemo na minimum. Dodatno smo pažljivi jer polažemo na bezbednost korisnika.

Anđela kaže da tim u narednom periodu očekuje unapređenje prototipa, a zatim i crowdfunding kampanja.

I dok se ideja o najboljem načinu pokretanja kampanje i dalje polira i glanca, tim je rešio da je najbolje otići underground na neko vreme. Anđela kaže da ih u narednom periodu očekuje potpuna posvećenost tehnologiji. “Plan je da se povučemo u garaže, ogradimo računarima, lemilicama i osciloskopima, namažemo ratnim bojama, stavimo naočare i rukavice i skuvamo veliku kafu, pa da iz svega toga izronimo sa savršenim proizvodom i uronimo tržište”.

Do tada će aktivno primenjivati jednu od lekcija iz Pariza – za dobre ideje uvek je potrebno dobro vreme. Takođe, dodaje Anđela, shvatili smo i da se ne treba plašiti da menjaš ideju i planove, nez obzira na to gde te to može odvesti. Jer na kraju je, zaključuje, najbitnije da neki problem rešiš, ma koliko vremena za to bilo potrebno.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Intervju

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kolumna

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.