U Diznilendu za preduzetnike: HearO Glasses o boravku u Parizu i evropskoj startap prestonici - Netokracija.rs

U Diznilendu za preduzetnike: HearO Glasses o boravku u Parizu i evropskoj startap prestonici

Tim HearO Glasses, pobednik konkursa Generator Fluo, otkriva utiske iz boravka u habu Societe Generale Grupe.

Kada su izašli na scenu, publiku su pitali da li znaju kako se čuje uz pomoć naočara. Nekoliko sati posle osvojili su Societe Generale Fluo konkurs namenjen studentima i njihovim inovativnim preduzetničkim idejama koje će promeniti pravila igre u nekoj oblasti poslovanja.

HearO Glasses tim iz Niša tako se našao u Parizu u tehnološkom habu Societe Generale Grupe, gde su radili na dodatnom usavršavanju svoje ideje – „pametnih“ naočara koje prepoznaju opasne zvuke, te osobe koje ih nose upozoravaju na to iz kog pravca im se približava potencijalna opasnost. To čine uz pomoć Led dioda ugrađenih u okvir naočara koje svetle sa one strane rama odakle dopiru opasni zvuci (na levoj strani ako opasnost dolazi s leva, na desnoj ukoliko dolazi s desna, a ako zvuk dolazi od pozadi ili od napred, svetleće donja ili gornja strana rama).

Iako su naočare primarno namenjene osobama koje imaju problema sa sluhom, Anđela, Bojan i Dušan, studenti Elektronskog fakulteta u Nišu, kažu da mogu biti korisne svakom, posebno onima koji vole da slušaju muziku na ulici.

I tako, zahvaljujući ideji koja nekome može da promeni život, HearO Glasses tim za Netokraciju deli utiske iz Pariza.

U La La Land-u za startapere

Societe Generale tehnološki hub definisan je i uređen kao mesto koje okuplja interne startape. Šta to znači? Anđela objašnjava: „Ljudi koji rade u banci imaju priliku da pauziraju sa svojim dnevnim poslom bankara i da se posvete razvijanju ideja koje čak i ne moraju da bude povezane sa bankarstvom i finansijama. Koliko je to kul?“ Jednostavno, zamislite Diznilend za preduzetnike. Naša sagovornica dodaje:

U tom Diznilendu imate sve – prostor u kome ćete raditi, finansije od strane banke, njihovu kompletnu infrastrukturu i deo internih podataka i, najbolje od svega, mentore! Šezdeset članova odbora koje oni zovu the big bosses je odvojilo svoje dragoceno vreme da bi mentorisalo interne startape. A kao višnja na šlagu je to što ako posle šest meseci vaš stratap propadne možeš zadržati svoj stari posao, vratiti se u banku i napredovati zbog svog novogstečenog mindseta, kako oni vole da ga zovu.

Niški tim imao je priliku da vidi kako funkcioniše deo startap scene u Parizu, te su posetili i čuveni inkubator Station F.

Taj boravak u habu uneo je novu dozu motivacije u tim – došli su do još nekih ideja koje se mogu utkati u prvobitnu. Anđela objašnjava da su tamo saznali i kako izgleda startap svet kada se proizvod realizuje i šta ih sve čeka ako uspeju. Pritom, kaže ona, najviše promena je doživela njihova unutrašnja organizacija i način postavljanja timskih zadataka, a zatim i sam proizvod:

Sada imamo par verzija laboratorijskog prototipa koje intenzivno testiramo. Međutim, trenutno radimo na najbitnijoj stvari koja je ujedno i naš veliki izazov – kako spakovati sve u naočare, a da pritom hardver ne bude očigledan i primetan. Estetika je, ipak, veoam bitna i zbog toga smo vrlo pažljivi što se tiče dizajna.

Ono što nisu očekivali jeste da će razvoj prototipa trpeti zbog biznis dela. „Iako smo u proteklih godinu dana naučili mnogo o preduzetništvu i izazvali sebe da uradimo stvari koje nikada ne bismo da se nismo našli na ovom putu (javni nastupi, sastanci, gostovanja na televiziji…), došlo je vreme da se se opet ušuškamo u laboratoriju i posvetimo tehničkom delu posla“, objašnjava naša sagovornica.

Dobrih ideja ima na pretek, za one sjajne potrebno je vreme

Zbog svih prethodno navedenih obaveza tim je morao da odloži svoje planove za izlazak na tržište i pokretanje crowdfunding kampanje za koju su se temeljno pripremali – pohađali su CF akademiju, a imali sastanak i sa Kiss Kiss Bank Bank-om, crowdfunding platformom koja ima visok procenat uspešnih kampanja:

Boravak u Parizu i razgovor sa Tamarom K. (osnivačem Village Messenger aplikacije) nas je ohrabrio da donesemo ovakvu odluku. Ona je nesebično izdvojila skoro tri sata da nam detaljno ispriča svoju priču i tada smo shvatili smo da je najbolje da izađemo sa potpuno pouzdanim proizvodom i da greške svedemo na minimum. Dodatno smo pažljivi jer polažemo na bezbednost korisnika.

Anđela kaže da tim u narednom periodu očekuje unapređenje prototipa, a zatim i crowdfunding kampanja.

I dok se ideja o najboljem načinu pokretanja kampanje i dalje polira i glanca, tim je rešio da je najbolje otići underground na neko vreme. Anđela kaže da ih u narednom periodu očekuje potpuna posvećenost tehnologiji. „Plan je da se povučemo u garaže, ogradimo računarima, lemilicama i osciloskopima, namažemo ratnim bojama, stavimo naočare i rukavice i skuvamo veliku kafu, pa da iz svega toga izronimo sa savršenim proizvodom i uronimo tržište“.

Do tada će aktivno primenjivati jednu od lekcija iz Pariza – za dobre ideje uvek je potrebno dobro vreme. Takođe, dodaje Anđela, shvatili smo i da se ne treba plašiti da menjaš ideju i planove, nez obzira na to gde te to može odvesti. Jer na kraju je, zaključuje, najbitnije da neki problem rešiš, ma koliko vremena za to bilo potrebno.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.